Gå til innhold

Til damene her inne -dating og alder, hvor går grensa di?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at du er en 40 år gammel kvinne, eller 30 for den saks skyld. Du har vært gift/samboer, har barn, er "godt voksen" (som det sies) og har det økonomiske i orden (stasjonsvogn og hund og hele pakka...rett og slett levd familielivet). Så blir du singel, og du treffer etter hvert en fyr som er rundt 10 år yngre enn deg. Er dette et hinder eller bare en fordel? Eller har det lite å si for deg? Jeg må innrømme at siden jeg har vært sammen med en som er en god del år yngre er jeg skeptisk. Han rotet mye med økonomien, og var veldig umoden på mange områder. Men, kjærlighet gjør blind som det heter...(og våkna jo opp etter hvert, tok litt tid da). Men så hender det nå og da at jeg chatter med unge menn som er en del år yngre, men alderen deres gjør meg betenkt. Og egentlig er det litt synd, for det kan jo være flotte fyrer likevel.

Hvor går din grense?

Anonymkode: 35306...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at du er en 40 år gammel kvinne, eller 30 for den saks skyld. Du har vært gift/samboer, har barn, er "godt voksen" (som det sies) og har det økonomiske i orden (stasjonsvogn og hund og hele pakka...rett og slett levd familielivet). Så blir du singel, og du treffer etter hvert en fyr som er rundt 10 år yngre enn deg. Er dette et hinder eller bare en fordel? Eller har det lite å si for deg? Jeg må innrømme at siden jeg har vært sammen med en som er en god del år yngre er jeg skeptisk. Han rotet mye med økonomien, og var veldig umoden på mange områder. Men, kjærlighet gjør blind som det heter...(og våkna jo opp etter hvert, tok litt tid da). Men så hender det nå og da at jeg chatter med unge menn som er en del år yngre, men alderen deres gjør meg betenkt. Og egentlig er det litt synd, for det kan jo være flotte fyrer likevel.

Hvor går din grense?

Anonymkode: 35306...eac

Uaktuelt for et forhold.

Men til knulling og leketøy? Nam, nam :humpe:

Anonymkode: 5067c...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at du er en 40 år gammel kvinne, eller 30 for den saks skyld. Du har vært gift/samboer, har barn, er "godt voksen" (som det sies) og har det økonomiske i orden (stasjonsvogn og hund og hele pakka...rett og slett levd familielivet). Så blir du singel, og du treffer etter hvert en fyr som er rundt 10 år yngre enn deg. Er dette et hinder eller bare en fordel? Eller har det lite å si for deg? Jeg må innrømme at siden jeg har vært sammen med en som er en god del år yngre er jeg skeptisk. Han rotet mye med økonomien, og var veldig umoden på mange områder. Men, kjærlighet gjør blind som det heter...(og våkna jo opp etter hvert, tok litt tid da). Men så hender det nå og da at jeg chatter med unge menn som er en del år yngre, men alderen deres gjør meg betenkt. Og egentlig er det litt synd, for det kan jo være flotte fyrer likevel.

Hvor går din grense?

Anonymkode: 35306...eac

Uavhengig av om jeg har vært gift tidligere,har barn eller hva som helst så dater jeg IKKE menn som er yngre enn 3 år. Grunn; vi er på to helt forskjellige steder i livet, vennekretsen hans består av folk med andre interesser enn det jeg har mest sannsynlig sånn at jeg vil merke aldersforskjellen veldig tydelig, pluss at han har akkurat begynt med studiene og ikke har det økonomiske på plass - f.eks hvis det blir seriøst forhold og vi skal bli samboere, skal jeg kjøpe leilighet alene? 

Jeg er 31, no way in hell at jeg hadde datet en 21-åring gutt. Jeg hadde forsåvidt ikke datet en mann som er mer enn 4-5 år eldre enn meg heller, det er et "krav" jeg har at vi er på bølgelenge; akkurat passe barnslige nok,og akkurat passe voksne nok.

Anonymkode: becfd...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke komfortabel med mye yngre menn, eller menn som forblir gutter uansett alder, for den del:dry: Samme alder og opp. 

