Gå til innhold

En investering i helsa - mer aktivitet og litt færre kilo


Diis

Anbefalte innlegg

På 26.11.2016 den 18.42, gjest- silje skrev:

Vekta vil jo kanskje gå litt opp og ned, i forhold til tarminnhold/vannvekt i kroppen. Min kropp kan fint holde ekstra vann hvis jeg er på vei ned i vekt, og det kan ta en uke før jeg ser det ordentlige resultatet. Det er også en mulighet at den kiloen som forsvant forrige gang, så var du litt dehydrert, eller at du nå har mer vann i kroppen, enn vanlig.

Hva er grunnen til akkurat 15kg til nyttår? Skal du mer ned i vekt, eller stopper du ved 15kg?

 

Ja, jeg regner med litt svingninger og tar ikke såå tungt på det, men når jeg stort sett holder meg ganske så konsekvent til kaloritelling og trening, er det kjedelig at det går opp igjen. Er nok også litt med at jeg har bikket et rundt tall, og er lite interessert i komme over det igjen... På sikt er det nok en bitteliten dråpe i havet :) Hadde vært gøy å klare 15 innen nyttår, mest fordi det ikke er så alt for langt igjen, og at det er realistisk mål å nå, samtidig som det er litt stas med tallet 15. Jeg nærmer meg nok sluttvekt også, det er ikke det, tenker å stoppe på sånn... 17-18, tenker jeg, kanskje litt mer, litt for å ha en buffer og tåle et par kilo opp/i svingninger, for jeg ser for meg at det er minst like mye jobb å vedlikeholde det jeg har oppnådd. Uansett, desember og jul er en skikkelig kosemåned for min del, så om det ikke går er det ikke verre enn det. Så lenge jeg ikke går opp noe særlig er jeg fornøyd! :)

Kom meg på kettlebell i dag, og det var gøy! :D Satser på svømming igjen i morgen. Sist gang jeg svømte måtte jeg bare gi meg etter 800 meter, jeg fikk så sinnsyke kramper i foten som ikke ga seg. Det har aldri skjedd før, så satser på det var en engangsgreie! Øyet er bra og formen kjennes fin, så nå er det bare å gønne på med hverdagen igjen :)

Frokost: powermuffins, soyaespresso, dobbel 0 
Lunsj: to grove skiver med makrell i tomat 
Mellom: gulrøtter, klementin, questbar (S´mores) 
Middag: torskefilet, grønnsakskaker fra IKEA 
Snacks: en klementin, en maiskake med litt sukkerfritt jordbærsyltetøy :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startet dagen med 2000 meter svømming, og nå nytes frokosten :mrgreen:

Veide meg igjen i dag hjemme, bare for å se hvordan ståa var etter fredagen. Denne gangen viste vekta 1,1 kg mindre enn fredag! Dro rett på treningssenteret og veide meg der også, den har erfaringsmessig vist litt mindre enn den hjemme - og den viste igjen 400 gram mindre enn den hjemme, så ikke vet jeg. Liker å tro det var litt vann i kroppen og sånn fredag, og at jeg i alle fall ikke har gått opp som det så ut som. Ikke at det er så innmari viktig med vekta hver andre uke, men er jo kjekt hvis kroppen oppfører seg sånn noen lunde som man legger opp til gjennom kosthold og aktivitet, selvsagt med en del potensielle variasjoner... Uansett, happyface, jeg er fornøyd med starten på uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stabil vektnedgang! Jeg syns også det er vanskelig å holde seg akkurat der jeg vil, så må bare leve med litt slingringsmonn. Det må jo nesten gå litt opp og ned på grunn av kosthold, vann, mensen og sånn. 

Må få laga powermuffins! Hver gang jeg ser en av dere har spist det tenker jeg at jeg må, også husker jeg ikke på det hjemme. Eller orker ikke, alt etter som. :P

Digg med svømming om morgenen, tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2016 den 9.44, Rainbow skrev:

Gratulerer med stabil vektnedgang! Jeg syns også det er vanskelig å holde seg akkurat der jeg vil, så må bare leve med litt slingringsmonn. Det må jo nesten gå litt opp og ned på grunn av kosthold, vann, mensen og sånn. 

