Gå til innhold

Emosjonelt utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts,

 

nå kjenner du denne mannen mye bedre enn meg, men jeg tenker følgende :

hun har en spesiell plass i hjertet hans, høres nesten ut som hun er dama han tenker på?

Eller, er han en mann som ofte er på andre siden? Når han først har fått noe, er hodet et annet setd, hvis du skjønner hva jeg mener?

Hvordan er forholdet deres ellers?

Føler du at han er til stede, eller er hun der i bakgrunnen hele tiden? 

Er hun interessert i han? Oppfordrer hu til kontakt , eller er det alltid han som gjør det?

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en mann jeg hadde måttet be slutte å kontakte noen , gang på gang...

Jeg skal være nr 1 for en mann!

Anonymkode: be345...52b

Føles for meg som at hun er den han tenker på. Ja, jeg forstår hva du mener. Dessverre for meg..  Vi har det egentlig bra så lenge det ikke er noe tull, forex med henne. Men vært mye jug osv pga andre ting og siste året henne som har gjort meg utrygg og mistet tillit så jeg er på vakt. Det er slitsomt. 

Han er til stede, men føler hun er der i bakgrunnen hele tiden. 

 

Jeg skjønner ikke helt selv at jeg selv har orket heller. Jeg vil være nr 1  og trodde det var slik inntil hun kom i bildet. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvilket forhold de hadde ts, var det f.eks et stygt brudd?

Jeg anbefaler ingen å gå inn i et forhold til en som har et nokså nylig stygt brudd...Da trenger personen TID på å fordøye forholdet. Mange idag hopper for fort inn i nye forhold, før de er klare for et nytt...

Anonymkode: be345...52b

Vet ikke så mye om det, bare at hun var mye yngre og de gjorde det slutt pga det. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møtte du han like etter bruddet?

Hvorfor er du sammen med han når han tydeligvis ikke er ferdig  med henne?

Anonymkode: be345...52b

Jeg var den han ble sammen med etter henne tror jeg. Litt usikker på hvor lenge siden fra henne til meg. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er galt med emosjonelt svik, er nok fordi partneren har et såpass sterkt emosjonelt samhold til en annen, som bare forelskede par og mennesker som elsker hverandre har. Når partneren har klart å skape et sånt emosjonelt forhold til en annen, er det en form for utroskap og svik. 

Det er veldig rart hvordan disse to har holdt på og jeg forstår ikke hvorfor han er sammen med deg, hvis de to har det sånn. Vil hun ikke ha han? Det høres ut som bortkastet tid å bruke på noe som ikke skal føre noen vei, samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han ikke slår opp med deg hvis det forholdet der er mer interessant.

Jeg reagerer veldig på at han har skrevet romantisk og annerledes med henne. 

Hadde dumpet han tvert.

Anonymkode: a0b89...fdb

Han påstår at hun har type, men virker ikke sånn. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Helt uenig!

Selv kan jeg gjerne ha åpne forhold, jeg synes ikke nødvendigvis sex er noe å lage så mye drama om. 

Om kjæresten blir forelsket i ei annen derimot, eller har en eks han aldri kom over og kaller for verdens nydeligste og diverse.. nei takk, i et seriøst forhold er jeg ikke interessert i å være hverken en sister wife, andrevalget eller den han bare deler seng og strømregning med imens han får dekket sine emosjonelle behov andre steder. Jeg er åpen/ikke-monogam på det fysiske, men når det gjelder det følelsesmessige skal jeg være "the one", hun som er over alle andre kvinner på det planet. Hvis ikke skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen med å være sammen engang, da kan man bare være elskere/venner heller.

TS, jeg er den her inne som alltid er for at folk kan være venner med eksen, men slik du beskriver denne situasjonen så høres det langt fra greit ut, til og med for meg. Det kan være uskyldig som i at de ikke har sex og aldri kommer til å ha det, men som sagt synes jeg ikke sex er så forbanna big deal. Klissete kallenavn og kyssesmileyer og kalle ei annen for den beste, søteste osv derimot..  En ting er at tanken om "the one that got away" kan slå folk iblant, men å drive å nøre oppunder det synes jeg faktisk ikke er greit, jeg holder med deg i at det er emosjonelt utroskap. 

Jeg er veldig mot å skulle kontrollere folk, sette ned forbud mot kontakt og sånn. Han må skjønne selv at han ikke skal ringe og SMSe henne hver kveld, hvis ikke så hjelper det ikke å sette ned foten, da gjør han det bare bak din rygg. Og du skyver dem bare nærmere hverandre, da er du den kjipe dama og de to romantiserer enda mer rundt hverandre og det de hadde .

