Gå til innhold

Superoppusserne på TV3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26.4.2016 at 20.28, Sitronmelis skrev:

Ikke imponert så langt denne uka. Grusomme hyller på kjøkkenet. Skulle vel trodd det var mer praktisk med ordentlig hylleplass fremfor at det skal se så himla moderne ut. Ble veldig mørkt og innestengt på kjøkkenet føler jeg da det ikke var noen vinduer der. De knaggene de viste i klippet for morgendagens episode fikk meg til å grøsse...

Programmet ble avsluttet forrige uke, nå er det kun repriser, så hvilket hus er de på nå?

Anonymkode: a3cfd...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 17.4.2016 at 0.51, globalagogo skrev:

Jeg tenkte det samme! Og det er ikke sikker hun er slik - men jeg syns hun fremstilles veldig streng, sjefete og masete. Men flink i jobben sin er hun virkelig. Kanskje det har med klipping å gjøre, jeg vet ikke. 

 

Dumt at programmet er så gjentakende. Føler jeg har sløst 2 av timene jeg brukte på å se det 4timers ukeprogrammet. "Bla bla nå skal vi slå ned en vegg og familien skal få ny bla bla og sånn og sånn" før og etter hver pause i hver episode... hallo..

Det er derfor jeg har det på opptak, for å kunne hoppe over alle de intetsigende gjentakelsene :P

Anonymkode: 838bd...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Programmet ble avsluttet forrige uke, nå er det kun repriser, så hvilket hus er de på nå?

Anonymkode: a3cfd...368

Ble det? Det visste jeg ikke 😂 Det på Korsvoll tror jeg det var.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sitronmelis skrev:

Ble det? Det visste jeg ikke 😂 Det på Korsvoll tror jeg det var.. 

Aha :) Jeg synes kjøkkenet ble dritfint, men enig med deg at hyllene er upraktiske... Mye bedre med rette hyller eller godt belyste overskap.. Korsvoll er det første huset de tok :)

Anonymkode: a3cfd...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ja, er første huset på nytt. Jeg elsker kjøkkenet. Upraktiske hyller er jo såå sjarmerende! 

 

Jeg synes det er utrolig at de faktisk fikk til det huset, det var et rart utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jørild skrev:

Ja, er første huset på nytt. Jeg elsker kjøkkenet. Upraktiske hyller er jo såå sjarmerende! 

 

Jeg synes det er utrolig at de faktisk fikk til det huset, det var et rart utgangspunkt.

Enig det ble kjempe fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå sett alle episodene, og begynner på nytt! Synes huset på Korsvoll var mest imponerende av hva de fikk til i hele serien! Familien har både fått forskjellige soverom til alle tre barna, større gang og nytt bad. Og pluss mye bedre kjøkken-spisestue-stue løsning. Forresten, de brukte der samme kjøkken familien hadde fra før av  - og familien HADDE IKKE overskap. Derfor ble det heller ikke overskap i "nye" kjøkken, men de bygde hyller. Synes det ble veldig pent, selv om det kanskje ikke er mest praktiske, men det var jo familiens eget valg, å ikke ha overskap.

 

Likte også løsningen på Slepedden veldig godt, med to gode barnerom og fin kjellerstua, det kunne de gjerne laget hos meg også. Men enig i at det ble for mye furu. Jeg ville nok malt alt om. Og byttet ut tapeten i gangen. Men det er ting som er enkelt å raskt endre selv! Det viktigste er jo at planløsningen ble bra. Sånn i forskjell til Tid for hjem som lager sinnsykt teite løsninger som er dyre og vanskelige å endre i etterkant. Som for eksempel det å male en permanent sirkel på et helt nytt parkettgulv, eller legge parkett også på vegg og tak. Eller en hel stein-vegg på kjøkkenet!! Seriøst, hvem vil ha skiffervegg i 2016? Er ikke det veldig 80-talls?Jeg har faktisk ennå ikke sett en episode av Tidfor hjem som jeg likte... Tid for hjem søker nye deltakere nå faktisk, så det er bare å søke haha. For de som vil ha huset sitt ødelagt, og i tillegg måtte betale for det. 

 

Hun arkitekten i Superoppusserne elsker jeg, seriøst. Hun får til så perfekte løsninger ut av uerfekte umoderne hus. Hun er veldig detaljeorientert, men man må være det i byggeprosessen. Ellers blir det fort små feil som kan bli kritiske - som soverom som er for lite til å bli godkjent som soverom, og for å plassere en seng i, for eksempel! Også finner hun plass til walk-in-closet i hvert hus nesten haha. Det er jo bare en drøm. Og Torkil ja, kjekkas. Synes at det er også litt morsomt at han skal snakke så pent, men som Sigurd påpekte, han er jo fra SnærøyEN (Bærum), og er kakse haha.

