Gå til innhold

Hvor ble det av Marie Amanda?


jegerenenhjørning

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Yaki skrev:

Og Klisjebarnet:fnise:

Ulrikke startet jo å blogge igjen, men er helt motsatt nå av hva hun pleide å være. I mot reklame av prinsipp. Veldig økologisk (det så man tendenser til når startet opp Ulrikke Lund) Dessverre har hun låst bloggen sin for ikke-inviterte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, smalls skrev:

Hun savner jeg. Blogg Norge var så mye bedre før. 

I know. Alle de dyktige skribentene forsvat og nå er det bare bilderedigering og sko i alle varianter :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, nuggets skrev:

Det var tider ja.. MA, Linnea, Toroborgen og caffelatte😸

Ja! Det var gode, gamle dager det. Gamle-bloggverden vs. nye-bloggverden er litt sånn som gamle barne-tv vs. nye-barnetv.....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bonobo skrev:

Ja! Det var gode, gamle dager det. Gamle-bloggverden vs. nye-bloggverden er litt sånn som gamle barne-tv vs. nye-barnetv.....

Haha, det var en god sammenligning!

Det var langt færre toppbloggere før, og litt enklere å holde oversikt. Følte at alle på en måte kjent alle, og man fant ikke rene reklameinnlegg osv. Bloggverden var helt klart mye bedre før! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
52 minutter siden, Plexus skrev:

Haha, det var en god sammenligning!

Det var langt færre toppbloggere før, og litt enklere å holde oversikt. Følte at alle på en måte kjent alle, og man fant ikke rene reklameinnlegg osv. Bloggverden var helt klart mye bedre før! 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Bonobo skrev:

Ja! Det var gode, gamle dager det. Gamle-bloggverden vs. nye-bloggverden er litt sånn som gamle barne-tv vs. nye-barnetv.....

Tenk at vi nå er i alderen "ting var bedre før" Thihi :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier litt om forskjellen fra før til nå at jeg av og til tar meg i å lure på hvordan det har gått med de og hva de gjør på nå :fnise:

Men før var bloggene mer som en helt åpen dagbok, det var ingen kommersielle interesser og bloggerne tenkte ikke over det å beskytte privatlivet sitt.

Spesielt Jeanette Bye var så herlig åpen på godt og vondt med alle påfunnenen og meningene sine. Bloggene var ikke "staget" for å få mest mulig klikk eller lesere og bloggerne var ikke ute etter å fremstå som mest likandes/sponsorvennlig.

Men ja, @Sooool, det sier litt om alderen vår :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å lese blogger da jeg var sånn 12-13 år, og da husker jeg Marie Amanda var sååå forbildet mitt! Husker jeg så henne på Snadder.com (gammel àla nettby-blink-tulleside) før bloggen :laugh:  Syns det virker som hun har forandret seg endel (på en positiv måte), hvertfall i følge instaen hennes :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainy

De "gamle" bloggerne var jo uten tvil best! Nå er det nesten bare klikkhorer igjen. Kjedelig. Noen som husker NAS? Norman Alexander Sanderud :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rainy skrev:

De "gamle" bloggerne var jo uten tvil best! Nå er det nesten bare klikkhorer igjen. Kjedelig. Noen som husker NAS? Norman Alexander Sanderud :laugh:

Han husker jeg ikke. Men når jeg søkte han opp, så fant jeg en test om han. http://quiz.start.no/68254

:fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainy
1 minutt siden, Sooool skrev:

Han husker jeg ikke. Men når jeg søkte han opp, så fant jeg en test om han. http://quiz.start.no/68254

:fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:

Jeg husker den quizen! Haha :fnise: Tenk at det er 7 år siden han holdt på.. Jeg er bare 23, men føler meg som en gamlis allikevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fotballflue skrev:

Jeg kan ikke huske denne Jeanette Bye :klo: 

Hun var på en måte alle dagens gøye bloggere i ett. Hun blogget om spiseforstyrrelser (med en morsom vinkling selv om det var tragisk), silikonpupper, kjærester, veskehunder, korte kjoler, ønske om barn, konstante slankekurer, var lesbisk en liten stund og så fant hun en mann som hun slo seg ned med. Hun sluttet å blogge og fikk barn med han.

Teamene er typisk rosablogger men hun skrev så morsomt og lite selvhøytidelig - og av og til alvorlig - at man følte egentlig bare godhet for henne. Man ble også bekymret for henne siden hun var så åpen og ærlig og hun la ikke skjul på at hun slet psykisk ifbm kropp og spising.

Det var ingen clickbaits eller "si a men ikke b" som det er nå. Ingen bilderedigering, for det var få som kunne photoshop og smarttelefonen var ikke kommet enda så app var et fremmedord.