Jeg vet ikke hvordan du får han til å skjønne at det ikke er greit, da. Jeg er jo ute av døra ved det minste tegn på svakhet i menn (#foreveralone), men etter 10 år så er det vel kanskje mer nærliggende å jobbe mer med det. Kanskje dere skulle tatt turen i parterapi med mål om å få bedre kommunikasjon og få han til å skjønne hva du faktisk føler, eller føles det ut som et veldig drastisk skritt?

Har tatt opp at vi burde ha terapi. Men han vil ikke. Synes ikke det er drastisk. Takk for bra svar, dette og andre sine svar gir meg sterk bekreftelse. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at han virker mest ivrig på henne. Men hun virker ikke helt borte hun heller. Synes hun oppfordrer til kontakt når hun tar kontakt og svarer når han tar kontakt med henne. Hun burde jo avvist han synes jeg. Og han burde jo selv kutte all kontakt med henne. Ts. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten din virker virker besatt av henne og ikke redd for at forholdet skal ryke. Kanskje tror han at bare du forsvinner kan han (drømmer han om å) innlede et seksuelt forhold med drømmedama. Han kan komme til å angre på det, ikke sikkert hun er drømmedama når spenningen ved å holde ting hemmelig forsvinner. Verst for ham.

Kanskje det beste for deg er å gå og ikke se deg tilbake. Det er opprivende å skilles uansett grunn, men du kommer over det! Det finnes nok andre menn der ute som vil elske deg og behandle deg bedre enn dette, og det fortjener du! Hvis du velger å bli i et forhold med denne mannen, velger du samtidig bort menn som har respekt og godhet for kjæresten sin..

Anonymkode: 83dc4...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en spesiell kjemi med henne. Du sa selv at han ikke snakker med deg som han snakker med henne, han skriver ikke sånne ting til deg og du ser en helt annen person. Jeg tror egentlig at jeg vet hva slags kjemi vi snakker om her, og det er dessverre ikke bare barnemat :(

Jeg tror det beste for deg er å komme deg bort, for jeg er ganske sikker på at du også befinner deg på gal plass. Like mye som han. 

Anonymkode: 1c84b...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som at du er den rette for for han desverre :icon_frown:

Anonymkode: 442a4...f26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten din virker virker besatt av henne og ikke redd for at forholdet skal ryke. Kanskje tror han at bare du forsvinner kan han (drømmer han om å) innlede et seksuelt forhold med drømmedama. Han kan komme til å angre på det, ikke sikkert hun er drømmedama når spenningen ved å holde ting hemmelig forsvinner. Verst for ham.

Kanskje det beste for deg er å gå og ikke se deg tilbake. Det er opprivende å skilles uansett grunn, men du kommer over det! Det finnes nok andre menn der ute som vil elske deg og behandle deg bedre enn dette, og det fortjener du! Hvis du velger å bli i et forhold med denne mannen, velger du samtidig bort menn som har respekt og godhet for kjæresten sin..

Anonymkode: 83dc4...737

En helt enig i hva du skriver. Ts.

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har en spesiell kjemi med henne. Du sa selv at han ikke snakker med deg som han snakker med henne, han skriver ikke sånne ting til deg og du ser en helt annen person. Jeg tror egentlig at jeg vet hva slags kjemi vi snakker om her, og det er dessverre ikke bare barnemat :(

Jeg tror det beste for deg er å komme deg bort, for jeg er ganske sikker på at du også befinner deg på gal plass. Like mye som han. 

Anonymkode: 1c84b...b6e

Jeg håper jeg får det til,  å gå fra han. Tungt og vanskelig å gjøre selvom det er lett å tenke. 

Anonymkode: e620f...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som at du er den rette for for han desverre :icon_frown:

Anonymkode: 442a4...f26

Akkurat det føler jeg og.  

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare la han knulle henne etpar ganger, så går det nok over!"

"Hun hadde nok ikke vært drømmedama dersom de faktisk hadde vært sammen!"

Hva slags naivt svada er dette? Det virker som mange her inne ikke tror menn kan elske. Det kan de altså. Og de fleste av dem har et hjerte som er større enn kuken (selv om det kan holde hardt å innrømme det for enkelte).

