Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Argh argh argh! :sinna: Det er ingenting som er som å møte på jobb etter å virkelig jobbe med seg selv, motivasjonen og innstillingen (den er litt tynn om dagen…. :sjenert: ) for så å finne ut at jeg har fått en oppgave som MÅ prioriteres og som virkelig er av typen som tar livslysten fra et menneske… Altså, jeg skjønner at det er en del av jobben min, men det er en del som ikke gir noe praktisk verdi eller resultater, og som må gå på bekostning av det jeg egentlig har å gjøre. Og da kjenner jeg at jeg bare blir så superirritert! Så da utsetter jeg den ved å klage her inne istedenfor :fnise:

Det er fortsatt litt trått innimellom i dette hodet mitt altså, her er det på tide å ta noen grep som kan virke forebyggende på sikt tror jeg. Det er  noe med at det ikke blir noe bedre å ha fire millioner ting i kalenderen, både sammen og på hver vår kant, og at slitenheten bare tar overhånd. Og jeg har en skikkelig stor dose PMS oppi det hele, så jeg vet jo at det også spiller veldig inn på totalbildet. Jeg hørte en tekstlinje fra en sang jeg kjente meg igjen i på vei til jobb: "Things don't get better 'til they do". Så sant så sant! Samtidig som jeg vet at humøret og kroppen min virkelig er luksusproblemer altså, det blir litt sånn "ta deg sammen!" Jaja, This too shall pass! ;)  

Helga ble veldig fin da! :jepp: Selv om jeg grunnet kjæres treningsleir måtte stå for alt som skjedde i heimen av husarbeid, mat og støttende virksomhet, så er det i utgangspunktet ikke så slitsomt. Jeg får pusle rundt i mitt eget tempo og det liker jeg. Det eneste er at vi har sett hverandre altfor lite i de siste ukene, og det sniker seg inn en usikkerhet når det er lettere å bare være alene hjemme enn å forholde seg til et annet menneske :sjenert: Men nå skal vi snart på tur igjen, vi reiser på fredag og da er det bare oss i fire hele dager. Det tror jeg vi har godt av begge to! :hjerte: Vi hadde besøk av ei venninne på lørdag ettermiddag/kveld, egentlig skulle vi lese kort jeg og henne, men det ble ikke noe særlig i og med hun og kjære endte opp med å komme omtrent samtidig. Men hjemmelaget pizza på pizzasteinen og tull og fjas og skravling var helt ok det også! Søndag var det på tide med intervalløkt i henhold til treningsprogrammet, og jeg var egentlig veldig spent på om jeg kom til å komme meg ut. Men etter å ha fullført hekle-Yoda fant jeg ut at det var nå eller aldri, viktig å komme seg ut på et tidspunkt der det er lenge nok siden frokost, men jeg ikke har rukket å bli sulten ennå :ler: Så jeg gjorde det faktisk! Nå er jeg støl i både lår og mage (!), men er veldig fornøyd med egen innsats. I dag er det tid for ny styrkeøkt (Det vil si, i dag er det tid for jobb, styrkeøkt, vaske bil med kjære og generalforsamling i borettslaget, er det rart jeg blir litt gretten?? :rolleyes: )

Jaja, nå får jeg vel komme meg i gang med dagens oppgaver. De blir jo ikke mindre irriterende av å bli ignorert sånn på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det hjelper alltid å klage litt over kjipe arbeidsoppgaver først :opplyser::ler: 

Håper dere får en fin tur, og at uken tok seg opp litt etter hvert :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. april 2016 at 20.32, Tekola skrev:

Det hjelper alltid å klage litt over kjipe arbeidsoppgaver først :opplyser::ler: 

Håper dere får en fin tur, og at uken tok seg opp litt etter hvert :klem: 

Det hjelper ihvertfall å klage, punktum :ler: For da får man det på en måte litt ut av systemet... 

