Gå til innhold

FlyBabe prøver


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg kan ha en prøvedagbok, jeg også?

Jeg har ingen barn fra før, men samboer har en gutt på snart 7 år.  Vi er begge snart 33, og har vært samboere i 3 år. Jeg er frisk, men han har nedsatt sædkvalitet, noe som gjør at vi står i kø for IVF.  Vi hører til St. Olavs. Vi har fått time til forsamtale i april.

Jeg har mange tanker og ting jeg lurer på. Jeg grugleder meg veldig, noe jeg regner med er vanlig. Jeg har hatt lyst på barn i mange år, så dette er ganske viktig for meg. Jeg prøver å tenke at det er mulig det IKKE går bra, for å beskytte megselv, men tror egentlig ikke det funker..

I dagboka kommer jeg til å skrive litt om tanker og følelser, samt oppdateringer på prosessen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Weebs skrev:

Hei! Her vil jeg gjerne følge. Det blir spennende å høre hvordan det går med dere fremover :) 

Velkommen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Snotra skrev:

Følger med jeg også, skjønner det blir spennende tider framover! :)

Velkommen skal du være =) ja, det er spennende... men nå går tiden veldig sakte, dessverre :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet å dele av, men er i underskudd selv. :) Lykke til på babyferden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Havrekjeksen skrev:

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet å dele av, men er i underskudd selv. :) Lykke til på babyferden! 

Tusen takk! :) lykke til til deg også! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker veldig mye. På alt mulig. Jeg hadde jo selvsagt planer om å være under 30 år når jeg fikk barn, men livet går ikke alltid som man planlegger. Jeg gruer meg til å være "gammel mor". Jeg så en parodi av "Unge Mødre" på Underholdningsavdelingen, og tenkte at "sånn blir jeg"... Jeg er livredd for å bli en dårlig mor.

Jeg håper jeg blir gravid i løpet av året. Det er rart at det skal bli så altoppslukende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cel skrev:

Kommer til å følge med deg jeg og.  Lykke til!  ☺ Og så liker jeg nicket ditt 😊

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NESTEN panikkangst og pusteproblem... det er fem uker til vi skal på sykehuset for forsamtale, og selv om tiden på en måte går sakte, vet jeg at jeg har så mye å gjøre at plutselig er dagen der. Heldigvis er påsken der, for den regner jeg med går raskt. Jeg er ellers veldig stressa og opptatt på jobb, så tiden går.. Tankene kommer for det meste om kveldene, når samboeren er på trening og jeg har tid til å tenke..

Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg blir frustrert, lei meg og synes det er urettferdig når det popper opp bilder av gravide, beskjeder om at det er barn på vei og så videre på facebook, snap, insta, tv og alt sammen... det føles ut som om det er babyer og gravide over alt! Bare å kjøre forbi barnehagen er kjipt, og får meg til å grine. When did this happen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Jeg føler alle kjendiser blir gravide og hater hele gjengen! Kunne de ikke tatt en pause? Vis litt hensyn :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så blir jeg sint på meg selv fordi jeg tenker sånn og ikke bare er glad på andres vegne. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja. Langvarig prøving får virkelig frem den mindre sjarmerende siden av folk :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe gøy.. jeg vet at folk ikke kan ta hensyn til meg, og at jeg ikke er den eneste i verden. Men av og til lurer jeg litt på hva folk tenker med når de kommenterer ting til meg.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag fikk jeg vite at ei venninne er gravid med nummer 3. Jeg vet jeg ikke har lov, men jeg kjenner jeg blir litt sjalu og lei meg på en måte. Skulle bare ønske det var like lett for oss...

