Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

I kveld skal vi på første kveld av tvillingforberedende kurs! :bond: Det holdes i regi av Tvillingforeldreforeningen og vi ble tipset om det av jordmor. Blir spennende og skummelt! Har valgt det istedenfor fødselsforberedende kurs, det så ut til å være litt overlapp og jeg tenker dette blir mer rettet mot vår situasjon. 

Ellers har jeg maleverksted i dag, maler kommodeskuffronter i tavlemaling - rosa og svarte :nigo: Sprite opp de hvite ikea-kommodene vi kjøpte litt. Det er stas å se rommet ta form, selv om jeg gjerne skulle sett det gå fortere. Mest av alt vil jeg ha opp veggdekoren, men må vente enda en uke til før jeg kan begynne med den... så da ligger den der og frister meg da... :erter: 

Og ikke minst: i dag er kidsa 29 uker! :hjerte::hjerte: Det eneste som er skummelt med det er at jeg plutselig begynte å kjenne på tidspresset, tenk hvor fort det går til de kommer...! :bond: Og ikke vet vi når heller!! :daane: Skummelt!! 

Ps! Kommentar til forrige post om vekt: i dag veide jeg meg, og jeg hadde faktisk bare gått opp én kg siden 8 juli! :tommelopp: Det betyr riktignok fortsatt over 13 kg til sammen, men akkurat nå ser det ut til at det er jentene som er på gaining og ikke mammaen deres :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hmm, jeg lurer på om det er normalt å være helt pudding og supertrøtt når man er 31+3 med tvillinger, har hatt sparke/bukte/flakse-festival i magen hele natta og i tillegg har en uke som er overfylt av sosiale get-togethers...? :klo::ler: Jeg tror det. I dag er jeg virkelig skikkelig slapp og trøtt, men det hjalp med en to timers formiddagshvil. Det er vel noe med det at jeg bør sove mens jeg fortsatt kan har jeg hørt.... :natti: Etterpå skal jeg på litt utstyrsshopping med mamma, før middag og fredagskveld hos henne. Tror det blir koselig! Kjære skal på fotballcup med jobben, så henne ser jeg ikke før i morgen kveld. 

Det blir dårlig med oppdateringer her inne altså, jeg trodde egentlig at det kom til å bli masse skriving når jeg ikke lenger jobbet. Men dengang ei :ler: Dagene går fort, og det har vært en del forberedelser å drive med, så da blir det liksom ikke til at jeg setter meg ved datamaskinen. Og lange innlegg fra mobil er bare pain... Så siden sist har vi vært på tre kvelder med tvillingkurs, blitt grundig skremt over hva vi skal gjennom, men samtidig er det veldig nyttig å ha tenkt på det nå og ikke plutselig overveldes når jentene er her. Det har ikke bare vært skremselspropaganda altså, men det har virkelig vært mye info når det er tre timers "forelesning" om den nye hverdagen (første kvelden var tips og triks og praktiske ting), hvordan kroppen er/ikke er (kveld to var med fysioterapeut og en del om hva kroppen går gjennom under og etter svangerskapet) og fødsel/keisersnitt av ulike typer (kveld tre var med jordmor - og faktisk den minst skremmende av dem alle, hun må ha vært helt genialt flink til å ikke skremme :skratte: ) Det som var - og er - litt skummelt er at første kvelden var det en mann som var alene, kona hans var innlagt på sykehus med noen komplikasjoner i lungene, hun kom heldigvis på de to neste kveldene. Ei annen gravid hadde fått lov å dra på første kurskveld - såvidt! - og skulle rett til innleggelse etterpå pga svangerskapsforgiftning, hun fikk jentene sine hentet ut med keisersnitt fire dager senere, 31+4. Det har gått veldig bra med dem da, men det var liksom litt realitetsorienterende for oss som var blant de med tidligst termin på hele kursgruppa å se at det virkelig kan begynne å dra seg til. Og nå som jeg er i nærheten av der hun var, så har jeg rett som det er innbildt svangerskapsforgiftning. Jeg pleier å få litt ekstra symptomer på både det ene og det andre når det er lenge siden forrige kontroll, og neste uke er den store kontrolluka, med både fastlege og ultralyd på sykehuset henholdsvis tirsdag og onsdag, så det er nok det som er greia tenker jeg. Mange av de andre på kurset hadde mye hyppigere oppfølging enn meg, så lurer litt på om jeg burde be om mer? Men samtidig så sa de jo på sykehuset sist at det var ingenting som tilsa at de trengte å se meg mellom uke 28 og 32, og de har jo peiling på det de driver med stort sett. Jeg har jo også den minst risikable tvillingtypen, i og med at mine er toeggede og har hver sin morkake. Jeg kjenner imidlertid at det vil være greit å sjekke meg selv litt oftere framover, nå som jeg begynner å komme såpass langt. Har som sagt fastlegekontroll i neste uke (32 blank) og jordmor igjen to uker etterpå, så det kan jo hende at toukersintervaller er greit sånn at jeg slipper å bli urolig. Og bortsett fra at jeg får skumle innbildte symptomer, så er jo formen uforskammet god. Magen er nå ca på størrelse med fullgått enling, og jeg er fortsatt mobil og merker ikke tyngden så mye annet enn når jeg skal opp fra sofa/seng/har sittet lenge. Så jeg priser meg lykkelig over hvor heldig jeg tross alt er. Når vi fikk rygg/bekken på stell med gåveiledning så har jeg jo ikke smerter heller, og det er deilig det! :nigo: 

