Gå til innhold

Mine foreldre har dårlig råd - Jeg trenger nye klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke å være en selvopptatt drittunge nå, men jeg trenger nye klær og mine foreldre har dårlig råd. De ''nekter'' meg å jobbe fordi jeg skal fokusere på skolen (har liten fritid og jeg er syk) og sier at de kan betale for alt jeg trenger, men jeg vet de har dårlig råd og jeg har to andre småsøsken så jeg vil ikke be dem om å kjøpe alt jeg trenger. Ifjor hadde jeg ikke dette problemet fordi jeg fikk stipend hver måned, men i år sliter jeg og jeg merker jeg er veldig gjerrig (drar ikke på byen, kino eller kafè med venner lenger som i fjor)

Jeg gjerne skulle hatt noen flere nye topper. For øyeblikket har jeg nesten ingenting og jeg bruker som regel det samme om og om igjen alt for ofte i forhold til vennene mine. Jeg lurte derfor på om noen her vet om noen nettsider som selger fine klær til billig pris? Jeg er 17 år. 

Takk for alle svar på forhånd

Anonymkode: 583b0...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ebay :D Men sjekk str-kartet så du får rett str da kinesere er mye mindre enn oss store vikinger :D

elles så jeg at kappahl og cubus har mye tilbud nå :)

Og hvorfor ikke stikke innom en UFF eller Fretexbutikk?

Ellers så legger folk ut klær på www.finn.no :)

Anonymkode: 86926...21f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får du ikke stipend lenger? Mener du at du har mulighet til å jobbe litt? En kveld i uken eller annenhver lørdag? Gjør du det bra på skole? 

Anonymkode: d9b00...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no og grupper på facebook :) Folk selger jo omtrent ubrukte klær for ingen penger....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har du virkelig behov for nye klær, fordi de klærne du allerede har er ganske slitte og begynner å få hull?

 Eller ønsker du deg nye klær, bare fordi du ikke har fått noen nye klær på ett par uker eller måneder?

Anonymkode: da7d6...790

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de lovet å kjøpe klær til deg, så får de holde det løftet. Men det du kan gjøre, er å finne billige klær på de stedene folk har nevnt for deg tidligere i tråden, og få foreldene dine til å betale.

Anonymkode: cc976...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Med mindre tøyet man har er helt slitt og det er hull i det så er det ikke vits å kjøpe nytt tøy. Om det tøyet du har ser i orden ut så kan jeg ikke se noe poeng i hvorfor du skal ha nytt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år og har mange av klærna jeg har hatt fra jeg var 13-16 år. Bruker ofte det samme om igjen. Har du bare gått lei av klærna eller er de blitt for små? 

Anonymkode: 3ccea...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte derfor på om noen her vet om noen nettsider som selger fine klær til billig pris?

Jeg tråler jevnlig salgsavdelingen til HM og finner alltid mye fint der. 

Anonymkode: ec2a1...f2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli medlem av Ebay-gruppene på facebook, der finner du tips til billige klær og mer som kan kjøpes på Ebay. Har selv en fin kjole som 30 kroner som jeg bruker jevnlig. 
Ellers er det også slike kjøp-salg sider på facebook der folk selger brukte klær i poser for noen hundre kroner. Dette gjøres ofte også på Finn.no

Mot sommeren blir det nok en del salg i klesbutikkene. Vil anbefale å melde deg på mail-lister til butikker som HM, Cubus, Kappahl, osv slik at du får mail om når det er salg både på nett og i butikk. Gjør dette også på kjøpesentre du har i nærheten. Ofte får du også kuponger som gir avslag om du kjøpe over en viss sum, gratis frakt eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du ikke stipend lenger? Mener du at du har mulighet til å jobbe litt? En kveld i uken eller annenhver lørdag? Gjør du det bra på skole? 

Anonymkode: d9b00...120

Jeg søkte, men det det er mye strengere i år.  Har ikke mulighet til å jobbe dessverre, har det nok som det er med en del personlige problemer

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Har du virkelig behov for nye klær, fordi de klærne du allerede har er ganske slitte og begynner å få hull?

 Eller ønsker du deg nye klær, bare fordi du ikke har fått noen nye klær på ett par uker eller måneder?

Anonymkode: da7d6...790

Altså, alle klærne jeg har nå er enten ull eller t shorter. Det begynner å bli varmt her jeg bor, for varmt for ull, men ikke varmt nok for t-shorter. Jeg går for det meste i hettegensere nå, og jeg føler ikke for å gå i de samme hele tiden. Jeg skulle gjerne hatt noen fine topper så jeg kan se like bra ut som vennene mine. Jeg har ikke kjøpt nye klær siden i oktober.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de lovet å kjøpe klær til deg, så får de holde det løftet. Men det du kan gjøre, er å finne billige klær på de stedene folk har nevnt for deg tidligere i tråden, og få foreldene dine til å betale.