Anonymkode: 030e5...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 år yngre er nok litt mye for meg hvis man er i 30 årene men det spørs selvsagt på personen. Tror kanskje jeg ville satt grensa på rundt ca fem år forskjell om ønsket om en yngre mann var der. Det viktigste er hvordan han får meg til å føle meg og hvordan vi passer sammen.

Anonymkode: a3583...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2016 at 22.31, AnonymBruker skrev:

Uaktuelt for et forhold.

Men til knulling og leketøy? Nam, nam :humpe:

Anonymkode: 5067c...854

For en kvinne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 35 i år, og hsr stilt inn datingappene på 30-41. Det føles bare feil å være i siste halvdel av 30-årene og date menn i tjueårene :P 

Anonymkode: 68040...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet noen menn som er 3 år yngre enn meg, og allerede der merket jeg forskjellen (kan ha noe med akkurat disse mennene å gjøre selvsagt), så ikke yngre enn det, og toppen år eldre. Men selvsagt grensene er ikke absolutte om jeg finner drømmemannen. Jeg er 28, så dater fra 25-33, 10 år yngre er 18 og totalt uaktuelt både for forhold og sex.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift med 4 år eldre kvinne. Det gikk dårlig. Generasjonskløften  var en av kløftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tolop79 skrev:

For en kvinne! :-)

Ja, ikke sant? :)

Ikke noe galt i å ha det gøy, vettdu ;)

Anonymkode: 5067c...854

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gått 10 år nedover da jeg var i 30-årene, men nå som jeg er "litt over 40" så kan jeg gå 10 år ned. Nå er jeg heller der at jeg ikke ønsker å gå så høyt oppover i alder. Hvis jeg skulle vært aktiv på datingside hadde jeg antakeligvis satt alder fra 32 - 51 eller noe sånt.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37,og synes en 10 år yngre mann hadde vært for ung for meg.Selv om det så klart finnes mange følelsesmessig voksne menn i den alderen.Jeg er heller ikke intreressert i noe annet enn et seriøst forhold,så noe ff er uaktuelt og jeg hadde nok ikke følt meg komfortabel med å ha sex med en så mye yngre fyr.Ei heller en 10 år eldre.Pleier å operere med en alderspreferanse som ligger på +/- 5 år.Har møtt menn rundt min egen alder stort sett.De jeg har møtt som er over 40 har vært utrolig lite voksne.Fellesnevner er at de tror de er evig unge,og ikke trenger å vokse opp.Det er så avtennende som det kan bli.

Så jeg foretrekker menn på min egen alder eller noen få år unna.

Anonymkode: 04141...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år yngre når du er 30- eller 40-årene hadde jeg vært skeptisk til for et seriøst forhold.

 

Anonymkode: 2f52c...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, noen menn på min egen alder er jo like mye umodne som en 18 åring så jeg vet ikke helt. Jeg er i 40 åra, og tror jeg holder meg der, evt max 10+/-. Men vet ikke helt. Nå skal jeg ikke ha barn, og da utgår de mennene som søker noen å starte barneproduksjon med. Men for å være ærlig vil jeg heller bli kjent med noen kun for platonisk vennskap nå for tiden enn for et forhold.

Anonymkode: 56a87...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic
6 timer siden, I Grosny skrev:

Jeg var gift med 4 år eldre kvinne. Det gikk dårlig. Generasjonskløften  var en av kløftene.

Generasjonskløft med 4 års forskjell? Dere er faktisk i samme generasjon, så jeg tør påstå at alder neppe var avgjørende her.

For å svare på spørsmålet: Min nedre grense er ca 5 år +/-. Kunne nok ikke gått under 40 år, da jeg er 48 selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg nå skulle ha beveget meg ut i datingverdenen så tenker jeg 5 år opp eller ned er ok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimalt ikke mer enn +/- 5-6 år, men jeg kunne nok ha strukket meg til ca +/-10 hvis det virkelig klaffet på de fleste områder. 

Anonymkode: 29a87...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...