Gå til innhold

Flere som driver med Geocaching?


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Den 25.2.2016 at 22.44, Linaria skrev:

Hadde vært hyggelig å finne noen som ville prøve å løse Mystery-cacher med meg. Jeg liker dem veldig godt, men to (eller flere) hoder tenker bedre enn ett, og det føles litt ensomt å måtte finne ut av alt på egen hånd. Bor i Skottland for tida, men flytter til Oslo til sommeren og skal bo der til jul. Er gjerne med på å løse mysterier hvor som helst i verden :)

Liker mystery cacher godt og det gir en god mestringsfølelse når svaret dukker opp etter timer med å stange hodet i veggen.

Løste i går en strikkeoppskrift som ga meg koordinater. Hvem hadde trodd at jeg skulle holde på med strikkeoppskrifter (eller skjønne at det var en strikkeoppskrift i det hele tatt. Tok noen dager det også)

Edinburgh og omegn skulle jeg gjerne cachet i. Fikk med meg en del severdigheter da jeg gikk på skole der (som Arthur's Seat), men Cramond Island fikk jeg ikke med meg. Er så mange steder man oppdager når man Geocacher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria
2 minutter siden, reybr skrev:

Liker mystery cacher godt og det gir en god mestringsfølelse når svaret dukker opp etter timer med å stange hodet i veggen.

Løste i går en strikkeoppskrift som ga meg koordinater. Hvem hadde trodd at jeg skulle holde på med strikkeoppskrifter (eller skjønne at det var en strikkeoppskrift i det hele tatt. Tok noen dager det også)

Edinburgh og omegn skulle jeg gjerne cachet i. Fikk med meg en del severdigheter da jeg gikk på skole der (som Arthur's Seat), men Cramond Island fikk jeg ikke med meg. Er så mange steder man oppdager når man Geocacher.

Det lyspæreøyeblikket når man plutselig forstår oppgaven er så deilig. Veldig mestringsfølelse, sant :P

Wow, strikkeoppskrift hadde jeg aldri fått til! Imponerende!

Er veldig mange fine cacher her i Edinburgh. Ingenting slår Inverness da. Flere av de beste cachene jeg har funnet var der. 

I dag skal jeg til Glasgow. Har litt i bakhodet å dra til noen andre counties i området rundt der for å finne cacher i hele Skottland, men får se hva jeg får til. Kanskje jeg finner en Stagecoach til et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, reybr skrev:

Liker mystery cacher godt og det gir en god mestringsfølelse når svaret dukker opp etter timer med å stange hodet i veggen.

Løste i går en strikkeoppskrift som ga meg koordinater. Hvem hadde trodd at jeg skulle holde på med strikkeoppskrifter (eller skjønne at det var en strikkeoppskrift i det hele tatt. Tok noen dager det også)

Edinburgh og omegn skulle jeg gjerne cachet i. Fikk med meg en del severdigheter da jeg gikk på skole der (som Arthur's Seat), men Cramond Island fikk jeg ikke med meg. Er så mange steder man oppdager når man Geocacher.

Ooh, har du GC til strikke-cachen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skikkelig dumt spørsmål. Lastet ned geocaching-app på iPhone og en venninne og jeg gikk for å prøve den ut. Var tre spørsmål en skulle svare på for å få koordinatorene. Men etter at vi hadde fått dem så skjønte vi ikke hva vi skulle gjøre videre. Ikke fant vi et sted på appen hvor vi kunne skrive inn koordinatorene. Prøvde å gå slik at de kom opp på kompasset. Men da stod vi på start igjen, på parkeringsplassen. 

Anonymkode: 365a7...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si uten å ha sett selve oppgaven. Når jeg løser oppgaver så pleier jeg å gjøre det hjemme og endre koordinatene på nettsiden.

