Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

Jeg har gåsehud enda :overrasket:

Dette er bare helt fortryllende fantastisk magisk :strix: Tenk, inni deg bor det to bittebittesmå minimennesker :grine::hjerte::hjerte: Enig med Belle; det er et av de fineste ultralydbildene jeg har sett :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trygdekontoret

DET VAR DET JEG SAAAAAAAAAAAAA(ludo her :nigo: )

Åh herregud, tenk så mye dere har slitt for å bli helt sinnsykt slitne 4ever og helt kokko i knotten av double trouble :hoho: 

:hoppe::hoppe::hoppe: 

Dette blir svindyrt, kjempeslitsomt og dobbelt så gøy!!!!!!

Har en venninne dere kan kjøpe alt utstyr av :P Ååååååååååååh så gøy :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Androide skrev:

Oi! Tvillinger, gratulerer så masse! Dobbel lykke :strix: Det var nå eller aldri, og det skjønte de visst, de små astronautene! :hjerte: 

Hva føler du nå? (i beste sports-journalist-stil :fnise: )

Tusen takk! :nigo: Alle gode ting er helt tydelig 15 :erter: 

Mest av alt føler jeg meg lettet over å ha sett hjerteslag! Det hadde vært så utrolig kjipt hvis resultatet var motsatt. Men akkurat som at testen var positiv med en gang i februar slapp vi å leve lenge i spenning i går også, deilig for oss som har hatt en mye lengre vei å gå enn vi trodde vi skulle få! :hjerte: Og i tillegg er det en veldig sterk følelse av at vi ikke aner hva som kommer til å treffe oss, selv om vi var mentalt forberedt på at det var to etter de høye blodprøvene er det ingenting mot å faktisk se dem, og enda mer overveldende blir det vel hvis alt går bra og de dukker opp på senhøsten!! :daane: Men mest av alt er jeg lettet og glad (og trøtt - alltid trøtt :fnise: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Diddles skrev:

Jeg har gåsehud enda :overrasket:

Dette er bare helt fortryllende fantastisk magisk :strix: Tenk, inni deg bor det to bittebittesmå minimennesker :grine::hjerte::hjerte: Enig med Belle; det er et av de fineste ultralydbildene jeg har sett :rodmer: 

Ja, det er fortsatt ganske uvirkelig, selv om bildet ligger på kjøkkenbordet :sjenert: Legen sa det var to lange slamper i og med de var store "for alderen" :fnise: 

11 timer siden, Trygdekontoret skrev:

DET VAR DET JEG SAAAAAAAAAAAAA(ludo her :nigo: )

Åh herregud, tenk så mye dere har slitt for å bli helt sinnsykt slitne 4ever og helt kokko i knotten av double trouble :hoho: 

:hoppe::hoppe::hoppe: 

Dette blir svindyrt, kjempeslitsomt og dobbelt så gøy!!!!!!

Har en venninne dere kan kjøpe alt utstyr av :P Ååååååååååååh så gøy :hjerte: 

 

Haha, ja, du fikk oppfylt ønsket der ;) Og ja, tenk så mye vi har slitt for å få enda flere slitsomme år :skratte: men forhåpentligvis med mye glede oppi det hele også :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Hjerteslag er absolutt det viktigste! Nå må du bare vente ca. like lenger, eller litt lenger til OUL for å se dem igjen! :ler:

Dere har fortalt det til noen (utenom her), er det så? Har dere fortalt om resultatet av gårsdagen også? :hoppe: Er dere typen som annonserer sånt på sosiale medier etter hvert også, eller holder det med KG og god gammeldags ansikt til ansikt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Verdande skrev:

Hjerteslag er absolutt det viktigste! Nå må du bare vente ca. like lenger, eller litt lenger til OUL for å se dem igjen! :ler:

