Gå til innhold

Alkoholinntak og mangel på kontroll...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg syter litt nå, men samtidig føler jeg at jeg har et problem jeg ikke helt takler akkurat nå.

Skriver på denne siden for jeg tenker at dette er et typisk singelproblem..?

Jeg sitter altså og har ekstremt bondeanger fordi jeg i det siste dvs de siste to helger, har mistet kotroll over inntak av alkohol på fest og ikke kan stå inne for det. Nå i helgen tok jeg for sikkerhetsskyld med en flørt hjem. Det var en veldig søt fyr, men han overnattet ikke hele natten og det gjør at jeg nå er full av angst fordi jeg ikke vet hvem han er og har da ikke mulighet til å oppsøke ham. Dette synes jeg er fryktelig og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal komme over det annet enn med tidens tann. Det siste halve året har jeg mistet oversikt/kontroll over meg selv 4-5 ganger. Vanligvis skjer dette 1-2 ganger pr halvår. Jeg gjør ikke noe galt forsåvidt bortsett fra det i helgen, og er enten i veldig godt humør eller veldig trøtt når det skjer. Men det er likevel den ekstremt fryktelige følelsen man får av å ikke kunne gjøre rede for seg hele kvelden. Og da spesielt når jeg har tullet meg bort i en intim situasjon. Jeg føler at jeg er en forferdelig person som kan gjøre slikt :-(

Jeg vil gjerne vite om jeg er normal, og om noen andre gjør lignende ting. Fortell gjerne om deres historier, det er alltid godt å høre om andre som er i samme båt. Jeg er langt forbi tenårene, så det gjør dette enda verre siden jeg tenker at man bør ha lært det meste om drikkekultur da... Hvorfor er livet så vanskelig..?

Hilsen for øyeblikket "håpløs"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slapp av! Du er IKKE unormal! Har ei venninne som ofte får bondeanger, oghun sliter skikkelig. Selv om jeg ikke syns hun har gjort noe spesielt galt....Ofte får hun fyllenerver over små bagateller. Eller bagateller for oss rundt, men alvorlige saker for henne. Hun har funnet ut at hun mister kontroll ved inntak av sprit, og prøver å holde seg unna det når hun drikker.........

Anbefaler deg å ta et par utedager i edru tilstand. følg med, og se alle de fulle damene som raver rundt omkring. Ikke spesielt pent syn...........innprent deg dette synet, og bestem deg for at du ikke skal være en av disse mindre sjarmerende damene neste gang du er ute.........Denne metoden har faktisk funket på min venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mister kontroll med inntak av sprit :roll:

Om man ikke kan drikke så drikker man ikke. Jeg jobber selv på en pub og er nok ikke så fortåelsesfull, men det er noe helt annet når man ser fulle folk rave rundt og snøvle..

Alkohol kan være koselig i små mengder, men store mengder er døden mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I helga dro jeg ut med to menn (venner av venner) som jeg ikke kjente så godt. Hadde arrangert for å bli henta i 3-tida, men de sa de kunne kjøre meg hjem etterpå. Jeg var dum og ble SKIKKELIG full, og endte opp med å bli med den ene hjem. Husker nesten ikke noe, men det jeg husker klarest er at jeg plutselig "våknet" opp mens jeg hadde sex...... HJELP tenkte jeg, og så glapp det ut av meg.....hvor lenge er det siden vi kom inn..... et par timer sa han..... Jeg følte som om det var 2 minutter. That's what I call really drunk and SCARY!

Heldigvis var han en ganske hyggelig fyr, og vi er gode venner nå!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huff, jeg kjenner meg bare så altfor godt igjen i det dere skriver. Går ut med intensjonen om ikke drikke så mye, så ender jeg altfor ofte opp med å bli altfor full, flørte vilt og hemningsløst og lett ende opp med ons. Vet jo at det ikke er bra for meg, verken å drikke meg så full eller å endte opp med ons altfor mange ganger, men det liksom bare skjer.....

Savner nok kjæreste veldig mye, og er litt usikker på meg selv, selv om det ikke vises utad (vet at jeg blir ansett som søt). Og vet jo at man ikke blir så veldig lekker i fylla, men som sagt, det liksom bare skjer at jeg plutselig har drukket for mye. Angrer alltid veldig dagen etterpå, og synes jeg selv bare er dum, dum, dum.... Og så er jeg redd for at vennene mine også synes jeg er dum som drikker meg så full, selv om de ikke har sagt noe direkte. Tror jeg blir ansett som hyggelig og oppegående ellers, det er bare dette jeg sliter med...

Så sier sikkert mange at det bare er å finne en måte å kontrollere det på, eventuelt la være å drikke. Ja, jeg prøver og prøver så godt jeg kan å kontrollere meg, men det går ofte galt likevel.... Og så liker jeg liksom litt rusen som litt alkohol gir, føler meg alltid glad og morsom etter litt alkohol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg blir veldig aggressiv eller jeg ønsker å sjokkere ved å si sprøe ting. Fra jeg var 15 da jeg begynte å gå ut ble jeg nesten kastet ut fra utesteder hver gang jeg var ute.

Prøver å forandre det nå, men jeg må konsentrere meg for ikke å drikke for mye. Jeg lurer på hvorfor det er sånn, har en kamerat som også er sånn mens de andre klarer å bli drita uten at det får noe særlig konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som vel er viktig er at hver og en kjenner sine grenser - og drikker deretter.

Hjelper liksom ikke at kompisen "tåler" 10 pils når du sjøl bare tåler 3.

Og klarer man ikke å styre seg når man får alkohol innabors - ja, så får man heller la være å drikke da.

Jeg mener det faktisk er så "enkelt" - selv om også jeg skjønner at det er det ikke bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...