Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg skal jobbe oss over til neste side. :) 

Flinkt gjort, virkelig flinkt :roser: ikke mange ville klart nettopp det. :jolie: 

 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rumlemor! :hoppe: Alt vel med deg også? Da hadde jeg blitt glad. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg synes at vi i vår stakkato-tid-tilværelse, der dypere refleksjon altfor ofte blir avbrutt av et elektronisk 'ding', vanskjøtter menneksets åndelige dimensjon. Overflate blir stadig viktigere; dybde krever en konsentrasjon (kontemplasjon? meditasjon?) tempoet i tilværelsen ikke tillater, om vi ikke drar på hytta.

Holder på å lese Finn Skårderuds 'Uro', med undertittel 'En reise i det moderne selvet.' nå. (1997) 

Når vi ikke får tid til å tenke over "hva er det jeg driver og bruker livet mitt på?!", er vi lettere å kapre som konsumenter. Men jeg sporer også motkulturer, miljøbevissthet, mindfullness. Men religion? Det guddommelige? Skulle trodd jeg bannet i kjerka. Vi skal være åndelige – bare Gud holder seg unna! Eller, om Han ikke er en Han, men et noe uforklarlig noe.. kraft.. da, kanskje.

Huff, ikke meningen å utøse min frustrasjon. Jeg synes en livsanskuelse uten Skaperen i bildet blir.. uforklarlig. Der har du meg. (Jeg er ikke kreasjonist, men ikke evolusjonist heller).

Jeg liker at ting kan forklares, til og med om det involverer historiske mirakler.

Men dette burde jeg vel strengt tatt skrevet i 'Aldri vært her før'-tråden.

Veldig enig i mange av dine tanker her :Nikke: Og Finn Skårderud er en klok fyr! :jepp: Mener jeg noterte meg bak øret (hvor det er veeeeldig fullt nå) at han nettopp startet, eller skal starte en podcast om den slags via aftenposten (tror jeg?) Skal finne det, vil gjerne høre den selv nemlig :Nikke: 

4 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har også en gang gått ut og satt meg i en stol i hagen under det mest øspøsende sommerregnet
en kan tenke seg og det var vidunderlig å bli gjennomblaut inn til sjela mi. Da jeg var adskillig yngre altså. 

Jeg gjør ofte det på varme sommerdager enda jeg .. mens jeg vanner hagen samtidig! :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hei Rumlemor! :hoppe: Alt vel med deg også? Da hadde jeg blitt glad. 

Kan ikke klage når hoppeloppen dukker opp fra det store intet! :hoppe: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi det bra i kveld da? :jepp:  *se for seg bildet av Rumlen som hopper lykkelig i vannsprederens regn* 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :) *se for seg Rumlen med haveslange som hun klemmer sammen på ytterste tuppen
sånn at strålen deler seg og blir til mange stråler som slukker plantenes tørst*  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når :hoppe: sier :poff bortevekk: tror jeg :hoppe: må begynne å koble alle ledningsdingser fra strøm og nett og alt sånt. Å miste :hoppe: i flere dager på stampubben (sier kapteinen som aldri går på pubb eller kneiper) på grunn av lynende værfenomener ønsker ingen på kg å gjenoppleve. 

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Godt man har pose på hodet :opplyser: 

:opplyser: Men Emil i Lønneberget sa at det viktigste er å holde seg tørr på føttene. Du må få en pose til og putte poser i skoa, Rumlemor. :vinke:  Jammen bra den der vinker oppover og ikke nedover, for der er det ingen, foreløpig. 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er sant. Alt sammen. :jepp: 

:opplyser: Jeg ljuger da aldri.  

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra nå? :klo:  *vanskelige greier sånne nattsamtaler* 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ja, vi burde visst krype til køys, alle mann!

Anonymkode: 3af29...14d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Bortsett fra nå? :klo:  *vanskelige greier sånne nattsamtaler* 

Mitt utgangspunkt er at ærlighet varer lengst. Også i Hoppetråden. Og ærligtalt nå skal jeg hoppe ut av forumet for å sove. 

:natti:  Hoppemor, bli ikke borte mer, jeg er traumatisert nok, nå. :jepp: 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raumatisering er vonde greier, så jeg får ønske Demses en riktig fredfull og lindrende natt. 
Jeg skal snart sette min nese i samme retning. Min seng altså, ikke din. :fnise:  

Åhh...jeg ser på klipp på "tuben" av hunder som ønsker sine eiere velkommen tilbake etter langt fravær. 
Jeg kjenner i hjerterota at jeg svært gjerne vil ha en hund eller tre, men...jeg har jo dere! :klem: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...