Gå til innhold

Til damene her inne -dating og alder, hvor går grensa di?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år, ville ikke datet eller hatt tilfeldig sex med en 17-åring. Kunne nok ha datet en mann som var 3 år yngre og opp til 10 år eldre. 

Anonymkode: 6749b...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde faktisk jeg var ganske bestemt på at han skulle være eldre enn meg men siste kjæreste var åtte år yngre og jeg var virkelig ikke på utkikk engang. Det var bare ikke til å unngå. Noen ganger blir det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26, hadde ikke datet en som var eldre enn 32, max. 

Anonymkode: 8f4f4...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.4.2016 at 10.13, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant? :)

Ikke noe galt i å ha det gøy, vettdu ;)

Anonymkode: 5067c...854

Enig med du! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Jeg er i starten på 30årene og har flere ganger møtt menn i tidlig tyveårene som jeg har hatt god kjemi med. Felles for dem har vært at de har sett endel eldre ut (brede skuldre, høyde og hipster skjegg gjør ofte det..) Jeg har gjettet at de var på min egen alder, kanskje 3-4 år yngre. Flere av dem hadde høyere utdanning, enkelte hadde barn, og alle var modne og reflekterte for alderen. Har også møtt menn på min egen alder og eldre som har vært komplette idioter, tror selv de er "the shit". Umoden, forsøker seg på PUA'teknikker, snakker nedlatende om damer, bitter og stort sett småsur på livet..  Så alderen trenger ikke nødvendigvis bety så forferdelig mye. en Douche er en Douche, uavhengig av alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. april 2016 at 16.03, Mythic skrev:

Generasjonskløft med 4 års forskjell? Dere er faktisk i samme generasjon, så jeg tør påstå at alder neppe var avgjørende her.

For å svare på spørsmålet: Min nedre grense er ca 5 år +/-. Kunne nok ikke gått under 40 år, da jeg er 48 selv.  

Dette mener han jeg dater også. Han mener vi er i forskjellig generasjon når han er fire år eldre enn meg. Jeg synes det høres rart ut.. 

 

Til spørsmålet så er jeg 26, og jeg hadde aldri hatt sex med noen på 16 :fnise: Men jeg har vært oppe i 43, så aldersforskjell i seg selv er ikke problemet, sålenge det ikke er ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic
12 timer siden, Pompom skrev:

Dette mener han jeg dater også. Han mener vi er i forskjellig generasjon når han er fire år eldre enn meg. Jeg synes det høres rart ut.. 

 

Til spørsmålet så er jeg 26, og jeg hadde aldri hatt sex med noen på 16 :fnise: Men jeg har vært oppe i 43, så aldersforskjell i seg selv er ikke problemet, sålenge det ikke er ned. 

En generasjon regnes omtrent på 30 år, så fire års forskjell er neppe en generasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover: 3-4 år, oppover 5 år. Jeg er gift med en mann som er 2 år yngre enn meg (3 år om vi ser på årstall, men jeg er født i desember 80, han i januar 83, så det blir i realiteten 2 år, selv om vi gikk 3 klassetrinn fra hverandre). 

Anonymkode: f99e7...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 (dame) , og kan gå ned til 35 og opp til 45-46...

Anonymkode: 58383...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 26 år gammel jente. Møtte nylig en mann over 40. Aldri vurdert helt opp dit, men han er super. Dette er individuelt, og vil variere fra mann til mann, men 45 vil være en absolutt grense.

Anonymkode: 75e6d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 0-5 år forskjell er det beste og 6-10 helt greit. 

Anonymkode: 96a72...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på date med en 8 år yngre mann i morgen. Men jeg har nylig kommet ut av forhold, så jeg er mest ute etter noe moro for en stund, men er åpen for noe seriøst etter hvert og. Synes vel 8 år yngre er veldig i grenseland. Men mine 2 siste exer var 5 og 4 år yngre enn meg. Og det var ikke aldersforskjellen som gjorde at det ikke gikk.

