Gå til innhold

Nytt par etter invitasjonsutsendelse


FebruarMamma

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på dette som et kjempestort problem. Brud og brudepar bestemmer. Hvis dere absolutt ikke vil ha hennes +1 i bryllupet så sier dere i fra. 

Personlig ville jeg ikke reagert på det. Helt normalt å ha med kjæresten i bryllup. Tenk hvis hun er nesten sammen med noen nå. I påska blir de sammen. Da er august ganske lenge til.  Jeg tenker det eneste problemer er at dere må vite det på forhånd. Hvor mange som kommer.  

Det kan hende at noen andre venniner bryter med sin kjæreste innen den tiden. Så skal venninna di som da kanskje har fått kjæreste skal sitte uten kjæreste, mens de som har blitt singel har hatt mulighet til å ta med kjæreste.,

De fleste vil uansett ikke ta med kjæresten i er bryllup hvis det er veldig tidlig i forholdet.  Uansett er det sjeldent man kjenner alle dypt og inderlig i er bryllup hvis det ikke er veldig lite. Jeg hadde ikke synes det var dumt jeg ikke kjente kjæresten til en venninne, men da burde det være en nær venninne. Og det burde det være siden dere inviterer hun.

Uansett er det ikke alle som liker å være singel, men så veldig gjerne vil ha en kjæreste. Da kan et bryllup være belastende. 

Her er det jeg ville gjort hvis jeg ikke ville ha kjæresten hennes der ville jeg påpekt det bare var hun som var invitert med tanke på hvor mange gjester som kommer. At dere ikke har mulighet til at alle har +1. Dere har derfor prioritert de som var i et forhold når invitasjonene gikk ut. Dette må du si ifra om så det ikke oppstår ubehageligheter.

 

Anonymkode: f2922...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du (TS) skriver bare at hun har sagt hun bestiller dobbelt rom, ikke at hun forventer at den kanskje nye kjæresten skal få være med. Av og til (ganske ofte egentlig) leser/hører vi ikke det samme som ønskes formidlet.

Kan det tenkes hun ønsker å ha muligheten til å bruke helgen sammen med denne mannen (noe tid blir det nok utenom bryllupet også?), ettersom de må reise. Og så sier hun dette i håp om at du da kanskje kan invitere han og. Ikke alle spør direkte, og du selv velger jo og å spørre her i stedet for å snakke med henne. At hun velger å booke et dobbeltrom tyder jo på at det er seriøst for henne, og det er enda lenge til august.

Det kan jo hende at hun har bestilt hotell for flere netter enn bryllupet, for å bruke anledningen til våre i området? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Vi inviterte alle våre single venner med følge. Jeg ser ikke problemet i å treffe noen for første gang i eget bryllup. For oss var det viktigere at gjestene skulle kose seg enn at vi skulle kjenne alle tilstede. Hadde dermed to fremmede i vårt bryllup , og det var bare såå koselig, flott å se vennene våre ha noen de kjente godt, og koselig å få treffe dem på en sånn dag. 

MEN - her er det venninna di som er frekk. Man antar ikke at man er invitert med følge sånn uten videre! Det er lov å spørre på en ydmyk måte, men da skal man ikke bli fornærmet om man får et nei. 

Og så har jo antall mye å si. Er det to single gjester er det lettere å akseptere at de tar med en ubuden gjest, er det 20 single gjester er det jo litt verre. Man kan ikke tillate at en får ta med følge, og ikke de 19 andre. 

Gjør som du føler er riktig for dere, ts! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo venninna de er litt uomtenksom som mener det automatisk skal være greit. Samtidig så lurer jeg på størrelsen på bryllupet. Hvis dere har 100 gjester og det kommer 1 ekstra så ser jeg ikke det store problemet. Hvis dere har 20 gjester og det kommer 1 ekstra blir det noe annet, og enda større innvirkning får det jo om gjestelisten er ennå kortere.

I vårt bryllup hadde vi nok fått plass til en ekstra (vi er 21 totalt, så 19 gjester), men hadde det vært nært nok er det ikke sikkert denne gjesten fikk mat f.eks. For det har vi jo ikke kalkulert med, eller bestilt. (nå skal vi gifte oss i juni, så det er ikke så lenge til)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg, nær venninne spurte plutselig, kort tid før, om hun kunne ta med en "kjæreste". Nå hadde denne venninnen min ca to kjærester i året, jeg visste automatisk at dette bare var "for å ha med seg noen" og jeg hadde ingen interesse av å måtte ha en helt random fyr i bryllupet mitt. Så jeg sa nei, hun skjønte det, og det forholdet varte ikke lenge, gitt! Etterpå sa hun det var bra han ikke var med, for han var en idiot (surprise!) Rett etter møtte hun også mannen i sitt liv og er nå lykkelig gift, heldigvis. Er for å invitere venners partnere selv om man ikke kjenner dem, men helt tilfeldige dates? Hvorfor? Nære venner av paret har jo også masse andre venner å være med i bryllupet, i hvert fall var det sånn hos oss. Så jeg ville ikke hatt noe problemer med å si nei i hvert fall, det kan overhodet ikke forventes at hun skal få ta med seg en vilkårlig fyr bare fordi det er stas med en date. Syns for øvrig det hadde vært kjemperart selv å dra i bryllupet til noen jeg aldri hadde møtt med en helt ny kjæreste, hadde følt meg sykt malplassert. Og taler til folk du ikke kjenner overhodet er virkelig dødsdølt!

