Gå til innhold

Værsågod, vaksinemotstandere!


MapleSirup

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Isabel70 skrev:

Det som jeg leser utifra det du linker til er at de bruker ordet flokkimmunitet i diverse studier, men jeg finner ikke det grunnlaget som teorien om flokkimmunitet er basert på, eller hva den teorien egentlig går ut på. Hvor mange må vaksineres for at man skal oppnå flokkimmunitet, og hva er flokkimmunitet? Er det at ingen som ikke er vaksinert får sykdommen når 90% er vaksinert, for eksempel?

http://m.cid.oxfordjournals.org/content/52/7/911.full

Anonymkode: afad1...474

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Isabel70 skrev:

Det står på pakningsvedlegget at barnevaksiner kan være skadelige, det kalles "bivirkninger".

Snakker du om den lette feberen Ca 10% får, noen vil også bli litt grinete og sove litt mer enn de pleier den samme kvelden. Jeg kan berolige deg, det er ikke skadelig! Jeg er helsesøster og setter mange vaksiner hver dag, har gjort det i 10 år! Jeg spør alltid foreldrene når de kommer tilbake om barnet reagerte på vaksinen og de aller fleste sier de ikke merket noen ting!

Vi har en utrolig høy vaksineprosent hos oss, og enda høyere blir det når det er motstandere av vaksiner som får stor mediedekning! Den manglende kunnskapen og synsingen deres blir så til de grade gjennomskuet! Heldigvis! 

 

Anonymkode: 0de60...a70

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine-1337 skrev:

De føler seg mye smartere enn resten av oss saueflokken. Ganske mye lik chemtrailfolka.

Tror nok det er endel overlapp mellom disse to gruppene. 😂

Anonymkode: 7c9fd...563

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isabel70 skrev:

 

Dere lever nok i en illusjon når det gjelder hvordan vaksiner er testet ut. Vaksiner blir godkjent for bruk uten å gjennomgå vanlig kvalitets-standard som andre legemidler er underlagt. Det har til dags dato ALDRI blitt utført noe studie av vaksiner med en reell kontrollgruppe. Altså uvaksinerte barn opp mot vaksinerte barn. En slik studie vil ikke industrien sponse og heller ikke våre myndigheter. Man kan jo spørre seg hvorfor.
Grunnen til denne "noceboeffekten" som blir nevnt her er nok i mange tilfeller at vaksinen blir testet opp mot en placebo som inneholder det SAMME som i vaksinen, bare minus virkestoffene, det vil si virus/bakterier, altså, begge grupper risikerer de samme bivirkningene.
Dette er realiteten når det gjelder vaksiner, og det er det dessverre ikke så mange som vet.

Det er bullshit. Flere andre har allerede gitt deg linker til vaksiner som er testet ut vha placebo. Foreslår du leser deg litt opp på field trials - du kan starte med å kjøpe Rothman's Modern Epidemiology, det står om field trials og vaksiner m.m. på side 92. 

 

Anonymkode: 7c9fd...563

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke hverken å gi kilder eller forklaringer til disse fanatikerne på grunn av to punkter:

1) De har ikke kunnskap nok til å forstå forklaringer eller klare å lese studier eller primærkilder.

2) De VIL ikke forstå, fordi de er hjernevasket og har bestemt seg for hva som er sant.

 

Det er gitt mer enn nom saklig og kildebelagt informasjon i denne tråden til at de burde holde kjeft. Vi hurde ikke bruke mer tid på dem. De unnslår seg ikke en gang for å lyve.

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 18.59, AnonymBruker skrev:

Feilen med dine innlegg er at du tror alt kan bevises. Det kan dessverre ikke det. T.o.m vitenskapen er åpen om at alt ikke kan bevises, men du klamrer deg til "forskningsrapporter" i alt du uttaler deg om!

Du har jo rett og slett ikke evne til å oppleve eller tenke selv. Alt skal forskes på, dokumenteres og bevises...