Dere har fortalt det til noen (utenom her), er det så? Har dere fortalt om resultatet av gårsdagen også? :hoppe: Er dere typen som annonserer sånt på sosiale medier etter hvert også, eller holder det med KG og god gammeldags ansikt til ansikt? :fnise:

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det hyppigere kontroller (også med UL) når det er to av dem, så forhåpentligvis må vi ikke vente sååå lenge ;) Men vet ikke noe mer om hva som skjer, sendte inn papirer til Riksen etter gårdagens kontroll på vei til jobb i dag, og vet ikke om de tar kontakt eller om alt går via fastlegen heretter :sjenert: 

De kommende besteforeldrene er informert, som nevnt her inne tror jeg. I tillegg er det to venninner som vet det. Og samtlige har fått vite om gårsdagens resultat :hjerte: Bortsett fra det er planen å holde til over påske, men det kommer jo an på hvor fort jeg får problemer med å skjule magen... :ler:  Det blir nok ganske begrenset deling på sosiale medier, både fordi det er greit sånn og fordi kjære ikke er fan av sosiale medier generelt. Så KG og ansikt til ansikt får holde tror jeg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig merkelig hvordan verden fungerer, noen kommer og noen går, omtrent samtidig. Akkurat nå er kusina mi lagt inn for sitt planlagte keisersnitt, og i går kveld fikk jeg vite at onkelen min måtte gi tapt for kreften :tristbla: Heldigvis på en annen gren, så det er ikke hennes pappa ihvertfall. Men veldig rart likevel. Veldig triste greier, og ekstra spesielt når det er den første i foreldregenerasjonen som blir borte. Man blir påminnet om at vi ikke er her for evig.. :sukk: Tenker aller mest på den andre kusina og fetteren min som nå har mistet pappaen sin, og selv om jeg ikke har hatt så mye kontakt med onkel siden han og tante skilte lag på slutten av 80-tallet har han alltid vært spesiell for meg. Så jeg kjenner jeg vil gå i begravelsen hvis det lar seg gjøre. Fæle greier :grine: 

Og jeg? Jeg er på vei til fastlegen, for å rapportere om de to bittesmå. Det har vært en fin helg (helt fram til dødsbudskapet sent i går kveld, da ble det mye tanker og vanskelig å sove og masse kaosdrømmer :rolleyes: ) men energien er fortsatt helt elendig. Må ha ettermiddagslur også i helgene, voldsomme greier denne trøttheten altså :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Livet stopper liksom aldri opp :sukk: Kondolerer! :klem: Håper du får til å dra i begravelsen!

Åh, skulle gjerne vært flue på veggen hos legen din i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for :klemmer: @Verdande og @^^Belle^^

Jeg har nå gitt opp min tanke om at jeg skal få satt meg ned ved et tastatur og gitt en litt større oppdatering, så her blir det mobiloppdatering i litt mer kortfattet form ;) 

- Kusina mi fikk ei jente samme dag som jeg var inne her sist, det hadde gått bra med keisersnittet og familien er nå hjemme og finner ut av det nye livet. Hun var faktisk i begravelsen til onkelen min, så fikk klemt litt på henne. Og så har vi planer om å komme på besøk i påsken og hilse på nurket :rodmer: 

- Begravelse var tirsdag denne uka, og jeg er veldig glad jeg gikk. Det var helt riktig kjente jeg. Det jeg gruet meg mest til var egentlig å møte kusina mi, hun som har mistet faren sin, det er så vanskelig å vite hva jeg skal si/gjøre synes jeg. Men det var en fin seremoni og det var godt å se kusina og fetteren min også. Faktisk var det fullt oppmøte fra mammas side av familien, selv om det var en inngiftet onkel. Tror de satte stor pris på det! 