 

Anonymkode: ec34e...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også superoppusserene, inspirerende å se løsningene de får til. Hadde aldri tenkt tanken selv. 

Tid for hjem, huff, ser av og til på programmet fordi jeg vil se hva de har funnet på denne gangen. Klarer ikke se bort. Ble sjokkert når jeg fant ut at deltagerne må betale for ødeleggelsen selv... Altså, designerene kunne helt sikkert klart å lage like rare (eller spreke som er ordet de bruker) løsninger uten å gjøre ødeleggelsen så permanent.

Anonymkode: 3de6b...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg digger programmet, og hun interiørarkitekten liker jeg veldig godt :)

 

Det jeg ikke liker er at Sigurd Sollien virker veldig usikker, og gjør ofte en dårlig figur når det ser ut som han dummer seg ut. Da skylder han på alle andre og blir nebbete :/ Skulle ønske han hadde en litt strammere holdning som matchet resten av programmet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ser sjarmen i den keitete måten å være på, men vi andre gjør det ikke. Han er sikkert hyggelig, men slitsom. 

Anonymkode: fbde7...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Han Torkel irriterer så sykt. Han drar sånn på ordene og snakker så sakte!

Anonymkode: e7402...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele programmet gir meg egentlig avsmak...pusse opp hus til 8 og 12 millioner for folk som sikkert har råd til dette selv..med økt verdivurderinger på flere millioner. Nei vet ikke helt hva jeg skal si tv3...denne uka fikk boligen(noe rimeligere en den her gangen) en økt verdivurdering på 1,3 millioner på 4 dager. Er det mulig engang?Er bl.a brukt smartpanel og ikea kjøkken..ikke noe galt med med noen av delene, men syns det høres rart og overdrevet ut. 

Anonymkode: e1f16...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han Torkel irriterer så sykt. Han drar sånn på ordene og snakker så sakte!

Anonymkode: e7402...03a

Men han er sykt pen å se på :rodmer:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele programmet gir meg egentlig avsmak...pusse opp hus til 8 og 12 millioner for folk som sikkert har råd til dette selv..med økt verdivurderinger på flere millioner. Nei vet ikke helt hva jeg skal si tv3...denne uka fikk boligen(noe rimeligere en den her gangen) en økt verdivurdering på 1,3 millioner på 4 dager. Er det mulig engang?Er bl.a brukt smartpanel og ikea kjøkken..ikke noe galt med med noen av delene, men syns det høres rart og overdrevet ut. 

Anonymkode: e1f16...341

Jeg er litt enig, hadde vært litt mer stas å se dem pusse opp et nesten falleferdig hus for en familie som ikke har råd til det selv. Men jeg liker programmet uansett, mest fordi jeg har et hus med elendig planløsning selv, så jeg får litt idéer :P

Anonymkode: 613f0...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mye på at de bare bruker fire dager.

Men liker programmet godt. Liker at de gjør så grundig jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må de betale ting selv?

Anonymkode: 921ff...c9f

I følge innlegg 31 i denne tråden betaler ikke folk det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dette og Norges styggeste rom. Flinke designere er viktig. Linda Steen og Halvor bakke er begge veldig flinke. I Tid for hjem henter de alltid inn designere med veldig merkelig smak som ikke funker for folk flest. 

Endret av Poly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poly skrev:

Liker dette og Norges styggeste rom. Flinke designere er viktig. Linda Steen og Halvor bakke er begge veldig flinke. I Tid for hjem henter de alltid inn designere med veldig merkelig smak som ikke funker for folk flest. 

Syns spesielt Linda er veldig flink å tenke funksjonalitet samtidig som det skal være lekkert og koselig. Huset denne uken ble jo helt forandret! Funksjonalitet er viktigst over tid. Halvor er også kjempeflink (og jeg savner de tre sammen, Jannecke, Torkil og Halvor, for en nusselig trio!), men jeg stussa noen ganger når det ble litt mye for meg. Selv når jeg ikke liker stilen Linda har valgt, skjønner jeg alltid hvorfor. Og de bruker også om igjen det som kan brukes.

Jeg liker Tid For Hjem også, men jeg blir alltid sittende igjen med spørsmål som "Jaha... de aller fleste har TV i stua si, så... hvor skal den være tenker du?" (og lignende.) Særlig når man ser at de som bor der hadde TV fra før. Ikke alle kan ha egen TV stue. Det blir av og til superkult og dritlekkert, mye spennende materialer, men som oftest (inne) lite funksjonelt. Særlig for en familie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også TV3 kunne valgt ut hus som er i "normaløkonomi"-kategorien, ikke hus til 12 millioner kroner. Har man et hus til 12 millioner, så er det ikke synd på dem, selv om huset har forbedringspotensiale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...