Anonymkode: 0160a...948

Om alt kan bevises eller ikke er ikke relevant her. Her snakker vi om noe helt konkret som kan bevises, nemlig vaksiner.

Tenke selv? Å tenke selv innebærer ikke å benekte fakta. Forskning, dokumentasjon og bevis er der for å hjelpe den som tenker. Slike som deg velger heller å fantasere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5/3/2016 at 19.22, AnonymBruker skrev:

Vaksiner er å sprøyte noe inn i en frisk kropp som på sikt liksom skal hindre sykdom, det er en stor industri vi aldri hører om, og som vi fint kam klare oss uten.

Nei det er det ikke. Uten vaksiner hadde det vært veldig mange som hadde dødd.

Sitat

Vi tror også at vi sitter på alle svarene, vi i vesten. I Afrika har de mange naturmetoder som fremmer helse

Men som dessverre ikke fungerer, og de dør unge.

Sitat

Men her sitter vi i vår "vestlig vitenskaps univers" med diverse kjemikalier som koster skjorta, og tror disse vaksinene skal hjelpe. Kroppen klarer seg fint uten vaksiner. Det er et hysteri uten like. Vi vokser opp med å tro at vi må ha dette i kroppen vår, fordi det bl.a har mange skjulte økonomiske interessert vi aldri hører om!

Hvilke skjulte økonomiske interesser?

Vaksiner hjelper. Det er bevist. Kroppen klarer seg fint uten vaksiner frem til en av de dødelige sykdommene vaksiner har bekjempet dukker opp og dreper en.

Sitat

Nå har mange ( pga internett, ja internett...Wikipedia er også på internett! ) begynt å bli mer opplyste om hva som egentlig foregår, hva som skjer i kulissene. Forskning som ikke har svar, evt negativ virkning som bl.a autisme, maktposisjoner og økonomiske interesser. Folk har blitt flinkere til å undersøke selv, ikke stole blindt på leger og andre autoriteter, som ikke nødvendigvis har svarene, tvert imot.

Svada fra start til slutt.

Hele vaksine/autisme-bløffen er jo basert på en forskningsartikkel (som viste seg å være falsk). Så hvorfor rakker du ned på forskningen når hele vrangforestillingen din er basert på noe som ble utgitt som forskning (selv om et ikke var det likevel)?

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 22.19, Isabel70 skrev:

Problemet er at dette gjør de ikke med vaksiner.

Problemet ditt er at du prater piss og ikke har peiling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isabel70 skrev:

Kilder på at dette IKKE finnes blir litt vanskelig når det ikke finnes. Det er heller du som skal vise meg en dobbel blindtest med ekte placebo. Vis meg en studie på vaksinerte vs. uvaksinerte barn. I samme slengen kan du vise meg forskningen bak vaksineskapt flokkimmunitet.

Hvorfor lyver du? Du har blitt vist flere kilder, men likevel påstår du det samme. Det er ufyselig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isabel70 skrev:

Det står på pakningsvedlegget at barnevaksiner kan være skadelige, det kalles "bivirkninger".

Tuller du nå?

Du er klar over at en bivirkning ikke nødvendigvis betyr noe farlig eller skadelig, ikke sant?

Ikke? Nei, det var vel det jeg tenkte. Null kunnskap. Bare veldig mye påståelighet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi
23 timer siden, jabx skrev:

Tuller du nå?

Du er klar over at en bivirkning ikke nødvendigvis betyr noe farlig eller skadelig, ikke sant?

Ikke? Nei, det var vel det jeg tenkte. Null kunnskap. Bare veldig mye påståelighet.