Anonymkode: cc976...70d

De sier jo ja til å kjøpe det jeg vil ha, men syns det meste er så dyrt og jeg vil ikke legge det presset på dem ettersom de sliter fra før av. 

ts

Anonymkode: 583b0...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å være en selvopptatt drittunge nå, men jeg trenger nye klær og mine foreldre har dårlig råd. De ''nekter'' meg å jobbe fordi jeg skal fokusere på skolen (har liten fritid og jeg er syk) og sier at de kan betale for alt jeg trenger, men jeg vet de har dårlig råd og jeg har to andre småsøsken så jeg vil ikke be dem om å kjøpe alt jeg trenger. Ifjor hadde jeg ikke dette problemet fordi jeg fikk stipend hver måned, men i år sliter jeg og jeg merker jeg er veldig gjerrig (drar ikke på byen, kino eller kafè med venner lenger som i fjor)

Jeg gjerne skulle hatt noen flere nye topper. For øyeblikket har jeg nesten ingenting og jeg bruker som regel det samme om og om igjen alt for ofte i forhold til vennene mine. Jeg lurte derfor på om noen her vet om noen nettsider som selger fine klær til billig pris? Jeg er 17 år. 

Takk for alle svar på forhånd

Anonymkode: 583b0...8b3

Lag deg en annonse på finn.no/torget der du skriver hva du ønsker. 

Anonymkode: 4aab0...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo, kan du melde deg inn i Facebook gruppen Oslo, ønskes, byttes, gis bort. (Eller lignende ordlyd) Der kan du ønske deg topper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Honeyblossom

Ville vært litt forsiktig å eBay. Veldig lett å gjøre bomkjøp der siden det meste av klærne kommer fra Kina hvor størrelsene er veldig annerledes enn i Europa. Ta heller en titt på diverse salgsgrupper på Facebook :) Der selges det klær hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler kun på salg. Kjøpte nettopp to tube bh-er på cubus til 10kr. Var alt fra xs-xl igjen. Fant bukser i alle størrelser til 50kr på Cubus. 

Kanskje redesigne noen klær dersom det er mulig.

Ellers kjøper jeg selv en del på eBay, men der gikk jeg på noen bommer i begynnelsen. Kanskje meld deg inn i eBay gruppen og se hva andre folk anbefaler og ikke anbefaler.

Anonymkode: 3ccea...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle produktive svar! Det tas imot med åpne armer!

Anonymkode: 583b0...8b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i  å droppe ebay, spesielt fra kinesiske sider - det kan være penger rett ut vinduet!
 

Jeg kjøper alt på salg, det er jo alltid salg på bik bok , h&m, lindex, cubus , Nelly osv! Ingen som vet om du har kjøpt på salg eller ikke i disse dager , da alt kommer på salg etter noen uker føles det som!

Enig i at det også går an å sjekke bruktgrupper på Facebook, søke på Finn etter feks Bik bok og finne nesten ubrukte klær, og Bloppis.no og Trendsales.no er noen flere slike sider :) 

Anonymkode: 74c3d...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Honeyblossom skrev:

Ville vært litt forsiktig å eBay. Veldig lett å gjøre bomkjøp der siden det meste av klærne kommer fra Kina hvor størrelsene er veldig annerledes enn i Europa. Ta heller en titt på diverse salgsgrupper på Facebook :) Der selges det klær hele tiden.

Jeg blir så møkka lei av at folk tror at ebay KUN er billig ræl fra Kina. Enig med deg å droppe å kjøpe fra Kina. Jeg pleier å kjøpe brukte klær fra ebay.co.uk og kan gjøre veldig mye bra kjøp der! Holder meg til klær som kommer fra kjeder (brand), så vet jeg at jeg får klær med kvalitet ;)

Anonymkode: 30ee9...d07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så møkka lei av at folk tror at ebay KUN er billig ræl fra Kina. Enig med deg å droppe å kjøpe fra Kina. Jeg pleier å kjøpe brukte klær fra ebay.co.uk og kan gjøre veldig mye bra kjøp der! Holder meg til klær som kommer fra kjeder (brand), så vet jeg at jeg får klær med kvalitet ;)

Anonymkode: 30ee9...d07

Ja jeg vet at ikke alt er det , nettopp derfor jeg skrev : det KAN være penger rett ut vinduet!

Tenkte bare når ts allerede har lite penger å rutte med er det veldig kjedelig å gjøre bomkjøp, som er tungvint å levere tilbake, her snakker jeg av egen erfaring, og deler derfor min erfaring med henne. Da er det tryggere å handle på salg i butikker der man kan prøve plagget, så man ser med en gang om det passer! 

Anonymkode: 74c3d...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, beklager , ser nå at ditt sitat var ment til noen andres kommentar og ikke min!

Anonymkode: 74c3d...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...