Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Det tok altså bare et par måneders prøving til før jeg kunne bevege meg fra prøverdagbok til graviditetsdagbok! Tok en positiv prøve denne uken, og i går fortalte jeg det til samboer som ble veldig glad og rørt. Vi har vært sammen i ti år. Har foreløpig ikke fortalt det til flere.

Jeg har endometriose og har operert for dette tidligere, og i tillegg er jeg 35 år. Dette er min første graviditet, og jeg er veldig spent og litt bekymret. Har planlagt litt dårlig.. Haha.. Selv om jeg er 35, kom liksom alt så brått på. Jeg har tatt multivitamin siste tiden, men jeg så nå at det kun er 0,2 mg med folat i den. Er det krise? Skal ned for å kjøpe større dose for sikkerhets skyld. Tenker også å ta tidlig ultralyd for å forsikre meg om at alt er ok før vi forteller det til noen. 

Sjekket på kalkulator nå, og det ser ut som jeg er 9 uker på vei og at spiren er 7 uker gammel. :) Håper gjerne å høre fra andre førstegangsgravide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Siden vi er skikkelig ferske på dette, så titter jeg etter lesestoff for å lære litt mer.. Har sett at boken "På vei" av Gro Nylander har fått gode tilbakemeldinger, og tenker kanskje å bestille boken "Mamma for første gang" siden jeg er så blank på alt som har med barn å gjøre. Faktisk har vi få venner med barn også.. Av en eller annen grunn har alle vennene mine vært sene med å få barn, eller de er fortsatt single eller vil ikke ha barn. Så da plukker man jo heller ikke opp noe særlig.. 

Tenker også å bestille en bok til far, for jeg ser for meg at disse gravid-bøkene kanskje er litt kjedelige.. Mannen min er ikke så veldig interessert i barn sånn egentlig, men han er svært elsket av barn.. ;) Hva tror dere om denne for eksempel? https://www.ark.no/ark/boker/Oldrup-Thomas-Du-skal-bli-far-og-du-har-40-uker-a-forberede-deg-pa-9788278862636#.Vva1fOLhDX4 Eller vet dere om noen andre som kan være gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så deilig å finne det ut når du allerede er 9 uker på vei, da slipper du en del uker med bekymring fram til uke 12 :Nikke:  Jeg kjøpte "Boken om barnet", syns den var et fint oppslagsverk. Og så får du brosjyrer hos lege/jordmor som handler om graviditet, fødsel og spedbarn. Den boka du lenker til så veldig bra ut, hadde gått for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
2 timer siden, A4-livet skrev:

Gratulerer! Så deilig å finne det ut når du allerede er 9 uker på vei, da slipper du en del uker med bekymring fram til uke 12 :Nikke:  Jeg kjøpte "Boken om barnet", syns den var et fint oppslagsverk. Og så får du brosjyrer hos lege/jordmor som handler om graviditet, fødsel og spedbarn. Den boka du lenker til så veldig bra ut, hadde gått for den :)

Takk, det ser ut som en fin bok! :) Hvor langt er du på vei (hvis du er det fortsatt)? :) Ja, nå går det fort til jeg kommer til uke 12, men samtidig er det litt skummelt at jeg ikke har tatt alle de forholdsregler som jeg alltid har tenkt jeg skulle ta.. Var og kjøpte gravid-tilskudd på apoteket i går, og så får jeg bare krysse fingrene for at alt er vel. Gleder meg til å få vært på ultralyd og å fortelle det til svigers og pappa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker på vei og har en toåring fra før av. Var på ultralyd i går og fikk se et bankende hjerte, så nå er vi klare til å fortelle det til familien. Mistet i november så var godt  å se hjerteslag i går. Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
36 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg er 7 uker på vei og har en toåring fra før av. Var på ultralyd i går og fikk se et bankende hjerte, så nå er vi klare til å fortelle det til familien. Mistet i november så var godt  å se hjerteslag i går. Når har du termin?