Anonymkode: b243b...f2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg synes kjæresten skal få komme. Jeg var invitert i et bryllup alene og ble sammen med forloveden min to måneder før dette bryllupet, da fikk han være med selv om de aldri hadde møtt ham før. De har selvsagt vært mye med oss begge to senere. Skjønner at folk mener det er rart, og at kjæresten ikke bør inviteres, men det er tross alt veninna di, og dere vil jo mest sannsynlig møte de mye etter bryllupet og resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg, som gjest, må respektere det som står på invitasjonen. Det kan være 100 grunner til at akkurat jeg er invitert uten følge, og jeg kan være uenig i alle grunnene. Det er nå likevel ikke jeg som betaler for festen, kjenner lokalets begrensninger eller de andre grunnene for begrensningen. Hvis det er viktig for meg at jeg blir invitert med +1 så er det på sin plass å snakke med vertskapet.

Så selv om jeg synes at man bør invitere med følge, mener jeg ikke at gjestene skal ta seg til rette på denne måten.

Det går an å minne gjesten din om at hun er invitert uten følge og at det kan bli kjedelig for han på hotellrommet hele kvelden. Da gjør du det klart at han ikke er Invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.4.2016 at 14.53, Hadena skrev:

Jeg synes kjæresten skal få komme. Jeg var invitert i et bryllup alene og ble sammen med forloveden min to måneder før dette bryllupet, da fikk han være med selv om de aldri hadde møtt ham før. De har selvsagt vært mye med oss begge to senere. Skjønner at folk mener det er rart, og at kjæresten ikke bør inviteres, men det er tross alt veninna di, og dere vil jo mest sannsynlig møte de mye etter bryllupet og resten av livet. 

For å være helt ærlig tror jeg absolutt IKKE jeg kommer til å møte de mye etter bryllupet eller resten av livet. Vi bor nå på hver vår kant av landet. Hun er ikke blant mine aller nærmeste, og ikke en jeg føler jeg ønsker å gjøre mye for å ta vare på til tross for den lange avstanden heller. Imidlertid er vi enda ikke så langt "fra hverandre" at det passer seg å ikke invitere henne, spesielt også fordi mange av de andre felles vennene våre som står meg mye nærere skal i bryllupet. 
Hun er også litt sånn som har en ny kar i sikte hver gang jeg prater med henne, som hun nå mener er såååå perfekt, og ramser opp hvorfor de er ment to be og at det er skjebnen - også går det et par måneder også er han ute av bildet. 
Så personlig driter jeg litt i hele typen :P Men vil ikke at hun/de andre venninnene skal synes jeg er dødsteit og urettferdig. 

Den 3.4.2016 at 15.00, Blondie65 skrev:

Jeg, som gjest, må respektere det som står på invitasjonen. Det kan være 100 grunner til at akkurat jeg er invitert uten følge, og jeg kan være uenig i alle grunnene. Det er nå likevel ikke jeg som betaler for festen, kjenner lokalets begrensninger eller de andre grunnene for begrensningen. Hvis det er viktig for meg at jeg blir invitert med +1 så er det på sin plass å snakke med vertskapet.

Så selv om jeg synes at man bør invitere med følge, mener jeg ikke at gjestene skal ta seg til rette på denne måten.

Det går an å minne gjesten din om at hun er invitert uten følge og at det kan bli kjedelig for han på hotellrommet hele kvelden. Da gjør du det klart at han ikke er Invitert.

Sykt morsom den siste der. Kjedelig å sitte på hotellrommet, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Shit NEI! Han skal ikke være med! Si til "venninna" di at mat og lokale er bestill til et bestemt anntall gjester og at det ikke er mulig å gjøre om! For en frekk venninne du har!
Så dere andre mener at om man inviterer totalt 10stk som er single og alle får seg nye kjærster, så skal man plutselig MÅTTE gjøre plass og bestille mat til 10 til!? Seriøst, er dere helt fjerne eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...