Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

wahaj
 
 
Startvekt fra tidligere: 93,7kg
Høyde: 173 cm
 
Startvekt for denne tråden: 85
Mål før sommeren: 75 kg
 
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  85
1. april (1): 84,6kg (-0,4kg)

8. april (2): 84,0kg (-0,6kg)
15. april (3): 83,7kg (-0,3kg)
22. april (4): 82,5kg (-1,2kg)
29. april (5): 82,0kg (-0,5kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 11,7kg

Fornøyd, i og med at det månedlige har ankommet. Så litt vann er det nok kroppen sparer på.. 7kg igjen til sommermålet og 7 uker igjen. Det er fortsatt en mulighet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Emalje skrev:

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre! Det er ganske typisk meg å bli fornøyd med kroppen jeg har etter en måneds tid med trening/sunn spising. De siste dagene har kjæresten min sagt mange ganger at: "NÅ trenger du ikke gå ned mer i vekt! Da blir det jo ingenting igjen av deg..". De første gangene tenkte jeg bare at han ville at jeg skulle slutte å spise så sunt nå som han har gitt opp litt. Jeg føler at jeg er flink til å kose meg og spise usunne ting i små mengder, men jeg spiser så klart mindre enn jeg gjør vanligvis..

I dag sa han det med en skikkelig streng tone, at det kanskje var nok nå. Jeg prøver å se meg selv utenfra, og finne ut hva som er lurt å gjøre. Jeg er jo normalvektig i utgangspunktet. BMIen min er på 21,5 nå, som jeg tror er ganske fornuftig.. Allikevel har jeg lyst til å prøve å gå ned de 2,5 kg som gjenstår til målet mitt her, bare for å kjenne hvordan det føles! De siste par-tre årene har jeg veid rundt 75 kg, så det er spennende for meg å være slankere enn jeg pleier..

Hva synes dere? Skal jeg gå over på vedlikehold eller fortsette et par kg til?

Målet ditt i forhold til høyden din vil jo fortsatt gi deg en BMI innen ''normalvektig'', men BMI er ikke alt heller, det kommer jo litt an på hvordan du er bygget... Om du ender opp med å se ''skrapet'' ut så er ikke det noe lekkert heller.. 
En vekt er en vekt og egentlig bare et tall... 
Forstår at du ønsker å nå målet ditt, men hva synes du selv når du ser deg i speilet da? 
Kan du spørre en venninne eller to for å få noen andres mening? 

Kan det være et alternativ å endre målet?
Kanskje du kan begynne å trene for å bygge muskler isteden (ikke bli bulk eller noe, men lange slanke muskler). 
Jeg synes i alle fall det er penere å se tynn og trent ut, enn bare tynn... 
Da kan du bruke målebåndet ennå mer da midje og lår mest sansynelig vil bli slankere/ mer definert.. Sprettrumpe er jo i vinden som aldri før.. Osv, osv, osv.. 
 

:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Målet ditt i forhold til høyden din vil jo fortsatt gi deg en BMI innen ''normalvektig'', men BMI er ikke alt heller, det kommer jo litt an på hvordan du er bygget... Om du ender opp med å se ''skrapet'' ut så er ikke det noe lekkert heller.. 
En vekt er en vekt og egentlig bare et tall... 
Forstår at du ønsker å nå målet ditt, men hva synes du selv når du ser deg i speilet da? 
Kan du spørre en venninne eller to for å få noen andres mening? 

Kan det være et alternativ å endre målet?
Kanskje du kan begynne å trene for å bygge muskler isteden (ikke bli bulk eller noe, men lange slanke muskler). 
Jeg synes i alle fall det er penere å se tynn og trent ut, enn bare tynn... 
Da kan du bruke målebåndet ennå mer da midje og lår mest sansynelig vil bli slankere/ mer definert.. Sprettrumpe er jo i vinden som aldri før.. Osv, osv, osv.. 
 

