Gå til innhold

Strikkesida på facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strikkesida er egentlig en veldig fin gruppe, men observerer at stadig flere legger ut masse bilder og videoer av typen "Sånn strikker jeg vrangborden", "Sånn feller jeg av", "Se min datter/ sønn på 3 år kan strikke allerede" (datter/sønn sitter med strikketøyet i hendene og beveger på det) "Katten/hunden min vil ha kos og ikke at mor strikker" (dyret ligger oppi håndarbeidet) 

Altså, dette er en gruppe for inspirasjon, men man skal også kunne hjelpe hverandre. lir bare så dritt lei alle disse bildene og videoene som ikke har noe av interesse for andre enn eieren av barnet eller dyret.

Flere? 

Anonymkode: 05f0f...dcd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker strikkesida!  Har fått mye inspirasjon der!  Men ja, enig i det du påpeker.  Har lurt på hvor lang tid det skulle ta før det dukket opp en tråd om sida :fnise:

Anonymkode: 31ae8...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker strikkesida!  Har fått mye inspirasjon der!  Men ja, enig i det du påpeker.  Har lurt på hvor lang tid det skulle ta før det dukket opp en tråd om sida :fnise:

Anonymkode: 31ae8...cc6

Nå er den her :fnise:

Jeg har stor glede av strikkesida jeg, men er lei av alle disse bildene/ filmene som ikke er av interesse for andre enn eieren. Bilder som de kunne postet på sin egen vegg.

Anonymkode: 05f0f...dcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det blir mye vissvass.

Pga folks behov for å dele sine sentimentaliteter så måtte jeg skru av notifikasjoner.. 

Hvis jeg var interessert i kattene til folk så hadde jeg sikkert vært medlem av  "sesåsøtkattenminer" e.l. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg er enig i at det blir mye vissvass.

Pga folks behov for å dele sine sentimentaliteter så måtte jeg skru av notifikasjoner.. 

Hvis jeg var interessert i kattene til folk så hadde jeg sikkert vært medlem av  "sesåsøtkattenminer" e.l. 

 

Godt å se at det ikke bare er meg som er lei alt vissvasset :P

Tenkte at det kanskje var jeg som var sær som ikke synes disse bildene og filmene er noe stas. 

Anonymkode: 05f0f...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å se at det ikke bare er meg som er lei alt vissvasset :P

Tenkte at det kanskje var jeg som var sær som ikke synes disse bildene og filmene er noe stas. 

Anonymkode: 05f0f...dcd

Altfor mange bruker  interessesider som kilde til å dele hverdagspisset sitt. Unnskyld uttrykk, men det er jo det det er for alle andre.

Ved å være medlem så ønsker jeg å se, og oppmuntre, folk som strikker, ikke bestemødre med katter. :) Jeg tror det er flere enn oss ;) 

At dyktige strikkere deler tips er fint men det drukner!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Altfor mange bruker  interessesider som kilde til å dele hverdagspisset sitt. Unnskyld uttrykk, men det er jo det det er for alle andre.

Ved å være medlem så ønsker jeg å se, og oppmuntre, folk som strikker, ikke bestemødre med katter. :) Jeg tror det er flere enn oss ;) 

At dyktige strikkere deler tips er fint men det drukner!

Synd at alt det flotte håndarbeidet drukner i uinteressante bilder :angry:

Anonymkode: 05f0f...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rotemor skrev:

Altfor mange bruker  interessesider som kilde til å dele hverdagspisset sitt. Unnskyld uttrykk, men det er jo det det er for alle andre.

Ved å være medlem så ønsker jeg å se, og oppmuntre, folk som strikker, ikke bestemødre med katter. :) Jeg tror det er flere enn oss ;) 

At dyktige strikkere deler tips er fint men det drukner!

helt ening, men gruppa er stor 80 000 medlemmer eller noe slikt. veldig mange har jo ingen sperrer for hva de deler på FaceBook ( se tråd om oversharing på skråblikkforumet), da er det ikke rart at det dukker opp katter og hunder som er søte og roter i garnposen. På meg virker som mange av de som er mest aktive ikke gjør så mye annet enn å strikke og føler at strikkegruppa er omgangskretsen og kanskje mister litt sperrer av den grunn.

 

Når det er sagt så er det veldig mye bra i gruppa, det er massevis av god inspirasjon og jeg liker gruppa godt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto det ikke i gruppereglene tidligere at dyrebilder ikke var lov? Trodde slike bilder (typ katt-med-garnnøste) ble slettet fra denne gruppen. Jeg irriterer meg mer over gale tanter som deler bloggen sin femten ganger daglig for å komme øverst på topplistene. 

Anonymkode: 882a2...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sto det ikke i gruppereglene tidligere at dyrebilder ikke var lov? Trodde slike bilder (typ katt-med-garnnøste) ble slettet fra denne gruppen. Jeg irriterer meg mer over gale tanter som deler bloggen sin femten ganger daglig for å komme øverst på topplistene. 