Dessverre så hun ikke hvor nydelig hun var uten alt stashet med silikonpupper, spraytan og extensions (hun var flott med alt dette også). Ut fra bilder jeg så for en stund siden så har hun fått en classy stil nå.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Nana skrev:

Hun var på en måte alle dagens gøye bloggere i ett. Hun blogget om spiseforstyrrelser (med en morsom vinkling selv om det var tragisk), silikonpupper, kjærester, veskehunder, korte kjoler, ønske om barn, konstante slankekurer, var lesbisk en liten stund og så fant hun en mann som hun slo seg ned med. Hun sluttet å blogge og fikk barn med han.

Teamene er typisk rosablogger men hun skrev så morsomt og lite selvhøytidelig - og av og til alvorlig - at man følte egentlig bare godhet for henne. Man ble også bekymret for henne siden hun var så åpen og ærlig og hun la ikke skjul på at hun slet psykisk ifbm kropp og spising.

Det var ingen clickbaits eller "si a men ikke b" som det er nå. Ingen bilderedigering, for det var få som kunne photoshop og smarttelefonen var ikke kommet enda så app var et fremmedord.

Dessverre så hun ikke hvor nydelig hun var uten alt stashet med silikonpupper, spraytan og extensions (hun var flott med alt dette også). Ut fra bilder jeg så for en stund siden så har hun fått en classy stil nå.

 

 

Jøss, jeg kan ikke skjønne hvordan jeg har gått glipp av henne :ohmy: jeg var jo innom nesten alle blogger som fantes på den tiden :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fotballflue skrev:

Jøss, jeg kan ikke skjønne hvordan jeg har gått glipp av henne :ohmy: jeg var jo innom nesten alle blogger som fantes på den tiden :fnise: 

Det var helt supre tider :-) Hun var bestevenn med exen sin og kjæreste med bestevenninnen sin en stund, datet kun sånne bodybuildertyper og periodetrente som bare fy. Altså var det duket for komplikasjoner opp, ned og i mente. Hun jobbet i resepsjonen på et hotell. Herlig, menneskeliig, nydelig pen og fantastisk underholdende.

Det var samtidig med begynnelsen til Klisjebarnet, Caffelatte (var ikke det Ida Wulff sin som het?) og Virrvarr/revolusjonært roteloft. Rundt år 2006 tipper jeg?

Jeg digget Virrvarr også, det var en oppegående og velskrevet blogg og så motsatt av Jeanette Bye som det går an å komme. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beate Eksund og Lars Tangen er de jeg husker best! Ligger fortsatt videoblogger av de på YouTube :) Good times

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Nana skrev:

Det var helt supre tider :-) Hun var bestevenn med exen sin og kjæreste med bestevenninnen sin en stund, datet kun sånne bodybuildertyper og periodetrente som bare fy. Altså var det duket for komplikasjoner opp, ned og i mente. Hun jobbet i resepsjonen på et hotell. Herlig, menneskeliig, nydelig pen og fantastisk underholdende.

Det var samtidig med begynnelsen til Klisjebarnet, Caffelatte (var ikke det Ida Wulff sin som het?) og Virrvarr/revolusjonært roteloft. Rundt år 2006 tipper jeg?

Jeg digget Virrvarr også, det var en oppegående og velskrevet blogg og så motsatt av Jeanette Bye som det går an å komme. 

ååååå kunne ønske jeg visste om den bloggen før, høres ut som bloggen over alle blogger! Det er SÅNNE bloggere vi trenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nana skrev:

Det var helt supre tider :-) Hun var bestevenn med exen sin og kjæreste med bestevenninnen sin en stund, datet kun sånne bodybuildertyper og periodetrente som bare fy. Altså var det duket for komplikasjoner opp, ned og i mente. Hun jobbet i resepsjonen på et hotell. Herlig, menneskeliig, nydelig pen og fantastisk underholdende.

Det var samtidig med begynnelsen til Klisjebarnet, Caffelatte (var ikke det Ida Wulff sin som het?) og Virrvarr/revolusjonært roteloft. Rundt år 2006 tipper jeg?

Jeg digget Virrvarr også, det var en oppegående og velskrevet blogg og så motsatt av Jeanette Bye som det går an å komme. 

Jeg husker ikke Jeanette Bye, men alle de andre du nevnte, husker jeg. Jeg digget også, og digger fortsatt, Virrvarr, aka Ida Jackson. Hun er helt genial. Godt å se at hun har klart seg så bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, pandabear skrev:

Jeg husker også Hege Kristiansen og bloggvenninnen Madeleine.

Samme her. Jeg følger Hege på instagram enda :P hehe. Det var bloggtider det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...