Gå til innhold

Parkeringsplasser på jobb - splittet fra "Det er så dyrt å jobbe på jobben min. Er det greit å nekte?"


wintergirl

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, for det var jo akkurat det jeg mente :ironi: Nå nevnte jeg dem som skal på jobb. Kollektivt er ikke for alle og ikke er det noen løsning å flytte nærmere jobb. Grunn til at de gjør dette er for at alle skal ta kollektivt, mens de selv skal bruke bilen. Hvordan går dette utover sykehjemsplasser og gratis skole? Dessuten er det på sykehus vi betaler for å parkere og det er ofte ikke ledige plasser en gang. 

Ja, det virker jo akkurat som du mener det, helt seriøst. 

Anonymkode: 1f758...0b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, wintergirl skrev:

Altså, nå har ikke jeg spurt deg om hvordan håndtere økonomi og du trenger ikke å fortelle meg om budsjett. Du vet jo ingenting om det du. Jeg bare lufter ut hva jeg tenkte og ts tenkte om situasjonen angående utgifter på jobb, uansett hvordan økonomien min eller andres er. Hvor har jeg sagt at jeg ikke har forholdt meg til det? Jeg betaler hver gang jeg,  men jeg syns uansett det er helt på trynet! Mine tanker.

Jeg vet nok faktisk ganske mye om økonomi/investeringer ja. Det var ment som et generelt råd, men du får heller sitte her og syntes synd på deg selv da. 

Anonymkode: 73105...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, for det var jo akkurat det jeg mente :ironi:Nå nevnte jeg dem som skal på jobb. Kollektivt er ikke for alle og ikke er det noen løsning å flytte nærmere jobb. Grunn til at de gjør dette er for at alle skal ta kollektivt, mens de selv skal bruke bilen. Hvordan går dette utover sykehjemsplasser og gratis skole? Dessuten er det på sykehus vi betaler for å parkere og det er ofte ikke ledige plasser en gang. 

Om staten skal drive å kjøpe opp parkeringsplasser i hytt og pine så går det utover sykehus og skoler. Det er ikke synd på deg som må betale 400 kroner i måneden på parkering. Et månedskort med buss koster mer enn det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det virker jo akkurat som du mener det, helt seriøst. 

Anonymkode: 1f758...0b4

Har vi ikke lov til å mene at folk burde få parkere gratis på jobb? Er det ulovlig å ha en mening?  Jeg luftet ut mine meninger her, som flere andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nok faktisk ganske mye om økonomi/investeringer ja. Det var ment som et generelt råd, men du får heller sitte her og syntes synd på deg selv da. 

Anonymkode: 73105...48f

Syns ikke synd på meg selv nei. Alle på jobben syns det er feil at vi skal betale for å parkere bilen på jobb. Ikke alltid det er parkeringsplass engang og da må vi parkere en helt annet sted. Men her på KG så får man ikke lov til å lufte en mening uten at noen skal leke" den lure" og fortelle deg at du ikke har lov til å mene noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, wintergirl skrev:

Syns ikke synd på meg selv nei. Alle på jobben syns det er feil at vi skal betale for å parkere bilen på jobb. Ikke alltid det er parkeringsplass engang og da må vi parkere en helt annet sted. Men her på KG så får man ikke lov til å lufte en mening uten at noen skal leke" den lure" og fortelle deg at du ikke har lov til å mene noe.

Greit, men hva vil du gjøre med det da? Ingen som har nektet deg å ytre noe som helst, men det må da vel være mer konstruktivt å se hva man faktisk kan gjøre enn å håpe på at parkeringsplassene blir billigere, noe som nesten garantert ikke kommer til å skje, med tanke på privatiseringen i sektoren. 

Anonymkode: 73105...48f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, wintergirl skrev:

Og hvor har jeg nevnt at jeg ikke har råd til bilen?  

Hvis du ikke har råd til å betale for parkeringen så har du ikke råd til bilen, 400 kroner for å parkere i måneden er shit billig. Arbeidsgiveren din er ikke ansvarlig for hvordan du kommer til deg jobb. Skjerpings. 

Anonymkode: 1f758...0b4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, wintergirl skrev:

Har vi ikke lov til å mene at folk burde få parkere gratis på jobb? Er det ulovlig å ha en mening?  Jeg luftet ut mine meninger her, som flere andre. 

Hva med å heller ta litt ansvar for deg selv? Hvis du blir så økonomisk ruinert av disse 400 kronene i månedene, så må du kanskje ta noen valg som betyr at du ikke har råd til bil. 

Anonymkode: 1f758...0b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mayoo skrev:

Om staten skal drive å kjøpe opp parkeringsplasser i hytt og pine så går det utover sykehus og skoler. Det er ikke synd på deg som må betale 400 kroner i måneden på parkering. Et månedskort med buss koster mer enn det. 

Har ikke sagt er synd på meg heller. Jeg luftet mine tanker,  som flere andre her inne. Vi betalte ikke den summen før og det har gått fint med sykehus og skoler . Så det er nok ikke der problemet ligger. Det er fordi de vil at alle skal ta kollektivt, eller sitte på med andre, mens de selv skal ta bilen.  Har ingen verdens ting med hverken sykehus, sykehjem og skole å gjøre.