Åh, så forferdelig at du mistet! Men godt at du fort ble gravid igjen! 💕

Jeg vet ikke noe om termin siden jeg ikke har vært på ultralyd. Trodde ikke man kunne gjøre det så tidlig, men da kan jeg vel bare bestille time. Ifølge kalkulator regnet ut fra siste menstruasjon er jeg 9 uker på vei med baby på 7 uker og termin den 31.oktober. Men aner ikke om det stemmer, og tør heller ikke å tro helt på det før jeg har vært på ultralyd og vet om alt er bra. Føler meg ikke gravid heller, annet enn at jeg allerede har gått opp litt i vekt og at jeg har vært veldig trøtt og sulten i det siste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også bare litt trøtt og sliten, pluss én øm brystvorte. Var litt kvalm i starten, men det var bare fram til uke 5 ca. 

Er ikke så mye man får sett på ultralyd, men du er jo litt lenger på vei så får sikkert se noe som begynner å likne en baby. Jeg var da jeg var litt over åtte uker med jr og da så vi ikke så mye, men av alle ting så vi faktisk en hånd. Når du ikke helt vet hvor lNgt du er på vei går det jo an å høre med fastlegen om du kan få en henvisning så sparer du de pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodla

Jeg skal ikke begynne å prøve før i sept/okt og har en fra før på litt over 2 år - men det er vel lov å snoke i dagbøkene fordiom ;)

Angående folat så må du ha 400 - og det asap. Det er anbefalt å begynne på det noen måneder før man starter prøving, men er jo endel som oppdager de er gravide sent og har tilgode å høre at det ikke har gått greit likevel.

Jeg ble litt blæh av å lese de bøkene til Gro Nylander, og fikk mye mer ut av Mammasjokket når den kom noen måneder etter jeg hadde født. Men så hadde ikke jeg drømmestarten på hverken amming eller noe annet, og følte at Gro Nylander kunne ta seg ei bolle :ler: Jeg synes alle gravidbøkene jeg fikk tak på var litt for idylliserende, eller at de tok opp problemer jeg overhodet ikke kjente meg igjen i kontra de som dukker opp i virkeligheten for de fleste jeg har snakket med iallefall. Eller at det var skildringer av ting jeg ikke selv følte var særlig relevant for min verden. Perspektivene var veldig annerledes enn slik jeg lever og tenker til vanlig - og hun som skrev Mammasjokket var litt nærmere min verden på et vis. Ikke at boken er så genial, men den er en god trøst å ha når man føler seg helt alene i verden med den lille bylten som en ikke alltid skjønner seg på, og det kan føles litt skummelt i starten. Ikke for alle, men iallefall for meg var det sånn. Jeg var ikke så opptatt av "fødekvinnen og hennes naturlige reflekser" men mer "hva faen gjør en når en sjøl griner og ungen griner og du er sikker på at du vinner prisen årets dårligste mor fordi du ikke skjønte at babyen hadde vondt i magen" :P 

Men en som var genial var en som Sandviks har gitt ut, den var gratis på sykehuset(var på endel UL`er og fant den tilfeldigvis). Det er et slags oppslagsverk som forteller om masse vanlige ting man ikke vet fra før, type "er denne bleien normale" og "utslett" - med forklaringer. Den bladde vi nesten istykker gjennom ganske så mange nevrotiske og stressende netter :P 

Jeg gikk på UL i uke 10, og det er jeg veldig glad for - kunne absolutt se og høre hva som var der inne. Anbefales :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
19 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg er også bare litt trøtt og sliten, pluss én øm brystvorte. Var litt kvalm i starten, men det var bare fram til uke 5 ca. 

