Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2016


A4-livet

Anbefalte innlegg

En uke siden første positive test i går, og har sett at flere har fått positiv test her inne den siste uka så da er det på tide å starte en tråd for oss også :)

Jeg er 30 år og bor i nærheten av Oslo. Gift, har fast jobb, katt og stasjonsvogn. Så lever det typiske A4-livet. Venter nr to, har en gutt på straks to år fra før av. Begynte å prøve i høst og spira satt på første forsøk men hadde en MA som ble oppdaget i uke 9. Nå har jeg termin nesten på dagen et år etter at jeg fikk påvist MA, spira satt på tredje forsøk denne gangen. Og denne gangen har jeg en helt annen følelse så tror nok det blir baby av dette. Foreløpige symptomer er litt kvalme innimellom, oppblåst og har begynt å bli litt trøtt. Kunne lett sovna på soveromsgulvet til jr da jeg la han i dag :fnise:

Håper det kommer masse koselige damer inn her etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv test i går, bare 4+2, så tør ikke være for optimistisk, hadde en SA i ellevte uke i januar, så krysser fingrene for at den klorer seg fast denne gang ;-) menstermin 20 nov.

merker ikke noe enda, sist var jeg supertrøtt fra uke 5, men skal ikke klage om det er eneste plagene jeg får! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten :) Ja, skjønner du ikke helt tør å slippe jubelen løs men håper den klorer seg fast denne gangen. Får du noen ekstra oppfølging denne gangen siden du mistet såpass seint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditet, damer. Jeg er 6+0 i dag og beregnet termin ca 9. november. Har forsøkt å bli gravid i 2 år. Hadde mislykket ivf-forsøk i januar. Gikk overraskende på naturligvis i februar og håper nå at spiren klamrer seg fast! Føler meg fortsatt som en sliter og er litt uvant å være gravid. Har vært trøtt og har kjent meg litt kvalm i går og i dag, så begynner å bli litt mer virkelig at det er noe i magen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg beveger meg utenfor dagbøkene på KG! 

28 år, fast jobb, samboer, to bonusbarn og tre katter. Jeg opplevde en MA i uke 8 august i fjor og har siden det prøvd å bli gravid igjen. Første gang klaffet det på første forsøk, så jeg ble veldig skuffet hver gang mensen kom denne gangen. Men etter sjette forsøk fikk jeg endelig se to streker :) 

Jeg er 4+1 i dag med menstermin 22. november. Så det er fortsatt veldig tidlig. Har hatt noen sterke magesmerter (hadde det sist også, viste seg å være en sprukket cyste), så fastlege har henvist meg til privat gynekolog 31. mars. Håper på et positivt svar der! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer! Er gravid i uke 5+4. Kjenner bare vondt i puppene foreløpig så er i full jobb ennå 😽 Hvor gamle er dere her inne? Første barn kanskje? Jeg er gravid med min første 💚🎀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 27 år, mann, hus og to katter 😆 Har prøvd å bli gravid i 8 måneder så håper det klorer seg fast, vil ikke miste. Men tør ikke slippe jubelen løs ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det kommer flere inn her :) Jeg er 5+1 etter egen beregning, 5+6 etter menstermin. Så regner uansett termin rundt midten av november foreløpig. Tenker å måle hcg etter påske siden det var i uke 6 det stoppet opp sist, og sklir det tidlig ultralyd en eller annen gang etter det. Må liksom se det hjertet slå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, A4-livet skrev:

Så koselig at det kommer flere inn her :) Jeg er 5+1 etter egen beregning, 5+6 etter menstermin. Så regner uansett termin rundt midten av november foreløpig. Tenker å måle hcg etter påske siden det var i uke 6 det stoppet opp sist, og sklir det tidlig ultralyd en eller annen gang etter det. Må liksom se det hjertet slå

Skjønner deg godt. Har termin rundt 12 november, så håper ikke jeg går så lenge over det iallefall. 

Har bestilt tidlig ultralyd jeg også, tror det er like greit egentlig. Må liksom se hjerte slå jeg og. Men har veldig angst for fødselen. Så dum som jeg var begynte jeg å Google alle komplikasjoner under fødselen og da ble jeg redd. Redd å dø egentlig. Så er ikke noen kjekke tanker å gå rundt med. Men satser på at vi overlever begge to :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med 😄 

7+0 idag. Har en på 2 fra før av, og mistet i uke 9 for er halvt år siden. Jeg er veldig redd for at det skal skje igjen, så klarer ikke helt å glede meg enda. Har hverken bestilt legetime eller ul enda. Tenker å bestille legetime i uke 11 el 12. Sist kom jeg til i uke 10, og fikk da beskjed om at de egentlig ikke tok inn gravide før uke 12 (så sant man ikke var dårlig da). Hadde ikke tidlig ul med førstemann, men etter ar jeg nå har mistet en gang tror jeg ikke at jeg kommer til å klare å slappe av før jeg ser selv at det er noe der. Så blir vel til at jeg bestille ør det også til rundt uke 12. 