- Jeg er visst fortsatt gravid :erter: 10+3 i dag, og 18 april nærmer seg med stormskritt. Og da blir jeg enda mer nervøs, tenk om det går galt nå når vi har kommet såpass langt! Men stort sett prøver jeg å ikke stresse så mye med det. Og jeg har definitivt en begynnende mage, i går kveld da jeg hadde dusjet syntes jeg det var en tydelig forskjell fra dagen i forveien, lurer på om disse twinsa begynner å ta litt plass...? :ler: Kjære bare ler og ser på meg med vantro, tror hun er veldig glad for å se forskjellen! :hjerte: Fastlegen ble supergira og helt surrete, og klarte å rote bort opptil flere papirer i løpet av den korte tiden jeg var der :fnise: Hun kom også med følgende uttalelser: "Du kommer til å bli KJEMPEstor!" og "Den magen blir aldri den samme igjen" :skratte: Og så anbefalte hun meg å ta kontakt med jordmor tidlig, så det har jeg gjort. Skal dit 18 april (12-ukersdagen) og få litt info om oppfølging videre. Vi skal også på ny ultralyd 27 april, men det har vi tatt initiativ til selv. Må jo se hvordan det går hvis vi kommer forbi de magiske 12! :daane: (selv om risikoen for senabort er høyere med tvillinger, men det fortrenger jeg...) 

Og her om dagen fikk jeg brev fra sykehuset jeg hører til (Ahus) om innkalling til ordinær UL (6 juni) og info om fødeplass (!!!) :overrasket: Jeg var litt sånn: må jeg forholde meg til det her...?? Aller helst ville jeg helst vært på Riksen i og med jeg har vært der hele tiden og føler meg trygg der OG med alle skrekkhistoriene jeg har hørt om Ahus, men det er omtrent som å vinne i Lotto å få plass der så jeg har egentlig slått meg mer til ro med Ahus. Alle de 5000 som føder der i året kan jo ikke være like misfornøyd, og forloveren min hadde en fin opplevelse der. 

Puh! Det ble langt likevel dette :skravle: God helg til dere som kikker innom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: 

Slapp søndag er ikke et ukjent fenomen for meg sånn generelt, men i dag er jeg helt ubrukelig... Kjære ble kalt inn på jobb i går og i dag pga en spesiell situasjon, så helga har ikke blitt helt som vi trodde. Definitivt verst for henne, som hadde gledet seg til en rolig helg etter å ha vært borte på treningsleir hele forrige helg. Jeg satt igjen med alt husarbeidet ( :fnise: ) og var veldig effektiv i går faktisk, med ukeshandling, klesvask, husvask, brødbakst og besøk hos ei venninne på kvelden (vi skulle egentlig dit begge, men så ble det bare meg av naturlige årsaker). Etter å ha skrevet ned dette ble jeg plutselig mer klar over hvorfor jeg er så sliten i dag :ler: Jaja, godt jeg har mulighet til å ta det rolig i dag da! :jepp: Dagens mål er ganske beskjedne, de består av en gåtur, litt mer klesvask, lage ferdig kort til kusinebaby og strikking. Bør ikke være uoverkommelig det, selv for slappis-gravid-meg :erter: 

Fredag gikk jeg til steget å kjøpe en mammabukse :overrasket: Hadde egentlig tenkt å holde til etter påske, men det ble ikke sånn. Nå har jeg bare en annen bukse jeg orker å ha på meg (av typen tights-in-disguise), så måtte rett og slett krype til korset. Herregud så behagelig!! :daane: Så håper ikke jeg har jinxet hele greia nå...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Mammabukse! :hoppe:

Jeg hadde reist fra pc-laderen min hjemme, og er ikke så glad i å skrive fra mobilen, men nå har jeg endelig strøm på pcen igjen, så da kan jeg legge igjen spor her :ler:

Det er ikke rart du var sliten nei! :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Verdande skrev:

Mammabukse! :hoppe:

Jeg hadde reist fra pc-laderen min hjemme, og er ikke så glad i å skrive fra mobilen, men nå har jeg endelig strøm på pcen igjen, så da kan jeg legge igjen spor her :ler:

Det er ikke rart du var sliten nei! :fnise:

 

Ja, veldig glad jeg ga etter og shoppet en sånn altså! Blir nok minst en til etter påske :ler:

Og jeg skjønte jo hvorfor jeg var sliten når jeg bare ramset det opp :rolleyes: Det eneste jeg ikke fikk gjort av de små planene mine på søndag var :tekola: så det står på planen både i dag og senere i påsken

Jeg er helt enig, det er tusen ganger bedre å skrive på tastatur. Ikke minst tar det bare en brøkdel av tida! Håper dere har en fin påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

:tekola:-påske er jo den beste påsken! :nigo: Har faktisk kommet ganske godt i gang med prosjektet mitt, det hadde vært såå gøy å bli ferdig med den kjolen til 17. mai! Ikke minst fordi jeg da har brukt mindre enn et år på den siden jeg kjøpte garnet :hoho:

Har sjokoladevegringen gitt seg? Eller har dere kanskje ikke noe særlig tradisjon med å gi hverandre påskeegg? :nigo::ler:

God påske til dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kanskje aller kjipeste jeg har fått på kjøpet med denne graviditeten er hodepine! Jeg var lykkelig uten hodepine i ukesvis, og det var deilig det, for jeg sliter jo med hormonhodepine i forbindelse med visse perioder i syklusen. Men fra og med forrige uke, så har jeg virkelig fått igjen med renter. Og selv om jeg ikke er helt slått ut hele tiden, så går den aldri helt vekk :tristbla:  Fysioterapeuten mener det er helt stivt i skulder/nakke, men jeg mistenker at en del av det her er hormonelt altså, det kjennes veldig sånn ut. Jeg håper det er en av de tingene som stabiliserer seg/forsvinner når jeg kommer over i 2 trimester. Og så tror jeg det har mye med hvile å gjøre, selv om jeg ikke skjønner hvor mye mer jeg skal kunne hvile :daane: og med stabilt blodsukker, for i går da det ble lang tid før det var middag hos mamma ble det mye verre. Så får prøve å holde meg stabil både på søvn og mat tror jeg! Ble litt oppgitt i går kveld når jeg hadde så vondt i hodet og kjente meg litt ubrukelig. Jeg tenkte litt sånn at hvor lite skal jeg egentlig tåle, hvis 50% jobb og middag hos mamma er for mye liksom...?? Tydeligvis tar det ekstremt med krefter å gro disse to bittesmå altså!

I dag har jeg hjemmekontor, og svært begrenset med arbeidsoppgaver. Men dagen er jo kort også da, heldigvis. Så blir litt :tekola: og mye hvile før vi forhåpentligvis reiser på påsketur til svigers i kveld. Avhenger litt av jobben til kjære, det er litt mye som skjer der om dagen, så hun vet ikke noe om hva dagen i dag og de neste dagene bringer.... :bond: Hun ringte i sta forresten, hun har vært hos legen vår og de hadde visst snakket mye om tvillingene :hjerte: Hun er fortsatt supergira tydeligvis, fine fine legen. Og hun hadde instruert kjære i at hun må gjøre alt husarbeidet når jeg blir gigastor (som hun hadde sagt igjen, så kjære hadde informert om at jeg synes allerede) :skratte: Greit å ha legen på min side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Verdande skrev:

:tekola:-påske er jo den beste påsken! :nigo: Har faktisk kommet ganske godt i gang med prosjektet mitt, det hadde vært såå gøy å bli ferdig med den kjolen til 17. mai! Ikke minst fordi jeg da har brukt mindre enn et år på den siden jeg kjøpte garnet :hoho:

Har sjokoladevegringen gitt seg? Eller har dere kanskje ikke noe særlig tradisjon med å gi hverandre påskeegg? :nigo::ler:

God påske til dere! :klem:

Jeg prøver å holde meg selv fast i fønikssjalet mitt nå, en stund til, selv om jeg klør etter nye prosjekter. Kommer til å ta evigheter før jeg blir ferdig med det. Det er ikke så komplisert egentlig, men det tar masse tid...! :daane: Lykke til med kjolen, jeg gleder meg til å se bilder av den fra 17 mai! :jepp:

Sjokoladevegringen er fortsatt tilstede, men jeg liker andre gode ting altså, fortsatt glad i sure ting, men også type mentos og sånn. Så ideelt sett burde jeg jo hatt alt-som-er-søtt-vegring, men dengang ei :fnise: Vi pleier ikke å gi hverandre påskeegg, vi får begge fra jobb, så det blir litt i meste laget :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande

Usj, så kjipt med hodepine! Håper den bedrer seg litt utover! :klem:

Jeg elsker legen deres :fnise:

Gleder meg til å se det sjalet ferdig, jeg :nigo:

Såpass, ja, da blir det fort for mye av det gode! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret

Bare et tips som jeg synes du bør teste ut: Jeg gikk i årevis til fysio til ingen nytte med nakke/skulderproblemer(type hodepine som følge) - og naprapat var virkelig redningen. Når det har bygd seg skikkelig opp må jeg somregel gå 3 ganger, men om det er mildt så holder det med 1-2 ganger. Med kjipt mener jeg sånn låsninger, liksom. 

Har noen å anbefale deg i Oslo om du vil prøve - de jeg går til har kontorer i sentrum også :) 

Jeg skjønner folk digger fysio altså, men noen ganger må ting knekkes og dras litt i. Gjorde det før fødselen med stort hell, var livredd for å føde med kink i nakken :hoho: Hadde vært helt krise asså.

Det surgreiene og aversjon mot sjokolade hørtes veldig kjent ut - jeg taklet KUN farris med sitron, sitrongodteri og saftis med sitronsmak. Og så overlevde jeg på Weetabix, og kun det nesten. Nå får jeg jo helt nuggra av konsistensen :sprettoy: 

Husker jeg leste at ei her inne hadde en greie for grønne epler, noe jeg tipper du kanskje takler siden du er på surkjøret.

Hadde SÅ lyst til å spise en hel sitron! Det har jeg ellers og, egentlig - bare som sitronterte :hjerte: SITRON!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioen jeg går til knekker :jepp: Men jeg skal ha ditt tips og tilbud om navn i bakhodet (haha) i tilfelle det skulle trenges senere. Enn så lenge er det veldig muskulært det jeg har, og nåler har jeg veldig god erfaring med fra tidligere. Og så er nok en del av dette hormonelt også, kjenner det igjen fra PMS-hodepinen. Men nå har jeg vært ganske bra i påsken (minus i går), og foreløpig går det bra i dag også. Håper det er sånn første-trimester-hormonell-ubalanse som er i ferd med å stabilisere seg! :jepp:

Sure ting er yummy! Men på søndag skjedde det noe rart. Vi var på besøk hos kusina mi og hilste på den nesten tre uker gamle babyen :rodmer: og hun hadde bakt sjokoladekake. Og jeg var sånn "oj, sjokoladekake, nam!" :klo: Så jeg forsynte meg med et stykke og spiste det helt uten å tenke over saken. Og godt var det også. Kjære bare så rart på meg og lurte på hva som var greia, og jeg kom ikke på at jeg strengt tatt ikke skulle likt den før mange timer senere :skratte: Så spørs om sjokoladeaversjonen har tidsbegrenset varighet også, ikke vet jeg! Grønne epler ja, de går det en del av. Og sånne gode påskeappelsiner :sikle: Og appelsinjuice :ler: Men Weetabix??? Det takler jeg ikke uansett tilstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte::hjerte: 12 uker :hjerte::hjerte:

Jeg må innrømme jeg ikke helt trodde jeg skulle komme til denne milepælen! Måtte det vare i minst 24, helst 26 til!! :nordvesta: Skal feire med første avtale hos jordmor :fnise:

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...