HPV-vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet har veldig alvorlige bivirkninger. Den får mye oppmerksomhet i Irland nå: http://www.activistpost.com/2016/05/ireland-fights-hpv-vaccine-injury-pharma-control-over-public-health-services.html?utm_source=Activist+Post+Subscribers&utm_medium=email&utm_campaign=076300534e-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_term=0_b0c7fb76bd-076300534e-387964841

Her er fra det norske vedlegget til Gardaslil:

Bivirkninger:
Svært vanlige (≥1/10): Nevrologiske: Hodepine. Øvrige: Erytem, smerte og hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme. Muskel-skjelettsystemet: Smerter i ekstremitetene. Øvrige: Hematom og pruritus på injeksjonsstedet, pyreksi. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hud: Urticaria. Svært sjeldne (<1/10 000): Luftveier: Bronkospasme. Muskel-skjelettsystemet: Uspesifikk artritt/artropati. Ukjent frekvens: Blod/lymfe: Lymfadenopati, idiopatisk trombocytopenisk purpura. Gastrointestinale: Oppkast. Immunsystemet: Overfølsomhetsreaksjoner inkl. anafylaktiske/anafylaktoide reaksjoner. Infeksiøse: Cellulitter ved injeksjonssted. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi, myalgi. Nevrologiske: Akutt disseminert encefalomyelitt, Guillain-Barrés syndrom, svimmelhet, synkope, iblant etterfulgt av bevegelser av tonisk-klonisk type. Øvrige: Asteni, frysninger, tretthet, uvelhet.
http://www.felleskatalogen.no/medisin/gardasil-sanofi-pasteur-msd-559567

Her er den Canadiske studien som de snakker om i videoen, 10% av kvinnene som fikk HPV-vaksine ble innlagt på sykehus etterpå (min utheving).

RESULTS:
Over the period 195,270 females received 528,913 doses of HPV vaccine. Of those receiving at least one dose, 192 reported one or more AEFI events (198 AEFI events), i.e., 37.4/100,000 doses administered (95% CI 32.5-43.0). None were consistent with VTE. Of the women who received HPV vaccine 958 were hospitalized and 19,351 had an ED visit within 42 days of immunization. Four women who had an ED visit and hospitalization event were diagnosed with VTE. Three of these had other diagnoses known to be associated with VTE; the fourth woman had VTE among ED diagnoses but not among those for the hospitalization.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26921782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isabel70 skrev:

HPV-vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet har veldig alvorlige bivirkninger. Den får mye oppmerksomhet i Irland nå: http://www.activistpost.com/2016/05/ireland-fights-hpv-vaccine-injury-pharma-control-over-public-health-services.html?utm_source=Activist+Post+Subscribers&utm_medium=email&utm_campaign=076300534e-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_term=0_b0c7fb76bd-076300534e-387964841

Her er fra det norske vedlegget til Gardaslil:

Bivirkninger:
Svært vanlige (≥1/10): Nevrologiske: Hodepine. Øvrige: Erytem, smerte og hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme. Muskel-skjelettsystemet: Smerter i ekstremitetene. Øvrige: Hematom og pruritus på injeksjonsstedet, pyreksi. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hud: Urticaria. Svært sjeldne (<1/10 000): Luftveier: Bronkospasme. Muskel-skjelettsystemet: Uspesifikk artritt/artropati. Ukjent frekvens: Blod/lymfe: Lymfadenopati, idiopatisk trombocytopenisk purpura. Gastrointestinale: Oppkast. Immunsystemet: Overfølsomhetsreaksjoner inkl. anafylaktiske/anafylaktoide reaksjoner. Infeksiøse: Cellulitter ved injeksjonssted. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi, myalgi. Nevrologiske: Akutt disseminert encefalomyelitt, Guillain-Barrés syndrom, svimmelhet, synkope, iblant etterfulgt av bevegelser av tonisk-klonisk type. Øvrige: Asteni, frysninger, tretthet, uvelhet.
http://www.felleskatalogen.no/medisin/gardasil-sanofi-pasteur-msd-559567

Her er den Canadiske studien som de snakker om i videoen, 10% av kvinnene som fikk HPV-vaksine ble innlagt på sykehus etterpå (min utheving).

