Gå til innhold

Reiser til LA, i USA for første gang. Trenger hjelp!! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min søster (22 og 25 år gamle) skal til Los Angeles for første gang i November. Vi er glad i en fest, shopping, bading og være der det skjer. Jeg lurer på hvilket strøk vi burde på i? Vi skal ha leiebil, men er opptatt av at det skal være trygt å gå der (også om natten) og at det ikke er alt for langt til der ting skjer. Det må være overkommelig å bo der, og ikke koste 3000 kr natta liksom. Om dere har erfaring fra LA, så gjerne hyl ut om attraksjoner og ting vi burde få med oss!

Håper på at noen kan hjelpe oss! :)

Anonymkode: 07cac...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg og min søster (22 og 25 år gamle) skal til Los Angeles for første gang i November. Vi er glad i en fest, shopping, bading og være der det skjer. Jeg lurer på hvilket strøk vi burde på i? Vi skal ha leiebil, men er opptatt av at det skal være trygt å gå der (også om natten) og at det ikke er alt for langt til der ting skjer. Det må være overkommelig å bo der, og ikke koste 3000 kr natta liksom. Om dere har erfaring fra LA, så gjerne hyl ut om attraksjoner og ting vi burde få med oss!

Håper på at noen kan hjelpe oss! :)

Anonymkode: 07cac...8a4

-på i? Eh...?

Anonymkode: 785d8...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo i West Hollywood. Kjør til Venice eller Santa Monica for å bade. 

Anonymkode: 2349a...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bo i West Hollywood. Kjør til Venice eller Santa Monica for å bade. 

Anonymkode: 2349a...12d

Takk for svar! har sett litt på det :) 

Anonymkode: 07cac...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

San Diego har alt i gåavstand hvis dere vil leve livet uten bil noen dager. Ellers er WH stedet å bo og feste.  Har bodd på The Standard noen ganger, litt pricey, men da har du party på stedet, og valet parking. Er dere litt mer indie så funker også budsjettmotellet The Saharan. I LA skal du uansett ikke sitte inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monky6 skrev:

San Diego har alt i gåavstand hvis dere vil leve livet uten bil noen dager. Ellers er WH stedet å bo og feste.  Har bodd på The Standard noen ganger, litt pricey, men da har du party på stedet, og valet parking. Er dere litt mer indie så funker også budsjettmotellet The Saharan. I LA skal du uansett ikke sitte inne ;)

Tusen takk for svar!
Ser flere anbefaler WH, så det blir nok noe i den duren. Skal sjekke ut hotellene :):)

Anonymkode: 07cac...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!
Ser flere anbefaler WH, så det blir nok noe i den duren. Skal sjekke ut hotellene :):)

Anonymkode: 07cac...8a4

Bare ha i tankene at det er umulig å oppdrive taxi i LA, så bo sentralt hvis begge skal på krukka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monky6 skrev:

 

Bare ha i tankene at det er umulig å oppdrive taxi i LA, så bo sentralt hvis begge skal på krukka :)

hahaha, skal ha det i minne ;)

Anonymkode: 07cac...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er en del gater i downtown La som er ganske shady, der er det ikke fint og en del tvilsomme folk. Best å være i santa monica eller hollywood. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Minesveiper skrev:

Det er en del gater i downtown La som er ganske shady, der er det ikke fint og en del tvilsomme folk. Best å være i santa monica eller hollywood. 

Det var godt du sa, tittet litt på downtown, men da står jeg over det. Takk :)

Anonymkode: 07cac...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er generelt ingen "trygge" områder i LA, da en gate kan være trygg, mens gaten bortenfor er ghetto, og gaten ved siden av igjen er high class. Skal du bo trygt må du opp til Glendale, Pasadena, Altadena ol utstads områder. Men der er det jo ikke så mye å gjøre.

Anonymkode: 9fe38...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Venice og Santa Monica er også kule områder å bo i. Nærhet til strand, shopping og bra steder å gå ut om kvelden. Lett å komme seg til West-Hollywood/Beverly Hills, og mer laidback på en bra måte.

Anonymkode: 91b97...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes LA var en skikkelig drittby. Skal aldri reise tilbake dit.

Anonymkode: 6eb17...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig liker jeg best å bo ute i Santa Monica. Der har dere bading som dere er ute etter og der er litt mer avslappet enn resten av LA. Hollywood er nære hvis dere vil feste en kveld. Skal dere ha leiebil hele tiden så bør dere være obs på at parkering kan være dyrt så det kan være verdt å holde utkikk etter hoteller / moteller med gratis parkering.

Kan jeg anbefale en dagstur nordover langs kysten til Santa Barbara en dag eller sørover til Laguna Beach. Siden dere er glad i en fest kan dere jo vurdere å kjøre et par dager til Las Vegas også, der er jo nattelivet ekstra livlig og det er to store outlets i byen. Tar rundt 4 timer en vei. 

Om dere trenger litt input kan dere lese litt tips om hoteller i Los Angeles her og litt tips om leiebil i USA også. Vær obs på at det blir ganske dyrt om du skal kjøre bilen siden du er under 25 år så storesøster bør nok få jobben med å kjøre:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...