Tydeligvis var det også anbefalt å ha ting litt klart når det er twins i og med de plutselig kan finne på å dukke opp, så jeg jobber sakte men sikkert gjennom lista over det vi bør ha i hus nå. Det er ganske mye som er på plass, og fortsatt ganske mye som mangler :ler: Men vi har de strukturelle greiene, så skulle det plutselig haste, så er det ingen krise. Veldig rart å tenke på at vi nå har gått inn i september, jeg er i åttende måned (!!!!!!) og det bor vilt fremmede mennesker i magen min! :overrasket: Vi vet jo ikke hvem de er engang! Vi har navnene på plass, vet ikke om jeg har skrevet det før, men vi vet ikke hvem som er hvem enda, lurer på om det blir et naturlig skille når de kommer?? Dessuten skal vi se dem før vi offentliggjør noe, både for å være sikre selv og for å unngå at "alle" mener noe om dem.

Nei, får spise litt mat, det er plutselig lenge siden frokost, og disse kidsa krever litt energi om dagen (ved et par anledninger nå har jeg lurt på om det er verdt å bekymre seg for for mye aktivitet, det tar jo helt av til tider! Men samtidig tenker jeg over at det er  faktisk to av dem, de blir større og ikke minst sterkere for hver dag, og da er det ikke så rart det er baluba innimellom. Og det er jo veldig koselig da - 99,8% av tida. Unntaket er når jeg skal sove og nr 1 på død og liv skal bukte seg innunder ribbeina mine, det er litt creepy :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, FOR et fint og langt innlegg. :hjerte: Har ikke så mye mer tid å kommentere nå (en travel jobbefredag for én gangs skyld! :ler: ), men ville bare innom å si det. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsk for et langt innlegg :strix: Er så glad for at du har et så fint svangerskap vennen, det fortjener du virkelig!!! ..jeg kan forresten lett sette meg inn i den der symptomjakten din - slå opp krisemaksimering i ordboka, så finner du bilde av meg :hoho: Med alt det som kan skje iløpet av en graviditet er det jammen rart vi ikke blir helt bonkers før ungen(e) er ute :alice: 

Bestis var inne til ul minst hver 14. dag hele siste trimester hun :overrasket:  Så hvis du føler for tettere oppfølging enn det du har nå så bare ber du om det, for du får det ser du :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ååååh, FOR et fint og langt innlegg. :hjerte: Har ikke så mye mer tid å kommentere nå (en travel jobbefredag for én gangs skyld! :ler: ), men ville bare innom å si det. :nigo: 

:kyss: Håper du kom gjennom jobbfredagen uten altfor mye stress og at du har en fin helg! :sol: 

19 timer siden, Diddles skrev:

Elsk for et langt innlegg :strix: Er så glad for at du har et så fint svangerskap vennen, det fortjener du virkelig!!! ..jeg kan forresten lett sette meg inn i den der symptomjakten din - slå opp krisemaksimering i ordboka, så finner du bilde av meg :hoho: Med alt det som kan skje iløpet av en graviditet er det jammen rart vi ikke blir helt bonkers før ungen(e) er ute :alice: 