Hvis jeg gjør det ute i felt, så gjør jeg det via veipunkt/waypoint funksjonen i appen

Anonymkode: 65107...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Den 07/04/2016 at 20.47, AnonymBruker skrev:

Jeg har et skikkelig dumt spørsmål. Lastet ned geocaching-app på iPhone og en venninne og jeg gikk for å prøve den ut. Var tre spørsmål en skulle svare på for å få koordinatorene. Men etter at vi hadde fått dem så skjønte vi ikke hva vi skulle gjøre videre. Ikke fant vi et sted på appen hvor vi kunne skrive inn koordinatorene. Prøvde å gå slik at de kom opp på kompasset. Men da stod vi på start igjen, på parkeringsplassen. 

Anonymkode: 365a7...7c0

Google maps :) eller, hvis du er inne på 'navigate' og trykker på de tre prikkene i hjørnet, kan du legge inn nytt waypoint.

Jeg er i Irland igjen og samler counties. Fant nettopp en i Co. Clare, og nå er jeg på vei til Cork :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Da har jeg cachet i 12/32 irske counties. Har en del litt kjedelige igjen, så kan være jeg kjøper bus pass og drar raskt gjennom dem. Er også noen jeg gleder meg masse til, som Donegal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.4.2016 at 17.52, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å si uten å ha sett selve oppgaven. Når jeg løser oppgaver så pleier jeg å gjøre det hjemme og endre koordinatene på nettsiden.

Hvis jeg gjør det ute i felt, så gjør jeg det via veipunkt/waypoint funksjonen i appen

Anonymkode: 65107...16b

Nedenfor var det godt beskrevet hvordan legge inn nye koordinater. Men ellers ville jeg noks tartet med vanlige cacher som nybegynner. :) Det kan være vanskelige nok å finne. Og helst de med 1 eller 1.5 i vanskelighetsgrad først :) 

 

Lykke til med en utrolig moro hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. mai er det Megaevent i Steinkjer. Anbefaler alle geocachere å dra dit. Masse muligheter til å bli bedre kjent med hobbyen, snakke med likesinnede og ikke minst cache i dagesvis. Eventer i alle varianter fra 5. mai og hele helgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som driver med geocaching, betaler dere 329 kr i året for appen? Syns det er litt drøy pris..! Det skulle heller vært en engangssum.

Jeg har gratisversjonen nå, men får bare se cachene, får ikke gjøre noe. Når jeg trykker for å få mer informasjon om en cache, blir jeg bedt om å betale for 3 mnd tilgang, eller evt 1 år for 329,-. Kjedelig! Og det mest irriterende er jo at hvis jeg logger på nettsiden, DA får jeg se alle cachene, med informasjon og alt. Hvorfor får jeg da ikke se det på mobil-appen? Skjønner ikke logikken :-P

Anonymkode: 3982d...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Den 26 April 2016 at 9.59, AnonymBruker skrev:

Dere som driver med geocaching, betaler dere 329 kr i året for appen? Syns det er litt drøy pris..! Det skulle heller vært en engangssum.

Jeg har gratisversjonen nå, men får bare se cachene, får ikke gjøre noe. Når jeg trykker for å få mer informasjon om en cache, blir jeg bedt om å betale for 3 mnd tilgang, eller evt 1 år for 329,-. Kjedelig! Og det mest irriterende er jo at hvis jeg logger på nettsiden, DA får jeg se alle cachene, med informasjon og alt. Hvorfor får jeg da ikke se det på mobil-appen? Skjønner ikke logikken :-P

Anonymkode: 3982d...f50

Jeg betaler dette, ja. Er absolutt verdt det, da jeg driver med Geocaching utrolig mye, og har fått så mye glede av det at jeg gjerne betaler disse pengene. 
Tror at hvis du laster ned en annen app, så kan du se premium-cachene uten premium? Er ikke sikker. Har aldri ikke vært premium :P Synes det er svært lite penger for alt jeg får ut av det, og jeg bruker mye mer penger på å reise rundt for å finne spennende Geocacher, haha

Logikken er jo at du skal se at cachene er der og få lyst til å kjøpe premium. 

