Gå til innhold

Mini-Jones på vei


Jessica Jones

Anbefalte innlegg

Tenkte det er greit å ha et sted jeg kan skrive litt i løpet av svangerskapet. Her vil jeg nok skrive ned tanker, bekymringer og om svangerskapet generelt.

Jeg sluttet med p-piller i oktober og ble gravid i januar. Med en mann som er mye borte pga. jobb har vi vært maks heldige egentlig at det klaffet så tidlig. Menstermin er 22.oktober, men jeg regner med dette blir regulert når vi skal til OUL. Vi er utrolig spente på mini som er på vei og jeg personlig syns tiden går altfor sakte frem til termin. :tongue: 

I dag har jeg vært hos fastlegen for å ta nye blodprøver, jeg har en del antistoffer i blodet slik at det kan godt være jeg "får" lavt stoffskifte i løpet av svangerskapet, men dette er noe fastlegen følger opp med nye blodprøver en gang i mnd. Ellers  fikk jeg også beskjed om at jeg skal ta en sukkertest senere for å sjekke meg for svangerskapsdiabetes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Følger med her! Jeg har også en mann som er mye bortreist på jobb og jeg ble gravid rett før spiralen skulle inn, så vi er vel like fruktbare vi to ;) hvor mange uker er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Gratulerer! Følger med her! Jeg har også en mann som er mye bortreist på jobb og jeg ble gravid rett før spiralen skulle inn, så vi er vel like fruktbare vi to ;) hvor mange uker er du nå?

Tusen takk! :) Det er veldig betryggende når det har gått så fort egentlig. Jeg bekymret meg uten grunn for at det skulle ta lang tid. Jeg er 11+4 uker på vei nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret var så som så i går, irriterte meg veldig over at mannen ikke ringte og spurte om hvordan det gikk hos legen :trist:Våkner i dag og tenker stakkars mannen, han jobber jo 12-16 timer når han er borte også irriterer jeg over sånne småting. :biggrin:  I morgen skal vi på tidlig ultralyd, gleder og gruer meg samtidig egentlig. Gruer meg fordi jeg er redd for at de ikke skal se noe, har nok ikke gått opp for meg at jeg er gravid ennå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig ultralyd på torsdag og for en lettelse, hjertet til mini banket og vi kunne telle tær og fingrer. Er en helt ubeskrivelig følelse gitt, mannen ble også veldig rørt. Vi har også fortalt vår familie og våre våre venner at jeg er gravid. Svigermor har allerede satt i gang med strikkingen, så det er jo utrolig koselig :biggrin: Våre søsken er utrolig glade for å bli onkler/tanter, de har mast på oss en del år nå at det er på tide med en niese/nevø :fnise: 

Formen min har blitt litt bedre, spiser fremdeles ikke så mye som jeg skulle ha gjort, men det kommer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig trent igjen i går, en halvtimes spinning :duskedame: Var veldig deilig etter 5-6 uker uten trening. Ellers så virker det som om kvalmen begynner å gi seg og energien er tilbake. Har så smått begynt å lage mat igjen og faktisk spise maten også, det er jo en start. 

Er så fornøyd med at jeg har den sjefen jeg har, hun viser stor forståelse og spør meg ofte om hvordan det går på tomannshånd, og at jeg må bare si i fra hvis det er noen tilpasninger de kan gjøre og om det er andre arbeidsoppgaver jeg kunne tenke meg. Det setter jeg stor pris på og det føles litt sårt at vi en gang i fremtiden skal flytte fra denne byen :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med trening igjen! Jeg har ikke orket tanken på trening på en ukes tid og kjenner allerede at jeg holder på å gå på veggen! Gleder meg til å begynne på'an igjen.

Så god sjef du har! Jeg fortalte det til sjefen min pga sykemelding pga kvalme igår, gruet meg veldig og er spent på hvordan ting blir fremover, har kun hatt jobben i 6 mnd.. du er ihvertfall veldig heldig med sjefen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 15.4.2016 at 11.08, Strikkesokken skrev:

Så deilig med trening igjen! Jeg har ikke orket tanken på trening på en ukes tid og kjenner allerede at jeg holder på å gå på veggen! Gleder meg til å begynne på'an igjen.

Så god sjef du har! Jeg fortalte det til sjefen min pga sykemelding pga kvalme igår, gruet meg veldig og er spent på hvordan ting blir fremover, har kun hatt jobben i 6 mnd.. du er ihvertfall veldig heldig med sjefen din! :)

Mhm, veldig deilig. Jeg hadde sånn selv inntil et par uker siden. Da begynte energien så smått å komme tilbake :) Uff det er kjedelig når det er sånn med sjefen, men får håpe de tilrettelegger så langt det lar seg gjøre? 