Bestis var inne til ul minst hver 14. dag hele siste trimester hun :overrasket:  Så hvis du føler for tettere oppfølging enn det du har nå så bare ber du om det, for du får det ser du :klemmer: 

Tusen takk kjære, jeg er veldig glad for å tåle dem såpass bra som jeg gjør altså! Ingen garanti det! Og krisemaksimering er jo en kjent greie, ikke minst når det er sånne skumle/spennende tider som nå. Men heldigvis lykkes jeg som regel med å fortelle meg selv at hvis det hadde vært noe galt, så hadde jeg nok vært i dårlig form :erter: Ikke alltid hjernen vil tro på meg da :rolleyes: 

Jeg stoler jo på det de sier i forhold til hyppighet på kontroller, og har inntrykk av at de hadde skrudd opp hvis de mente det var nødvendig. For alt jeg vet kan det jo hende de gjør det når jeg skal på kontroll på onsdag også, nå som jeg har kommet såpass langt. Så det er egentlig for å sjekke meg selv jeg tenker mest, hadde sikkert ikke tenkt så mye på det heller hadde det ikke vært for de litt for nære historiene om svangerskapsforgiftning. Så kontroll av urin/blodtrykk tenker jeg at jeg kan styre sammen med fastlege og jordmor :jepp: Spent på hvor stor magen er nå i forhold til kurven, i uke 29 var den jo på 35, så da må jeg jo være fullgått nå :skratte: 

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hei :vinke:

Her var det veldig spennende! :jepp:

 

:goodbye:

Ja, det er spennende tider nå! Forhåpentligvis er det en stund til det blir ekstra spennende :ler: Disse små må jo vokse seg enda litt større synes jeg, før de er klare til å møte verden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stas på shopping med mamma i går, nå er det enda flere ting som er på plass/venter på å bli satt i stand. Vi fikk tak i madrass til vogga, to dyner (i tillegg til de to jeg får arve fra snilleste @Diddles), to sengesett som var for søte til å gå fra :flau: og en hel del apotekvarer til meg og de små, i tillegg til babybox fra Apotek1. Måtte bare :daane: litt av ammeinnlegg i ull str S, de er ca enorme i forhold til mine pupper :skratte: Mamma lurte på om jeg trodde de kom til å bli sånn når det kom melk også, og jeg skjønner jo at det blir forskjell, men altså, makan!! 

Det som også var litt kult (og veldig dyrt!!) var at vi fant gardinstoff :rodmer: Svigermor har styra fælt med dette med gardiner til jenterommet, og jeg har holdt igjen litt fordi det er egentlig ikke noe av det vi har sett som har vært helt aktuelt. Og det var det helt tydeligvis en mening med, for mamma tok meg med på stoffbutikk, og der lyste det bare mot meg! Verdens kuleste gardiner tror jeg det blir, og i tillegg går fargene igjen i det som er på rommet fra før av :nigo: #meantobe Så nå er det bare å ta mål av vinduet og sende til mamma, så skal hun sy :hoppendeglad: 

I dag burde jeg gjøre husarbeid, men har ikke helt funnet ånden. I og med uka har vært så stappfull, og fortsatt ikke er over, så prøver jeg å ta det litt med ro også, det er jo visstnok det jeg skal :ler: Skal ut og spise og på Riverdance med ei venninne i ettermiddag/kveld, og i morgen skal vi i 6årsdag til nevnte venninnes sønn, han fylte på torsdag. Så trenger vel kanskje litt krefter til det også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvor blir det egentlig av tida??? Plutselig er jeg 34 uker, ingen vil prøve å stoppe en fødsel skulle disse jentene finne ut at de vil komme ut, og jeg kjenner at jeg ikke helt er klar...? :bond: Begynte å pakke fødebag i går da, etter å ha vært litt stressa over å ikke ha begynt og drømt mye rare drømmer om at det snart satte i gang. Men de kan pent holde seg inne en stund til, sånn egentlig. Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, og blodtrykket mitt har fortsatt å stige (det hadde begynt å stige på kontroll hos fastlege for to uker siden, så da ble jeg satt på kontroll hver andre uke), så nå blir det ukentlig kontroll av blodtrykk og urin for å følge med på om det eventuelt er fare for svangerskapsforgiftning. Alle andre prøver var fine, så hun mente det ikke var noen stor grunn til bekymring foreløpig, men ville gjerne følge opp litt ekstra, det er jo et risikosvangerskap dette. Og jeg kjenner at jeg synes det er trygt at de gjør det, da er det ikke så lenge mellom hver sjekk, og jeg kan være trygg på at det kan plukkes opp skulle det være noe. Fikk beskjed om å ta det med ro og ikke ha så tett program (enig der, trøttheten styrer også det akkurat nå!), og ellers bare ta det etter formen. Og ikke minst, ha lav terskel på å ta kontakt med lege/sykehus dersom formen min skulle endre seg og jeg får noen av de klassiske svangerskapsforgiftningsssymptomene. 