Ellers er formen helt fin. Ømme pupper og trøttere enn vanlig, men ellers ingenting å klage på. 

Tvi rvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.3.2016 at 22.56, Puso skrev:

Skjønner deg godt. Har termin rundt 12 november, så håper ikke jeg går så lenge over det iallefall. 

Har bestilt tidlig ultralyd jeg også, tror det er like greit egentlig. Må liksom se hjerte slå jeg og. Men har veldig angst for fødselen. Så dum som jeg var begynte jeg å Google alle komplikasjoner under fødselen og da ble jeg redd. Redd å dø egentlig. Så er ikke noen kjekke tanker å gå rundt med. Men satser på at vi overlever begge to :) 

Jo nærmere fødsel man kommer jo mer motivert blir man til å få ut babyen. Og når det er i gang blir man en blanding av redd og glad. Men det går jo stort sett fint, man hører bare ikke om fødslene som går bra. Jeg hadde drømmefødsel sist og gleder meg til å gjøre det igjen :) Men det er jo lenge til da, tida kommer til å gå så sykt sakte de neste månedene (spesielt de første tre-fire)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vindmølle skrev:

Jeg vil også være med 😄 

7+0 idag. Har en på 2 fra før av, og mistet i uke 9 for er halvt år siden. Jeg er veldig redd for at det skal skje igjen, så klarer ikke helt å glede meg enda. Har hverken bestilt legetime eller ul enda. Tenker å bestille legetime i uke 11 el 12. Sist kom jeg til i uke 10, og fikk da beskjed om at de egentlig ikke tok inn gravide før uke 12 (så sant man ikke var dårlig da). Hadde ikke tidlig ul med førstemann, men etter ar jeg nå har mistet en gang tror jeg ikke at jeg kommer til å klare å slappe av før jeg ser selv at det er noe der. Så blir vel til at jeg bestille ør det også til rundt uke 12. 

Ellers er formen helt fin. Ømme pupper og trøttere enn vanlig, men ellers ingenting å klage på. 

Tvi rvi

Pussig at vi allerede er så mange som har mistet tidligere. Kanskje det er typisk for oss som har termin sent på året? :klo: Syns du er milevis foran meg som allerede er 7 uker på vei. Rart hvor mye 1,5 uke har å si så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt ultralyd i uke 12 og ser frem til den. Foreløpig må jeg bare leve som normalt og prøve å slappe av for det et ingeting man får gjort om det først skjer en spontan abort. Jeg har vært langt nede de to siste dagene pga angst for fødsel og masse hormoner. Men tror jeg klarer meg fint videre nå. Det værste er over, har lest mange fine fødselshistorier og jeg må si jeg ser frem til fødsel nå isteden for å grue meg. 

Håper det blir baby på oss alle i november ! 🎀🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Vindmølle skrev:

Jeg vil også være med 😄 

7+0 idag. Har en på 2 fra før av, og mistet i uke 9 for er halvt år siden. Jeg er veldig redd for at det skal skje igjen, så klarer ikke helt å glede meg enda. Har hverken bestilt legetime eller ul enda. Tenker å bestille legetime i uke 11 el 12. Sist kom jeg til i uke 10, og fikk da beskjed om at de egentlig ikke tok inn gravide før uke 12 (så sant man ikke var dårlig da). Hadde ikke tidlig ul med førstemann, men etter ar jeg nå har mistet en gang tror jeg ikke at jeg kommer til å klare å slappe av før jeg ser selv at det er noe der. Så blir vel til at jeg bestille ør det også til rundt uke 12. 

Ellers er formen helt fin. Ømme pupper og trøttere enn vanlig, men ellers ingenting å klage på. 

Tvi rvi

Håper det klorer seg fast, krysser fingrene for deg. Jeg har aldri vært gravid før, så ble det første gang for to uker siden. Er nå i uke 5+6, håper ikke jeg mister, håper alt er bra og at hjerte slår. Er det normalt å miste etter uke 9 da? Sånn 10-11 uker? Eller er det mest farlig mellom uke 6-9 kanskje. Vet ikke hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på oss alle sammen, og satser på at spirene klorer seg fast. Har sett noen oversikter på at risikoen for å miste er rundt 8% i uke 6 og 2% i uke 9. Så hvis man kommer seg til uke 9 er man gjerne over det "værste". Hvor pålitelig de oversiktene er vet jeg ikke, men har sett tilsvarende tall flere steder.  

