Gå til innhold

Carmabells dagbok


Gjest carmabell

Anbefalte innlegg

Gjest carmabell
Den 10. mai 2016 at 14.45, Illy skrev:

Lykke til! Tålmodigheten får virkelig testet seg i dagene mellom EL og IKM. Jeg syns den første uka er den verste, da er det lenge igjen, og for tidlig med tegn. Håper tida flyr avgårde for deg, og at du koser deg og nyter våren så lenge :)

Tusen takk! Ja, så absolutt! Får håpe det går fort, gleder meg til å kunne teste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carmabell

Nå er det faktisk et lite håp her. Jeg er 7 dpo nå og puppene er kjempeømme (noe de blir en ule før mensen og under mensen) + at de plutselig har hovnet opp, passer ingen avbh'ene mine! Men det er en ekstra stor grunn til at jeg har en liten mistanke. Sist jeg var gravid hadde jeg voldsomme smerter i lysken som starter noen dager før med ilinger. Og i går fikk jeg en skikkelig iling i lysken. Noe jeg kun har opplevd en gang før og det var da jeg var gravid sist. Gleder meg som en gal til å teste! Men prøver å ikke håpe for mye, da jeg er redd for å bli skuffet. Vi har jo egentlig prøvd siden starten av august 2015, med en graviditet i januar/feb hvor jegmistet i uke fem. Håper det klaffet denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carmabell! Hvordan går det med deg? Ser vi hadde EL på samme dag (9. Mai)! Har du merket noen flere symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest carmabell

PP15/16 nå, går litt i surr.. Jeg var hos gynekologen i dag og fikk bekreftet at alt stod vel til med meg i alle fall og samboer fikk informasjon om å ta en sædprøve, så da blir det neste skritt. Jeg føler at alle rundt meg klarer det så lett (pp1-pp3) og jeg sliter veldig med at vi ennå ikke har blitt gravide. 

I helgen var jeg på besøk hos ei venninne et stykke unna for å hjelpe til med dåp til barnet hennes og jeg kan ikke akkurat si at jeg ble mindre babysyk av det. Foreldrene hadde i tillegg veldig mye å gjøre, så jeg fikk veldig mye ansvar for baby. Han var helskjønn og kan virkelig ikke vente til jeg får en som er min i armene. Blir så oppgitt over prøvingen og at det ikke klaffer, håper virkelig desember blir vår måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
1 minutt siden, carmabell skrev:

PP15/16 nå, går litt i surr.. Jeg var hos gynekologen i dag og fikk bekreftet at alt stod vel til med meg i alle fall og samboer fikk informasjon om å ta en sædprøve, så da blir det neste skritt. Jeg føler at alle rundt meg klarer det så lett (pp1-pp3) og jeg sliter veldig med at vi ennå ikke har blitt gravide. 

I helgen var jeg på besøk hos ei venninne et stykke unna for å hjelpe til med dåp til barnet hennes og jeg kan ikke akkurat si at jeg ble mindre babysyk av det. Foreldrene hadde i tillegg veldig mye å gjøre, så jeg fikk veldig mye ansvar for baby. Han var helskjønn og kan virkelig ikke vente til jeg får en som er min i armene. Blir så oppgitt over prøvingen og at det ikke klaffer, håper virkelig desember blir vår måned. 

Stor klem til deg :hug: Vi har det på samme måte.. Men du kan hvertfall puste litt ut, nå vet du hvertfall at det ikke er noe galt med deg! Gleder meg til å følge deg videre :) jeg krysser fingrene for at desember blir deres mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest carmabell

Nå er vi inne i PP19 og jeg føler det her blir verre og verre. Frykten for at det aldri skal gå har satt inn for fult. Å se ei gravid dame på gata eller noen som triller på en barnevogn er ekstremt sårt for meg. Jeg håper virkelig at det er vår tur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare sende en klem :klem:Det er tøft. Dere har i hvert fall oddsene med dere siden ting ser bra ut og dere er unge. Men jeg vil tro det ikke kjennes helt sånn. Har dere tenkt på å ta imot hjelp som dere har rett på etter å ha prøvd et år? Håper også det er deres tur snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell
På 24.2.2017 den 15.09, Illy skrev:

Jeg vil bare sende en klem :klem:Det er tøft. Dere har i hvert fall oddsene med dere siden ting ser bra ut og dere er unge. Men jeg vil tro det ikke kjennes helt sånn. Har dere tenkt på å ta imot hjelp som dere har rett på etter å ha prøvd et år? Håper også det er deres tur snart!