Anonymkode: 8d350...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i midten av tyveårene. Nå går jeg et år ned, og opp til ca 12 år eldre når det gjelder dating. Foretrekker 2-6 år eldre enn meg, men det varierer etter personlighet og livssituasjon 

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 29.

Minimum 25, men da må det være noe spesielt der. Lavere enn det klarer jeg ikke å se for meg, men man kan vel aldri vite helt sikkert.

Max cirka 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år gammel, vil ha en mann som er litt eldre så ca. mellom 27-35 år. Vil ikke gå inn i et forhold med en mann som har barn fra før, så der går grensa for min del. Liker ikke "umodne" menn og finner ingen på min egen alder og litt eldre som er modne... 

Anonymkode: 3005b...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går gjerne for en 10-12 år yngre mann. Vil ihvertfall ikke ha en ti år eldre. 
Er et parogfemti, og tenker at en førtiåring eller femtiåring er stort sett på samme sted i livet.

Sekstiåring derimot, det er jo nesten en pensjonist og det vil jeg ikke ha. 

Anonymkode: a5f2a...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg er i målgruppen for spørsmålet, da jeg er 39 år, har vært gift og har barn så svarer jeg her.

Når jeg søker etter menn på datingsider på nett e.l. så setter jeg normalt inn 34-44 år. Altså 5 år +/- Når det er sagt så er ikke selve alderen viktig for meg. Det som ER viktig er at personen er på samme sted i livet som meg. Dvs at jeg ser helst at han har barn, egen bolig, fast jobb og økonomien i orden. Samtidig må han være ung og sprek nok til å like de aktivitetene jeg liker. Fysisk aktiv. Men en på 45 kan fint være mye sprekere enn en på 35, så alder er bare et tall.

Men, om vedkommende begynner å bli nede i 20-årene, dvs 28-29 år, så tenker jeg at DET er litt for ungt uansett om han skulle tilfredsstille de andre kriteriene. Selv om det sikkert kunne vært helt ok nå, så vet jeg ikke om det er like ok når jeg selv er 50, og han er i slutten av 30 årene. For alderen blir veldig merkbar i løpet av 40-årene (både rent utseendemessig og fysisk), og jeg tror jeg ville føle meg veldig gammel sammen med en som da fortsatt er i sin aller beste alder. Og hvorfor skulle han da gidde å være sammen med ei gammel kjerring? mannfolk har jo en tendens til å trakte etter betydelig yngre damer når de selv når de når 40-års krisa. Trenger jo ikke utfordre skjebnen for mye heller.

Anonymkode: 33868...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå 10 år nedover, men max 2-3 år oppover... Jeg er 33 og har overhodet ingen ting på stell i livet. Å bli sammen med noen som har det, ville føltes som om han var forsørgeren min. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er veldig overrasket over at det er så mange unge kvinner i 20 åra som syns det er helt greit med mannfolk i 40-åra. Det var totalt uaktuelt for meg i den alderen. Mannfolk med så mye bagasje, gjerne med et par unger også, når jeg selv hadde hele livet forran meg til å reise, oppleve ting for så å etablere familie når jeg var klar for det (da hadde jo denne mannen fort vært over 50 år. Æsj!) At mannen var noen år eldre var ok, men mer enn 5-6 år var uaktuelt.

Selv nå som jeg er 40 selv kunne jeg overhodet ikke tenkte meg å være sammen med noen på over 50. Altså, HALLO! Har dere øyner? Selv de sprekeste mannfolka blir tydelig gamle når de passerer 50. Nei, det går nok minst 5 år til før det er aktuelt å godta en 50-åring. Og det holder med 5 år ned i alder også. Jeg blir tiltrukket av menn som er trygge på seg selv, som gjør det godt i jobben sin, som har orden på livet, som er tilfredse. De finner man gjerne i 40-årene. Mulig det er derfor ungjentene også sikter etter den aldersklassen... Men det vil jo straffe seg på sikt. Dessverre finner man også en del desperate mannfolk i 40-åra da. Men disse er jo bare ute etter unge kvinner uansett, og ikke verdt å samle på.

Anonymkode: 33868...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...