Må få laga powermuffins! Hver gang jeg ser en av dere har spist det tenker jeg at jeg må, også husker jeg ikke på det hjemme. Eller orker ikke, alt etter som. :P

Digg med svømming om morgenen, tenker jeg! :)

Takk! Jeg håper i alle fall det er det der, selv om den vekta svinger litt innimellom:fnise: Ja, du bør prøve altså, det er så godt! Lagde en ny runde her om dagen, like happy hver gang! Ja, det er en veldig fin start på dagen, riktig nok litt avhengig av hvor mange andre som er der samtidig som deg... I går gikk det veldig fint da, delte en bane med tre-fire andre, og det fungerte veldig bra. Så lenge man svømmer med noen som skjønner at man må vise hensyn går det fint, det er verre med de som bare kjører sitt eget løp, samme om det går fort eller sakte. 

 

I dag ble det kettlebell på morgenkvisten, og jeg verker fortsatt i hendene. Hansker neste...? En ting da, som nesten var litt ubehagelig - jeg sto og gjorde swings, det var bare meg og to andre i rommet som tydeligvis kjente hverandre, ei jente og en gutt. Plutselig peker hun jenta på meg (de sto bak meg), og sier et eller annet, og det var helt tydelig at de snakket om meg på en eller annen måte:ohmy: Aner ikke hva de sa, de snakket et språk jeg ikke har call på, men det var liksom så åpenbart, og jeg klarte ikke å tolke i hvilken retning det var heller. Jeg håper liksom at det var de funky/dritstygge five-fingers-skoene mine, men det virket liksom ikke sånn... Jaja, jeg fikk fullført som jeg skulle, og var fornøyd med det. Er nokså støl etter mandagen, så bestemte meg for å heller ta litt lettere vekter å bare kose meg, enn å presse meg gjennom en for hard økt hvor alt føles feil. Og det funket veldig bra :mrgreen:

 

Endret av Diis
edit: typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Rundt tall, er alltid stas. Bare en ikke ser seg blind på vekta, noe som tydeligvis er veldig lett, har jeg funnet ut :ph34r: Du har vært kjempeflink, og at vekta hopper litt opp og ned, er helt vanlig!

Uff, flink du var som fullførte timen, til tross for en ubehagelig opplevelse! Det verste jeg vet er folk som er så uhøflige og peker og hvisker til hverandre. Altså hallo! Tror de folk er blinde liksom? Men det er typisk damer, og som oftest så skjer det mot noen de ser på som en "trussel".

Sliten/gangsperre - følelse av å ha brukt muskler/sener i hendene, eller "betennelsesfølelse" i hendene? Hvis det kun er at du er sliten fordi det var tungt, så pleier det å komme seg etter hvert som du utvikler mer styrke i hendene, da trenger du ikke hansker. Men er det verking, på grunn av at du har klemt for hardt på håndtaket, slik at nervene har fått seg en trykk - eller at du har fått vondt i senene på grunn av overbelastning, så bør du enten gå ned i vekt på ketleballen, eller kanskje bytte grep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, gjest- silje skrev:

Rundt tall, er alltid stas. Bare en ikke ser seg blind på vekta, noe som tydeligvis er veldig lett, har jeg funnet ut :ph34r: Du har vært kjempeflink, og at vekta hopper litt opp og ned, er helt vanlig!

Uff, flink du var som fullførte timen, til tross for en ubehagelig opplevelse! Det verste jeg vet er folk som er så uhøflige og peker og hvisker til hverandre. Altså hallo! Tror de folk er blinde liksom? Men det er typisk damer, og som oftest så skjer det mot noen de ser på som en "trussel".

Sliten/gangsperre - følelse av å ha brukt muskler/sener i hendene, eller "betennelsesfølelse" i hendene? Hvis det kun er at du er sliten fordi det var tungt, så pleier det å komme seg etter hvert som du utvikler mer styrke i hendene, da trenger du ikke hansker. Men er det verking, på grunn av at du har klemt for hardt på håndtaket, slik at nervene har fått seg en trykk - eller at du har fått vondt i senene på grunn av overbelastning, så bør du enten gå ned i vekt på ketleballen, eller kanskje bytte grep?