I dag skal jeg ut og finne min første Wherigo som cache nummer 600. Har hørt at det er en utrolig bra en, og har lest romanen den er basert på for å få den beste opplevelsen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd noem ganger, men blir irritert når GPS-en hopper. Det er for mange meters feilmargin. Har prøvd med Google maps, men samme problem der. 

Anonymkode: 68f20...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd noem ganger, men blir irritert når GPS-en hopper. Det er for mange meters feilmargin. Har prøvd med Google maps, men samme problem der. 

Anonymkode: 68f20...427

Jeg har ofte dette problemet også, men har funnet 650 cacher med mobilen. Pleier å gå greit om jeg leser hintene og bruker satelittbilde for å se hvor cachen skal være, selv om dette ikke er så lett om den er midt i skogen. 
Tenker å skaffe meg håndholdt GPS til caching snart. Flytter tilbake til Norge i juli, og frister med noen ordentlig lange cacheturer i skogen, med telt, og da er man nødt til å ha GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Linaria

Noen som har noen cacheplaner i sommer? Jeg flytter tilbake til Norge i juli, og skal snart skaffe meg GPS, så blir noen lange geotrails. Vehuskjerringa frister, og hadde vært gøy å gå fra Kongsvinger til Sverige, da det kryr av cacher i skogen der. 

I går var jeg i Pentland Hills rett sør for Edinburgh, og det var nydelig. Oppe i åsene traff jeg ingen andre mennesker, og hadde fantastisk utsikt. Blir noen sånne turer til før jeg flytter til Island! Er dessverre ikke så mange cacher på Island, men blir der i en måned, så skal finne så mange som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Linaria

I sommer blir det caching i verdens sørligste by, Ushuaia, og en del andre steder i sørlige Sør-Amerika! :laugh:

Noen som har noen kule nord/sør/øst/vest-ligste funn? Min nordligste er Kløfta, men har skikkelig lyst til å dra til Svalbard for å slå søstera mi og Bardufoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 22.44, Linaria skrev:

Flere som driver emd Geocaching her? Hva er den beste cachen dere har funnet? Har dere reist noen spennende steder for å cache?

Hadde vært hyggelig å finne noen som ville prøve å løse Mystery-cacher med meg. Jeg liker dem veldig godt, men to (eller flere) hoder tenker bedre enn ett, og det føles litt ensomt å måtte finne ut av alt på egen hånd. Bor i Skottland for tida, men flytter til Oslo til sommeren og skal bo der til jul. Er gjerne med på å løse mysterier hvor som helst i verden :)

Har snart løst over 70 stk:) Driver og holder på:) er fra Fredrikstad da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

I Irland og samler counties igjen! Tatt Antrim, Down (om det stenmer at Lagan er grensa), Derry, Tyrone og er nå i Donegal. I morgen skal jeg prøve meg på Carlow igjen, et sted som skuffa sist. Har nå 17 av 32 counties, så er en del igjen.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk spørsmål - er GPS'en på mobilen god nok, eller er man nødt til å bruke "skikkelig" GPS? De er vel litt mer nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Nevian skrev:

Teknisk spørsmål - er GPS'en på mobilen god nok, eller er man nødt til å bruke "skikkelig" GPS? De er vel litt mer nøyaktig?

det varierer jo hvor mye penger du vil bruke =) 

personlig har jeg samsung s6 edge pluss og har fantastisk dekning stort sett overalt, men at den klipper på par meter i ny og ne. men utenom det har jeg i min tid med geo ikke hatt/sett nødvendigheten med dyre gps'er :) hehe men det er veldig fra person til person, men i værste tilfelle har jeg merket at om du skrur av gps på mobil/nett på mobil og KUN lar appen styre deg med den gps dems så funker det enklere :) hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 time siden, Nevian skrev:

Teknisk spørsmål - er GPS'en på mobilen god nok, eller er man nødt til å bruke "skikkelig" GPS? De er vel litt mer nøyaktig?

Har hørt mange si at mobil er minst like bra som gps, så man kan kjøpe bærbare ladere og bare cache med mobilen. Jeg har funnet 717 cacher kun med mobil, men blir gps snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...