Gå til innhold

Når ikke ned til pedalene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er for kort i beina til å nå skikkelig ned til pedalene. Det er derfor veldig ubehagelig å øvelseskjøre. 

Noen som veit om biler som ikke er på nivå med Tesla i pris, hvor man kan justere pedaler? Eller kanskje noe man kan feste på som gjør dette enklere for meg?

Anonymkode: 0a77b...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er for kort i beina til å nå skikkelig ned til pedalene. Det er derfor veldig ubehagelig å øvelseskjøre. 

Noen som veit om biler som ikke er på nivå med Tesla i pris, hvor man kan justere pedaler? Eller kanskje noe man kan feste på som gjør dette enklere for meg?

Anonymkode: 0a77b...efc

Jeg har samme problem. Jeg ser etter de få bildene hvor jeg kan justere setet helt ned

Anonymkode: a1998...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og ei venninne må ha setet helt frem, og så har de puter i Ryggen slik at de kommer lenger frem på setet for å nå pedalene.

Anonymkode: de224...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Opel Corsa, hvor jeg kan regulere setet opp og ned og frem og tilbake, og lige så med rattet. Den kostet meg i overkant av 200 000 i flett ny tilstand. 

Anonymkode: cd2e5...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du fortsatt har problemer med å rekke ned etter å ha justert det som kan justeres, hva med å kjøpe kjøresko med tykke såler?

1398035900596.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste mulighet for å nå pedalene, er å skaffe deg bil hvor du kan justere sete/ratt i alle retninger. Finnes nok ikke noen bil hvor du kan justere pedaler, men veit de har blitt spesial tilpasset kortvokste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser etter de få bildene hvor jeg kan justere setet helt ned

Anonymkode: a1998...64a

Hvlilke bilder kan man gjøre det på? Smussbilder eller?

Anonymkode: 86d22...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tdm900 skrev:

Finnes nok ikke noen bil hvor du kan justere pedaler

Joda, det finnes. På mange amerikanske biler blant annet.

Anonymkode: 57641...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvlilke bilder kan man gjøre det på? Smussbilder eller?

Anonymkode: 86d22...e7c

Var nok en autocorrect der

Anonymkode: a1998...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det finnes. På mange amerikanske biler blant annet.

Anonymkode: 57641...857

Hvilken av de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en sånn, kapp den i passe lengder og skru den fast gjennom pedalene?

Anonymkode: 7c784...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tdm900 skrev:

Hvilken av de? :)

På dei siste Dodge / Chrysler SRT Viper kan pedalane justeres og setet kan justeres elektrisk. Men då blir jo Tesla billigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.4.2016 at 19.58, tdm900 skrev:

Hvilken av de? :)

Tesla, Chrysler, Dodge, Chevrolet og Ford trucks. Sikkert flere også.

Anonymkode: 57641...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes pedalforlengere, aner ikke hvor  man får tak i de, men har sett at det finnes. Mulig det er noe som må spesiallages. Hør med hjelpemiddelsentralen i din kommune. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er kortvokst, eller amputert fra knærne og ned, er det kun en tilvenningssak. De fleste nyere biler har såpass mange justeringsmuligheter når det gjelder sete og ratt at dette høres jo helt fantastisk ut.

Anonymkode: 94dc2...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, April 06, 2016 at 14.09, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er for kort i beina til å nå skikkelig ned til pedalene. Det er derfor veldig ubehagelig å øvelseskjøre. 

Noen som veit om biler som ikke er på nivå med Tesla i pris, hvor man kan justere pedaler? Eller kanskje noe man kan feste på som gjør dette enklere for meg?

Anonymkode: 0a77b...efc

Bet sjåførlæreren din dette? Du har nemlig ikke lov å kjøre når du ikke har full kontroll/når ned til pedalene. 

Du kan ringe Nav hjelpemiddelsentralen og be om å få opplyst hvilken kjøreskole som tar seg av kjøreopplæring for personer som trenger tilrettelagt skolebil/bil etter endt kjøreopplæring. Den kjøreskolen skal ha hjelpemidler for å tilrettelegge slik at du får full kontroll over og når ned til pedalene. (Eller pedalene når opp til deg.)

Anonymkode: cce8f...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12. april 2016 at 19.40, AnonymBruker skrev:

Om du ikke er kortvokst, eller amputert fra knærne og ned, er det kun en tilvenningssak. De fleste nyere biler har såpass mange justeringsmuligheter når det gjelder sete og ratt at dette høres jo helt fantastisk ut.

Anonymkode: 94dc2...070

Det er faktisk ikke helt sant. Bena mine er akkurat litt for korte for seteinnstillingene Saab. Jeg er 165 høy. Litt kortbeint, men ikke slik som kortvokste er. Høyden min er ikke SÅ langt under gjennomsnittet for kvinner i Norge. Jeg kan ikke tilvenne bena mine å bli lengre, men jeg har ikke opplevd problemet på noen som helst andre bilmerker eller modeller, og jeg har kjørt veldig mye forskjellig. 

Anonymkode: f19d6...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hælene må nå ned til gulvet. Legg setet ned så langt du kan og så langt frem du får til. Det skal være mulig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Den 4/12/2016 at 19.40, AnonymBruker skrev:

Om du ikke er kortvokst, eller amputert fra knærne og ned, er det kun en tilvenningssak. 

Anonymkode: 94dc2...070

Eh, nei. Du har ikkje prøvd å vere stutt, skjønar eg. Vel, sidan du ikkje er så stutt, så har du heller ingen autoritet i dette spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På verkstedet der jeg jobber har vi forlenget pedaler på noen biler. Blir da tilpasset bilens hovedbruker. (Er demonterbare). Husker ikke helt hva det kommer på til slutt, men ca 5-6 tusen må man regne med..

Anonymkode: 3379b...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...