Takk, skal prøve å la være! Spesielt fram mot jul og et lite stykke uti januar tror jeg gode vaner er det viktigste. Det vil jo variere, men er så gøy når det går nedover... :mrgreen: Men ja, viktig at det ikke blir for mye av det gode. Jeg klarer fortsatt ikke å skjønne hvorfor de stirret og snakket så, kanskje rumpa mi så teit ut da jeg strammet på toppen av swingen? Samme det, men unødvendig uansett. I alle fall når det er så åpenbart! Heldigvis ikke sånn som du beskriver, bare veldig øm inni hendene, sånn på putene under fingrene liksom :) Har et ganske løst grep, og bruker kalk for å kunne ha nettopp det. Har jeg glemt kalken kan jeg bare gå hjem, for da blir jeg så svett i hendene og må holde så hardt i kula at jeg får vondt i underarmene etter et par runder med swing. Så det går jo mest på det overfladiske i huden :) Prøver å være flink til å kjenne etter i underarmene, ble innprentet det med dag 1 fra kettlebellinstruktøren at det var typisk problemområde. Tøyer litt innimellom når jeg husker det også! Når det er sagt er det sikkert lurt å jobbe litt med grepet, kunne sikkert unngått vannblemmene og sånn enda litt mer om jeg hadde vært litt mer bevisst på det :)

 

Yey, da var godertichallengen over! Det har jo gått aldeles strålende synes jeg, har nesten vært litt digg å ha en unnskyldning til å ikke spise, eller bare slippe å stresse med det. I alle fall når jeg tidvis har litt dårlig selvdisiplin og ikke nøyer meg med bare en bit... Har blitt mye bedre til det da, men kan nok havne litt på kjøret innimellom:fnise: Skal prøve å holde meg i skinnet frem til rundt llile julaften tenker jeg, altså ikke gå bananas under baking og i helger og sånn fremover. Jeg elsker desember, jula og alt som hører med, inkludert baking, julesnacks, gløgg og mat - heldigvis synes jeg det er nesten like gøy å bake som å smake, får tro det hjelper litt. 

 

Dro på gruppetime i dag tidlig, og kjenner jeg seriøst er helt kjørt i lår og skuldre. Blir godt med en fridag, og forhåpentligvis litt svømming på lørdag. Oppsettet for timen så sånn ut: 

1 runde besto av åtte øvelser. Arbeidsperiode 35 sek, pause 25 sek. Siste runde: arbeidsperiode 25 sek, pause 20 sek. Totalt tre runder. Øvelser: 
- squat med skulderpress med kettlebell (2x12 kg) 
- roing i slynge 
- push ups i slynge 
- burpees 
- oblique twist (10 kg basisball) 
- spensthopp med squat på stepkasse 
- mageøvelse i ribbevegg 
- rygghev 

Synes det ble en ganske bra gjennomføring, så nå blir det stillesitting på skolen resten av dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Jeg brukte den challengen til avvenning av sukker. Og det må jeg si at det jeg jaggu har blitt, så her fortsetter det i samme dur tenker jeg :)  Det er faktisk befriende å ikke ha sukkersug, jeg merker det på mengden mat jeg spiser også, jeg blir skikkelig mett og får ikke den ulvehungeren lengre. Så jeg er meget fornøyd :) 

Så fin økt på deg frøken ;) 

Jeg er også øm inni hendene på putene. Kjennes ut som om jeg begynner å få harde klumper der, på grunn av belastningen etter styrketreningen :ph34r: Noe som jeg synes er svært lite lekkert..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2016 den 20.09, gjest- silje skrev:

Jeg brukte den challengen til avvenning av sukker. Og det må jeg si at det jeg jaggu har blitt, så her fortsetter det i samme dur tenker jeg :)  Det er faktisk befriende å ikke ha sukkersug, jeg merker det på mengden mat jeg spiser også, jeg blir skikkelig mett og får ikke den ulvehungeren lengre. Så jeg er meget fornøyd :) 

Så fin økt på deg frøken ;) 

Jeg er også øm inni hendene på putene. Kjennes ut som om jeg begynner å få harde klumper der, på grunn av belastningen etter styrketreningen :ph34r: Noe som jeg synes er svært lite lekkert..