:) 

Takk for svar! Det setter jeg stor pris på :)

Jeg selv synes jeg ser helt fin ut når jeg ser meg selv i speilet! Fine, jevne former. Det kjæresten min sikter til er nok at magen min snart er borte og hoftebeinene mine trer mer og mer fram. Venninnene mine har alltid sagt at jeg er fin uansett, selv da jeg var (ørlite) overvektig. Kan selvsagt spørre et par av dem om deres ærlige mening..

Det går jo an å endre målet. Jeg har et par venninner som har vært innlagt med spiseforstyrrelser, så jeg er jo redd for at jeg ikke skal klare å se selv når jeg skal stoppe.. Tenk om jeg ikke blir fornøyd etter 2,5 kg til, men vil ned enda mer, og mer og mer og mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emalje jeg skjønner at det er litt å tenke på all den tid du har sett spiseforstyrrelser på nært hold. Men personlig tenker jeg at din vekt på din høyde er helt vanlig, verken mye eller lite. Så jeg hadde ikke tenkt noe dramatisk rundt dette. 

Men kanskje mannen din er redd det blir litt for mye fokus? Jeg tror kanskje jeg hadde syntes det var slitsomt om han jeg lever med veide maten og hadde masse matrestriksjoner, eller hva jeg skal si. Kan det heller handle om det? 

Jeg tenker i alle fall ikke at det er noen grunn til en alvorlig mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Knaggrekke skrev:

@Emalje jeg skjønner at det er litt å tenke på all den tid du har sett spiseforstyrrelser på nært hold. Men personlig tenker jeg at din vekt på din høyde er helt vanlig, verken mye eller lite. Så jeg hadde ikke tenkt noe dramatisk rundt dette. 

Men kanskje mannen din er redd det blir litt for mye fokus? Jeg tror kanskje jeg hadde syntes det var slitsomt om han jeg lever med veide maten og hadde masse matrestriksjoner, eller hva jeg skal si. Kan det heller handle om det? 

Jeg tenker i alle fall ikke at det er noen grunn til en alvorlig mine. :)

Takk for svar! Ja, det kunne jo vært derfor. Jeg spurte ham nå om der var derfor, og da formildet han det han sa i går til at "jeg sikkert tålte å gå ned noen kg til, men at han ikke siklet over hvordan jeg kom til å se ut da". Det var opp til meg. Mulig han bare sier det for å si at jeg har blitt fin eller noe..

Selv om jeg teller og veier, føler jeg ikke at jeg har så mange restriksjoner. Det er i hvert fall ikke noe som plager ham. Sier han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.3.2016 at 11.47, christinevb skrev:

christinevb
 
 
Startvekt fra tidligere: 78
Høyde: 167 cm
 
Startvekt for denne tråden: 75,6 (18.mars)
Mål før sommeren: helst under 70 kg
 
 

Mars/april 2016

25. mars (0):  74,4(-1,2kg)
1. april (1):
74,2 (-0,2kg)
8. april (2): 74,2 kg (-0kg)
15. april (3): 73,2 kg (-1,0kg)
22. april (4): 73,0 kg (-0,2kg)
29. april (5): 74,2 kg (+1,2kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,6 kg

Veldig irriterende at jeg har gått opp såpass mye på en uke! Har ikke trent denne uken, grunnet eksamener. Har uansett ikke spist særlig usunt, så synes det er litt rart. Får heller bare trene masse, og gå ned igjen den ekstra kiloen denne uken!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sus Scrofa
 
 
Startvekt fra tidligere: 75kg (lenge siden, har gått sakte ned)
Høyde: 167 cm
 
Startvekt for denne tråden: 66.4 kg (før påske)
Mål før sommeren: 63 kg
 
 

Mars/april 2016
28. mars (0):  66.0 kg (-0,4 kg)
1. april (1): 
65.2 kg (-0,8 kg)
8. april (2): 64.8 kg (-0,4 kg)
15. april (3): 64.6 kg (-0,2 kg)
22. april (4): 64.4 kg (-0.2kg)
29. april (5): 65.0 kg (+0.6 kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1.4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 23.35, AnonymBruker skrev:

Er det fettmasse du vil ned i vekt eller er det bare whatever bare du går ned i antall kilo sånn generelt sett ? 
Du er klar over at 1kilo ren fettmasse er meget mye ? 

