Gå til innhold

Den store vegan-tråden


SRC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må dette være et sted for å diskutere hvor teite veganere er? Dette er en MAT-tråd. En plass å diskutere mat, oppskrifter og lignende relatert til veganisme. Lag heller en egen tråd om du vil diskutere om veganisme er sunt/rett/teit eller hva det nå måtte være, this is not the place :) 

Edit: Legge ut teite meme'er da, ikke diskusjon. Uansett, ikke det tråden er til for :P 

Endret av SRC
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget tikka masala i går, serverte med chapatibrød, mangochutney og soyasaus. Ungdommen likte det veldig godt, og merket ikke at den ikke inneholdt kjøtt før samboeren kommenterte det. Han likte det for øvrig også, men synes selvsagt at det hadde vært enda bedre med kylling oppi. Anbefales! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Alpro sin sjokomelk i dag, den er helt sinnssykt god! Hvis dere ikke har prøvd den MÅ dere gjøre det altså, har savnet oboy en del siden jeg ble veganer, men denne er faktisk enda bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, SRC skrev:

Jeg kjøpte Alpro sin sjokomelk i dag, den er helt sinnssykt god! Hvis dere ikke har prøvd den MÅ dere gjøre det altså, har savnet oboy en del siden jeg ble veganer, men denne er faktisk enda bedre.

Enig! Og den Alpro dark chocolate-desserten er også kjempegod, hvis man skal kose seg litt ekstra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det taco til middag, slår aldri feil. :-) Hvis det er en rett der jeg virkelig ikke savner kjøtt så er det i tacoen! :-) Så utrolig enkelt å bare ta det man har og så blir det alltid godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernefrukt skrev:

Enig! Og den Alpro dark chocolate-desserten er også kjempegod, hvis man skal kose seg litt ekstra. :-)

Uuh, den skal jeg sjekke ut neste gang jeg handler, takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SRC skrev:

Jeg kjøpte Alpro sin sjokomelk i dag, den er helt sinnssykt god! Hvis dere ikke har prøvd den MÅ dere gjøre det altså, har savnet oboy en del siden jeg ble veganer, men denne er faktisk enda bedre.

Den er helt syk god, mye bedre enn kumelk med oboy! Så tykk og god konsistens også. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FantasDick skrev:

Den er helt syk god, mye bedre enn kumelk med oboy! Så tykk og god konsistens også. <3

Ja! Hadde glatt valgt denne uavhengig av om jeg faktisk drakk melk eller ikke, den er helt fantastisk god :bolledeig:

Anonymkode: 3d5e1...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Hadde glatt valgt denne uavhengig av om jeg faktisk drakk melk eller ikke, den er helt fantastisk god :bolledeig:

Anonymkode: 3d5e1...b85

ble visst anonym, woops :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg vegansk sushi i går, yuuum! Bruker for det meste avocado og gulrot som "fyll" i makirullene. Sushi er så enkelt å lage, og ser så fresht ut. Elsker å servere sushi når jeg har gjester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 13.4.2016 at 7.08, SRC skrev:

Lagde meg vegansk sushi i går, yuuum! Bruker for det meste avocado og gulrot som "fyll" i makirullene. Sushi er så enkelt å lage, og ser så fresht ut. Elsker å servere sushi når jeg har gjester :)

Mango er sykt digg i maki!

 

Side-note: Jeg er ikke veganer, men prøver generelt å spise mindre kjøtt og mer grønnsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Kraula skrev:

Mango er sykt digg i maki!

 

Side-note: Jeg er ikke veganer, men prøver generelt å spise mindre kjøtt og mer grønnsaker. 

Det må testes neste gang! Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i overgangsprosessen for å bli vegetarianer, og så veganer senere, tror jeg. Prøver iallfall! Har kuttet ganske mye kjøtt. Skal spise opp det jeg har nå (blir for dumt å kaste mat). Men trenger litt tips sånn ellers.

Hvordan i alle dager blir man mett? Jeg føler helt ærlig jeg kan spise helt ubegrensa mengder på vegetar/vegan-mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haaar så lyst til å prøve ikeas grønnsaksbullar etter at voe blogget om de, men vet noen hvor de er å få tak i? Har Ikea en frysedisk? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, outkast skrev:

Haaar så lyst til å prøve ikeas grønnsaksbullar etter at voe blogget om de, men vet noen hvor de er å få tak i? Har Ikea en frysedisk? :klo:

Ja :) I butikken rett etter kassene. Der man får kjøpt is og pølse osv. også. Der er frysebokser og store poser med grønnsaksboller. 

Anonymkode: 3d725...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vegetarianer eller veganer, men har veldig lyst til å kunne lage noen veganske retter, ettersom jeg har en venninne som er det, som jeg har veldig lyst til å invitere på middag! :)  Føler meg veldig blank på området - hadde gjerne hatt lyst til å lage noe litt mer spennende enn taco, og hadde vært kjekt å kunne gjøre det uten å høre med henne selv :) 
Takk for tips, hadde satt veldig pris på eventuell link til oppskrift også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 23.06, Kraula skrev:

Jeg er i overgangsprosessen for å bli vegetarianer, og så veganer senere, tror jeg. Prøver iallfall! Har kuttet ganske mye kjøtt. Skal spise opp det jeg har nå (blir for dumt å kaste mat). Men trenger litt tips sånn ellers.

Hvordan i alle dager blir man mett? Jeg føler helt ærlig jeg kan spise helt ubegrensa mengder på vegetar/vegan-mat. 

Spis masse fullkornspasta, bønner, nøtter og lignende. Eksempler til frokost kan du ha havregrøt med masse friske bær, rista brødskriver med avocado, frokostblanding med soya/havre/ris/mandelmelk. 

Til middag liker jeg å lage ting jeg vanligvis ville spist, bare i vegansk utgave. Burgere, taco, pizza for eksempel. :) Det er ikke så vanskelig når du først har kommet inn i det! Bare les deg opp på kilder til protein, jern og alt annet du trenger. Masse av melkeerstatninger har tilsatt både B12 og kalsium. 

Spiser personlig minst en klase bananer i løpet av dagen i tillegg, og jeg er aldri sulten.

Oppskrifter finnes i mengder på pinterest blant annet! Lykke til 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...