Ellers går det sin gang her altså, jeg er stor som en hval, men i god form sånn egentlig, og da er det ingenting å klage på. Jeg gå turene mine og gjør tøyeøvelser for å holde rygg og bekken i sjakk, pusler med litt prosjekter, fikk gjort ferdig uroer i dag, og må fortsatt strikke ferdig det siste pleddet med pinnestørrelse 20 (det hørtes ut som en god ide, men er bare teit!!). Og så ligger jeg på sofaen - mye :flau::ler: Og så er det vel kanskje på tide med en statusoppdatering igjen? 

 

På vei: 34+0, med toeggede tvillinger

Igjen til termin: 42 dager sier (den amerikanske) tickeren, 45 dager sier den norske appen, men i teorien kan de strengt tatt komme når som helst. Håper fortsatt de holder et godt stykke inn i oktober...

Kjønn: To jenter :babyjente::babyjente: 

Utålmodig? Nei, fortsatt ikke. Det handler nok litt om at jeg er i sitat kjære "klysete god form" til å være så langt med tvillinger, for det er ikke så tungt synes jeg, annet enn når jeg skal opp fra liggende stilling. Vi vil helst de skal vokse seg store og sterke før de kommer ut for å møte oss, og når sant skal sies er det jo skikkelig skummelt å tenke på at de kommer også, vi kjenner dem jo ikke :overrasket::ler:  

Hodet ned: Tvilling 1 har hodet ned og er visstnok ganske godt plassert nede i bekkenet, tvilling 2 har snudd seg til seteleie etter å ha vært i tverrleie lenge. Men hun kan fortsatt snu seg opptil flere ganger før fødselen, det er mye bedre plass der oppe i penthousen enn det er nedi bekkenet :fnise: 

Aktivitet i magen: Ja, masse! De er helt gale der inne til tider, og nå har de blitt gode på graving/bukting, som er en sær sær følelse... Men fortsatt veldig koselig og ikke slitsomt (annet enn når klokka er midt på natta, men det er vel en egen forberedelse i det også tenker jeg). På ultralyd på sykehuset for to uker siden var de ikke rolige et lite sekund engang, så legen slet litt med å få målt dem. Han gjorde også forsøk på å spionere på ansiktene deres, men det var ikke snakk om at de lå rolig lenge nok til at det skulle være aktuelt :skratte: Han endte opp med å spørre om jeg hadde spist en pose twist før jeg kom, men jeg hadde bare spist frokost.... 

Navn: Ingen endring der, så vi tror vi er bestemt. Det eneste som fortsatt er spennende, er hvem som er hvem. Lurer på om det faller naturlig når vi ser dem...? 

Vektøkning: 17,2 kg pr akkurat i dag. Måtte veie meg før jeg skulle til jordmor. Det er jo en ganske stor økning, men ikke så aller verst likevel med tanke på at det er to babyer, to morkaker, dobbelt opp med fostervann og ekstra blod. Mange tvillinggravide som har slått meg med mange kilo for å si det sånn! Så jeg stresser ikke med det. 

Vann i kroppen: Har hovne føtter og fingre, men det har vært stabilt lenge. Ingen utslag på ødem på kontroll hos jordmor, så det er bra! 

Kynnere:  Vet fortsatt ikke at jeg har hatt en en eneste én, og visstnok skulle jeg ha merket det hvis jeg hadde det. Så det driver ikke denne kroppen med. Økende sårt og vondt i symfysen  da, merket det særlig da jeg gikk turen min i går, så det begynner vel å bli trangt der nede. 