Er ikke så mye man får sett på ultralyd, men du er jo litt lenger på vei så får sikkert se noe som begynner å likne en baby. Jeg var da jeg var litt over åtte uker med jr og da så vi ikke så mye, men av alle ting så vi faktisk en hånd. Når du ikke helt vet hvor lNgt du er på vei går det jo an å høre med fastlegen om du kan få en henvisning så sparer du de pengene :)

Det var et godt tips! Har ikke tenkt på at jeg kan få henvisning. Skal se hvordan jeg får alt til å passe inn med jobben. Har ikke lyst til at de skal få vite det helt enda akkurat... :) Skal på en konferanse om et par uker, så da får jeg litt tid før og etter. Håper ultralydklinikken kan ta meg imot da. Gøy at dere faktisk fikk sett litt! Gleder meg til det! :)

12 timer siden, Fjodla skrev:

Jeg skal ikke begynne å prøve før i sept/okt og har en fra før på litt over 2 år - men det er vel lov å snoke i dagbøkene fordiom ;)

Angående folat så må du ha 400 - og det asap. Det er anbefalt å begynne på det noen måneder før man starter prøving, men er jo endel som oppdager de er gravide sent og har tilgode å høre at det ikke har gått greit likevel.

Jeg ble litt blæh av å lese de bøkene til Gro Nylander, og fikk mye mer ut av Mammasjokket når den kom noen måneder etter jeg hadde født. Men så hadde ikke jeg drømmestarten på hverken amming eller noe annet, og følte at Gro Nylander kunne ta seg ei bolle :ler: Jeg synes alle gravidbøkene jeg fikk tak på var litt for idylliserende, eller at de tok opp problemer jeg overhodet ikke kjente meg igjen i kontra de som dukker opp i virkeligheten for de fleste jeg har snakket med iallefall. Eller at det var skildringer av ting jeg ikke selv følte var særlig relevant for min verden. Perspektivene var veldig annerledes enn slik jeg lever og tenker til vanlig - og hun som skrev Mammasjokket var litt nærmere min verden på et vis. Ikke at boken er så genial, men den er en god trøst å ha når man føler seg helt alene i verden med den lille bylten som en ikke alltid skjønner seg på, og det kan føles litt skummelt i starten. Ikke for alle, men iallefall for meg var det sånn. Jeg var ikke så opptatt av "fødekvinnen og hennes naturlige reflekser" men mer "hva faen gjør en når en sjøl griner og ungen griner og du er sikker på at du vinner prisen årets dårligste mor fordi du ikke skjønte at babyen hadde vondt i magen" :P 

Men en som var genial var en som Sandviks har gitt ut, den var gratis på sykehuset(var på endel UL`er og fant den tilfeldigvis). Det er et slags oppslagsverk som forteller om masse vanlige ting man ikke vet fra før, type "er denne bleien normale" og "utslett" - med forklaringer. Den bladde vi nesten istykker gjennom ganske så mange nevrotiske og stressende netter :P 

Jeg gikk på UL i uke 10, og det er jeg veldig glad for - kunne absolutt se og høre hva som var der inne. Anbefales :) 

Så koselig! Det er alltid hyggelig med litt selskap. :) Jeg var og kjøpte et slags gravid-multivitamin etter at jeg ble småhysterisk for at jeg ikke har tatt folat. Jeg har en god venn med ryggmargsbrokk, og det er ikke et enkelt liv.. Jeg er vegetarianer, så jeg har tatt omega 3 fra før av, gjør det hver vinter. Tittet litt på kilder til folat, og jeg spiser nok mer slik enn de som spiser kjøtt. Roet litt ned etter å ha sett det. Men synes det er litt ekstra trygghet i et multivitamin. Kusinen min er også vegetarianer, og hadde vært det i ca 25 år da hun ble gravid (vi blir visst litt gamle-gravide i min slekt), og hadde aldri hatt mangler før hun da ble gravid. Så jeg føler det er greit å være litt obs. Skal spørre lege om blodprøver. Fulgte det opp de par første årene jeg var vegetarianer, men prøvene mine var alltid så gode at jeg sluttet med det. 

Synes det høres ut som du har et godt tips til bok! Jeg har aldri vært babysyk eller kastet meg over babyer, så jeg vet ingenting om dem.. Jeg hadde ikke engang bittelitt lyst på baby før bestevenninnen min fikk baby for litt over ett år siden. Jeg er fadder/gudmor til den ungen, og han er så skjønn! Etter å ha sett at de heller ikke endret seg så mye, men at de fortsatte å gjøre det samme og at de beholdt livene sine, så fikk jeg endelig litt lyst på baby..

