Gå til innhold

Brødre til besvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg i mai, som jo nærmer seg med stormskritt. Jeg har tre brødre, som selvsagt er bedt i bryllupet. Familie er viktig for meg og en naturlig del av den store dagen som jeg og min kjære gleder oss veldig til. Storebroren min er 35 år, så er det tvillingbroren min på 33 og Lillebror på 32 år. Problemet er tvillingbroren min og min yngste bror, som alltid har vært kranglefantene. De har alltid vært mye med hverandre, de er jo tett i alder og har mange felles venner, men det har ALLTID vært av og på med konflikter mellom dem. Da snakker jeg ikke diskusjoner, men at en av dem brekker nesa type konflikter eller stjeler den andres flørt (jada, det har skjedd). Man skulle tro de hadde blitt greiere med hverandre med  årene, men det er dessverre ikke tilfelle. 

Nå har jeg fått vite via min eldste bror at det er alvorlig dårlig stemning mellom de kranglegjøkene, av en karakter som ikke "lett løses". Jeg sendte begge to en melding hvor jeg ba de løse dette før bryllupet, da jeg ikke vil ha tredje verdenskrig løs allerede ved forretten. Det eneste jeg fikk som svar var at de begge skyldte på den andre. Sendte de en ny melding om at de ikke ville få komme dersom de fortsatt var uvenner, da jeg VET det ikke kommer til å gå bra. Får nå høre både av dem og øvrig familie at jeg er helt urimelig som ikke vil ha mine egne søsken der. Jeg vil jo det, men ikke om de skal slåss og krangle! 

Er det jeg som er bridezilla og gal, eller har jeg rett til å mene at en bryllupsdag bør få være uten drama? 

Hilsen oppgitt jente.. 

Anonymkode: fa8c8...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar at voksne mennesker oppfører seg i et bryllup. Det burde kanskje du også gjøre.

Anonymkode: 8daa3...e8b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er urimelig.  Du ber brødrene dine uavhengig av hva som skjer mellom dem nå,  og så forventer du at de er voksne nok i bryllupet.  Å sende en slik melding som du har gjort viser jo at du ikke stoler på at de kan ta seg sammen,  dermed blir de mindre interessert i å ta seg sammen og... 

 

Anonymkode: 9ff47...486

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar at voksne mennesker oppfører seg i et bryllup. Det burde kanskje du også gjøre.

Anonymkode: 8daa3...e8b

Ja, det antar jeg også, men dessverre forventer jeg ikke at akkurat disse to kommer til å gjøre det. Det har jeg sett nok av ganger.. 

Anonymkode: fa8c8...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det antar jeg også, men dessverre forventer jeg ikke at akkurat disse to kommer til å gjøre det. Det har jeg sett nok av ganger.. 

 

Nå synes jeg du tipper over til å bli bridezilla og tar sorgene på forskudd.

Anonymkode: 8daa3...e8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er urimelig.  Du ber brødrene dine uavhengig av hva som skjer mellom dem nå,  og så forventer du at de er voksne nok i bryllupet.  Å sende en slik melding som du har gjort viser jo at du ikke stoler på at de kan ta seg sammen,  dermed blir de mindre interessert i å ta seg sammen og... 

 

Anonymkode: 9ff47...486

Jeg ønsker jo å stole på at de tar seg sammen, samtidig kjenner jeg dem.. At de er i en setting som et bryllup stopper dem ikke hvis de først setter i gang :( jeg er så lei av at de ikke kan oppføre seg som voksne menn når det gjelder akkurat det der.. 

Anonymkode: fa8c8...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Når du VET at de ofte ikke tar hensyn til andre enn seg og krangelen, hadde jeg gjort det samme. Derimot vil jeg anbefale deg om å ikke ta det opp noe mer, før bryllupet virkelig nærmer seg. Dersom de fortsatt ikke har ordnet opp med hverandre - hadde de ikke vært velkomne hos meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

For å illustrere hva jeg er redd for, så klarte disse to å velte et helt kakebord f.eks, i vår onkels 60 års lag i fjor (ble nesten slåsskamp). På familieferier har de blitt kastet ut hoteller, i dåpen til min eldste brors sønn måtte faren vår be de gå ut av kirken fordi de begynte å diskutere høylytt under seremonien. Storebroren min forstår meg på dette, men ikke foreldrene mine og øvrig familie jeg har prater med.. Den mener de ikke kommer til å lage en scene under et bryllup, men de har jo gjort det under andre høytideligheter med familien.. 

Anonymkode: fa8c8...61a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jolene skrev:

Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Når du VET at de ofte ikke tar hensyn til andre enn seg og krangelen, hadde jeg gjort det samme. Derimot vil jeg anbefale deg om å ikke ta det opp noe mer, før bryllupet virkelig nærmer seg. Dersom de fortsatt ikke har ordnet opp med hverandre - hadde de ikke vært velkomne hos meg.