Humør: Fortsatt bra! Henger nok igjen sammen med at det ikke er så mye plager, og at jeg har mulighet til å hvile når jeg er sliten. 

Barnerom: Det aller meste er på plass, det har blitt så fint :hjerte::rodmer:  Rart å tenke på at det skal flytte inn to snupper der snart! 

Utstyr: Her er også det aller meste på plass, ihvertfall av det vi kommer til å trenge fra begynnelsen av. Da vi var på tvillingforberedende kurs fikk vi både gode tips og en liste over hva de anbefalte at var på plass. Ikke minst fikk vi beskjed om at det var lurt å være ganske tidlig ute, i og med det ikke er godt å vite når tvillinger plutselig finner det for godt at de skal møte verden! Så da fikk jeg drive alvorlig netthandel og nestingvirksomhet for å få ting på plass :nigo: 

Strekkmerker: Ikke foreløpig! Fastlegen var nesten snurt da hun skulle måle magen min for to uker siden, hun utbrøt rett og slett "og ikke et eneste strekkmerke?!?" :ler: Men jeg har ikke sett noen, har hørt de først kan synes når huden skal trekke seg tilbake da, men utgangspunktet er foreløpig 0. 

Magen: Den er fortsatt svær! Jeg har gått forbi gjennomsnittet av magemål for enlinger for lenge siden, men den følger sin egen kurve helt strålende, så da er det vel bra tenker jeg! 

Melk i brystene: Nei 

Tanker om fødsel: Jeg merker at jeg tenker mer og mer på det nå som det nærmer seg. Samtidig vet jeg jo ikke helt hva jeg skal tenke, i og med at jeg ikke vet hva jeg skal forvente, og at vi fortsatt ikke kan styre hvordan dette kommer til å bli. Men som jeg sa til jordmor på kontroll i dag, så føler jeg meg egentlig ganske trygg. Mest av alt på at de vet hva de driver med der borte på sykehuset, og vi vet jo også at vi kommer til å ha ganske tett oppfølging når det drar igang, det er jo nesten dobbel bemanning på alle plasser på en tvillingfødsel. Så jeg har mest av alt bestemt meg for å stole på kroppen min i første omgang, og på vurderingene til sykehusfolka i andre omgang, og håpe at dette går bra! Så øker nok pulsen og stressnivået betraktelig når det først drar i gang, men det er jo naturlig. Det krever vel en god del adrenalin å sette disse kidsa til verden uansett tenker jeg :Nikke: 

Kroppslige symptomer/plager: Halsbrann! Den har virkelig gjort seg gjeldende de siste par-tre ukene, og den er jeg nok stuck med til magesekken får litt bedre plass igjen. Tar Gaviscon før jeg legger meg da, det har fungert ganske bra synes jeg. Jeg har også begynt å sove dårligere nå, både fordi jeg er en hval, fordi jeg plages av halsbrann og fordi jeg merker at jeg blir liggende og tenke mer enn jeg har pleid å gjøre hvis jeg først våkner. Så da blir jeg naturlig nok også mer trøtt. Blir mer hviletid nå enn det har vært de foregående ukene, men det er helt greit. Det er jo derfor jeg er sykemeldt, for å kunne hvile og avlaste magen. 

Kosthold: Ikke så annerledes fra før jeg ble gravid. Jeg kunne nok vært flinkere når det kommer til sjokolade og sukker sånn generelt, men det er ikke helt ille heller. Fokuserer på å spise god og vanlig mat, og prøver å ikke stresse med verken mat eller vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er herlig å lese her inne! :rodmer: Jeg unner deg så innmari et sånt svangerskap! :klem:

Det er kanskje ikke innafor å tippe på Halloween-babyer? :Knegg:

Det høres lurt ut å høre på kroppen og ta det med ro! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 21.14, Verdande skrev:

Åh, det er herlig å lese her inne! :rodmer: Jeg unner deg så innmari et sånt svangerskap! :klem:

Det er kanskje ikke innafor å tippe på Halloween-babyer? :Knegg:

Det høres lurt ut å høre på kroppen og ta det med ro! :kose:

Tusen takk @Verdande:klemmer:

Jeg tar gjerne Halloween-babyer jeg altså, det skal ikke stå på det! Men jeg har vel en viss mistanke om at de kommer til å være ute før 31.10.... :overrasket: Der sa du forresten noe, egentlig burde jeg laget bittesmå nyfødt-halloween-luer til dem.... Men jeg er litt usikker på om jeg rekker det... Må i tilfelle finne noe med stoore pinner :skratte: Hadde det ikke vært fint med bittesmå  heksehatter for eksempel...?? :rodmer: 

Kroppen krever egentlig oppmerksomhet nå den altså, det er nesten som å være tilbake til den trøttheten jeg hadde de fire (minst) første månedene! Men det er jo tidvis såpass ekstremt med aktivitet inni der at jeg skjønner at det tar energien fra meg. Så jeg har vært fornuftig og begrenset aktiviteter, og prøver å ikke få altfor dårlig samvittighet. Jeg vil jo ikke bli dårlig, eller at disse kidsa skal få kortere tid i magen enn de må, så da er det å lære å ta hensyn da... :sjenert: 

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke noe galt med garnkjøpeimpulsen, den har ikke blitt lammet og slapp som resten av meg... for plutselig hadde jeg visst kjøpt garn til små heksehatter..... :flau: :heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tennessee skrev:

Det er visst ikke noe galt med garnkjøpeimpulsen, den har ikke blitt lammet og slapp som resten av meg... for plutselig hadde jeg visst kjøpt garn til små heksehatter..... :flau: :heks:

:hoho:

Jeg støtter den avgjørelsen jeg! Skyld på meg hvis det klages hjemme :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Verdande skrev:

:hoho:

Jeg støtter den avgjørelsen jeg! Skyld på meg hvis det klages hjemme :Knegg:

Viste henne bilde fra mønsteret, og fikk ikke noen klager :ler: 

Akk, begynner å føle meg som i Gutta - sangen til Jokke: "søvnløs om natta og bevisstløs om dagen"... Etter å ha vært zombie hele dagen er det helt usannsynlig å sove nå tydeligvis. Har vært oppe en tre kvarters tid nå etter at jeg ga opp, sulten blir man jo også av å være våken, men får kanskje prøve og legge meg igjen. Skal på musical i morgen kveld (strengt tatt er det vel egentlig i kveld) så søvn hadde vært en fin ting... 

Har i det minste fått oppdatert Ravelry-profilen min hva gjelder prosjekter da :ler::rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh, den søvnløsheten er noe herk! Jeg sleit mye med det med M. Var totalt utslitt, men klarte ikke å sove. Det hjalp jo heller ikke at vi hadde en A som fremdeles hadde våkenetter, da... Gawd, jeg er glad den tiden er forbi.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Det er veldig fint å være mamma, altså. Velkommen til en verden av søvnløshet og bekymringer. Og et utømmelig lager av ubetinget kjærlighet som overgår alt. :hjerte: 

Har jeg deg på Ravelry? Hvorfor ikke evt? :popcorn: Brukernavnet mitt er Belle84.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 10.34, ^^Belle^^ skrev:

Ugh, den søvnløsheten er noe herk! Jeg sleit mye med det med M. Var totalt utslitt, men klarte ikke å sove. Det hjalp jo heller ikke at vi hadde en A som fremdeles hadde våkenetter, da... Gawd, jeg er glad den tiden er forbi.

.

Det er veldig fint å være mamma, altså. Velkommen til en verden av søvnløshet og bekymringer. Og et utømmelig lager av ubetinget kjærlighet som overgår alt. :hjerte: 

Har jeg deg på Ravelry? Hvorfor ikke evt? :popcorn: Brukernavnet mitt er Belle84.