I natt våknet jeg og hadde nesten litt angst.. Shit, hva har jeg gjort?! Tok litt tid før jeg kunne puste normalt.. Folk har fått babyer i uminnelige tider, og det går vel stort sett greit... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

I dag har jeg vært hos legen min for første gang og tatt blodprøver. Får svar på tirsdag, og legen ønsker å henvise meg til tidlig ultralyd. Det skulle visstnok gå fort. Da slipper jeg vel å betale så mye også? Trengte ikke å betale noe i dag, det var visst gratis når man er gravid. Angående henvisning, kan den også brukes hos private? 

Ellers har samboer sendt meg bilder av leker i tre som han skal lage. Koselig at han også er komfortabel med alt som skjer nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Allerede problemer med sosiale tilstelninger og at jeg ikke kan drikke! Er bedt bort i kveld, men må nesten finne på en unnskyldning fremfor å la være å drikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! her vil vil jeg følge med :) er kun 5 uker på vei selv men tenker på å skrive dagbok selv. Spennende å følge med på andre i samme situasjon. 

Kjøpte du den boken? Så helt genial ut! Om den var bra vil jeg kjøpe den til sambo og:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
13 timer siden, Strikkesokken skrev:

Gratulerer så mye! her vil vil jeg følge med :) er kun 5 uker på vei selv men tenker på å skrive dagbok selv. Spennende å følge med på andre i samme situasjon. 

Kjøpte du den boken? Så helt genial ut! Om den var bra vil jeg kjøpe den til sambo og:) 

Tusen takk! :) Så hyggelig, da er vi jo ganske likt på vei. Jeg er nok ikke så mange uker jeg heller. :) Skal ha første ultralyd på torsdag, så da får jeg vel vite mer.

Jeg bestilte boken rett før helgen, så jeg skal prøve å huske å skrive litt om den når vi får den. :) Venter dere også deres første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Sunhands skrev:

Tusen takk! :) Så hyggelig, da er vi jo ganske likt på vei. Jeg er nok ikke så mange uker jeg heller. :) Skal ha første ultralyd på torsdag, så da får jeg vel vite mer.

Jeg bestilte boken rett før helgen, så jeg skal prøve å huske å skrive litt om den når vi får den. :) Venter dere også deres første?

Første UL, det blir spennende! Har dere bestilt privat? Vi har time til UL i uke 9/10 men det var ganske tilfeldig at vi fikk, var hos gyn i forrige uke og skulle sette inn spiral:ler: men da hadde jeg jo akkurat funnet ut av dette, så tok hun UL men fant ingenting. Så hun sa at jeg kunne komme tilbake om en måneds tid til ny UL. Så det var vel egentlig bare flaks.

Så bra! Har Ark på senteret rett i nærheten her, så tenker å sjekke om de har den der idag :) Er min andre, men sambos første. Er helt merkelig og fjernt men veldig gøy! Har du vært mye dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 4. april 2016 at 9.08, Strikkesokken skrev:

Første UL, det blir spennende! Har dere bestilt privat? Vi har time til UL i uke 9/10 men det var ganske tilfeldig at vi fikk, var hos gyn i forrige uke og skulle sette inn spiral:ler: men da hadde jeg jo akkurat funnet ut av dette, så tok hun UL men fant ingenting. Så hun sa at jeg kunne komme tilbake om en måneds tid til ny UL. Så det var vel egentlig bare flaks.

Så bra! Har Ark på senteret rett i nærheten her, så tenker å sjekke om de har den der idag :) Er min andre, men sambos første. Er helt merkelig og fjernt men veldig gøy! Har du vært mye dårlig?

Hehe, det var jo litt morsomt! Men selv om dere hadde tenkt til at du skulle gå på prevensjon, så gjorde det ingenting at du ble gravid?