Anonymkode: 7657b...8d6

Ja, jeg er klar over at 1 kilo ren fettmasse er ganske mye - det var ikke spørsmålet mitt. Jeg syns bare at 1,5 cm er ganske mye ifht å ha gått ned 1,6 kg, og lurte på om det kunne stemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Susan Sto Helit skrev:

For min del har jeg målt nå i over ett år, og i starten kunne jeg nærmest måle endring fra uke til uke. Nå går det både 4 og 6 og 8 uker før jeg får 1cm nedgang på hofte eller midje. Og de andre målene rikker seg vel knapt i det hele tatt.

Men jeg ser det ofte på klærne før jeg klarer å måle det på målebåndet. Ofte strammer jeg beltet på buksa og tenker, "oj, der kom jeg nesten ett hakk lenger inn enn jeg pleier".

Ikke senk kaloriintaket ditt før du ser at du må. Det er ikke sikkert det er nødvenig for å fortsette å gå ned. Det er veldig individuelt.
Jeg har tatt av 25cm på midjen, og kan fortsatt holde ett kalorinivå som er tilpasset mer trening enn det jeg egentlig får til for tiden.
Jeg går fortsatt ned så lenge jeg spiser riktig og beveger meg litt. Jeg ligger ganske jevnt rundt 1600, og det går kanskje saktere ned enn i starten, men til gjengjeld er det jo lettere og lettere å leve med.

Åtte uker før du merker en cm endring?! :ohmy: Hjelpe meg. Tror nok jeg kutter ned på kcal før det går så lang tid. Men er vel enig i at jeg venter litt og ser. Kanskje er det heller ikke krise å ligge litt stille en periode, før jeg tar sats igjen. Og å kutte ned på kcal nå i mai er ikke så lett heller, når jeg tenker meg om. Mye feiringer og sammenkomster hele tiden, noe som gjør at så mye under 1500/1600 kcal i snitt til dagen blir vanskelig. Jeg ligger gjerne på 1300 i ukedagene, sånn at det går an å kose seg innimellom.

Er veldig imponert over dine 25 cm nedgang i midjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, la marionnette skrev:

Åtte uker før du merker en cm endring?! :ohmy: Hjelpe meg. Tror nok jeg kutter ned på kcal før det går så lang tid. Men er vel enig i at jeg venter litt og ser. Kanskje er det heller ikke krise å ligge litt stille en periode, før jeg tar sats igjen. Og å kutte ned på kcal nå i mai er ikke så lett heller, når jeg tenker meg om. Mye feiringer og sammenkomster hele tiden, noe som gjør at så mye under 1500/1600 kcal i snitt til dagen blir vanskelig. Jeg ligger gjerne på 1300 i ukedagene, sånn at det går an å kose seg innimellom.

Er veldig imponert over dine 25 cm nedgang i midjen! 

Jeg veier meg jo også, og ser stort sett vektendringer de ukene det ikke skjer noe på målebåndet. Dermed ser jeg at det skjer endringer både på vekta og kroppen.

Jeg er veldig fornøyd med å gå ned sakte og sikkert. For det gir meg troen på at dette er noe varig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrie_

Autch, jeg meldte meg på her for noen uker siden, men har så absolutt ikke slanket meg eller vært flink! :flau: Snarere tvert imot! Men imorgen er det stopp og godteri stopp! I lang tid fremover! Men jeg tør rett og slett ikke å veie meg neste uke, så skriver først vekten min fredag. 13.mai. Litt skummelt å ta fredag den trettende som første veiedag, men får håpe jeg blir positivt overrasket! 