Turen var superfin, så uka sluttet veldig mye bedre enn den begynte! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Manchester etter en helt fantastisk fin tur. Den var litt i korteste laget (turer er jo forsåvidt egentlig alltid det, men denne gangen var turen to dager kortere enn den har vært de siste årene, så da kjentes det ekstra kort ut), men vi har utnyttet den tiden vi hadde til det fulle. Det er ihvertfall helt sikkert at den kom på riktig tidspunkt, både for meg, kjære og oss som par. Det har vært deilig å bare være oss to, ikke ha noe annet enn en fotballkamp på lørdagen som vi måtte rekke til et satt tidspunkt, og ellers bare hatt tid til å gjøre det vi vil. Det kjennes kjipt at hverdagen banker på igjen nå, men da trøster vi oss med at Dublin versjon 2.0 bare er et par uker unna. Så da får vi en sånn mulighet igjen :jepp: Hadde det bare vært sånn resten av året også :fnise:

Vi reiste tidlig på fredag, og var derfor framme på formiddagen, når klokka i tillegg stilles tilbake en time var det mye igjen av dagen. Lunch på den faste Subwayen, trasking i de rare butikkene vi alltid må innom, med tilhørende tegneserieshopping, en kjole til meg fra Thunder Egg og litt generell vindusshopping før vi tuslet opp på hotellrommet og tok en lur :hjerte: Det var en avtale denne turen at vi skulle prøve å ta ting litt med ro og faktisk hvile litt, det har vært et faretruende høyt tempo på kjære i det siste, og jeg har hatt mye rart å stri med jeg også. Som vanlig når man sover på ettermiddagen kjennes det ut som en dampveivals har kjørt over oss når det er på tide å våkne igjen, men vi klarte til slutt å karre oss ut til middag, på en bbq-restaurant kjære hadde lest om før vi dro. Og den var vel verdt turen altså, bonus for at den lå sånn ca tre minutters gange fra hotellet (men det visste vi ikke før vi kom, så så godt forberedt var vi ikke :ler: ) Vi stappet i oss ribs til den store gullmedalje og delte en  Raging bitch til (skikkelig heisatur på oss med andre ord, med en øl på deling :skratte:) Den var veldig god, så kan anbefales. Og ingen av oss levde opp til tittelen, så det skal være trygt. 

Lørdag var det kampdag, og da går stort sett mesteparten av dagen. Vi fikk gått i litt flere butikker før det var på tide å dra ut til Old Trafford. Heldigvis ble resultatet bedre enn i fjor, da vi var vitne til vårt første tap on site, og United halte i land en 1-0 seier over bunnlaget Aston Villa. Det var ikke akkurat den mest underholdende kampen vi har vært borti, og det som kanskje var aller festligst var selvironien hos bortesupporterne som sang av full hals, men det var stas å være tilbake uansett. Etter køing til trikk og transport inn til sentrum igjen, fant vi igjen bbq-sted nr 2 som vi hadde sett på nettet. Det ble ikke mat der denne gangen, for det var midt i rushen og laaaaang ventetid på bord i og med vi ikke hadde forhåndsbestilt, men vi skal definitivt prøve å dra dit neste gang, det luktet som i Texas der! :sikle: Isteden fant vi en burgersjappe og gaflet i oss etter beste evne, det var veldig godt. Vi har vanligvis veldig faste steder vi spiser på når vi er i Manchester, av typen "vi må jo dit...", men denne gangen har vi vært helt gale og spist nesten bare på nye steder. Moro det også. Det ble ingen sen lørdag, for etter kamp og spenning og mange tusen skritt var vi slitne og gikk tilbake til hotellrommet der vi kunne ta det med ro. Det er jo akkurat sånne lommer vi har lett etter! Og veldig godt å bare kunne slappe av og kose, sånt hjelper på forholdet! 

