Gå til innhold

Emosjonelt utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann påstår at han ikke var emosjonelt utro mot meg da han etter over 10 år med meg uten kontakt med en ex han da plutselig kom i kontakt med uten at jeg visste om dette. Og de hadde masse kontakt. Masse sms, messenger, ringing osv til alle døgnets tider flere ganger i uka så fort jeg var dratt el var tilstede besøk, bak min rygg...  

Han er ikke spesielt romantisk av seg eller pleier å gi komplementer, sende hjerter el kyssesmiley osv. Men med henne har jeg sett det. Kaller henne godjenta mi osv, sier at hun er den beste, søteste,nydeligste, snilleste godjenta han vet om. 

Og masse kyssesmiley osv.  Veldig flørtende tone. Og et par ganger har han  skrevet til henne at han var redd hun ikke ville ha mer kontakt fordi han ikke fikk tak i henne el hørte fra henne. Og det var rett etter at han lovet meg å kutte kontakt med henne etter at jeg fant det ut.  

Han sa til meg at hun var viktig for han og at hun har en egen spesiell plass i hjertet hans... Og bedyret at det var bare vennskap....? Øøøøhhh...  At en ex skal bli viktig nå så mange år etterpå, og ikke vil bryte kontakt med henne, krangler seg til å skulle få lov til å ha kontakt med henne. Sier at jeg må unne han det....  

Sex er utroskap, men det er da faenmeg følelsesmessig utroskap også i min verden...  

Anonymkode: e620f...373

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hun er love of hes life spør du meg.  Virker ikke som han har særlig med sosiale antenner ovenfor deg heller.  Respektløs.    Har du møtt denne dama? 

Anonymkode: dba63...6a2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er mer kjærlig ovenfor en gammel x og bryr seg mer om henne så er det jo noe som ikke er helt som det skal.....

Anonymkode: dba63...6a2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hun er love of hes life spør du meg.  Virker ikke som han har særlig med sosiale antenner ovenfor deg heller.  Respektløs.    Har du møtt denne dama? 

Anonymkode: dba63...6a2

Aldri møtt henne. Men snakket med 1 og en halv gang. Den halve gangen ba jeg henne ligge unna etter at jeg hadde bedt han om å kutte ut og ikke gjorde det . Den ene ordentlige gangen vi pratet så fikk jeg forståelse fra henne, og ba henne slutte å oppmuntre han til dette siden jeg hadde bedt han for ørnte gang og var sliten og lei meg pga det.. Men han har jo fortsatt ikke kuttet ut. Nå vet jeg ikke, men tviler sterkt på at han ikke har latt være. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.4.2016 at 16.45, AnonymBruker skrev:

 

Endret av Meg :-)
Slett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye, mye verre enn rent seksuelt utroskap i mine øyne. For meg hadde ikke det vært noe jeg hadde klart eller i det hele tatt prøvd å tilgi. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som min situasjon for noen mnd siden. Da jeg ble sammen med exen fortalte han meg om henne, og jeg ble raskt klar over at hun hadde en sentral plass i hans følelsesliv, og at hun alltid kom til å ha det. Som han selv sa så gikk det ikke an å fjerne de følelsene. Til tross for et stygt brudd, lang sorg og enighet om bare vennskap fremover. Så var vi sammen i noen år, hun lusket i kulissene, var på samme sosiale tilstelninger som oss ofte, og flyttet etterhvert nærmere. Jo nærmere hun flyttet vår by jo verre gikk det med oss, og jo mer kontakt har de hatt. Det endte jo dessverre med brudd, og et par dager etterpå var hun tatt inn i varmen igjen. 

Jeg har ikke behov for å be om å sjekke meldinger og annen kontakt, men jeg vet at han har hatt henne som en "backup" mens han har levd seg ferdig med meg. Han nekter for utroskap, men reagerte kraftig og gikk rett i forsvar da jeg spurte han, så det er ihvertfall tydelig at han ikke har emosjonene på det rene. På mange måter så hadde det nesten vært lettere om han bare hadde pult henne et par ganger og ferdig med det. Følelsesmessig svik oppleves forferdelig tungt, og jeg sliter enda, mange måneder senere, med et svekket selvbilde, og følelsen av å være så utilstrekkelig og lite verdt noen at de syntes dette var en grei måte å bryte et mange år langt forhold på. 

Anonymkode: 14102...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du som leser hi.? Ts. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må be han velge. Deg eller henne. 

Anonymkode: 801c3...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva er greien med å bli sur og nedlatende og kynisk mot meg når vi diskuterer kontakten med henne ikke er greit? Ts. 

Anonymkode: e620f...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts,

 

nå kjenner du denne mannen mye bedre enn meg, men jeg tenker følgende :

hun har en spesiell plass i hjertet hans, høres nesten ut som hun er dama han tenker på?

Eller, er han en mann som ofte er på andre siden? Når han først har fått noe, er hodet et annet setd, hvis du skjønner hva jeg mener?

Hvordan er forholdet deres ellers?

Føler du at han er til stede, eller er hun der i bakgrunnen hele tiden? 

Er hun interessert i han? Oppfordrer hu til kontakt , eller er det alltid han som gjør det?

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en mann jeg hadde måttet be slutte å kontakte noen , gang på gang...

Jeg skal være nr 1 for en mann!

Anonymkode: be345...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en typisk The one that got away situation.

Anonymkode: a0b89...fdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvilket forhold de hadde ts, var det f.eks et stygt brudd?

Jeg anbefaler ingen å gå inn i et forhold til en som har et nokså nylig stygt brudd...Da trenger personen TID på å fordøye forholdet. Mange idag hopper for fort inn i nye forhold, før de er klare for et nytt...

