Gå til innhold

Kan homofile helbredes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var den offentlige holdningen i kirken da jeg var liten (Kristen Vitenskap).  Det var nok en del som mente noe annet privat, og jeg aner ikke om det fortsatt er holdningen idag.  Så ja, det finnes de som mener det, men det er nok ikke mange av dem i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Gud skrev:

To brødre er ikke ulikekjønnede.

Incest er ikke bare ved to brødre. Og det er vel i utgangspunktet det at eventuelle avkom kan skape trøbbel som er hovedgrunnen til at incest er ulovlig, selv om det ikke er fare for avkom ved incest mellom likekjønnede. 

 

Synes du incest er ekkelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gud skrev:

Det som er litt interessant er at ingen kjemper for de zoofile sine rettigheter. Hvorfor har zoofile mindre rett til å være med den de elsker enn heterofile eller homofile? Fordi dyr ikke kan samtykke? Javel. Hva med to brødre som vil være sammen? Det er forbudt ifølge norsk lov. Hvorfor? Bør man ikke få være sammen med den man elsker?

Jeg synes forøvrig homofili er helt topp. Likevel er det viktig å tenke over sine egne holdninger før man begynner å kritisere andre sine holdninger. At noen synes homofili er galt er ikke annerledes enn at Norge synes at sex mellom to brødre er galt.

Det er en stor forskjell for to brødre som er i slekt å ha et seksuelt forhold, enn hva det er når det er to menn som ikke er slekt. Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: c1b1d...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Berentsens skrev:

Incest er ikke bare ved to brødre. Og det er vel i utgangspunktet det at eventuelle avkom kan skape trøbbel som er hovedgrunnen til at incest er ulovlig, selv om det ikke er fare for avkom ved incest mellom likekjønnede. 

 

Synes du incest er ekkelt? 

Nei. Incest er ikke bare ved to brødre.

Hva er grunnen til at incest mellom to brødre er ulovlig?

Nei, jeg synes ikke incest er ekkelt. Uten at det har noe å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gud skrev:

Nei. Incest er ikke bare ved to brødre.

Hva er grunnen til at incest mellom to brødre er ulovlig?

Nei, jeg synes ikke incest er ekkelt. Uten at det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siteringen er på styr.

 

Jeg vet ikke hvorfor incest mellom to søsken av samme kjønn er ulovlig, men jeg antar at det følger hovedgrunnen til at incest generelt er ulovlig, og at ingen hittil har tatt på seg ansvaret om å få det endret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12.4.2016 at 12.54, FrkPedersen skrev:

dummeste jeg har hørt.. religion fører ofte med seg så sinnsykt mye dritt!

For et språk!!??

Mange er løst fra homofili om du liker det eller ikke. Forhold deg til virkeligheten....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2016 at 12.57, AnonymBruker skrev:

Enig. Bare lurer på om dette er vanlig lære i kristne trosamfunn.. 

Anonymkode: efb75...fc4

Hva lærer bibelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/12/2016 at 17.46, waco skrev:

Det kommer vel an på hvor man er i verden. I noen land er homofili en kriminell handling og i andre land er homofili en sykdom. Eksempler på dette her er for eksempel uganda hvor homofili er en forbrytelse eller i russland hvor homofili er en sinnslidelse.

I norge var homofili en psykiatrisk diagnose fra 1972 til 1982 tror jeg det var?

Idag er homofili selvsagt ingen diagnose i norge. Hva som er galskap og hva som er normalt endrer seg hele tiden. Ta for eksempel det å ha sex med dyr, - det ble tillatt samtidig som homofili ble tillatt i 1972, -  og selvfølgelig en diagnose slik homofili var en diagnose. Men så plutselig, - på 2000 tallet ble det igjen en forbrytelse å ha sex med dyr og altså en kriminell handling.

Verden er fantastisk.

For å oppsummere: Homofili er ikke en sykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/12/2016 at 18.51, Undermann skrev:

Jeg tror at både homofili og det spørsmålet som reises her, er for begrenset. Jeg tror alle har i seg et mindre eller større snev av alt. bare kjenne etter, du kan være med på alt i gitte situasjoner med de de riktige involvert. Klart det er nok ikke lett å erkjenne det, men jeg er ganske sikker på at det er sånn.

Men så utvikler man seg i forskjellige retninger da, alt etter mye forskjellig. Og kommer man i et modus (f.eks et religiøst) som gir grunnlag for det, kan man sikkert oppleve endringer som får en til å føle seg helbredet. Mennesker kan leve seg inne i alle slags værenstilstander.

Retningen er allerede definert før fødselen. Disse endringene du snakker om er ikke endringer, men selvbedrag. De største homohaterne er jo homofile som prøver å undertrykke legningen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

For å oppsummere: Homofili er ikke en sykdom.

For å oppsummere, homofili er en synd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gud skrev:

Det som er litt interessant er at ingen kjemper for de zoofile sine rettigheter. Hvorfor har zoofile mindre rett til å være med den de elsker enn heterofile eller homofile? Fordi dyr ikke kan samtykke? Javel. Hva med to brødre som vil være sammen? Det er forbudt ifølge norsk lov. Hvorfor? Bør man ikke få være sammen med den man elsker?