Det nærmer seg heldigvis time på St. Olavs, så jeg prøver å fokusere på det i stedet. Jeg regner med at siden påska er en hyggelig tid, så går tiden raskt. Jeg er veldig spent på hva de kommer til å si, og hvor raskt vi kommer i gang etter samtalen. Jeg skal ha mensen 1, 5 uke etter samtalen, så jeg håper vi får starte da. Jeg kjenner det er vanskelig å planlegge fremtiden både med tanke på jobb og når det gjelder fritid, når jeg ikke aner hva som skjer.  Det er litt kjipt nå som noen planlegger konsert i høst, og jeg ikke vet om jeg kan bli med.. Jeg er dessverre en sånn som må ha en plan. Et liste-menneske. Litt sånn OCD... ;)

Håper det går bra med dere andre prøvere der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 19.3.2016 at 17.22, FlyBabe skrev:

I dag fikk jeg vite at ei venninne er gravid med nummer 3. Jeg vet jeg ikke har lov, men jeg kjenner jeg blir litt sjalu og lei meg på en måte. Skulle bare ønske det var like lett for oss...

Det nærmer seg heldigvis time på St. Olavs, så jeg prøver å fokusere på det i stedet. Jeg regner med at siden påska er en hyggelig tid, så går tiden raskt. Jeg er veldig spent på hva de kommer til å si, og hvor raskt vi kommer i gang etter samtalen. Jeg skal ha mensen 1, 5 uke etter samtalen, så jeg håper vi får starte da. Jeg kjenner det er vanskelig å planlegge fremtiden både med tanke på jobb og når det gjelder fritid, når jeg ikke aner hva som skjer.  Det er litt kjipt nå som noen planlegger konsert i høst, og jeg ikke vet om jeg kan bli med.. Jeg er dessverre en sånn som må ha en plan. Et liste-menneske. Litt sånn OCD... ;)

Håper det går bra med dere andre prøvere der ute!

Vi får håpe påsketida blir ei fin og hyggelig tid som flyr avsted. Skjønner veldig godt at du er både spent og utålmodig, masse lykke til på St.Olavs! :)

Jeg kjennner meg forresten litt igjen med det med planleggingen. Selv kjører jeg egentlig på som normalt til det motsatte er bevist. Har f.eks kjøpt meg billett til en metall-festival i utlandet i sommer. Så får man heller ta det som en gledelig overraskelse hvis noe annet skulle påvirke deltakelsen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Vi får håpe påsketida blir ei fin og hyggelig tid som flyr avsted. Skjønner veldig godt at du er både spent og utålmodig, masse lykke til på St.Olavs! :)

Jeg kjennner meg forresten litt igjen med det med planleggingen. Selv kjører jeg egentlig på som normalt til det motsatte er bevist. Har f.eks kjøpt meg billett til en metall-festival i utlandet i sommer. Så får man heller ta det som en gledelig overraskelse hvis noe annet skulle påvirke deltakelsen. :fnise:

Tusen takk! Jeg satser på at både ferien og de få dagene på jobb før samtalen fyker av sted. :)

Vi har ikke så god råd at jeg kan planlegge (kjøpe billetter osv) ting som ikke blir noe av, samt at om vi blir gravide må vi spare til babyen kommer. Men jeg planlegger jo litt, selvsagt. :) Men kjenner at livet er satt litt på vent, på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig lett å bli sjalu og sår i prøvetiden. Spesielt når det er kollegaer, venner eller familie som får. Man får det så nært på kroppen og det er ofte forventet at man skal bli glade og reagere positiv. Med fremmede eller kjendiser så kan man sutre litt eller ignorere hele nyheten, men det går ikke med folk man har rundt seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Havrekjeksen skrev:

Det er utrolig lett å bli sjalu og sår i prøvetiden. Spesielt når det er kollegaer, venner eller familie som får. Man får det så nært på kroppen og det er ofte forventet at man skal bli glade og reagere positiv. Med fremmede eller kjendiser så kan man sutre litt eller ignorere hele nyheten, men det går ikke med folk man har rundt seg. 

 

Nei, jeg jobber selvsagt med det, men det går ikke alltid så bra... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...