Denne fyren er tydelig forelsket i en annen, enten han innser det eller ei, enten TS innser det eller ei. Følelser er ikke noe man kan styre, man kan bare styre hva man gjør med dem. Når noen er så hardt råka som fyren til TS, og han tydeligvis ikke gjør noe med det selv, da ville jeg holdt meg unna om jeg var sammen med han og ikke mestret å få ham til å elske meg i stedet.

Verden er full av menn som kan elske DEG, ts. Det føles mye bedre å bli elsket enn å gå rundt og håpe.

Anonymkode: 97766...869

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper jeg får det til,  å gå fra han. Tungt og vanskelig å gjøre selvom det er lett å tenke. 

Anonymkode: e620f...373

Du får det til!

Anonymkode: 1c84b...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Denne fyren er tydelig forelsket i en annen, enten han innser det eller ei, enten TS innser det eller ei. Følelser er ikke noe man kan styre, man kan bare styre hva man gjør med dem. Når noen er så hardt råka som fyren til TS, og han tydeligvis ikke gjør noe med det selv, da ville jeg holdt meg unna om jeg var sammen med han og ikke mestret å få ham til å elske meg i stedet.

Verden er full av menn som kan elske DEG, ts. Det føles mye bedre å bli elsket enn å gå rundt og håpe.

Anonymkode: 97766...869

Enig med deg. Ts 

Anonymkode: e620f...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker setter dype spor i oss, og selv om vi ikke har kontakt med dem lengre og det går flere år uten kontakt så forsvinner de ikke fra tankene våre. Mange har en slik person i livet sitt, som man dagdrømmer om og som man bare husker de positive egenskapene/minnene om. 
Han tenker kanskje at hun er "the one who got away", og selv om han ikke mener noe vondt med å ha kontakt med henne så er det selvfølgelig vondt for deg. 

Du fortjener bedre enn dette ts. Du fortjener å være sammen med en mann som ikke har behov for å ha kontakt med andre damer, en mann som ikke går å lengter etter å ha kontakt med sin eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, frk91 skrev:

Noen mennesker setter dype spor i oss, og selv om vi ikke har kontakt med dem lengre og det går flere år uten kontakt så forsvinner de ikke fra tankene våre. Mange har en slik person i livet sitt, som man dagdrømmer om og som man bare husker de positive egenskapene/minnene om. 
Han tenker kanskje at hun er "the one who got away", og selv om han ikke mener noe vondt med å ha kontakt med henne så er det selvfølgelig vondt for deg. 

Du fortjener bedre enn dette ts. Du fortjener å være sammen med en mann som ikke har behov for å ha kontakt med andre damer, en mann som ikke går å lengter etter å ha kontakt med sin eks. 

Ja! Ts er også the one for noen, men først må hun bort fra dette!

Anonymkode: 1c84b...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føles for meg som at hun er den han tenker på. Ja, jeg forstår hva du mener. Dessverre for meg..  Vi har det egentlig bra så lenge det ikke er noe tull, forex med henne. Men vært mye jug osv pga andre ting og siste året henne som har gjort meg utrygg og mistet tillit så jeg er på vakt. Det er slitsomt. 

Han er til stede, men føler hun er der i bakgrunnen hele tiden. 

 

Jeg skjønner ikke helt selv at jeg selv har orket heller. Jeg vil være nr 1  og trodde det var slik inntil hun kom i bildet. 

Anonymkode: e620f...373

Når kom hun inn i bildet ts? Du skriver at dere har vært sammen i ti år, det er lenge. Når fikk du vite om denne eksen?

Det at han sier at hun har type hadde virkeig fått me til å rygge ennå mer. Som om han venter på til, den dagen hun blir singel... Men det at hun også er med på kontakten til mannen din , selv om hun er i et forhold, er også et dårlig tegn.

Vet du hvilket forhold de hadde? Var de lenge sammen , eller var det bare en flørt?

Hva skriver de til hverandre?

Anonymkode: be345...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får vondt helt inn til hjerterota av denne tråden. Du må gi han ett valg TS. Og velger han ikke deg eller går bak ryggen din igjen så må du gå. Det er fullstendig tortur å leve sånn.

Anonymkode: 96775...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv har opplevd det å ha "the one that got away"  lenge før jeg ble sammen med han. I det daværende forholdet innså jeg det ganske raskt etter bare å ha truffet tilfeldig på han og gjorde det slutt. Da jeg møtte han jeg er med nå forsvant alle de følelsene og tankene på han andre. Da visste jeg at jeg var skikkelig forelsket igjen og gikk inn i det med hele meg. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...