Anonymkode: 882a2...687

Men nå tar de bare bilder av dyrenen i klær. Like irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har stusset på er hvordan noen arbeider får sånn typ 1000-2000 likes mens andre får kanskje 20-30, egentlig litt uavhengig av kompleksitet av arbeidet. Noen ganger får et par raggsokker med litt enkelt mønster hundre ganger så mange likes som en intrikat kofte. 

Hva er formelen for å få masse likes der, tror dere?

Jeg tipper litt trynefaktor, og så virker det som å pimpe opp bildene med blomster og dandere det fancy har noe å si. 

Og flerfarget framfor ensfarget.

Anonymkode: 1a770...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er formelen for å få masse likes der, tror dere?

Anonymkode: 1a770...278

 

1. Strikk noe populært, men ikke noe alle andre strikker. 

2. Ta et godt og klart bilde, men ikke for lyst og hvitt. 

3. Post på rett tidspunkt, ikke kveld eller natt - da forsvinner det i mengden, men f.eks. lørdag kl 12- 13

4. Si at det er strikket av en mann eller et barn under 9.

 

:sarkasme: 

Anonymkode: 882a2...687

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, VinterSnø skrev:

Men nå tar de bare bilder av dyrenen i klær. Like irriterende.

Mener du hunder og hester med dekken (? heter det det?), eller katter med bukse, lue og skjerf? Dyreklær må da være innafor, eller? Finner ikke så mange dyrebilder der, jeg. Skrollet nedover nå, og fant én hund, men det var ved siden av en genser med hund på. 

Anonymkode: 882a2...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har stusset på er hvordan noen arbeider får sånn typ 1000-2000 likes mens andre får kanskje 20-30, egentlig litt uavhengig av kompleksitet av arbeidet. Noen ganger får et par raggsokker med litt enkelt mønster hundre ganger så mange likes som en intrikat kofte. 

Hva er formelen for å få masse likes der, tror dere?

Jeg tipper litt trynefaktor, og så virker det som å pimpe opp bildene med blomster og dandere det fancy har noe å si. 

Og flerfarget framfor ensfarget.

Anonymkode: 1a770...278

Tror nesten det er en vennegjeng der inne som like gjerne kunne laget sitt eget kaffeslaberas. Når en person alene presterer å poste opptil flere bilder daglig med sine prosjekter allerede fra opplegget og gjennom hele prosjektet for å spørre om hva andre synes, "hvor langt måler det nå, kan jeg bynne å felle nå", "mannen ser på sport og jeg er på hobbyrommet". Da blir man gjenkjent å får masse likes. 

Anonymkode: 05f0f...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sida, men har skrudd av oppdateringer i newsfeeden, så nå går jeg bare innpå dersom jeg lurer på noe eller ønsker inspirasjon til et nytt prosjekt.

Mye vas, type "ha en god dag, mine strikkevenner" med bilde av strikkepinner og en kopp kaffe, men det ser jeg går igjen i alle større interessegrupper. Jeg irriterer meg i et sekund mens jeg scroller videre :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har stusset på er hvordan noen arbeider får sånn typ 1000-2000 likes mens andre får kanskje 20-30, egentlig litt uavhengig av kompleksitet av arbeidet. Noen ganger får et par raggsokker med litt enkelt mønster hundre ganger så mange likes som en intrikat kofte. 

Hva er formelen for å få masse likes der, tror dere?

Jeg tipper litt trynefaktor, og så virker det som å pimpe opp bildene med blomster og dandere det fancy har noe å si. 

Og flerfarget framfor ensfarget.

Anonymkode: 1a770...278

Ja,  syns faktisk litt synd på de som har strikket flotte plagg og får 10 likes, men andre får 500 på samme tingen!  😕          :fnise:

Anonymkode: 31ae8...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er drittlei av Klompelompe sikksakkskjørt og trippelpostinger på alle de store strikkegruppene. 

Anonymkode: 1f914...924

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du hunder og hester med dekken (? heter det det?), eller katter med bukse, lue og skjerf? Dyreklær må da være innafor, eller? Finner ikke så mange dyrebilder der, jeg. Skrollet nedover nå, og fant én hund, men det var ved siden av en genser med hund på. 

Anonymkode: 882a2...687

Hunder med klær, og ja om de bare tar bilder når det er ferdig ville jeg ikke irritert meg, men når vi må se alle utprøvingene også så blir jeg faktisk lei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Endelig en tråd om "strikkesida" på facebook. :hoppendeglad::kaffekopp:

 

:fnise:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er drittlei av Klompelompe sikksakkskjørt og trippelpostinger på alle de store strikkegruppene. 

Anonymkode: 1f914...924

Ja ikke sant. Hvorfor poste samme innlegget i "alle" grupper. 

16 minutter siden, VinterSnø skrev:

Hunder med klær, og ja om de bare tar bilder når det er ferdig ville jeg ikke irritert meg, men når vi må se alle utprøvingene også så blir jeg faktisk lei. 

Enig. Men det er like irriterende når mennesker prøver en lue eller vott fra vrangborden. Å før de har postet det endelig ferdige prosjektet så er det masse spørsmål om hva de skal strikke neste gang, garntype osv...

Anonymkode: 05f0f...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...