:tommel: 

Endret av Carrie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PK 
 
 
Startvekt fra tidligere: 60
Høyde: --- cm
 
Startvekt for denne tråden: 62
Mål før sommeren: 55 kg
 

Mars/april 2016
15. april (0): 62 kg (STARTVEKT)
22. april (1): 62,4 kg (+0,4 kg)
29. april (2): 59,4 kg (-3 kg)
 
Mai 2016
6. mai (3): -- kg (-kg)
13. mai (4): -- kg (-kg)
20. mai (5): -- kg (-kg)
27. mai (6): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (7): -- kg (-kg)
10. juni (8): -- kg (-kg)
17. juni (9): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,6 kg

Jeg har hatt mensen, og må åpenbart ha hatt mye vann i kroppen. :sjenert:

Anonymkode: 9af12...00e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! Hadde litt vanskeligheter til å holde meg til den smale sti etter at jeg var sjuk.

Idag passer min gamle mål-bukse - levis str 32 med low cut. Litt buler utenofor på hoftene, men ikke så mye att det gjør noe, ses knapt! Og buksa er behagelig å ha på seg!

 

ps. snart må det kastes i truse-seksjonen. Til og mannen kommenterte at noen var blitt litt vel mye 50-talls, hight waist bestemortruser. :laugh: Behagelig er de jo da, hehe! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det er ok at jeg blir med fra nå, har tidligere slitt med å holde vekten stabil, men har nå endret deler av kostholdet og begynt å trene:)

 


Elsoo
 
 
Startvekt fra tidligere: 66 kg
Høyde: 160 cm
 
Startvekt for denne tråden: 62,7 kg
Mål før sommeren: 58 kg
 
 

Mars/april 2016
29. april (5): startvekt 62.7 kg
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

YES! Hadde litt vanskeligheter til å holde meg til den smale sti etter at jeg var sjuk.

Idag passer min gamle mål-bukse - levis str 32 med low cut. Litt buler utenofor på hoftene, men ikke så mye att det gjør noe, ses knapt! Og buksa er behagelig å ha på seg!

 

ps. snart må det kastes i truse-seksjonen. Til og mannen kommenterte at noen var blitt litt vel mye 50-talls, hight waist bestemortruser. :laugh: Behagelig er de jo da, hehe! 

 

Så fantastisk!!! Gratulerer:) lurt å ha en mål-bukse! :) 

og så er jeg enig i at det må nytt undertøy til:) vi må jo belønne oss selv:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1. mai 2016 at 21.02, Carrie_ skrev:

Autch, jeg meldte meg på her for noen uker siden, men har så absolutt ikke slanket meg eller vært flink! :flau: Snarere tvert imot! Men imorgen er det stopp og godteri stopp! I lang tid fremover! Men jeg tør rett og slett ikke å veie meg neste uke, så skriver først vekten min fredag. 13.mai. Litt skummelt å ta fredag den trettende som første veiedag, men får håpe jeg blir positivt overrasket! 

:tommel: 

Lykke til! Høres ut som du er klar for innsats:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lite nytt skrev:

Wohooo!! Målte meg i går, og er nå kommet under 100 cm rundt rompa! :bolledeig:

Hurra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. april 2016 at 10.17, NettMeg skrev:

 

18 april : Gått ned 0,9 kg de 2 siste ukene. Kanskje ikke så mye, men har kun trent 2 ganger de siste 2 ukene, så hadde jeg trent mer så kanskje jeg hadde gått ned litt mere. Men har klart og holde dietten , så er i grunn fornøyd 😊 Å har nå endelig begynt og merke endring på klærne 😃 

 

Hvordan får jeg lagt ved malen min her ?

jeg får kun til å enten endre på vekten og da forblir malen min der den er i tråden eller hvis jeg vil ha innlegget sist i tråden og prøver å trykke svar på dette innlegget så kommer bare teksten jeg skrev 18 april under malen min ( uten malen)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NettMeg skrev:

Hvordan får jeg lagt ved malen min her ?

jeg får kun til å enten endre på vekten og da forblir malen min der den er i tråden eller hvis jeg vil ha innlegget sist i tråden og prøver å trykke svar på dette innlegget så kommer bare teksten jeg skrev 18 april under malen min ( uten malen)

 

Etter jeg har redigert malen kopierer og limer jeg den inn her i kommentarfeltet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...