Gå til innhold

Parkeringsplasser på jobb - splittet fra "Det er så dyrt å jobbe på jobben min. Er det greit å nekte?"


wintergirl

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, wintergirl skrev:

:Nikke:

Man får heller sykle på jobb om man mener parkering er for dyrt. Be sjefen få satt opp et sykkelstativ utenfor. 

Anonymkode: 9a8d6...880

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får heller sykle på jobb om man mener parkering er for dyrt. Be sjefen få satt opp et sykkelstativ utenfor. 

Anonymkode: 9a8d6...880

Kan ikke du heller lese alt jeg har skrevet fra før, istedet for å slenge fra deg. Gidder ikke å gjenta meg forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2016 at 23.17, wintergirl skrev:

Jo, 20,- dagen, 400 ,- i mnd er dyrt. Nesten 5000,- i året. Det er arbeidsplassen og ikke et sted vi skal parkere for så å handle, eller noe annet. 3400,- i mnd er horribelt,  men selv om han betaler så mye betyr ikke det at de som betaler mindre alikavel betaler lite.  Arbeidsgiver er staten og de syns jeg ikke så synd på. Det er ikke riktig å måtte betale for å parkere på arbeidsplassen.  Smålig er vel heller det riktige å si. 

Så du mener heller at de som tar bussen, sykler og går til jobb skal sponse gratis parkeringsplass for deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må betale mye mer enn TS for å komme meg til jobb, og jeg sutrer ikke over det. Ting koster penger. Hvem forlanger du at skal betale parkeringsplassen for deg, egentlig? 

Anonymkode: 15f19...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, prt90 skrev:

Så du mener heller at de som tar bussen, sykler og går til jobb skal sponse gratis parkeringsplass for deg?

Herregud! Aldri sagt! Det er dine ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass har arbeidsgiver betalt for 12 parkeringsplasser. Vi er ca 25 ansatte. Førstemann til mølla prinsippet gjelder. Noen tar buss og andre tog. Kommer man så sent at det er fullt på alle plassene så får man være kreativ og finne på noe annet lurt. Sånn er det bare, livet er ikke alltid rettferdig.

Anonymkode: a0772...364

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, wintergirl skrev:

Herregud! Aldri sagt! Det er dine ord!

Gratis parkeringsplasser er jo i praksis det som skjer når arbeidsgiver betaler for parkeringsplass da. Utgiftene til det går jo av potten som ellers kunne ha blitt brukt til sosiale tiltak på arbeidsplassen eller høyere lønn til alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, prt90 skrev:

Gratis parkeringsplasser er jo i praksis det som skjer når arbeidsgiver betaler for parkeringsplass da. Utgiftene til det går jo av potten som ellers kunne ha blitt brukt til sosiale tiltak på arbeidsplassen eller høyere lønn til alle. 

Hvilken pott? Og hvordan skal syklister, gående, eller de som tar buss bli rammet? 

Og for siste gang, så luftet jeg bare mine tanker om hva jeg synes. Slapp helt av! Jeg betaler mitt bidrag hver gang jeg drar på jobb. Bare mine tanker. Hvis du tror de pengene går til noe positivt så kan du like godt tro på julenissen. Til og med arbeidsgiver syns det er drøyt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, wintergirl skrev:

Hvilken pott? Og hvordan skal syklister, gående, eller de som tar buss bli rammet? 

Tror du penger vokser på trær? Om ikke arbeidsgiver skal kreve inn pengene fra de som bruker parkeringsplassene, hvor tenker du da pengene skal tas fra? Veldig interessert i å høre regnestykket ditt på dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nasse1 skrev:

Tror du penger vokser på trær? Om ikke arbeidsgiver skal kreve inn pengene fra de som bruker parkeringsplassene, hvor tenker du da pengene skal tas fra? Veldig interessert i å høre regnestykket ditt på dette. 

Er du dum? Hvorfor så besatt av å sitere meg i ett sett? Arbeidsgiver krever heller ingenting. Vi betaler av andre grunner,som til og med arbeidsgiver syns er på trynet. Selvsagt tror jeg penger vokser på trær, dah! Syns Norge skal begynne å kreve enda mer jeg! Enda mer skatt, høyere bilavgifter,  enda mer bompenger og mer og mer! Staten trenger enda mer penger :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter virkelig ikke at du kan klage på 400 kr i måneden. Det er jo ingenting. Mange må betale utrolig mye mer. Jeg betaler ca 2000 kr i måneden på månedskort på buss og tog. Jeg har fortsatt en bil i garasjen, som jeg må betale for. Men jeg sparer 30 min hver vei, ved å bruke buss og tog. Og der jeg jobber må man betale 80 kr dagen for å stå parkert. Så da lønner det seg og ta tog og buss.

Du kan jo bare si opp jobben din da. Så sliper du å betale de 400 kr, så får du se hvor mye bedre råd du får. Det er faktisk mange som må betale parkering på jobb.