I går var det plutselig siste ordinære dag, og det var på tide å få med seg de siste obligatoriske shopping-opplevelsene. Jeg fikk kjøpt et par bøker, hvor jeg er veldig spent på  den ene Den er skrevet av en lokal forfatter, og karen i bokhandleren kom stormende til for å fortelle hvor fantastisk den var, jeg hadde som vanlig blitt fanget av coveret i et butikkvindu kvelden i forveien, og tenkte at jeg måtte finne den. Så den ble med hjem. Kjære hadde litt med shoppingspree enn meg, men det er ganske vanlig egentlig. Jeg hadde tenkt å holde meg litt i skinnet denne gangen, og syntes jeg lyktes relativt godt med det. Vi reiste også ut til Old Trafford igjen, det er umulig å gå i Megastore på kampdag hvis man er glad i å puste uten å ha en trilliard mennesker helt oppi seg, så vi tok turen ut dagen etter isteden. Og da fikk vi også spist Fish&Chips, så da har vi jo vært i England på ordentlig :ler: På vei hjem fant vi igjen en restaurant vi så i fjor som heter Beef and Pudding, der kjære hadde funnet ut at vi måtte ta selfie foran. Det er ingen tvil om hvem som er biffen og hvem som er puddingen av oss for å si det sånn :fnise: Det var kjempefint vær, så vi gikk en ekstra runde for å nyte :sol: den siste kvelden. Så var det på tide å pakke, for i dag var det bare frokost og rett ut på bussen.  

Puh! Det har vært en nydelig tur, jeg gjentar meg selv her altså. Kjenner at jeg er mye gladere både generelt og at jeg er ekstra glad i kjære nå etter et sånt sårt tiltrengt avbrekk. Kroppen er fortsatt forstyrra og mensen er hittil fire dager for sen (and counting), men jeg kjenner på en ro og en glede jeg har lett etter en stund. Jeg håper det er mulig å holde fast på den bittelitt også fra i morgen av når spetakkelet med hverdag, jobb og tidspress starter igjen :Nikke:

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Åh, der var det mange fine kjoler! :rodmer: Ville også kjøpt den boka basert på coveret! Håper den står til forventningene! :jepp: 

Så herlig med en sånn tur! Høres ut som om det var akkurat det dere trengte nå! :nigo::hoppe: 

Håper uka er snill med dere begge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh, jeg blir helt reisesjuk av det innlegget ditt!!! Det høres ut som en herlig tur :hjerte: Medisin, rett og slett!! 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekola det er mange fine kjoler der, men det skal faktisk litt til å finne en som passer meg i formen. Det er ikke bare bare med pæreform :skratte: Heldigvis er kjære flink til å se sånt, og brutalt ærlig, så når hun sier at noe passet meg bra er det virkelig verdt å kjøpe plagget :ler: Boka er plassert et sted høyt på lista etter at jeg blir ferdig med The Rithmatist (hører du @^^Belle^^ jeg har endelig fått plukket opp denne!) Det som er litt kjipt er at det er så utrolig mange andre som frister på den lista også! Luksusproblemer for en bokorm som meg! :nigo: Og apropos bøker, så leser jeg Brené Brown i rykk og napp også, jeg trodde jeg kjøpte den norske varianten av The Gifts of Imperfection, men det viste seg å ikke være den, men Daring Greatly. Jeg tror jeg skal lese Gifts of Imperfection også, for min del er det mye å lære av det hun skriver. Ikke alt er revolusjonerende, men en del er forskrekkende sant og som å lese om seg selv, og det kan bli ganske mektig når man får det svart på hvitt. Så innimellom må jeg ta litt pauser og fordøye det jeg faktisk leser og tenker.