 

Så bra, høres jo ut som det har hatt noe for seg! :) Og det kjenner jeg egentlig selv også, jeg craver ikke noe særlig lengre, men hvis jeg først eksponeres for noe og tar en bit... Ups, dette har ikke vært den stolteste helga sånn angående selvdisiplin og snacks, ups! Men jeg merker at jeg setter mye mer pris på ordentlig mat, og at jeg føler meg mye "jevnere" med tanke å blodsukker og sultfølelse, og jeg klarer fint å skille mellom kjede meg-sulten og faktisk-sulten, så det er jo bra! Sukkerfri november var ikke dumt altså :mrgreen: Har akkurat det samme med putene, begynner å få en anselig mengde træl på de tre ytterste. Kanskje ikke så lekkert, men synes det er litt kult også jeg da, på en måte:trene:

Ble 2500 meter svømming i går, på sånn 54 minutter - og det er jeg veldig fornøyd med! Hadde vært gøy å komme seg ned på 20 minutter per 1000 meter, hvis jeg jobber på litt tror jeg det fint skal la seg gjøre, tror det ble cirka 21.50 i går på den første tusenmeteren. Så digg å være hjemme-hjemme og svømme; en hel bane for meg selv, i krystallklart, ikke ihjel-kloret vann som det er der jeg vanligvis svømmer. Som nevnt over har ikke dette vært en dødsbra helg på snacksfronten akkurat, men maten har jevnt over vært bra. Altså bedre enn om begge deler hadde vært dårlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter! Treninga er allerede unnagjort, en supereffektiv og digg sirkeltrening som varte i cirka 50 minutter inkludert oppvarming. Tror jeg må dra dit neste uke også, selv om jeg går glipp av en kettlebelltime på kvelden... Jaja, får ta en egenøkt med kettlebell på onsdag (?), så får jeg i alle fall litt kb i løpet av uka :) Sånn ellers kjenner jeg at jeg er litt irritert på meg selv etter helga; det ble litt vel mye ukritisk snacking her og der... Jeg vet jo at jeg kan så mye bedre, men vet ikke helt hva jeg må si til meg selv i øyeblikket for at jeg skal ta meg sammen litt. Må tenke ut en slagplan til neste helg, alt med måte! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliink du har vært! 
Er alltid vanskelig når cravings sniker seg på og man bare følger dem litt på automatikk :P Har blitt litt av det på meg i helga også, så i går da vi var på butikken kjøpte jeg ting jeg kan sitte og "snacke" på uten at det er så usunt (mandler, gulrot, gresk yoghurt.. Så steiker jeg meg titt og ofte litt søtpotet som jeg bare knasker på hehe! ) For øvrig enig i alt med måte - jeg bytter ikke akkurat ut lørdagsgodtet med gulrot, det blir for drøyt :fnise:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2016 den 13.34, rh1 skrev:

Fliink du har vært! 
Er alltid vanskelig når cravings sniker seg på og man bare følger dem litt på automatikk :P Har blitt litt av det på meg i helga også, så i går da vi var på butikken kjøpte jeg ting jeg kan sitte og "snacke" på uten at det er så usunt (mandler, gulrot, gresk yoghurt.. Så steiker jeg meg titt og ofte litt søtpotet som jeg bare knasker på hehe! ) For øvrig enig i alt med måte - jeg bytter ikke akkurat ut lørdagsgodtet med gulrot, det blir for drøyt :fnise:
 

Ja, også er jeg jo ganske svak for alt som er godt, så det er jo liksom det at det er utrolig digg der og da, men etter to sekunder kommer skyldfølelsen, og sånn går det:fnise: Tror egentlig bare jeg må være litt hardere mot meg selv. Lurt med sunn snacks da, i alle fall til sånne tilfeller! Fikk jo i utgangspunktet god trening på det i november, må bare bli flinkere til å ta de med videre i desember. 