Det er vel sånne perioder som det du hadde der man ikke kommer gjennom hvis man ikke må, og det er helt umulig å skjønne hvordan det gikk til når det først har blitt bedre ;) 

Søvnløshet og bekymringer ja... Hva har vi egentlig meldt oss på her...? :ler:

Jeg fant deg på Ravelry :nigo: Du er herved advart om at min tilstedeværelse der inne er svært sporadisk :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli litt nervøs for denne fødselsgreia jeg altså... :sjenert: Det er vel kanskje på tide, i og med jeg har vært overraskende lite stressa med det fram til nå. Så kanskje på tide at hjernen begynner å få forberede seg litt! Selv om jeg har vært redd for at de skulle melde sin ankomst i overkant tidlig (heldigvis forbi samtlige sticky points nå!), så har jeg samtidig ikke hatt noen indikasjoner på at de skal det, så da har jeg også tenkt at de kommer til å bli værende til nærmere termin. Men nå, nå har jeg plutselig blitt nervøs for at noe skal sette i gang... Og det kan det jo strengt tatt gjøre, når som helst! :daane: Lørdag kveld verket det sånn i korsryggen at jeg ble helt stressa etterhvert. Men synderen var nok litt for mange timer på klappstol i Oslo Spektrum fredag kveld, for det skjedde ikke noe mer eller annet. Jaja, dette er noe kontrollfriken meg ikke får styrt, jeg har sikkert godt av det også... :rolleyes::fnise: Men nå er mesteparten av fødebagen pakket og klar, så skulle det skje noe er det vel bare å ta det som det kommer. 

Det er ingenting i veien med aktivitetsnivået til disse småjentene på innsiden da, det slipper jeg å bekymre meg over. Det har virkelig kommet opp på et nytt nivå den siste uka, sikkert fordi det blir trangere og de blir sterkere. Jeg har omdøpt dem til kenguruer på MMA-trening, for det må jo være minst noe sånt som foregår der inne! Og samtidig med nervøsiteten over at de faktisk skal komme ut, kjenner jeg på spenningen etter å finne ut hvem de er, og hvem som er hvem og sånn. Så jeg gleder meg litt oppi det hele også :hjerte: Merkelig å tenke på at de har bodd der inne i 35 uker i morgen! :overrasket: 

Helga var veldig bra da, de har fortsatt en tendens til å pakke seg fulle av aktivitet disse helgene, så det er godt med en rolig mandag nå. Jeg og ei venninne så Cats fredag kveld, mitt første (og trolig siste) bekjentskap med akkurat den musicalen. Jeg er utrolig glad i musicaler sånn generelt, men denne var altså det rareste jeg har sett noensinne. Det føltes ut som en eneste lang psykose fra ende til annen, så noen må ha spist mengder med syre og/eller sopp og så ble dette resultatet. Nå skal det sies at vi kjøpte billetter helt uten å vite hva vi gikk til, men det er jo en av de store klassikerne. Men altså, i særeste laget :skratte: Dette får noen andre ta seg av videre :jepp: Lørdag var det endel shopping og organisering av praktiske ting før vi var på Texas bbq cafe for å spise altfor mye barbeque og feire bursdagen til samme venninne og samboeren hennes. De har for sikkerhets skyld bursdag dagen etter hverandre, så greit å slå sammen litt :ler: Og så hadde kjære og jeg snakket om å dra dit en stund nå (livsfarlig å følge dem på instagram, det blir for mange fristelser!) så da spurte vi om de ville være med. Og i går var vi på amerikansk fotballkamp, det vil si kjære var balljente og jeg var publikum da U19-laget spilte. Det må litt dugnadsinnsats til for å få disse kampene til å gå rundt. Men det var en veldig fin kamp å være frivillig og publikum på, det var både en bra kamp, været var ganske ok (sporadisk duskregn på det meste) og bra resultat :tommelopp: Førstkommende lørdag er det kjære som skal til pers, da skal hun og laget spille den eneste hjemmekampen for i år. Jeg som gikk glipp av bortekampen fordi jeg ikke kunne fly gleder meg til å få se jentene spille igjen! Så disse twinsa har å holde seg inne ut uka, bare så det er sagt ;):jepp: 

Denne uka er det litt oppfølging av kroppen, kiropraktor i morgen, jordmor på torsdag. Ingen andre store utskeielser som jeg vet om, så da blir det oppskriftsmessig hvile for å passe på blodtrykk og kengurubabyer. Og strikking og pusling i huset tenker jeg, det blir det jo alltid litt av :lur:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 4 måneder senere...

:ler: de er født og vel så det, men livet som tvillingmamma er rimelig altoppslukende #shewillbeback

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg "woohoo, livstegn! ", men akk. :fnise:

Neida, du skal få lov til å være travel tvillingmamma litt til @Tennessee. :kyss:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...