@Diddles Jeg er enig med deg jeg tør nesten ikke lese innlegget selv, jeg er redd for å bare ville pakke sammen og reise av gårde igjen med det samme :daane: Men det var akkurat som du og Tekola sier, det var dette vi trengte og det var skikkelig medisin. :hjerte: Uka har ikke begynt så aller verst, jeg har fått gjort ferdig det som ikke rakk å bli ferdig før tur, og jeg er godt i gang med det jeg skulle ha begynt med fra begynnelsen av denne uka også. I dag har hormonhodepinen og øvrige mens-relatete plager overdøvet meg, det er mer eksistering enn leving akkurat nå. Som forventet, men kjipt likevel. Jeg håper det ikke varer i evigheter. I morgen har jeg en kjempeviktig samtale med sjefen, så jeg må prøve å holde meg oppegående til den er overstått i hvert fall! Dagens planlagte trening tror jeg dessverre utgår. Ikke bare er jeg plaget med smerter og den forferdelige hormonhodepinen, men jeg blir så utrolig trøtt og slapp. Så jeg tror det er egenomsorg i å faktisk ikke gjøre så mye i dag. I går gikk jeg laaaaaang tur (over 11.000 skritt bare der!) med voffen til mamma og samboeren, jeg var hundevakt fra i går til i dag mens de begge var borte i jobbsammenheng. Hun nærmer seg et år bikkjefilla (sagt med kjærlighet altså!) og ser ganske fullvokst ut, men hun er definitivt valp i hodet. Fullstendig gal tror jeg heller vi sier. Jeg må innrømme at jeg gleder meg litt til hun roer seg ned bare et par hakk :fnise: Det tror jeg katten i huset gjør også, der han blir overfalt på hundsk vis med forspørsel om å leke så fort de er i hverandres synsfelt :skratte: Men det gikk veldig greit å være hundevakt altså, selv om jeg er litt ringrusten. Det er lenge siden sist jeg hadde ansvar for å passe hund! Skal passe henne igjen i månedsskiftet mai-juni, da i tre dager hvis jeg husker riktig, regner med jeg kommer til å få kjørt meg! :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 14.56, ^^Belle^^ skrev:

Ååå, der hadde de mye fint! :hjerter: 

Hvordan liker du boken? :nigo: 

De har masse fint! :jepp: Obligatorisk  å gå innom der når vi er i Manchester! :nigo:

Jeg liker boken godt hittil! Er litt under halvveis nå, og lurer veldig på hva det egentlig skal bli av plottet. Glad jeg endelig fikk somlet meg til å kjøpe den! (eventuelt bruke gavekort som jeg fikk til jul på den :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, for en helg! Og da mener jeg for en fin helg! :nigo: Jeg lurer på om det endelig er litt opphold i hormonhumøret mitt, etter at jeg var kvitt menssmertene og tilhørende kjipheter er det liksom noe som har lettet litt i hodet også. Kanskje det til slutt blir en liten pause på molefonkenhet, ihvertfall fram til neste gang jeg må begynne å stappe i meg kunstige hormoner igjen! Akkurat nå kjenner jeg at det er utrolig deilig å la være! :Nikke:

På fredag gjorde jeg noe helt vanvittig, som jeg aldri har prøvd før, og som faktisk har vært en av de tingene jeg har tenkt å prøve ut dette året, jeg gikk på cafe med meg selv! :ler: Bakgrunnen for fredagens utskeielse var som følger: Mars, april og mai dette året er helt absurd hektisk. Det er ikke måte på til reiser og konserter og besøk og avtaler og gudene vet hva, og selv om det stort sett bare er ting av det hyggelige slaget, kan det jo bli i meste laget. Og da er det også litt vanskelig å ivareta de gode tingene jeg skal prøve å gjøre for meg selv. Fredag var det fullmåne. Selv om jeg ikke er helt månegal, så er jeg utrolig glad i å se på den, det gir meg en egen liten glede. Og for å ha litt kontinuitet i tarot-kortene nå som det ikke er så mye lesing for folk, så gjør meg det beste jeg kan for å opprettholde i det minste to ting, nymåne- og fullmånelesing. Jeg visste at fredag ville gjøre det vanskelig å få til på ettermiddag/kveld på grunn av fagsamling med jobben, og så fant jeg ut at jeg kunne gi meg selv en liten stund på vei til jobb isteden! Værgudene ville at det var strålende :sol: og på sånne dager hender det at jeg går en liten omvei om operaen, bare fordi det er fint. I og med jeg hadde med meg kortene mine, så gjorde jeg noe helt vilt, jeg gjorde fullmånelesingen på operataket i morgensola, det var superstas! :daane:

IMG_4861.JPG

Og ekstra hyggelig var det at de kortene som dukket opp var like fine (selv om blidet nekter å rotere her....!), stort sett bare gode og "varme", heller enn angst og avhengighet og hindring som jeg vanligvis har blitt fulgt av i lang tid. Når både kort og operatak og morgensol var foreviget, gikk jeg til en cafe, kjøpte meg en kopp te og skrev/fordøyde det jeg hadde gjort og de kortene jeg hadde lagt frem. Til sammen tok dette en time før jeg da var på jobb, og det var så utrolig fint. Jeg hadde energi av det hele dagen, og det er morsomt å tenke på hvor lite som faktisk skulle til av egenomsorg og pause for å få en så stor effekt.

Fredagens fagsamling gikk også greit, jeg var med de som jobber med design og sånn, og hadde egentlig tenkt å bare være med for syns skyld, men det var skikkelig moro og jeg kunne være med som deltaker selv om jeg ikke har filla peiling :fnise: Og så var det jo ekstra stas når en av de som var på gruppe med meg fullstendig fikk hakeslepp og ikke klarte å holde maska da vi hadde en presentasjonsrunde rundt bordet og jeg sa at jeg er 35. Sånt kan man like :ler: 

Lørdag startet jeg på middagen kl 04.50!! :overrasket: Men jeg gikk og la meg igjen da, det er grenser for hvor tidlig det er aktuelt å være oppe når man ikke må. Men elg i slowcooker var en suksess 12 timer senere, det må jeg si! Da hadde jeg og kjære rukket å vaske hus, fylle luft i sommerdekk, gjøre unna ukeshanding og slappe av litt med tv-serier før kompis kom på besøk og vi kunne meske oss med langtidskokt elg og improvisert viltsaus. Legg til at United kom seg videre til FA-cupfinalen og at vi hadde en kveld med skravling og fjas, så ble det en veldig fin lørdag! :hjerte:

Søndag var det nytt eksperiment i slowcookeren, men ingen vekkerklokke. Kjøttboller i tomatsaus til bruk på pasta denne gangen, og det fungerte bra det også, men skulle gjerne spicet den opp litt. Jeg fikk denne boka til bursdagen min, og selv om det skal litt til å komme gjennom hele, så er det moro å prøve nye ting underveis! :jepp: Legg til en loff med havsalt og rosmarin på skorpa bakt i båtforma så ble det et strålende måltid. Til middag i går hadde svigers dukket opp, vi skulle nemlig på konsert i går kveld. Det var Dixie Chicks som sto for tur på konsertlista, og selv om jeg gledet meg til å se dem igjen, hadde jeg nok ikke tenkt så mye over det før vi plutselig var der. Og det var en så stas konsert! Sett bort fra at lyden i Spektrum sjelden er bra, så var alt annet strålende! De ligger mitt hjerte nært disse jentene altså, og de hadde gjort et veldig bra utvalg sanger denne gangen, jeg lever på det ennå (og hører på dem på Spotify på jobb i dag) og gleder meg skikkelig til vi skal se dem igjen i Dublin om en drøy uke :fnise: Blant annet spilte de Top of the world en av mine absolutte favoritter og sjelden å høre på liveshow. Magisk!

