Gå til innhold

Koteletter...


Jerry Lee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svin. Bare stek i smør 3 150 sekunder på hver side. Husk å ta kotelettene ut av kjøleskapet en halvtime før steking. Varm opp pannen før du legger dem på. Krydre med rikelig salt og pepper like før du legger dem på. 

Anonymkode: d3de1...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svin nakkekoteletter er saftige og gode. Bruker å brune dem i panna for deretter og legge dem i en ildfast form med lokk i ovnen et par timer på lav varme, bruker krafta fra kotelettene i sausen.

Anonymkode: 90193...f63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svin. Bare stek i smør 3 150 sekunder på hver side. Husk å ta kotelettene ut av kjøleskapet en halvtime før steking. Varm opp pannen før du legger dem på. Krydre med rikelig salt og pepper like før du legger dem på. 

Anonymkode: d3de1...f70

Takk. En av måtene jeg og gjør det på. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svin nakkekoteletter er saftige og gode. Bruker å brune dem i panna for deretter og legge dem i en ildfast form med lokk i ovnen et par timer på lav varme, bruker krafta fra kotelettene i sausen.

Anonymkode: 90193...f63

Ja!

Takk. En annen måte jeg og gjør det på.  ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kjøper jeg nakkekoteletter som ikke akkurat er førstesortering. Freser dem fort og hardt på høy varme, for deretter putre de møre i tjukk, brun saus. Det liker jeg godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å steke kotelettene med hvitløk og salvie. Og eventuelt litt honning.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AwkwardAlice skrev:

Pleier å steke kotelettene med hvitløk og salvie. Og eventuelt litt honning.  

Ikke så begeistret for hvitløk. 

Men dette med honning..blir den ikke brent fort p.g.a. alt sukkeret? Har aldri turt å prøve meg på honningglassert ribbe, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Ikke så begeistret for hvitløk. 

Men dette med honning..blir den ikke brent fort p.g.a. alt sukkeret? Har aldri turt å prøve meg på honningglassert ribbe, f.eks.

Det jeg har gjort tidligere er at jeg tar kotelettene ut av pannen og tilsetter litt honning i smøret som er i pannen helt på slutten. Andre ting som passer er eventuelt en god sennep som jeg marinerer kotelettene i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AwkwardAlice skrev:

Det jeg har gjort tidligere er at jeg tar kotelettene ut av pannen og tilsetter litt honning i smøret som er i pannen helt på slutten. Andre ting som passer er eventuelt en god sennep som jeg marinerer kotelettene i. 

Ja, men er bare så redd for at sukkeret brenner seg uansett. Hehe.

- Sennep er alltid bra.

Takk for innspill. ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Ja, men er bare så redd for at sukkeret brenner seg uansett. Hehe.

- Sennep er alltid bra.

Takk for innspill. ☺

Bare pass på at du skrur ned varmen før du tilsetter honningen så skulle det nok gå bra. Verdt å teste ut ihvertfall. 

Dette er min favorittoppskrift med sennep forresten: https://www.nigella.com/recipes/mustard-pork-chops

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AwkwardAlice skrev:

Bare pass på at du skrur ned varmen før du tilsetter honningen så skulle det nok gå bra. Verdt å teste ut ihvertfall. 

Dette er min favorittoppskrift med sennep forresten: https://www.nigella.com/recipes/mustard-pork-chops

Tusen takk. Dette føler jeg vedig for å prøve. ☺

- Takk for linken og interessen. 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns langtidssteking av nakkekoteletter av svin er best. Ovn på lav varme over mange timer. Bruker å svi de litt i panna først.

Serveres med bakte rotgrønnsaker og potet, eller potet, lolosalat og agurkmix på glass. Og sjysaus.

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=langtidssteke koteletter

Anonymkode: 9a3a2...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns langtidssteking av nakkekoteletter av svin er best. Ovn på lav varme over mange timer. Bruker å svi de litt i panna først.

Serveres med bakte rotgrønnsaker og potet, eller potet, lolosalat og agurkmix på glass. Og sjysaus.

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=langtidssteke koteletter

Anonymkode: 9a3a2...219

Tusen takk for interessen.  😀

Langtidssteking er alltid av det gode når det kommer til mør/saftighet. ☺ Og, ja...frese i panna for stekeskorpe for å lukke saftigheten inne.

Jeg liker de med stua kål, kålrabistappe....eller gulrot&sukkerertstuing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AwkwardAlice skrev:

Pleier å steke kotelettene med hvitløk og salvie. Og eventuelt litt honning.  

Det går visst ikke å PM deg...men sjekk gjerne mine andre mattråder. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Det går visst ikke å PM deg...men sjekk gjerne mine andre mattråder. ☺

Har blokkert PM, men takk.. skal definitivt sjekke de ut! :)

Endret av AwkwardAlice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AwkwardAlice skrev:

Har blokkert PM, men takk.. skal definitivt sjekke de ut! :)

😀

BTW.... Fant du noe gøy på profilen min? Så deg nok... 😉

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler!

Har på salt og pepper. Steker dem i ovnen i 13-20 minutter, avhengig av tykkelse. Min ovn er blitt litt sløv så jeg setter den på fullt, men antar at 225 grader er omtrent riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og grubler på om jeg noen gang har sett koteletter av storfe. Og det har jeg nok, men som T-bone steak. Og da er jo kjøttet rødt og krever en helt annen tilberedelse enn koteletter av svin som er lyst kjøtt, og som har tendens til å bli tørt ved steking. Sistnevnte blir jo mørt ved at de får syde en stund i sjy/saus. Er jeg helt på jordet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kontormus skrev:

Jeg sitter og grubler på om jeg noen gang har sett koteletter av storfe. Og det har jeg nok, men som T-bone steak. Og da er jo kjøttet rødt og krever en helt annen tilberedelse enn koteletter av svin som er lyst kjøtt, og som har tendens til å bli tørt ved steking. Sistnevnte blir jo mørt ved at de får syde en stund i sjy/saus. Er jeg helt på jordet?

Kjært barn har mange navn - oksekotelett er T-bone steak. Jeg får mine hos slakteren. Kanskje har de på Meny. Jeg har aldri opplevd at koteletter av svin eller storfe blir tørt, og jeg tilbereder dem på samme måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...