Formen er merkbart mye bedre, noe som gjør at jeg bekymrer meg for om mini er der inne. Har ingen antydning til mage ennå og symptomene mine er nesten ikke-eksisterende. Gleder og gruer meg til OUL. Skal til fastlegen neste uke og hun sa forrige gang at vi skulle prøve å høre etter hjertelyd i alle fall, men det er mulig det er litt vel tidlig. Har også fått time på helsestasjonen, mye å tenke på gitt:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke vært så mye som har skjedd her. Skal til fastlegen min på fredag, håper hun finner hjertelyden til mini. Ellers går nå dagene på å være sosial, trene, kvitte meg med ting vi ikke bruker for å lage plass til mini sine ting. Sover veldig godt og fungerer fint i jobb. Merker at jeg blir lett distrahert og gleder meg veldig til permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre hjertet til mini igjen i dag hos fastlegen, er veldig godt å få den bekreftelsen. :) Har jo nå så og si ingen symptomer ei heller synlig mage, så jeg bekymrer meg jo en del, men det var godt å få det bekreftet igjen. 

Har jo gått og tittet i butikken etter barneklær, det er jo så mye fint. Veldig vanskelig å ikke kjøpe noe, men jeg tenker jeg kan handle bitte litt etter OUL :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få høre hjertelyd! :rodmer: når skal dere på oul? Vil dere vite kjønn? Magen kommer nok snart, skal du se! Jeg er kun 10+4 og er så sinnsykt oppblåst og føler meg mindre lekker, ser ut som jeg er 6 mnd på vei :P har hørt at magen blir flat igjen før den får skikkelig babykul, håper det stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 12.5.2016 at 13.44, Strikkesokken skrev:

Så gøy å få høre hjertelyd! :rodmer: når skal dere på oul? Vil dere vite kjønn? Magen kommer nok snart, skal du se! Jeg er kun 10+4 og er så sinnsykt oppblåst og føler meg mindre lekker, ser ut som jeg er 6 mnd på vei :P har hørt at magen blir flat igjen før den får skikkelig babykul, håper det stemmer ;)

Vi var på OUL 20.mai, fikk vite at det blir en liten jente :)  Jeg hører at dette, venter spent :) Hehe, det er vel også vanlig, å bli oppblåst altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!

Har hatt noen feriedager så her har det vært stilt. Formen er fremdeles veldig god, var til kontroll hos jordmor ved helsestasjonen for første gang i dag, fikk høre hjertelyd, målte vekten, tok blodtrykk og snakket litt om ting jeg lurte på. I følge min app så er jeg 18+6 på vei, men hos jordmor og på oul så lå de to dager foran meg.. Syns det var litt rart :P Ellers har jeg tenkt å fortelle mine kollegaer om graviditeten neste uke, for da er jeg i alle fall halvveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen er fremdeles med, skulle ønske jeg var litt flinkere til å trene :P Tenkte jeg kanskje skal melde meg inn i et yoga-kurs for gravide med litt fokus på pusteteknikk osv. Gjør nok veldig godt for sjel og kropp. Treningssenteret mitt tilbyr yoga, men jeg får ikke til alle øvelsene lenger, spesielt de der man skal ligge på magen. Ellers har jeg kjøpt et par gravidplagg, en bukse og en t-skjorte. Buksene er jo kjempe behagelige, kunne godt tenkt meg å bruke de etter graviditeten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en jente i magen!:rodmer: Herlig at formen er fin og at du får trent :) har også tenkt en del på yoga, har vært på gruppetimer på treningssenteret og det er kjempegod trening! Ikke prøvd det i graviditeten enda. Gravidyoga er sikkert helt genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.6.2016 at 10.09, Jessica Jones skrev:

men jeg får ikke til alle øvelsene lenger, spesielt de der man skal ligge på magen.

Her ville jeg sjekket litt med yogainstruktøren, for jeg tror ikke du skal gjøre de øvelsene der du skal ligge på magen når du er gravid. Går på gravideyoga selv, og vi gjør bl.a. kun halv solhilsen fordi man ikke skal gjøe sfinxen. 

Ellers går jeg (som jeg nevnte i skravletråden) på vanngymanstikk for gravide. Der snakker vi en del om pusting i forbindelse medd fødselen, og både der og av venninner som har vært gjennom en fødsel, har jeg skjønt at erfaring fra yoga mht fokus på pust kan være gull verdt under fødselen. Så jeg heier på gravideyoga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Bokdamen skrev:

Her ville jeg sjekket litt med yogainstruktøren, for jeg tror ikke du skal gjøre de øvelsene der du skal ligge på magen når du er gravid. Går på gravideyoga selv, og vi gjør bl.a. kun halv solhilsen fordi man ikke skal gjøe sfinxen. 

Ellers går jeg (som jeg nevnte i skravletråden) på vanngymanstikk for gravide. Der snakker vi en del om pusting i forbindelse medd fødselen, og både der og av venninner som har vært gjennom en fødsel, har jeg skjønt at erfaring fra yoga mht fokus på pust kan være gull verdt under fødselen. Så jeg heier på gravideyoga ;)

Tusen takk! Det skal jeg gjøre :) Men tror nok jeg skal melde meg inn i gravideyoga ja, som du sier så har jeg også hørt at pusteteknikken man bruker under yoga har vært gull verdt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...