Og plutselig er det mandag, i en uke som ikke blir noe mindre hektisk enn de foregående, men som starter med sol i sinnet selv om det snødde da jeg sto opp i dag tidlig, hva er greia med denne aprilmåneden her egentlig?? Vi hadde jentelunch i prosjektet i dag, med god mat, jeg skal ut og spise med ei venninne i ettermiddag, og sånn fortsetter det bare egentlig. En ting av gangen, puste med magen og huske på at når det blir trått er det faktisk mulig å gjøre små grep som gjør en stor forskjell.

Ja, og så må jeg prøve å finne ut når i alle dager jeg skal få trent mellom alle disse planene da, der ligger det vel litt grunnlag for dårlig samvittighet. Men det blir ikke i dag, så den tid, den sorg :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er sikkert er jo at det går opp og ned her i livet, og det er vel bare å forvente. Etter noen lystige dager var jeg plutselig supergrumpy i dag tidlig (jeg vet jo hva det skyldes; manglende søvn og et opplevd behov om å måtte trene etter jobb men absolutt ingen lyst) og endte opp med å være superbitchy til kjære før jeg gikk ut døra. Jeg var rett og slett ganske urimelig, men der og da var det vanskelig å la være. Så da fikk jeg jo dårlig samvittighet selvfølgelig, men jeg er veldig heldig i sånne situasjoner. Heller enn å bite på og ende i en krangel, identifiserer kjære lett de situasjonene der hun uansett ikke kan vinne og bare venter til det går over :skratte: Hun vet jo også at jeg som oftest kommer tilbake som angrende synder etter relativt kort tid… :sjenert:

Men, spøk til side, jeg har oppdaget et mønster her. Den siste perioden da jeg jobbet med delvis sykemelding, var jeg kjempeflink til å trene. Og jeg har jo veldig godt av akkurat det.  Men når jeg jobber fullt, så skal det tydeligvis mye mer til for å klare å tvinge meg av gårde. Og jo lenger jeg venter, jo verre blir det naturlig nok. Og med alle planene vi har og har hatt de siste to ukene har det vært helt umulig. Ond sirkel! :daane: Dessuten er jo kjære litt mer enn middels treningsnarkoman og mangler helt evnen til å se når ting kanskje ikke burde kombineres, og da virker jo det inn på meg som føler meg mye dårligere (selv om jeg er helt trygg på at jeg aldri kommer til å orke å holde på som henne og at det ikke er viktig for meg engang. Men det er noe med at følelsen av å kunne gjort noe annerledes melder seg. Og så er det jo forskjell på å gjøre ingenting, gjøre litt og å gjøre altfor mye også da….) Bleh. Så det var i hvert fall bakgrunnen for min mindre hyggelige fremtoning på vei ut av døra i dag morges, og heldigvis har jeg begynt å kjenne meg selv godt nok til å skjønne det når jeg kommer litt på avstand. Så det ordner seg nok denne gangen også, og jeg vet jo selv at som regel går det fint å trene en økt når jeg først kommer i gang. Så det er planen i dag. En støttetanke er at jeg i det minste må dra dit og gjøre oppvarming/mobilitetsøvelser, og hvis det fortsatt er helt jævlig i kroppen da, så kan jeg få lov til å gå hjem. Hittil har det aldri skjedd, for når kroppen kommer i gang er den jo glad for bevegelse! :rolleyes:

En av de tingene som faktisk er noe jeg bør forske litt mer på og ta tak i, er like vanskelig å gjøre som det er lett å tenke. En av hoved"reglene" til Leonie er at man faktisk må gjøre seg selv den tjenesten å sove nok. Det har så mye å si for humøret, pågangsmotet og hva man orker. Og det er jo sant. Kjenner det er litt merkelig å drøfte dette her inne blant dere som sjelden har noe valg i og med småbarn, men det er tydeligvis ikke så lett for sånne som meg som bare har altfor mye på programmet og dermed legger meg for sent og står opp for tidlig… Hvordan i alle dager får man til å skape vaner som gjør at man sover nok??? Forslag mottas med takk. Og når sant skal sies, så er jeg ikke så grumpy lenger heller, heldigvis. En fin ting med meg er at jeg sjelden er gretten lenge av gangen, det hjelper som regel å identifisere hva som ligger til grunn for at dragen dukker opp :ler:

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Synes du er kjempeflink til å gå i deg selv og finne ut hvorfor du reagerer som du gjør på ting! Det er noe i det med å ta et steg tilbake og spørre seg selv om hvorfor en gjør og reagerer som en gjør!

