Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


sportsidiot

Anbefalte innlegg

1 time siden, Knaggrekke skrev:

I dag har jeg vært "flink" med kostholdet, så merker tråden allerede har bidratt til å motivere meg:) hvordan har dere andre hatt det?

Det som er litt teit, da, er jo at jeg etter en dag forventer å ha gått ned flere kilo;) jeg er visst ikke så tålmodig av meg..

Samme her! Jeg har vært superflink med kostholdet i dag. Her ble det salat til lunsj og havregrøt til middag. Jeg har også kjøpt meg skritteller, så nå er motivasjonen på topp! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow så mange som er med nå! Kjempemotiverende! 

Men jeg sliter litt med å sette sammen et riktig kost- og treningsprogram for å klare dette - har dere en diett dere kan dele? Og treningsopplegg? Har så innmari lyst å gå ned litt til sommeren, men er redd jeg enten skal trene for mye/spise for lite også setter jeg bare kroppen i sparebluss. Dermed ingen fremgang. Og DET blir kjedelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knaggrekke skrev:

Hehe, jeg har også angst for å veie meg om kvelden... Men kanskje vi gjør det med glede om noen uker! :) 

Kan jo håpe! :) Føler meg skikkelig tynn nå ihvertfall....siden jeg ikke har spist snop i dag! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag har gått veldig fint, og det er jeg godt fornøyd med. Det kan være litt utfordrende å hente seg inn etter høytid og ferie,   men så langt alt vel. 

Satser på å ligge på ca 1500 kalorier daglig, med unntak av spesielle anledninger. Kutter sjokolade og smågodt helt for en periode,  jeg har virkelig problemer med å stoppe etter noen biter.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært flink i det hele tatt! Vi hadde igjen en del snop fra påsken og jeg klarte ikke holde meg unna. Men fy flate, jeg er mer motivert enn på lenge til å klare dette. Jeg vil ikke satse på å være først med 5 kg, men 5 kg skal jeg klare. Og så 5 til. Og 5 til. Og 5 til. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, baremeg89 skrev:

Ah! Gleder meg til 70-tallet! Du er flink gratulerer!

hvor lang tid brukte du? :)

Det er veldig deilig når man ser det for første gang på lenge, ja! Lykke til :)

Jeg begynte i starten av januar, så ca 12 uker på 7,8 kg (medregnet påskeuken). Veldig fornøyd og håper det kan inspirere - det man vil, det får man til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89
1 time siden, Freaky Fly skrev:

Det er veldig deilig når man ser det for første gang på lenge, ja! Lykke til :)

Jeg begynte i starten av januar, så ca 12 uker på 7,8 kg (medregnet påskeuken). Veldig fornøyd og håper det kan inspirere - det man vil, det får man til!

Veldig motiverende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vernis skrev:

Jeg vil gjerne være med! At vi har fokus på fem kilo passer meg helt utmerket.

Veide 68 kilo i går, men har verdens mest elendige, unøyaktige vekt. Noen som kan anbefale en god digitalvekt som ikke er så veldig dyr?

Så herlig at du er med! :laugh: Jeg har selv en billigvekt fra Clas Ohlson til 99kr. Den kan ha 0,3 kg feilmargin noen dager. Må derfor veie meg flere ganger, og regne ut gjennomsnittet.:laugh: Har dessv ingen tips annet enn at du bør ligge unna de!

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vernis skrev:

Jeg vil gjerne være med! At vi har fokus på fem kilo passer meg helt utmerket.

Veide 68 kilo i går, men har verdens mest elendige, unøyaktige vekt. Noen som kan anbefale en god digitalvekt som ikke er så veldig dyr?

Jeg er veldig fornøyd med min fra IKEA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og huff; vekten i dag viste 74,9 kg. :( Har lagt på meg et par kilo den siste måneden, men satser på at ihvertfall én av dem forsvinner kjapt av som følge av fråtsingen i påsken. :sjenert:

I fjor gikk jeg ned 15 kg ved å ligge på ca 1500 kcal, og det er det jeg satser på nå også. Men det er som om kroppen min stopper rundt 70 kg. (evt. så er hodet mitt så fornøyd med innsatsen at det får meg til å spise ekstra da..) Vil ihvertfall ned på 70 igjen innen sommeren (og helst under 70 også) :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg til 69,9 kg i morges, et par kilo har sneket seg på den siste mnd, for sist jeg veide meg lå jeg på 67-tallet! Da blir mitt mål 64,9 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mye lesing på forum, blogger og etc har jeg funnet ut at jeg skal telle kalorier å ligge på høyst 1500 kalorier/dag og trene minst 3 dager i uka - blir det flere økter er det bare bonus! Hver økt skal bestå av minst 30 min Cardio først også 6 øvelser på overkropp, neste økt underkroppen og siste økten helkroppsøkt. Satser også på og gå mye tur fremover for nå blir det bare hærligere og hærligere å være ute! 😊😊 

Starter med dette opplegget imorgen! Men har klart og holde meg uten sjokolade (min største synder og svakhet) siden start, kun smakt på litt kjeks og drops. Skal prøve fom imorgen med 100 % godtefritt! 😧😨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg blir så motivert av denne tråden! :)  Etter å ha gått ned ca 10 kg fra mai til desember, skled det ut i vinter og jeg har lagt på meg litt over to kg. Og siden jeg egentlig hadde lyst til å gå ned omtrent fem kg til, er jeg veldig glad jeg har klart å ta tak i det før vekten gikk enda mer oppover! :) Det er lettere nå som det går an å løpe ute igjen!