Jeg synes forøvrig homofili er helt topp. Likevel er det viktig å tenke over sine egne holdninger før man begynner å kritisere andre sine holdninger. At noen synes homofili er galt er ikke annerledes enn at Norge synes at sex mellom to brødre er galt.

Nettopp, dyr kan ikke samtykke.

Incest er vel forbudt på grunn av problematikken med innavl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. april 2016 at 12.50, AnonymBruker skrev:

Min kristne venn mener at homofili stammer fra traumer i barndommen og at man kan kureres og bli frisk (bli hetro) ved å gå i terapi. 

Jeg har aldri hørt om slike tanker før, så jeg lurer på hva dere andre religiøse deler de samme meningene? 

Anonymkode: efb75...fc4

Har ikke giddet å lese tråden for dette er bare så dumt

Klart det ikke går an å kurere homofili. Hva skal det kureres til? Kan man kurere heterofile også da? Eller er hetero den eneste "friske" legningen? Ja så dumt blir det...å i det hele tatt vurdere om det er mulig blir for dumt. (Sier ikke at du er dum, bare hele denne ideologien som bl.a din venn har)

Det er mange som påstår at de har blitt kurert gjennom bønn og terapi. Undertrykker det kan man vel heller kalle det mener nå jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, jabx skrev:

Incest er vel forbudt på grunn av problematikken med innavl.

Men nå er det altså slik at to menn ikke kan få barn sammen. Derfor to brødre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, debatant skrev:

For et språk!!??

Mange er løst fra homofili om du liker det eller ikke. Forhold deg til virkeligheten....

Om jeg liker det eller ikke? Skjerp deg da :P Sier bare at veldig ofte fører religion med seg dritt, å da ikke bare manges holdninger til homofile! mye annet negativt med religion spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gud skrev:

Det som er litt interessant er at ingen kjemper for de zoofile sine rettigheter. Hvorfor har zoofile mindre rett til å være med den de elsker enn heterofile eller homofile? Fordi dyr ikke kan samtykke? Javel. Hva med to brødre som vil være sammen? Det er forbudt ifølge norsk lov. Hvorfor? Bør man ikke få være sammen med den man elsker?

Jeg synes forøvrig homofili er helt topp. Likevel er det viktig å tenke over sine egne holdninger før man begynner å kritisere andre sine holdninger. At noen synes homofili er galt er ikke annerledes enn at Norge synes at sex mellom to brødre er galt.

Fordi den ene parten i sexen ikke kan gi sitt samtykke, Zoofili kan bedre sammenlignes med pedofoli enn homofili. To brødre er da ikke noe for meg å legge meg opp i, all sex mellom to(eller fler) voksne som gir sitt samtykke er ikke min business. Om jeg personlig synes det er ekkelt eller ikke er jo min greie, burde ikke være lov å prøve å begrense andres rett til å gjøre noe "ekkelt"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, debatant skrev:

For å oppsummere, homofili er en synd.

Jeg liker hvordan du promoterer kristendom. Her har vi en som har forstått hva som står i boka!

Alle jeg kjenner som kaller seg kristne ville ha håpet på å ta feil om de hadde fått med seg hva guden deres står for.

Hva synes du egentlig om at den norske kirken skal bestemme på nytt hva Gud mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2016 at 17.46, waco skrev:

Det kommer vel an på hvor man er i verden. I noen land er homofili en kriminell handling og i andre land er homofili en sykdom. Eksempler på dette her er for eksempel uganda hvor homofili er en forbrytelse eller i russland hvor homofili er en sinnslidelse.

I norge var homofili en psykiatrisk diagnose fra 1972 til 1982 tror jeg det var?

Idag er homofili selvsagt ingen diagnose i norge. Hva som er galskap og hva som er normalt endrer seg hele tiden. Ta for eksempel det å ha sex med dyr, - det ble tillatt samtidig som homofili ble tillatt i 1972, -  og selvfølgelig en diagnose slik homofili var en diagnose. Men så plutselig, - på 2000 tallet ble det igjen en forbrytelse å ha sex med dyr og altså en kriminell handling.

Verden er fantastisk.

Å ha sex med dyr har aldri vært tillatt. Nå sauser du godt. Som vanlig.

Anonymkode: 2dc13...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, debatant skrev:

Hva lærer bibelen?

At man skal steines for det, slik som man skal steines for det meste.

De fleste kristne er ikke som deg, de tror ikke på Gud, de tror på noe de har tolket ut av tekstene at han sikkert egentlig mente, for han var jo snill så all ondskapen må vi jo bare ha misforstått. Takk og pris for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, debatant skrev:

For et språk!!??

Mange er løst fra homofili om du liker det eller ikke. Forhold deg til virkeligheten....

Mange er løst fra heterofili også og bytter fil midt i livet:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...