Ja, kanskje jeg skal la det ligge foreløpig.. Håper jo de løser dette før bryllupet.. Utrolig kjedelig at det skal være sånn. 

Anonymkode: fa8c8...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje jeg skal la det ligge foreløpig.. Håper jo de løser dette før bryllupet.. Utrolig kjedelig at det skal være sånn. 

Anonymkode: fa8c8...61a

Det ville jeg gjort i alle fall. La det ligge litt, for å så ta det opp når bryllupet nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

For å illustrere hva jeg er redd for, så klarte disse to å velte et helt kakebord f.eks, i vår onkels 60 års lag i fjor (ble nesten slåsskamp). På familieferier har de blitt kastet ut hoteller, i dåpen til min eldste brors sønn måtte faren vår be de gå ut av kirken fordi de begynte å diskutere høylytt under seremonien. Storebroren min forstår meg på dette, men ikke foreldrene mine og øvrig familie jeg har prater med.. Den mener de ikke kommer til å lage en scene under et bryllup, men de har jo gjort det under andre høytideligheter med familien.. 

Anonymkode: fa8c8...61a

Himmel.. Skjønner du er skeptisk til å ha de i bryllupet. Hadde sett det an til bryllupet var rett rundt hjørnet, å så sagt at hvis de ikke ordner opp kan de like gjerne holde seg hjemme. 

Anonymkode: 3678d...491

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem komme, og kryss fingrene for at de klarer å oppføre seg. Og gjør dem ikke det, så får noen andre diskret vise dem døren før krig bryter ut, med minst mulig oppstuss. Dere som hovedpersoner skal slippe å bekymre dere og plages av evt. kranglefanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hadde de oppført seg så hadde det jo ikke vært noe problem, men tidligere oppførsel vitner jo om noe helt annet enn det du forventer for voksne mannfolk. Jeg forstår deg godt, for å si det sånn. Så får de andre bare ha sin mening! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, estrella skrev:

Altså, hadde de oppført seg så hadde det jo ikke vært noe problem, men tidligere oppførsel vitner jo om noe helt annet enn det du forventer for voksne mannfolk. Jeg forstår deg godt, for å si det sånn. Så får de andre bare ha sin mening! 

Ja, det er nettopp det! Har jo sett med egne øyne hva de klarer å stelle i stand. Helt utrolig at menn kan oppføre seg som guttunger.. Har jo ikke lyst til å sitte å engste meg under mitt eget bryllup heller.. Huff.. Også skal jo hele samboers familie være der, de må jo tro vi er oppvokst blant ulver :fnise:

De er visst ikke venner enda, så får se nærmere bryllupet..

TS

Anonymkode: fa8c8...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt idiotisk at de ikke evner å oppføre seg. Da mener jeg ikke bare i selskap og slikt, men generelt. De har jo søren meg passert 30! Tullinger :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt. Om de skulle skvære opp før bryllupet er jo sjansen der for at de etter noen glass vin drar frem tidligere konflikter, det er jo ganske typisk for mange når promillen stiger. 

Jeg tror jeg ville bedt om en samtale med kun de to til stede, der du legger frem bekymringen dine. På den måten så skjønner de kanskje alvoret:vetikke:

Anonymkode: 7d632...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja ja, kan jo komme med en update! 

Yngste bror måtte forvises fra bryllupet rett etter middagen, da hadde han vært ganske ufordragelig ganske lenge. En utrolig kjedelig hendelse på det som skulle være en fest for begge familier. 

Håper fremtidige bruder der ute slipper familiedrama på den store dagen, skulle ønske jeg hadde fulgt hodet og ikke hjertet.. 

TS 

Anonymkode: fa8c8...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25 mai 2016 at 14.20, AnonymBruker skrev:

Ja ja, kan jo komme med en update! 

Yngste bror måtte forvises fra bryllupet rett etter middagen, da hadde han vært ganske ufordragelig ganske lenge. En utrolig kjedelig hendelse på det som skulle være en fest for begge familier. 

Håper fremtidige bruder der ute slipper familiedrama på den store dagen, skulle ønske jeg hadde fulgt hodet og ikke hjertet.. 

TS 

Anonymkode: fa8c8...61a

Herregud TS, så utrolig leit. Håper det ikke la en demper på dagen som var DIN OG DIN KJÆRES. Så hadde jeg nok ikke klart å forholde meg til yngstebroren på leeeeeenge. At det går an!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske du hadde fått støtte til å bare droppe de brødrene, eller ikke hadde latt deg presse til å ha de med. 

De har jo veldig tydelig "modus operandi", disse to. 

Trist å høre! Håper det ikke ødela for mye for dere. 

Hva sa de som presset på å ha de med, sånn i etterkant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustebrødre er alt jeg har å si!:hakeslepp::kjefte:

Klem til deg TS og håper at dagen ellers var fin:bryllup:og GRATULERER!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...