Trening og aktivitet gjør godt, det er det ikke tvil om! Men det er en kneik man må over. Og da hjelper det veldig å ha overskuddet til å komme seg over den!

Søvn er viktig. For meg hjalp det veldig å legge igjen mobilen på stua når jeg legger meg. For da kan jeg ikke "skal bare lese, kikke, svare" og bli mer våken av lyset, og da sovner jeg raskere. Og så e det jo dette med å prioritere, da. Det er kjedelig og oppbrukt, men det er noe i det! Noen kvelder prioriterer jeg voksentid og legger meg nærmere elleve, halv tolv, andre kvelder prioriterer jeg bort f.eks KG-skravling og legger meg før ti. Men fitbiten vibrerer 06 hver morgen, alltid, så da kan jeg bare takke meg selv om jeg har lagt meg sent :ler: (ungene våkner en eller annen gang mellom 05:45 og 06:45, og da har jeg en viss sjanse for å få våkne og stå opp i eget tempo først :p) 

Og så er det jo avhengig av hvor mye søvn man trenger, da. Får jeg syv timer er jeg i himmelen.  Fem er minstekravet for å være relativt fungerende. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du er så selvreflektert! Er helt imponert over at du er så...kjent med deg selv. :ler: 

En anbefaling for å få nok søvn...hmmm...ha null sosialt liv som oss småbarnsmammaer? :fnise: Neida. Men sånn er det jo. Når man har barn er man som oftest fastlåst hjemme etter leggetid og da begrenser det seg helt selv. Det er grenser for hvor sent man gidder å sitte og dille med tv-serier eller bøker før man kjenner søvnen komme krypende. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, la oss si at denne selvinnsikten som regel kommer i retrospektiv, ikke like lett å ha den underveis :skratte: Og jeg har jobbet og jobber fortsatt hardt for den, men synes jeg har blitt litt flinkere det siste halve året. Det hjelper jo litt å vite hva som driver dragen! 

Jeg overlevde trening! :trene: Det visste jeg jo forsåvidt, jeg hadde bare vondt i viljen og ville være lat.. På vei hjem nå, og det er jo fortsatt en del igjen av kvelden selv om tanken er å komme seg i seng litt tidligere enn før i uka ;) Jeg skal kommentere mer om søvn i morgen, det er gode tanker dere har begge to! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: fra Dublin :nigo: 

Vårens helgetur nr 3 av 3 nærmer seg faktisk slutten. Vi kom tirsdag, konserten som var grunnen til å dra var i går kveld og akkurat nå tar jeg livet med ro mens jeg venter på kjære som trener (jeg var med på en økt i går, noe hamstringene mine sier godt fra om i dag ;) ) Jeg har faktisk hatt ren skjær luksus og badet i badekar med boblethingy fra Lush -knallrosa vann, god lukt og masse bobler- stor stas! (Det sier noe om hvor sjelden muligheten byr seg når det å bade i badekar er en av mine 100 ting å gjøre i 2016... :daane: ) Brannsåret på armen min syntes ikke det var så stas, så jeg tok litt hensyn og lot ikke meg ligge så lenge. Men det var uansett fantastisk! 