Anonymkode: be345...52b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. april 2016 at 2.23, AnonymBruker skrev:

Høres ut som min situasjon for noen mnd siden. Da jeg ble sammen med exen fortalte han meg om henne, og jeg ble raskt klar over at hun hadde en sentral plass i hans følelsesliv, og at hun alltid kom til å ha det. Som han selv sa så gikk det ikke an å fjerne de følelsene. Til tross for et stygt brudd, lang sorg og enighet om bare vennskap fremover. Så var vi sammen i noen år, hun lusket i kulissene, var på samme sosiale tilstelninger som oss ofte, og flyttet etterhvert nærmere. Jo nærmere hun flyttet vår by jo verre gikk det med oss, og jo mer kontakt har de hatt. Det endte jo dessverre med brudd, og et par dager etterpå var hun tatt inn i varmen igjen. 

Jeg har ikke behov for å be om å sjekke meldinger og annen kontakt, men jeg vet at han har hatt henne som en "backup" mens han har levd seg ferdig med meg. Han nekter for utroskap, men reagerte kraftig og gikk rett i forsvar da jeg spurte han, så det er ihvertfall tydelig at han ikke har emosjonene på det rene. På mange måter så hadde det nesten vært lettere om han bare hadde pult henne et par ganger og ferdig med det. Følelsesmessig svik oppleves forferdelig tungt, og jeg sliter enda, mange måneder senere, med et svekket selvbilde, og følelsen av å være så utilstrekkelig og lite verdt noen at de syntes dette var en grei måte å bryte et mange år langt forhold på. 

Anonymkode: 14102...766

Møtte du han like etter bruddet?

Hvorfor er du sammen med han når han tydeligvis ikke er ferdig  med henne?

Anonymkode: be345...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er galt med emosjonelt svik, er nok fordi partneren har et såpass sterkt emosjonelt samhold til en annen, som bare forelskede par og mennesker som elsker hverandre har. Når partneren har klart å skape et sånt emosjonelt forhold til en annen, er det en form for utroskap og svik. 

Det er veldig rart hvordan disse to har holdt på og jeg forstår ikke hvorfor han er sammen med deg, hvis de to har det sånn. Vil hun ikke ha han? Det høres ut som bortkastet tid å bruke på noe som ikke skal føre noen vei, samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han ikke slår opp med deg hvis det forholdet der er mer interessant.

Jeg reagerer veldig på at han har skrevet romantisk og annerledes med henne. 

Hadde dumpet han tvert.

Anonymkode: a0b89...fdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge klærne holdes på, ser jeg ikke problemet.

KG-drama coming up.....

Anonymkode: 94a56...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge klærne holdes på, ser jeg ikke problemet.

KG-drama coming up.....

Anonymkode: 94a56...589

Helt uenig!

Selv kan jeg gjerne ha åpne forhold, jeg synes ikke nødvendigvis sex er noe å lage så mye drama om. 

Om kjæresten blir forelsket i ei annen derimot, eller har en eks han aldri kom over og kaller for verdens nydeligste og diverse.. nei takk, i et seriøst forhold er jeg ikke interessert i å være hverken en sister wife, andrevalget eller den han bare deler seng og strømregning med imens han får dekket sine emosjonelle behov andre steder. Jeg er åpen/ikke-monogam på det fysiske, men når det gjelder det følelsesmessige skal jeg være "the one", hun som er over alle andre kvinner på det planet. Hvis ikke skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen med å være sammen engang, da kan man bare være elskere/venner heller.

TS, jeg er den her inne som alltid er for at folk kan være venner med eksen, men slik du beskriver denne situasjonen så høres det langt fra greit ut, til og med for meg. Det kan være uskyldig som i at de ikke har sex og aldri kommer til å ha det, men som sagt synes jeg ikke sex er så forbanna big deal. Klissete kallenavn og kyssesmileyer og kalle ei annen for den beste, søteste osv derimot..  En ting er at tanken om "the one that got away" kan slå folk iblant, men å drive å nøre oppunder det synes jeg faktisk ikke er greit, jeg holder med deg i at det er emosjonelt utroskap. 

Jeg er veldig mot å skulle kontrollere folk, sette ned forbud mot kontakt og sånn. Han må skjønne selv at han ikke skal ringe og SMSe henne hver kveld, hvis ikke så hjelper det ikke å sette ned foten, da gjør han det bare bak din rygg. Og du skyver dem bare nærmere hverandre, da er du den kjipe dama og de to romantiserer enda mer rundt hverandre og det de hadde .

Jeg vet ikke hvordan du får han til å skjønne at det ikke er greit, da. Jeg er jo ute av døra ved det minste tegn på svakhet i menn (#foreveralone), men etter 10 år så er det vel kanskje mer nærliggende å jobbe mer med det. Kanskje dere skulle tatt turen i parterapi med mål om å få bedre kommunikasjon og få han til å skjønne hva du faktisk føler, eller føles det ut som et veldig drastisk skritt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvilket forhold de hadde ts, var det f.eks et stygt brudd?

Jeg anbefaler ingen å gå inn i et forhold til en som har et nokså nylig stygt brudd...Da trenger personen TID på å fordøye forholdet. Mange idag hopper for fort inn i nye forhold, før de er klare for et nytt...

Anonymkode: be345...52b

Sjeldent folk sier noe om det....(at de kommer rett ut av)

Just saying. :/

Anonymkode: 1c84b...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må definitivt be han om å velge deg eller henne. 

Skal han velge deg må han avslutte all kontakt med henne og dere bør hoppe rett i terapi etterpå, for dette er en av de tyngre utroskap, vil jeg si. Tyngere enn et ONS faktisk.

Anonymkode: 1c84b...b6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...