Og dessuten så var det min tanke, jeg betaler jo og jobber der fremdeles. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit, men hva vil du gjøre med det da? Ingen som har nektet deg å ytre noe som helst, men det må da vel være mer konstruktivt å se hva man faktisk kan gjøre enn å håpe på at parkeringsplassene blir billigere, noe som nesten garantert ikke kommer til å skje, med tanke på privatiseringen i sektoren. 

Anonymkode: 73105...48f

Nei, det blir vel heller enda dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, wintergirl skrev:

Har ikke sagt er synd på meg heller. Jeg luftet mine tanker,  som flere andre her inne. Vi betalte ikke den summen før og det har gått fint med sykehus og skoler . Så det er nok ikke der problemet ligger. Det er fordi de vil at alle skal ta kollektivt, eller sitte på med andre, mens de selv skal ta bilen.  Har ingen verdens ting med hverken sykehus, sykehjem og skole å gjøre.

Og dessuten så var det min tanke, jeg betaler jo og jobber der fremdeles. 

Du skrev at du mente at staten skulle kjøpe opp parkeringsplassen slik at du kunne parkere gratis. Om staten skulle dreve å kjøpt opp parkeringsplasser i hytt og pine så hadde det gått ut over andre ting. Som skoler og sykehus f.eks. Det sier seg jo selv. 

Jeg har heller ikke sagt at du har sagt at det var synd i deg :) Jeg bare påpekte det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har råd til å betale for parkeringen så har du ikke råd til bilen, 400 kroner for å parkere i måneden er shit billig. Arbeidsgiveren din er ikke ansvarlig for hvordan du kommer til deg jobb. Skjerpings. 

Anonymkode: 1f758...0b4

Skjerp deg selv! Du aner ingenting av hva du sier. Det handler ikke om økonomi,  men  At de vil at færre skal kjøre egen bil for å spare samfunnet, noe de selv ikke gjør.  Arbeidsgiver er oppgitt selv forresten.  Og jeg kommer meg til jobb hver dag og betaler for meg. Jeg klarer også å ha bilen min. Jeg bare nevnte mine tanker om at jeg syns ikke folk skal betale for å parkere på jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å heller ta litt ansvar for deg selv? Hvis du blir så økonomisk ruinert av disse 400 kronene i månedene, så må du kanskje ta noen valg som betyr at du ikke har råd til bil. 

Anonymkode: 1f758...0b4

Å gud bedre! Du snakker rundt deg selv. Har ikke sagt noe av dette. Du vrir og vrenger. Har ikke lov til å lufte en tanke uten at det skal komme noen å ta en personlig heller nå. Jeg tar ansvar for meg selv, så kutt ut personangrep!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Mayoo skrev:

Du skrev at du mente at staten skulle kjøpe opp parkeringsplassen slik at du kunne parkere gratis. Om staten skulle dreve å kjøpt opp parkeringsplasser i hytt og pine så hadde det gått ut over andre ting. Som skoler og sykehus f.eks. Det sier seg jo selv. 

Jeg har heller ikke sagt at du har sagt at det var synd i deg :) Jeg bare påpekte det. 

Hva er vitsen med å påpeke det? Og det er ikke for å spare skoler og sykehjem de gjør dette, men for å tvinge alle til å kjøre i sammen eller ta kollektivt.  De sparer ikke miljø selv, de verste svina! Mange har ærender etter jobb og mange bor litt lenger ute. Men vi får vel snart ikke lov til å bo hvor vi vil heller nå. Alle skal samles så vi kan kjøre i sammen og ta buss til jobb. 

Staten tar heller mer en du burde fra folk, så nok av penger har de å bygge bedre sykehus og skoler. Tviler på at de gjør det. De har jo aldri prioritert dette før heller.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Hva er vitsen med å påpeke det? Og det er ikke for å spare skoler og sykehjem de gjør dette, men for å tvinge alle til å kjøre i sammen eller ta kollektivt.  De sparer ikke miljø selv, de verste svina! Mange har ærender etter jobb og mange bor litt lenger ute. Men vi får vel snart ikke lov til å bo hvor vi vil heller nå. Alle skal samles så vi kan kjøre i sammen og ta buss til jobb. 

Staten tar heller mer en du burde fra folk, så nok av penger har de å bygge bedre sykehus og skoler. Tviler på at de gjør det. De har jo aldri prioritert dette før heller.

:murvegg:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mayoo skrev:

:murvegg:

I lige måde.

Hadde enda pengene gått til noe fornuftig og hjulpet de som virkelig trenger det så hadde det vært noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 9.4.2016 at 12.10, wintergirl skrev:

Hadde enda pengene gått til noe fornuftig og hjulpet de som virkelig trenger det så hadde det vært noe helt annet. 

Som feks på personer i jobb som av bekvemmelighetsgrunner kjører rundt i bil og derfor burde belønnes med gratis parkering. :roll:

Anonymkode: 412ed...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke helt som om TS forstår at det koster penger å vedlikeholde og drifte parkeringsplasser. 

Anonymkode: 6e8ef...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke helt som om TS forstår at det koster penger å vedlikeholde og drifte parkeringsplasser. 

Anonymkode: 6e8ef...370

Det vet vi. Generelt koster det 50 kr mnd. for en vanlig asfaltplass (lys, snømåking etc.).

Anonymkode: 33106...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som feks på personer i jobb som av bekvemmelighetsgrunner kjører rundt i bil og derfor burde belønnes med gratis parkering. :roll:

Anonymkode: 412ed...d38

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...