I dag blir det litt mer shopping mistenker jeg, og vi skal kanskje på kino. Mest av alt koser vi oss, det er deilig! Lurer på hvordan vi skal klare hverdagen fram mot ferie nå som vi ikke har en helgetur i måneden! :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, you lucky girl altså :daane: Husker vi også hadde ett år der vi reiste og reiste - det var helt fantastisk!!! Tror vi var i type 5-6 land på ett år :ler: Hverdagen frem mot ferie er heldigvis ikke så lang, nå går tida kjempefort :bond: Plutselig står du der på trappa mi også :strix: Fy søren som jeg gleder meg!!! 

Men, brannsår på armen? Hva holder du på med?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Diddles Jeg har laget mat vel… :sjenert: Det var jo ikke helt etter planen da, men noen ganger kortslutter hjernen underveis. Jeg skulle sette inn varm stekeplate inn i ovnen med en hånd, og holdt den selvfølgelig da under (med grytevott altså, jeg er ikke helt idiot :fnise: ) Plassering gikk kjempefint og jeg skulle skyve den inn i ovnen, og tenkte meg ikke om før jeg dyttet med underarmen. Au! Men det har gått overraskende bra, til tross for at jeg umiddelbart kjente at det ikke var så lurt…  Og ja, plutselig dukker jeg opp! :strix: Snart bare tre uker igjen nå, det er rart å tenke på hvor lenge det er siden vi bestemte det plutselig!

@Tekola Dublin var veldig deilig :jepp: Det ble faktisk film på oss på torsdag, vi fikk endelig sett Zootropolis! :nigo: Den har vi egentlig vært sure på oss selv for at vi ikke fikk sett da den kom, men så gikk den fortsatt i Dublin! Festlig festlig! Vi ramlet også innom en bokhandel som vi ikke har skjønt at er en bokhandel og fikk brukt opp litt ekstra penger (særlig jeg) på tøysete tusjer og penner, og Shakespeare-fargebok! :hjerte: Vi avsluttet dagen med obligatorisk Guinness, jeg vet at jeg er rar, men jeg synes det er veldig godt! Og så ble det fredag, hjemreise, og vi kom hjem til bråsommer! :overrasket: Det er liksom ingen overganger for tida, enten er det vinter eller så er det sommer. Hva skjedde med vår liksom?? :klo: Jeg synes innimellom det blir i varmeste laget, særlig når kroppen ikke er akklimatisert, men det er jo deilig også, så sant det er tilgang på skygge og kald drikke :fnise:

Ellers går verden fortsatt i en forrykende fart, det tar jo helt av dette her. Etter pinse og 17 mai tror jeg faktisk at det roer seg litt mer ned for oss, for nå har det virkelig gått i ett siden slutten av februar. Prøver å ha et bevisst forhold til å ikke booke resten av mai stappfull også! :sjenert: Siden vi kom fra Dublin har vi fikset bilen (innvendig og utvendig vask, pluss fjerning av asfaltrester – ikke spør, det er ikke min agenda :skratte: ) og vært hos mamma på grilling på lørdag, jeg har vært i restekakebursdag for gutten til forloveren min som hadde fylt 1 år mens vi var borte på søndag, jobb og frisør og brødbaking i går, jobb og dugnad i borettslaget i ettermiddag før jeg må pakke, og jobbkonferanse fra i morgen til fredag kveld :daane: Gleder meg til konferansen egentlig, den skal være delvis på Hurtigruta, delvis i Brønnøysund, men jeg kjenner jeg godt kunne tenkt meg litt hjemmetid også. Pinsehelga og 17 mai skal vi til svigers. Er jeg ekstra heldig så rekker jeg bittelitt egentid på lørdag før jeg drar, for jeg tror kjære sitter på med faren sin på fredag, flyet mitt lander nemlig sent fredag kveld. Jeg har en avtale med meg selv om å innvilge litt ro før jeg kommer etter hvis jeg har en sånn mulighet. Psykologen lærte meg jo verdien og nytten av selvomsorg, og innimellom klarer jeg å gjøre det også! :ler: Puh! 

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...