RESULTS:
Over the period 195,270 females received 528,913 doses of HPV vaccine. Of those receiving at least one dose, 192 reported one or more AEFI events (198 AEFI events), i.e., 37.4/100,000 doses administered (95% CI 32.5-43.0). None were consistent with VTE. Of the women who received HPV vaccine 958 were hospitalized and 19,351 had an ED visit within 42 days of immunization. Four women who had an ED visit and hospitalization event were diagnosed with VTE. Three of these had other diagnoses known to be associated with VTE; the fourth woman had VTE among ED diagnoses but not among those for the hospitalization.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26921782

Du skjønner jo ikke hva du leser.....

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det gjør h*n helt åpenbart ikke. 😂

Dessuten er nok ikke mattekunnskapene på topp heller, 958 av 195 270 (eller egentlig av 528 913) er slett ikke 10%.

Anonymkode: 7c9fd...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor hopper du elegant over konklusjonen til artikkelen du (på en helt feilaktig måte) viser til? 

CONCLUSIONS: Rates of AEFI after HPV immunization in Alberta are low and consistent with types of events seen elsewhere.

Anonymkode: 7c9fd...563

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at det kun var fire av disse 195.270 kvinnene som hadde thromboembolisk sykdom. Av disse fire var det tre som hadde annen underliggende sykdom knyttet til diagnosen. Vi står altså igjen med ett eneste tilfelle, der det ikke foreligger noen klar årsakssammenheng.....

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Isabel70 skrev:

HPV-vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet har veldig alvorlige bivirkninger. Den får mye oppmerksomhet i Irland nå: http://www.activistpost.com/2016/05/ireland-fights-hpv-vaccine-injury-pharma-control-over-public-health-services.html?utm_source=Activist+Post+Subscribers&utm_medium=email&utm_campaign=076300534e-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_term=0_b0c7fb76bd-076300534e-387964841

Her er fra det norske vedlegget til Gardaslil:

Bivirkninger:
Svært vanlige (≥1/10): Nevrologiske: Hodepine. Øvrige: Erytem, smerte og hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme. Muskel-skjelettsystemet: Smerter i ekstremitetene. Øvrige: Hematom og pruritus på injeksjonsstedet, pyreksi. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hud: Urticaria. Svært sjeldne (<1/10 000): Luftveier: Bronkospasme. Muskel-skjelettsystemet: Uspesifikk artritt/artropati. Ukjent frekvens: Blod/lymfe: Lymfadenopati, idiopatisk trombocytopenisk purpura. Gastrointestinale: Oppkast. Immunsystemet: Overfølsomhetsreaksjoner inkl. anafylaktiske/anafylaktoide reaksjoner. Infeksiøse: Cellulitter ved injeksjonssted. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi, myalgi. Nevrologiske: Akutt disseminert encefalomyelitt, Guillain-Barrés syndrom, svimmelhet, synkope, iblant etterfulgt av bevegelser av tonisk-klonisk type. Øvrige: Asteni, frysninger, tretthet, uvelhet.
http://www.felleskatalogen.no/medisin/gardasil-sanofi-pasteur-msd-559567

Her er den Canadiske studien som de snakker om i videoen, 10% av kvinnene som fikk HPV-vaksine ble innlagt på sykehus etterpå (min utheving).

RESULTS:
Over the period 195,270 females received 528,913 doses of HPV vaccine. Of those receiving at least one dose, 192 reported one or more AEFI events (198 AEFI events), i.e., 37.4/100,000 doses administered (95% CI 32.5-43.0). None were consistent with VTE. Of the women who received HPV vaccine 958 were hospitalized and 19,351 had an ED visit within 42 days of immunization. Four women who had an ED visit and hospitalization event were diagnosed with VTE. Three of these had other diagnoses known to be associated with VTE; the fourth woman had VTE among ED diagnoses but not among those for the hospitalization.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26921782

Så du skjønner fortsatt ikke at "bivirkning" ikke nødvendigvis er farlig? Faktisk er alvorlige bivirkninger ekstremt sjeldne.