Tusen takk:hjerte: Vi føler at vi ikke er klare ennå til å gå det skrittet til å ta i mot hjelp, da vi ennå er ganske unge. Men jeg vipper mer og mer mot det. Min største frykt her i livet er å bli ufrivillig barnløs. Jeg får krysse fingrene for at det snart går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

IKM er på lørdag og så langt har jeg ikke fått noe som helst tegn til ømme bryster, noe jeg bestandig får en uke får. Jeg håper virkelig dette er et godt tegn, selv om jeg ikke helt tør å håpe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest carmabell
På 12.3.2017 den 8.07, Dragoste skrev:

Lykke til...! :) Satser på at det er din tur snart! 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Da er vi inne i PP20 og jeg begynner å bli oppriktig bekymret, i tillegg til at frykten for å forbli barnløs ennå sitter som fult. Jeg testet positivt på EL-tester på mandag, så jeg håper virkelig at det "holdt" at vi lå sammen søndag, mandag og tirsdag. 
Alt ligger egentlig til rette for barn nå og ønsket er så høyt for både samboer og meg. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) 

Har lenge lagt merke til deg her inne på forumet, nærmere bestemt under kategori prøvere. Tror nok jeg la merke til deg fordi vi er rundt samme alder, og fordi du har vært prøver ei stund. Vil bare si at jeg synes du er tøff som holder ut og ikke gir opp selv om det kan være svært utmattende å tenke på graviditet 24/7! Selv har jeg også mistet en gang tidligere, dog i uke 12 noe som var veldig tøft. Jeg tror nok ikke du trenger å være redd for at det aldri skal gå, du har jo blitt gravid før :) 

Masse lykke til denne måneden! Krysser fingrene for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carmabell
13 timer siden, Mainecoon skrev:

Hei! :) 

Har lenge lagt merke til deg her inne på forumet, nærmere bestemt under kategori prøvere. Tror nok jeg la merke til deg fordi vi er rundt samme alder, og fordi du har vært prøver ei stund. Vil bare si at jeg synes du er tøff som holder ut og ikke gir opp selv om det kan være svært utmattende å tenke på graviditet 24/7! Selv har jeg også mistet en gang tidligere, dog i uke 12 noe som var veldig tøft. Jeg tror nok ikke du trenger å være redd for at det aldri skal gå, du har jo blitt gravid før :) 

Masse lykke til denne måneden! Krysser fingrene for deg :) 

Tusen takk for en god og støttende kommentar! Ja, det begynner å bli en stund nå
Det er heldigvis det jeg har å lene meg på, at jeg i alle fall vet at hverken samboer eller jeg er steril for det har jo gått en gang før. Så noe godt kom det jo ut av SA, om man kan si det sånn.

Tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest carmabell

Etter en lang pause er det på tide med en oppdatering. Jeg ventet mensen på mandag og den pleier å være på dagen, men noen ganger har jeg opplevd at den har vært 1-2 dager forsinket. Aldri mer enn 2. Nå er det natt til lørdag og fortsatt ingen mensen, ingen såre bryster som jeg pleier å ha eller kviseutbrudd eller smerter i korsryggen. Jeg har ikke turt å ta en test ennå, men hvis mensen ikke har kommet innen mandag tar jeg en. Jeg krysser så fingrene, men likevel tør jeg ikke håpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! Det høres lovende ut, og jeg krysser fingre og tær for at det endelig har gått veien. Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest carmabell
På 30.7.2017 den 21.17, Illy skrev:

Så spennende! Det høres lovende ut, og jeg krysser fingre og tær for at det endelig har gått veien. Masse lykke til! :)

 

På 8.8.2017 den 2.47, Lolitah Angelique skrev:

Håper det gikk bra for deg❤ klem i natten!

Det gikk en uke etter IKM og da tok jeg en test som viste negativt, dagen etter kom mensen.
Takk<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...