Nå i begynnelsen synes hvertfall jeg at dagene går kjempesakte. Føler jeg har vist om graviditeten i evigheter allerede og har lyst til å dele med alle, men det er jo bare et par uker vi har visst det selv 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vindmølle skrev:

Jeg heier på oss alle sammen, og satser på at spirene klorer seg fast. Har sett noen oversikter på at risikoen for å miste er rundt 8% i uke 6 og 2% i uke 9. Så hvis man kommer seg til uke 9 er man gjerne over det "værste". Hvor pålitelig de oversiktene er vet jeg ikke, men har sett tilsvarende tall flere steder.  

Nå i begynnelsen synes hvertfall jeg at dagene går kjempesakte. Føler jeg har vist om graviditeten i evigheter allerede og har lyst til å dele med alle, men det er jo bare et par uker vi har visst det selv 🙈 

Hehe samme her. Har vist det i ett par uker, men noen vet om det allerede. Sjefen er vel en av de. I tillfelle jeg skulle bli kvalm og sånt, da vet han årsaken til sykemeldingen. Ett par venner vet også, men ikke så mange ellers. Hater det å ikke kunne fortelle det, men man kan jo det hvis man er åpen om en evt spontan da. Kjedelig hvis alle vet så blir det ikke noe likevel, men er man åpen om det så bør ikke det vær noe problem. Folk velger jo selv hva de vil. Ett par kolleger av meg virker dømmende fordi jeg har valgt å fortelle ledelsen om graviditeten, skjønner det ikke. Hva jeg gjør og ikke gjør skal de egentlig bare drite i 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i at tiden går sakte! Blir like skuffa hver gang jeg sjekker appen. "4+4 enda???" :P Har vært å tatt HCG-måling pga smertene mine. Forhåpentligvis får jeg svaret om stigningen er god nok i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3 her mest sannsynlig . Hatt SA for en mnd siden så regner utifrå den . . Svake tester flere dager på rad men tør ikke å glede meg før streken blir klar og tydelig . Håper på en november-baby <3 blir Ihvertfall gravid superkjapt så det bør jo klare å feste seg skikkelig og denne gangen! 

tester ikke før om et par dager nå  , orker ikke å tolke streker mer :P

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. mars 2016 at 19.17, A4-livet skrev:

Gratulerer med graviditeten :) Ja, skjønner du ikke helt tør å slippe jubelen løs men håper den klorer seg fast denne gangen. Får du noen ekstra oppfølging denne gangen siden du mistet såpass seint?

Tviler på det, ikke vært hos legen enda. Fikk bare beskjed om at det nok går bra neste gang, at det nok var noe galt med barnet. Vet at man får ekstra oppfølging hvis man har mistet tre ganger før, eller hatt en senabort(etter start av 2.trimester). Fikk beskjed om at hun anbefalte UL i uke 7/8 når jeg ble gravid igjen, vurderer det bare for å slippe å bekymre meg, blir da privat. De kan jo ikke se så mye, men greit å se hjerte slå, og at det vokser som det skal, og om det evt er mer enn et foster.

hadde litt brunlig utflod på fredag, og det var det som var starten på SAen sist, så trodde en stund at dette også skulle gå galt, men har ikke vært noe mer etter fredag. Vet jo at det er helt normalt å spotte litt , men siden det gikk som det gikk sist så tenker man jo sitt....

 

Den 16. mars 2016 at 18.00, Puso skrev:

 Er det normalt å miste etter uke 9 da? Sånn 10-11 uker? Eller er det mest farlig mellom uke 6-9 kanskje. Vet ikke hvordan det er.

Gynekologen sa til meg da jeg mista i ellevte uke at sjansen var ca 2% for å miste da, og ca en prosent etter de "magiske" 12.

 

Den 16. mars 2016 at 16.36, A4-livet skrev:

Pussig at vi allerede er så mange som har mistet tidligere. Kanskje det er typisk for oss som har termin sent på året? :klo: Syns du er milevis foran meg som allerede er 7 uker på vei. Rart hvor mye 1,5 uke har å si så tidlig.

Tror nok det helst er de som har mistet tidligere, som sliter med å bli gravide eller uplanlagte gravide som får så sent på året ja, ikke mange som planlegger en november/desember baby nei ;-) 

gratulerer til alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Chichich skrev:

4+3 her mest sannsynlig . Hatt SA for en mnd siden så regner utifrå den . . Svake tester flere dager på rad men tør ikke å glede meg før streken blir klar og tydelig . Håper på en november-baby <3 blir Ihvertfall gravid superkjapt så det bør jo klare å feste seg skikkelig og denne gangen! 

tester ikke før om et par dager nå  , orker ikke å tolke streker mer :P

image.jpeg

Den der er jo garantert positiv :-)  er jo rosa, så ikke noe skygge det der nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...