Ellers går dagene som vanlig her; treningsøkta i dag utgikk, jeg kjente at det rett og slett ikke fristet noe særlig, samtidig er jeg litt mør og rar i ryggen uten at jeg helt vet hvorfor. Like greit å ta en dag pause, og heller sulle litt hjemme fra morgenen av om småting som skulle vært gjort.
Dagens mat: 
- frokost: to vafler og en kopp gløgg (say no more...) 
- lunsj: rugsprø, avokado, kalkunfiletpålegg 
- mellom: to klementiner 
- middag: en halv pose wokgrønnsaker, strimlet svinekjøtt, 1 dl kokosmelk, litt pad thai-saus 
- kvelds ved behov: en atkins-bar eller en liten skål med yoghurt naturell og hjemmelaget müsli

 

Må bare skryte litt av bloggen til Linda Stuhaug, hun har så mange ålreite oppskrifter på både mat og snacks :) Müslien ble knallgod! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter - eller, en mulighet til å ikke skakk-kjøre det opplegget her helt, tror jeg heller vi kaller det:fnise: Neida, men det har virkelig gått litt over stokk og stein i det siste. Julebord torsdag, en helt ok dag fredag, helg med julebakst og litt forskjellig lørdag og søndag. Treningsuken ble så som så; hadde en råbra økt mandag, en fin tur i svømmehallen tirsdag, tok meg fri onsdag fordi jeg rett og slett ikke hadde så veldig lyst og litt verk i ryggen. Torsdag ble gruppetimen jeg skulle på avlyst, og jeg mistet bare helt piffen. Hadde dårlig tid den dagen også, så da utgikk det... Fredag er vanligvis fridag og ble det denne uka også, ble en fin tur i svømmehallen igjen lørdag da. Også har jeg vært i stallen og ridd både lørdag og søndag, pluss stell og foring, så ble jo littegrann aktivitet der. Men... Det kunne vært bedre! Nå skal jeg prøve å gjøre det beste ut av det frem mot jul, og ikke være så hard med meg selv. Tenker det viktigste er å forbli i aktivitet selv om det er ferie, og prøve å begrense inntaket av unødvendig sukker og fett, og være flink til å spise godt av den sunne maten når jeg kan. Ikke at jeg kaster inn håndkleet helt altså, men jeg tror jeg skal prøve å senke skuldrene litt resten av året, og prøve å være rettferdig og snill med meg selv. Det innebærer jo selvsagt å vedlikeholde de gode vanene, så får vi se hvordan det går :)

Har igjen fem dager i byen før jeg stikker hjem på juleferie, satser på en nokså normal treningsuke før det. Kicket i gang med sirkeltrening i dag tidlig, det var herlig! Så blir det svømming igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2100 meter bryst i dag, med nesten folketomt basseng - så utrolig deilig :mrgreen: Dagens/gårsdagens mat: 
- frokost: powermuffins, soyaespresso, dobbel 0/100 g yoghurt naturell med litt honning 
- lunsj: rugsprø med avokado og skinke 
- mellom: klementiner, gulrøtter, en yt-bar (byttes nok ut med... Grøt eller noe annet i dag, tilsvarende cirka 200 kcal) 
- middag: ovnsbakt ørret og tomat med brokkoli-, spinat- og ertemos 

...pluss pepperkaker for en middels familie etter jeg fikk parkeringsbot, og bare ikke orket noe mer av den dagen, haha/huff. I dag blir det en lussekatt rundt lunsjtider i tillegg.

For "moro skyld" sjekket jeg vekta på svømming i dag, bare for å se hvordan det sto til, liksom:fnise: Ganske uforandret de to-tre siste ukene, og det er jeg egentlig strålende fornøyd med. I kveld skal jeg sette opp en økt for i morgen tidlig og for torsdagen, må prøve å finne på noe gøy! Vurderer et slags nedover-pyramide-opplegg, med sånn 10-12 øvelser hvor alle gjøres 10 ganger første runde, så 9, 8, 7, 6, også videre, til det er nede på 1. Eventuelt bare klassikeren 40 sek på-20 sek pause, tre runder og mellom 8 og 12 øvelser et sted. Hvis noen har tips til noe morsomt eller effektivt jeg bør prøve, skrik ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om denne jenta fikk trent i dag eller:fnise: Jeg gikk for 12 øvelser i nedover-pyramide, altså at jeg gjorde alle 12 øvelsene etterhverandre først 10 ganger, så en liten pause, så 9 ganger, også videre, helt ned til 1 (totalt 55 rep per øvelse tror jeg). Har aldri gjort noe sånn før, så gøy å prøve noe nytt! Skal sies at jeg dog feilberegnet ganske godt hvor lang tid det kom til å ta, og jeg innser i ettertid at det nok fint hadde holdt med 10 øvelser, kanskje enda litt færre også. På slutten ble det nesten litt kjedelig fordi det ble så mye opp og ned på matta, bytte vekter, også videre, men da har jeg lært det til neste gang. Aner ikke hvordan treningsutbyttet er ved å gjøre det sånn kontra 8 øvelser x 10 repetisjoner x 3 runder eller lignende, men så var ikke målet med denne økta noe langsiktig heller. Nok babbel, over til øvelsene: 