Jeg har bestilt privat UL, ja. Jeg har fått en henvisning, men jeg er ikke fornøyd med mitt lokalsykehus. De får veldig mye skryt på føde/barsel, men min endometriose klarte de ikke å finne selv om de opererte meg. Først da jeg kom til Ullevål fant de det. Så da stoler jeg ikke helt på gynekologen på lokalsykehuset..

Jeg har fått boken nå, så da tenkte jeg å gi den til kjæresten min etter UL i morgen. Han har ikke turt å glede seg, så først i morgen når vi har sett liv tør vi det.. Skal skrive litt om den da.

Ellers ville fastlegen min dobbeltsjekke at jeg er gravid. Så hun tok HcG forrige uke. Den var på 35.000 og blodprosent var 13,7. :) Har ikke greie på HcG, men den er nok høy. Jeg har vært kvalm to dager, men ellers har jeg ikke engang følt meg gravid. Det med å være dårlig er faktisk en av grunnene til at jeg var skeptisk til å bli gravid. Jeg tok en abort i slutten av tenårene, og da kastet jeg opp daglig og var konstant kvalm. Kunne ikke bevege meg uten å ha spist en kjeks på morgenen. Har sluppet unna alt nå, kun vært trøtt og sulten ;) Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Sunhands

I morgen er det ultralyd! Er så spent og gleder meg masse. Siden jeg ikke er sikker på hvor mange uker jeg er på vei, gleder jeg meg til å få vite litt mer om det også.. Samboer er slik at han ikke helt tør å glede seg før i morgen, etter at han har fått vite at alt er bra. Etterpå tenker vi å fortelle det til familien, så det blir også spennende!! :) 

PS: har tittet litt på boka, og samboer leser litt uke for uke. Veldig fint at den er lagt opp til at man følger svangerskapet uke for uke. Jeg kjøpte bøkene av Nylander (På vei og Mamma for første gang), men det var ikke helt min greie.. Mulig det var en for gammel utgave.. Føltes i alle fall som gammeldags tankegang mtp inkludering av mannen og måten humortalenter graviditet og den gravide kvinnen. Så jeg får nok titte etter andre bøker som passer meg bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha sett den ammefilmen til Nylanderfant jeg ut at jeg aldri skulle lese bøkene hennes. Herregud for noe klissete ræl. 

Lykke til på ultralyd i dag! Ga ikke forrige ultralyd noen pekepinn på hvor langt du er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med ultralyd! Hvordan gikk det?

Jeg kjøpte den boken til mannen her og. Har lest i den selv og synes den var veldig bra! Morsom, ærlig, og jeg tror mannen kjente seg igjen i mye ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 25. april 2016 at 7.52, A4-livet skrev:

Etter å ha sett den ammefilmen til Nylanderfant jeg ut at jeg aldri skulle lese bøkene hennes. Herregud for noe klissete ræl. 

Lykke til på ultralyd i dag! Ga ikke forrige ultralyd noen pekepinn på hvor langt du er på vei?

Haha! Ja, det var skikkelig bomkjøp! Det ble de fordi det var en i nærheten som solgte en bokpakke brukt, men jeg fikk ikke noe ut av dem.. Skal sjekke Mammasjokket, men skulle gjerne hatt en som omhandlet det som skjer nå også. 

Takk! :) Det var mye tidligere enn jeg trodde, og jeg trodde ikke helt på ham med den første ultralyden. Men nå etter å ha vært på en ny skjønner jeg at han antagelig har rett. Får det bare ikke til å stemme med menstruasjon osv., og i tillegg var jeg da hos søsteren min da baby ble unnfanget. Men dette justerer de vel etter hvert... 

Den 26. april 2016 at 16.15, Strikkesokken skrev:

Så gøy med ultralyd! Hvordan gikk det?