Spammingen in endrer ikke dette, men avslører bare at du ikke har peiling. Typisk anti-vakser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Isabel70 skrev:

HPV-vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet har veldig alvorlige bivirkninger. Den får mye oppmerksomhet i Irland nå: http://www.activistpost.com/2016/05/ireland-fights-hpv-vaccine-injury-pharma-control-over-public-health-services.html?utm_source=Activist+Post+Subscribers&utm_medium=email&utm_campaign=076300534e-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_term=0_b0c7fb76bd-076300534e-387964841

Her er fra det norske vedlegget til Gardaslil:

Bivirkninger:
Svært vanlige (≥1/10): Nevrologiske: Hodepine. Øvrige: Erytem, smerte og hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme. Muskel-skjelettsystemet: Smerter i ekstremitetene. Øvrige: Hematom og pruritus på injeksjonsstedet, pyreksi. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hud: Urticaria. Svært sjeldne (<1/10 000): Luftveier: Bronkospasme. Muskel-skjelettsystemet: Uspesifikk artritt/artropati. Ukjent frekvens: Blod/lymfe: Lymfadenopati, idiopatisk trombocytopenisk purpura. Gastrointestinale: Oppkast. Immunsystemet: Overfølsomhetsreaksjoner inkl. anafylaktiske/anafylaktoide reaksjoner. Infeksiøse: Cellulitter ved injeksjonssted. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi, myalgi. Nevrologiske: Akutt disseminert encefalomyelitt, Guillain-Barrés syndrom, svimmelhet, synkope, iblant etterfulgt av bevegelser av tonisk-klonisk type. Øvrige: Asteni, frysninger, tretthet, uvelhet.
http://www.felleskatalogen.no/medisin/gardasil-sanofi-pasteur-msd-559567

 

Ok!

Du har hevdet at det er nesten umulig å få registrert bivirkninger av en vaksine, men jammen klarer du å poste en nokså lang bivirkningsliste fra en nokså ny vaksine. Det var jo imponerende!

Du hevder at denne vaksinen har "veldig alvorlige bivirkninger." Da utfordrer jeg deg til å fortelle meg hva i oversikten du postet som er veldig alvorlige bivirkninger, hva som er alvorlige, hva som er bagatellmessige, og hvordan de håndteres (samt hvilken beredskap man har). For de alvorlige og veldig alvorlige synes jeg også du skal fortelle noe om sannsynligheten for at man opplever dem etter vaksinasjon.

Jeg venter i spenning! 

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok!

Du har hevdet at det er nesten umulig å få registrert bivirkninger av en vaksine, men jammen klarer du å poste en nokså lang bivirkningsliste fra en nokså ny vaksine. Det var jo imponerende!

Du hevder at denne vaksinen har "veldig alvorlige bivirkninger." Da utfordrer jeg deg til å fortelle meg hva i oversikten du postet som er veldig alvorlige bivirkninger, hva som er alvorlige, hva som er bagatellmessige, og hvordan de håndteres (samt hvilken beredskap man har). For de alvorlige og veldig alvorlige synes jeg også du skal fortelle noe om sannsynligheten for at man opplever dem etter vaksinasjon.

Jeg venter i spenning! 

Anonymkode: b5d04...c6f

Du mener ikke Guillan Barrè Syndrom og artritt er veldig alvorlig? Hvor ofte det forekommer hadde ikke brydd meg om det var min datter det var snakk om.
Hjelper det at jeg sier at JEG syns det er alvorlig, og at andre kan få bestemme selv om de syns det er alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Isabel70 skrev:

Du mener ikke Guillan Barrè Syndrom og artritt er veldig alvorlig? Hvor ofte det forekommer hadde ikke brydd meg om det var min datter det var snakk om.
Hjelper det at jeg sier at JEG syns det er alvorlig, og at andre kan få bestemme selv om de syns det er alvorlig?

Svar heller på spørsmålene mine enn å anta hva jeg mener.

 

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens du tenker spør jeg om følgende:

 

Siden du nevner Guillain-Barré - i hvilke kliniske scenarier oppstår denne sykdommen vanligvis?

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...