Gå til innhold

"Følelsesløs" i armene? Uke 33.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 20 år som er førstegangsgravid. Er gravid i uke 33. Føles ut som jeg har "mistet følelsene" i armene, og akkurat som om jeg er tom for krefter i armene(fra skulder til fingrene) eller mistet blodtilførselen på en måte. Får det jevnt over hele kroppen hvis jeg står oppreist.. Litt vanskelig å forklare på en annen måte.. 

 

Ringte føden og ble fortalt at dette var normalt, og kunne vedvare helt til fødsel.. Noen som har opplevd lignende, og har noe råd hva som hjelper imot? Fikk dette dor noen uker siden, Super slitsomt... 😰

Anonymkode: 07ac1...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler du at armene på måte sovner? Jeg får det samme til tider. Mest plagsomt når jeg sover om natta og våkner at jeg ikke lenger har følelse i fingrene, e så ubehagelig :sprettoy: Jeg har blitt fortalt at det er pga væske som samlet seg i kroppen som trykker på nerver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, karlakarl skrev:

Føler du at armene på måte sovner? Jeg får det samme til tider. Mest plagsomt når jeg sover om natta og våkner at jeg ikke lenger har følelse i fingrene, e så ubehagelig :sprettoy: Jeg har blitt fortalt at det er pga væske som samlet seg i kroppen som trykker på nerver.

Ja litt sånn ja... Huff kan jo hende at det er det ja :( Ingenting som "hjelper" mot det? Vurderte Paracet, men gir jo ikke mening at det skal hjelpe heller 🙈 

Anonymkode: 07ac1...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja litt sånn ja... Huff kan jo hende at det er det ja :( Ingenting som "hjelper" mot det? Vurderte Paracet, men gir jo ikke mening at det skal hjelpe heller 🙈 

Anonymkode: 07ac1...59f

Drikk mye vann og unngå salt mat og koffein sa min jordmor :) Salt binder væske i kroppen og koffein er væskedrivende. Dvs at du bare tisser ut all væske i kroppen. For å unngå væske i kroppen må du bare drikke mer vann, kroppen trenger hvert fall mer vann i svangerskapet. Jeg er uke 32+1. Jeg er kun plaget hvis jeg ikke har drukket nok vann i løpet av dagen eller før jeg legger meg. Da våkner jeg helt garantert av at diverse kroppsdeler har sovnet :sprettoy: Paracet vil nok bare gjøre ting verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, karlakarl skrev:

Drikk mye vann og unngå salt mat og koffein sa min jordmor :) Salt binder væske i kroppen og koffein er væskedrivende. Dvs at du bare tisser ut all væske i kroppen. For å unngå væske i kroppen må du bare drikke mer vann, kroppen trenger hvert fall mer vann i svangerskapet. Jeg er uke 32+1. Jeg er kun plaget hvis jeg ikke har drukket nok vann i løpet av dagen eller før jeg legger meg. Da våkner jeg helt garantert av at diverse kroppsdeler har sovnet :sprettoy: Paracet vil nok bare gjøre ting verre.

Okei, tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å drikke mere vann, kanskje det som er svaret ja ☺️☺️

Anonymkode: 07ac1...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karpaltunnelsyndrom ja. Jeg fikk også i begge armer. Nå er det snart 3 år siden fødsel og jeg har det dessverre fortsatt. Ikke like ille, men kommer og går.

Anonymkode: 71e0c...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carpal tunnel syndrom, ganske vanlig blandt gravide og plagene forsvinner som regel etter fødselen. oppstår gjerne pga hevelse i hendene som er vanlig mot slutten av svangerskapet. Den carpal tunnel er en tunnel i håndleddet som er veien for nerver og sener i fingrene. Når en gravid kvinne begynner å hovne opp, klyper den ekstra væsken disse nervene. Nervene reagere ved å ikke bære opplysninger som de normalt ville eller ved å sende smertesignaler. Fordi carpal tunnelen er så små, kan selv den minste hevelsen føre til symptomer, og symptomene øker på natten fordi den væsken som bassenger i føttene og anklene i løpet av dagen er frigjort fra tyngdekraften og kan strømme til hendene. 

Anonymkode: ca95a...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Den 28.2.2016 at 13.01, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er ei jente på 20 år som er førstegangsgravid. Er gravid i uke 33. Føles ut som jeg har "mistet følelsene" i armene, og akkurat som om jeg er tom for krefter i armene(fra skulder til fingrene) eller mistet blodtilførselen på en måte. Får det jevnt over hele kroppen hvis jeg står oppreist.. Litt vanskelig å forklare på en annen måte.. 

 

Ringte føden og ble fortalt at dette var normalt, og kunne vedvare helt til fødsel.. Noen som har opplevd lignende, og har noe råd hva som hjelper imot? Fikk dette dor noen uker siden, Super slitsomt... 😰

Anonymkode: 07ac1...59f

karpal tunnel syndrom. Jeg hadde det i begge mine svangerskap, og mot slutten var det direkte smertefullt. Men det hjelper å sove med støttebandasjer på armene. Tok mange uker etter fødsel før det var helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...