- burpees 
- roing i slynge 
- goblet squat med kettlebell (16 kg) 
- klatreplanke (stå på håndflatene i plankeposisjon, jobb og ned på albuene) 
- rygghev (liggende på gulvet) 
- omvendte flies (2x4 kg) 
- obligue twist (12 kg) 
- halo chops (12 kg) 
- bro med skulderpress (start stående, hold kettlebell på brystet. Gå ned i squat, videre til "ass to the grass", rull bakover, så du ender opp i en bro hvor du står på skuldrene og hælene, kettlebellen bak hodet, ta fart med kettlebellen fremover igjen, rull opp i "ass to the grass", og opp til startposisjon i knebøybevegelse, avslutt med å presse kettlebellen over hodet - hele greia er særs dynamisk, men litt tricky å forklare. En skikkelig killer, kanskje den mest slitsomme av alle øvelsene! 12 kg) 
- magedips (stå oppreist med kettlebell i høyre el. venstre, gjør små dips til siden, byttet hånd halvveis. 16 kg) 
- glute bridge (eller hoftehev, hva vet jeg - ligger på ryggen med bøyde knær, pushe opp hofta og rompa. 16 kg) 
- markløft (2x16 kg) 

Rekkefølgen her ble ganske så tilfeldig, prøve å variere litt så jeg ikke gjorde alle mageøvelsene rett etter hverandre. Puh! Tror jeg må gjøre noe med antall repetisjoner/øvelser, det var uansett gøy å prøve og gjennomføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg tror det er lurt å være snill og rettferdig med deg selv! Du har vært på diett veldig lenge, og kroppen begynner kanskje å bli litt sliten? Så du kan absolutt slappe mer av og heller fokusere på at du holde denne vekten, slik at kroppen får litt energi og bygd seg opp igjen. Noe som også vil øke motivasjonen og gi deg mer futt på treningene videre.

Du har vært kjempeflink til nå, så å ta en pause fra kaloritelling og underskudd, kan jeg absolutt anbefale deg, det har ingenting å si i det lange løpet!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2016 den 20.51, gjest- silje skrev:

Jeg tror det er lurt å være snill og rettferdig med deg selv! Du har vært på diett veldig lenge, og kroppen begynner kanskje å bli litt sliten? Så du kan absolutt slappe mer av og heller fokusere på at du holde denne vekten, slik at kroppen får litt energi og bygd seg opp igjen. Noe som også vil øke motivasjonen og gi deg mer futt på treningene videre.

Du har vært kjempeflink til nå, så å ta en pause fra kaloritelling og underskudd, kan jeg absolutt anbefale deg, det har ingenting å si i det lange løpet!  

Det er veldig sant, jeg har nok på ingen måte vondt av litt mer mat :) Problemet er bare at det alt for fort blir usunne ting, en ting hadde vært om jeg var flink til å fylle på med det jeg har godt av, men i disse tider sklir det alt for fort ut...:link: Har tydeligvis ikke klart å sunnifisere kjæresten tilstrekkelig heller, dere skulle sett det trynet da jeg foreslo å koke grønnsaker til fiskeburgeren i går:fnise: Kunne like godt ha foreslått å vrake bilen hans eller noe, for det var visst det dummeste han hadde hørt i hele sitt liv. Grønnsaker til burger liksom! (eller, sånn frossen blanding da, vi har jo litt salat og sånn). Jaja, hvis jeg er litt bedre til å planlegge neste gang blir det vel en ordnings på det og. Fikk til en treningsøkt på stuegulvet i dag da, og det er jeg veldig fornøyd med! 