Anonymkode: 2769b...709

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, wintergirl skrev:

Er du dum? Hvorfor så besatt av å sitere meg i ett sett? Arbeidsgiver krever heller ingenting.

Det er arbeidsgiver som krever pengene, ikke staten. Arbeidsgiver krever dem fordi de har utgifter til å kjøpe eller leie området som parkeringsplassene ligger på, og til å vedlikeholde dem med f.eks. brøyting om vinteren. Hvis ikke de som bruker plassene dekker de utgiftene så vil bedriften måtte gjøre det selv, og da får de dårligere råd. Bedrifter med dårlig råd går ofte enten konk, sier opp noen eller betaler lavere lønninger enn andre.

Anonymkode: fd402...55f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, tror du at parkeringsplasser er gratis?

Anonymkode: 331e0...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er arbeidsgiver som krever pengene, ikke staten. Arbeidsgiver krever dem fordi de har utgifter til å kjøpe eller leie området som parkeringsplassene ligger på, og til å vedlikeholde dem med f.eks. brøyting om vinteren. Hvis ikke de som bruker plassene dekker de utgiftene så vil bedriften måtte gjøre det selv, og da får de dårligere råd. Bedrifter med dårlig råd går ofte enten konk, sier opp noen eller betaler lavere lønninger enn andre.

Anonymkode: fd402...55f

Nei, i dette tilfellet så er det ikke derfor. Ingen som brauter her heller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, wintergirl skrev:

Kan ikke du heller lese alt jeg har skrevet fra før, istedet for å slenge fra deg. Gidder ikke å gjenta meg forgjeves.

Slenge fra meg? Jeg har jo lest tråden, men det forhindrer jo ikke det faktum er at dette er realiteten og at man må da gjøre noe annet om man syntes bil blir for dyrt.

Sykkel kan være fint det, og samtidig kan det være en treningsøkt. 

Anonymkode: 9a8d6...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slenge fra meg? Jeg har jo lest tråden, men det forhindrer jo ikke det faktum er at dette er realiteten og at man må da gjøre noe annet om man syntes bil blir for dyrt.

Sykkel kan være fint det, og samtidig kan det være en treningsøkt. 

Anonymkode: 9a8d6...880

Hvis du har lest så ser du at jeg skrev at det var mine tanker,  MEN at jeg betaler min del! Ikke sykler jeg i tre timer heller. Ikke skal jeg flytte nærmere jobb heller. Du har ikke lest nei, virkelig ikke. Skumlest kanskje, men ikke lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Hvis du har lest så ser du at jeg skrev at det var mine tanker,  MEN at jeg betaler min del! Ikke sykler jeg i tre timer heller. Ikke skal jeg flytte nærmere jobb heller. Du har ikke lest nei, virkelig ikke. Skumlest kanskje, men ikke lest. 

Ja, det var dine tanker. Men istedet for å gå å irritere seg over det, så tenker jeg at man kanskje kan gjøre noe med det, men om du hverken vil sykle eller flytte nærmere så er det jo ikke så mange valgmuligheter igjen. 

Hvor langt har du til jobb egentlig om du bruker tre timer på å sykle? Får du et bra treningsnivå på syklinga etterhvert, så kan man faktisk snitte på 30-40 km/t og reiser da 3-4 mil på en time. 

Anonymkode: 9a8d6...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var dine tanker. Men istedet for å gå å irritere seg over det, så tenker jeg at man kanskje kan gjøre noe med det, men om du hverken vil sykle eller flytte nærmere så er det jo ikke så mange valgmuligheter igjen. 

Hvor langt har du til jobb egentlig om du bruker tre timer på å sykle? Får du et bra treningsnivå på syklinga etterhvert, så kan man faktisk snitte på 30-40 km/t og reiser da 3-4 mil på en time. 

Anonymkode: 9a8d6...880

Du, jeg skrev bare at det var en tanke og ja, jeg syns de er smålige med tanke på hvor dårlig parkering og null brauting  det er. Det som irriterer meg er hvor sinnsykt opptatt du er av hva jeg mener/tenker. Det er en diskusjon jeg ikke la så mye i, annet enn hva vi også snakker om på jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, wintergirl skrev:

Du, jeg skrev bare at det var en tanke og ja, jeg syns de er smålige med tanke på hvor dårlig parkering og null brauting  det er. Det som irriterer meg er hvor sinnsykt opptatt du er av hva jeg mener/tenker. Det er en diskusjon jeg ikke la så mye i, annet enn hva vi også snakker om på jobb.  

Jeg er ikke så opptatt av det, det er jo du som startet tråden eller hva? Om du ikke trenger annen input i forhold til egne tanker, hvorfor skal man starte en tråd da? Du har jo fått flere forslag av både meg og andre på hva du kan gjøre med det.

Men jeg skal ikke stanse deg i å kose deg i din egen misere lenger og melder meg herved ut av diskusjonen. 

Anonymkode: 9a8d6...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...