Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Ja de er noen brannbomber om de først blir påtent, brannfarlige oljer tror jeg det er. Har snakket med brannvesenet om det pga noe med sameiet her :jepp: 

Huff, det visste jeg ikke :unsure: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Rumle skrev:

jeg forstår ikke hva du sier .. men :klemmer: likevel :Nikke: 

Alajebdueurjfbbfkeeopptt - sånn nå sa jeg også noe uforståelig så da tar jeg en :klemmer::Nikke: 

:ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Alajebdueurjfbbfkeeopptt - sånn nå sa jeg også noe uforståelig så da tar jeg en :klemmer::Nikke: 

:ler: 

:klemmer: til ALLE som snakker uforståelig! :Nikke::ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

:klemmer: til ALLE som snakker uforståelig! :Nikke::ler: 

:laugh: Blir mange :klemmer h her da :arwen: 

 

ÅÅÅÅÅÅÅHHH MADONNA taler i Washington NÅÅ :daane: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det nytter nok ikke, K. De vil ha pengene sine hvis det befinner seg en teve i ditt hjem. Bom Basta! 

Deg. :jepp:  Jeg skrivefeilet litt. 

Nja, jeg er ikke så sikker på det. Fordi jeg har lest litt, og en tv uten antenneingang er en tv uten tvturner, og skal følgelig ikke betales for. 

14 minutter siden, Frøkensina skrev:

:laugh: Blir mange :klemmer h her da :arwen: 

 

ÅÅÅÅÅÅÅHHH MADONNA taler i Washington NÅÅ :daane: 

Hva ser dere dette på :klo: 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Her står det noe som kanskje er aktuelt for deg, K:
https://www.nrk.no/lisens/sv-kun-monitor-1.11580427

Takk. Da ser dette ut som om man kan plombere tven og ikke betale lisens. Alternativt, når tven er noen år gammel, kjøpe en ny tv ute tvsignalmottaker (eller hvordan nå dette skal formuleres på fagspråket?)  

En ny tv til noen tusenlapper blir jo raskt tjent inn igjen når man slipper tv lisensen.  Tror jeg skal snakke med noen kloke hoder, uten fare for å dumme meg ute. :link: løp og kjøp. 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på CNN inntil de sensurerte henne for "the F bomb" :rolleyes: og så så jeg resten på livefeeden til Washington Post. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Må plomberes av fagpersonell. ;)  

:Nikke:  det var en sånn "plomberingsfyr" jeg tyvlyttet til. Han jobbet med å plombere tver. 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jammen da er det i orden da. :hoppe: 

Jeg er litt usikker på om jeg stoler på disse folka og på at jeg forstår dette riktig. Lim igjen antenneingangen på tven, betal 990 kroner, få papirene og slipp den forhatte nrklisensen. Dersom oppskriften er så enkel, hvorfor gjør ikke alle med fiber dette da? Ligger her noe en K ikke har forstått? 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sinkbøtter er jo luksusvarer :jolie: 

Kanskje jeg burde spørre ett annet sted? (Og her kom Sina dalende ned fra oven :vinke: ) Hoppe nevnte tvlisensen forleden. Men hvordan plomberer man tv er? Jo, det var noen som sa i dag at det bare er å få tvenantenneinngangen limt igjen, hos proffe verksteder, også se på tv via nettet. VIRKER nesten for godt til å være sant at da forsvinner hele nrklisensen? Drakula kan kanskje noe om saken? 

Tenkte jeg det ikke, på rømmen for å dukke opp på kg :daane: 

Anonymkode: d7aca...61f

TV en må plumber's av autorisert verksted, som legger ved /innrapporteres bevis for døden. Men du nå da heller ikke ha video/DVD spiller (med tuner del) eller set-top-box (tv-boks fra linjeleverandør som Get/Canaldigital/Alibis/NextGenTel/etc) Du må heller ikke ha flere TVer son har tuner. Det er altså nok å ha 1 tuner og NRK kan kreve avgift/lisens.

Det er altså mulig, men du må sørge for å kvitte deg med ALLE tunere.

Edit:Jeg har selv ikke gjort dette, men jobben har gjort det med en TV som ble kjøpt som monitor, og det gikk greit.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

TV en må plumber's av autorisert verksted, som legger ved /innrapporteres bevis for døden. Men du nå da heller ikke ha video/DVD spiller (med tuner del) eller set-top-box (tv-boks fra linjeleverandør som Get/Canaldigital/Alibis/NextGenTel/etc) Du må heller ikke ha flere TVer son har tuner. Det er altså nok å ha 1 tuner og NRK kan kreve avgift/lisens.

Det er altså mulig, men du må sørge for å kvitte deg med ALLE tunere.

Edit:Jeg har selv ikke gjort dette, men jobben har gjort det med en TV som ble kjøpt som monitor, og det gikk greit.

Der kommer usikkerheten på nytt, vi har fått fiber i en av boligene fra en av de leverandørene du nevner. Der har vi og bestilt tv pakke. Jeg forstår deg dit hen at når vi har tvpakke med kanaler så slipper vi ikke unna nrklisensen? 

Unnskyld min treighet!

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kommer usikkerheten på nytt, vi har fått fiber i en av boligene fra en av de leverandørene du nevner. Der har vi og bestilt tv pakke. Jeg forstår deg dit hen at når vi har tvpakke med kanaler så slipper vi ikke unna nrklisensen? 

Unnskyld min treighet!

Anonymkode: d7aca...61f

Du risikerer klart å komme i en diskuterer posisjon om du har dekoder, ja.. Om du kun hadde valgt Internett, og bruker NRK nett-tv, ser TV2 gjennom TV2Sumo og tilsvarende for andre kanaler så burde det gå greit. Men med dekoder tror jeg ikke det går (og derfor mange ikke gjør det).

Men dette er jeg ikke sikker på, men er slik jeg har forstått saker og ting.

Gratulerer med fiber dog, det gjør susen. Mistenker at du da har Altibox, og de leverer lik oppstrøms som nedstrøms hastighet såkalt synkront (SDSL), ordet merkes om du har behov for å jobbe hjemmefra og må lagre større dokumenter/filer tilbake til jobbnettverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Posedamen er i farta, ser jeg :ninja:  noen andre :vetikke: 

Anonymkode: d7aca...61f

Hei :)

Noen av oss er i telletråden telle til 500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler
Spoiler

 

 

Nå tuller det seg :sur: 

Takk for beskjed. Jeg er ikke så glad i telletrådene. Kanskje jeg skal ta fornuften fatt og sove :klo: 

Anonymkode: d7aca...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold
  Skjul innhold

 

 

Nå tuller det seg :sur: 

Takk for beskjed. Jeg er ikke så glad i telletrådene. Kanskje jeg skal ta fornuften fatt og sove :klo: 

Anonymkode: d7aca...61f

Jeg forstår. Jeg ønsker deg en god natt og sov godt :hjerte:  :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...