Etbeins-markløft, 10 rep per bein (16 kg kettlebell) 
Sit-ups til tå (med beina rett opp), 15 rep 
Goblet squat, 10 rep (16 kg) 
Burpees, 10 rep 
Glute bridge, 10 rep (16 kg) 
Klatreplanke, 40 sekunder 
Push ups på knær (.......), 7 rep 
Bridge squat uten kettlebell, 40 sek 
Rygghev, 10 rep 
Halo chops, 16 rep (12 kg) 

...x3, så da ble det en fin sirkel-aktig trening. Håper jeg får til noe lignende flere ganger, så jeg holder litt koken gjennom jula! Sånn ellers ble det svømming forrige lørdag, svømming i morgen, og en tur på treningsstudio på onsdag og/eller torsdag, skal snekre sammen et opplegg til det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herre jesus, de siste dagene har det virkelig jul med stor J! Jeg spiser og koser meg som om min siste dag var i morgen, og for å være helt ærlig føles det mest bra. Kunne nok begrenset meg litt her og der, men shitt au - det er vel hva man spiser mellom nyttår og jul, og ikke mellom jul og nyttår som teller, så får bare vekta være den det en liten stund. Tar jo noen gode valg innimellom også, så jeg er råfornøyd, sånn egentlig! Har blitt to sånne stuetreninger til som i innlegget over, pluss en svømmetur, skal svømme igjen i morgen. Har blitt noen turer i stallen også, pluss noen gåturer og i dag motbakketur med spark, så blir jo litt aktivitet innimellom spisinga...:fnise: Kjenner jeg smått begynner å glede meg til nyttår og hverdagsrutiner igjen, men er ikke helt der enda. I morgen skal jeg hamstre persimon (for en undervurdert frukt, NAM!!) og spise juletapas :) Håper alle koser seg i jula! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Godt du har kost deg i jula, det er da bare en gang i året! Det er jo hva en gjør resten av året som teller! Jeg har nesten ikke fått trent de siste to ukene. Først var det spysyken og så ble det alt for mye jobb denne uken, og så forsov jeg meg i dag til å få inn en tredje økt denne uken :fart2:. Så jeg har kun trent to ganger pr uke, de siste ukene... Ikke helt fornøyd med det, men sånn er det bare! 

Kan jeg spørre om hva et bens markløft er? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2016 den 9.31, elvital skrev:

Høres ut som en bra jul - god mat og aktivitet ;) Fortsatt god jul :) 

Kanskje litt mer mat enn aktivitet sånn alt i alt, men jeg storkoste meg :D 

På 1.1.2017 den 23.41, gjest- silje skrev:

Godt du har kost deg i jula, det er da bare en gang i året! Det er jo hva en gjør resten av året som teller! Jeg har nesten ikke fått trent de siste to ukene. Først var det spysyken og så ble det alt for mye jobb denne uken, og så forsov jeg meg i dag til å få inn en tredje økt denne uken :fart2:. Så jeg har kun trent to ganger pr uke, de siste ukene... Ikke helt fornøyd med det, men sånn er det bare! 

Kan jeg spørre om hva et bens markløft er? 

 

Æsj, er man syk så er man syk, ikke vits i å presse det! Men noe ble det jo, og noe er bedre enn ingenting, synes du har vært flink i julestria tross alt :D Etbens markløft er det det høres ut som, strake markløft på et bein, selvsagt med litt lettere vekt enn vanlig - tror google forklarer bedre enn meg, så det var en del som hadde skrevet om den. Synes den tar skikkelig godt bak på låret, også får en kjent godt på balansen samtidig. 

 

Nå er jeg tilbake i byen og har startet på siste semester master, woho! Gruer meg egentlig helt sykt til dette semesteret, for nå skal oppgaven for alvor skrives og ikke minst fullføres... Var uansett digg å komme tilbake, merker at rutinene bare falt på plass rundt meg så fort jeg låste opp døra, liksom. Har ikke kommet meg på trening enda, er litt sånn halvveis febersk, så venter til jeg føler meg fit for fight, i alle fall litt bedre enn nå. Maten derimot - plutselig fristet det så mye mer med bær, persimon og spinatsuppe enn noe annet, og godteri var liksom ikke noe alternativ i det hele tatt. Trodde jeg kom til å få litt cravings siden det ble et jevnt sukkerinntak i jula, men det har gått overraskende bra så langt, så jeg er storfornøyd :) Nå kan hverdagen bare komme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...