Jeg bruker MyFitnessPal og er litt usikker på en ting... Når dere trener, spiser dere opp kaloriene dere har brukt eller spiser dere like mye som de andre dagene? Jeg skjønner at man kan gå fortere ned hvis man uansett holder seg til dagsmålet, men noen ganger kan jeg f.eks. forbrenne 900 kcal på en løpetur, og da blir jeg usikker på om det har noen negative effekter om jeg likevel ikke inntar mer enn ca 200 kcal ekstra. Dette ble litt kronglete formulert, men hvis noen forstår og har noen tanker rundt det, vil jeg gjerne høre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sommerfuglen skrev:

Jeg merker at jeg blir så motivert av denne tråden! :)  Etter å ha gått ned ca 10 kg fra mai til desember, skled det ut i vinter og jeg har lagt på meg litt over to kg. Og siden jeg egentlig hadde lyst til å gå ned omtrent fem kg til, er jeg veldig glad jeg har klart å ta tak i det før vekten gikk enda mer oppover! :) Det er lettere nå som det går an å løpe ute igjen!

Jeg bruker MyFitnessPal og er litt usikker på en ting... Når dere trener, spiser dere opp kaloriene dere har brukt eller spiser dere like mye som de andre dagene? Jeg skjønner at man kan gå fortere ned hvis man uansett holder seg til dagsmålet, men noen ganger kan jeg f.eks. forbrenne 900 kcal på en løpetur, og da blir jeg usikker på om det har noen negative effekter om jeg likevel ikke inntar mer enn ca 200 kcal ekstra. Dette ble litt kronglete formulert, men hvis noen forstår og har noen tanker rundt det, vil jeg gjerne høre ;)

Jeg spiser ikke opp treningskaloriene; jeg ser heller på det som en bonus at jeg går litt mer i minus. :) Uansett klarer jeg ikke å trene så mye at jeg forbrenner 900 kcal, så det har ikke SÅ mye å si for min del. Men hvis du løper så langt at du forbrenner nesten 1000 kcal vil jeg tro at det kan være greit å fylle på  med litt mer enn 200 kcal ekstra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Nixnax skrev:

Jeg spiser ikke opp treningskaloriene; jeg ser heller på det som en bonus at jeg går litt mer i minus. :) Uansett klarer jeg ikke å trene så mye at jeg forbrenner 900 kcal, så det har ikke SÅ mye å si for min del. Men hvis du løper så langt at du forbrenner nesten 1000 kcal vil jeg tro at det kan være greit å fylle på  med litt mer enn 200 kcal ekstra? 

Takk for svar :) Ja, det er nettopp det at jeg også synes det er motiverende å se at jeg går mer i minus, men så har jeg vært litt usikker på om det f.eks kan ha noen negative effekter for fremgangen på treningen. Samtidig er det sikkert andre dager jeg spiser litt ekstra, så det har kanskje ikke noe å si på lang sikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med 😁  Stått  mellom 76 -79 kg siden Januar :dry:

 

Michelibabas 

startvekt: 78

Antall kg tatt av : 0kg

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg vekt i dag, takk for tips ang det. Skal veie meg på den nye vekten i morgen tidlig.  Har en følelse av at de 68 kiloene den gamle vekten viser er litt for lite..

Kake på jobb i dag, jeg klarte å stå i mot. Greit å spise litt kake ved spesielle anledninger, men på jobb er det kake eller snop både titt og ofte. 

Jeg holder meg til en relativt enkel plan: frokost + luns, totalt ca 600 kalorier. Middag 600-700 kalorier (helt vanlig mat sammen med resten av familien) og så 200-300 kalorier på kvelden (litt avhengig av hva jeg spiste til middag og om jeg har vært på trening) . Utfordringen blir helgen,  det skjer noe mystisk med meg da ifht godtebehov :-S 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bli med! Er med i en annen tråd også, men greit med litt ekstra motivasjon. Tar med startvekten fra den tråden :) 

drue
Startvekt 25/3: 66,6 kg
Antall kg tatt av:  0 kg

Har vært flink de siste to dagene, men jeg blir så utålmodig. Teller kalorier, og det går greit, men noen ganger i løpet av dagen bare hater jeg det skikkelig. Jaja, får se hvordan det går framover :)

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...