Jeg kjøpte den boken til mannen her og. Har lest i den selv og synes den var veldig bra! Morsom, ærlig, og jeg tror mannen kjente seg igjen i mye ihvertfall ;)

Det gikk greit! Det vil si.. Jeg er egentlig skikkelig lei meg også.. Han som jeg tok første UL hos henviste meg videre til Kvinneklinikken på Ullevål da han anser meg som en risikopasient pga. tidligere blodpropp etter bruk av p-ring. Jeg ble litt overrasket siden de sist sa at alle prøver var OK og at jeg kunne slutte med blodfortynnende. Hadde ikke så lyst til å ha oppfølgingen på lokalsykehuset, men hadde heller ikke planlagt å være risikopasient på Ullevål... Og jeg må ta daglige blodfortynnende sprøyter som jeg begynte med denne uka. De er kjempevonde og jeg har i tillegg sprøyteskrekk. Sitter i et kvarter hver kveld før jeg klarer å ta dem, og svimer nesten av. Var ikke helt sånn jeg hadde tenkt det. :(

Men ultralyd var artig! Samboer var med, og jeg tror han også syntes det var rørende å høre hjertelyd. Nå snakker han om oppussing så vi får plass til stellerom osv. siden vi har så lite bad. I dag er jeg i følge gynekologen 9 + 7. Kortere enn jeg trodde altså, men vi valgte å fortelle det likevel. Termin 28.november, så da kommer jeg vel utenom dette med barnehage og alt. 

Faren min ble helt overlykkelig, det var så moro. Svigerfar ble rørt, og svigermor gråt og gråt og greide ikke å si noe. Tror det er mange som gleder seg nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Sunhands skrev:

Haha! Ja, det var skikkelig bomkjøp! Det ble de fordi det var en i nærheten som solgte en bokpakke brukt, men jeg fikk ikke noe ut av dem.. Skal sjekke Mammasjokket, men skulle gjerne hatt en som omhandlet det som skjer nå også. 

Takk! :) Det var mye tidligere enn jeg trodde, og jeg trodde ikke helt på ham med den første ultralyden. Men nå etter å ha vært på en ny skjønner jeg at han antagelig har rett. Får det bare ikke til å stemme med menstruasjon osv., og i tillegg var jeg da hos søsteren min da baby ble unnfanget. Men dette justerer de vel etter hvert... 

Det gikk greit! Det vil si.. Jeg er egentlig skikkelig lei meg også.. Han som jeg tok første UL hos henviste meg videre til Kvinneklinikken på Ullevål da han anser meg som en risikopasient pga. tidligere blodpropp etter bruk av p-ring. Jeg ble litt overrasket siden de sist sa at alle prøver var OK og at jeg kunne slutte med blodfortynnende. Hadde ikke så lyst til å ha oppfølgingen på lokalsykehuset, men hadde heller ikke planlagt å være risikopasient på Ullevål... Og jeg må ta daglige blodfortynnende sprøyter som jeg begynte med denne uka. De er kjempevonde og jeg har i tillegg sprøyteskrekk. Sitter i et kvarter hver kveld før jeg klarer å ta dem, og svimer nesten av. Var ikke helt sånn jeg hadde tenkt det. :(

Men ultralyd var artig! Samboer var med, og jeg tror han også syntes det var rørende å høre hjertelyd. Nå snakker han om oppussing så vi får plass til stellerom osv. siden vi har så lite bad. I dag er jeg i følge gynekologen 9 + 7. Kortere enn jeg trodde altså, men vi valgte å fortelle det likevel. Termin 28.november, så da kommer jeg vel utenom dette med barnehage og alt. 

Faren min ble helt overlykkelig, det var så moro. Svigerfar ble rørt, og svigermor gråt og gråt og greide ikke å si noe. Tror det er mange som gleder seg nå. :)

Uff, kjedelig å ende opp som risikopasient! Føler med deg med de sprøytene! Jeg har ikke sprøyteskrekk men å sette dem på seg selv..Nei huff. Stakkar :klem: 

Så gøy at sambo er så ivrig :) går det an å høre hjertelyd på ultralyd altså?🙈 er så lenge siden jeg var gravid sist så det kan jeg ikke huske! Men vi skal til ul på onsdag og da er jeg 9+3 i følge mine beregninger. Hadde jo vært gøy å høre noe også :)

Ingenting er bedre enn at alle gleder seg, så godt å høre!:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...