Gå til innhold

FlyBabe prøver


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Kanskje tid for en liten update?

Dagene går forbi, og vi er snart ferdige med februar. Jeg har vært på CT denne uken, som heller var en grusom opplevelse. Ikke fordi selve CT-scanningen var grusom, den var jo fort gjort, men for ei som veldig ofte besvimer og til og med kan få tilstivningsanfall av sprøyter og lignende, var det grusomt fra jeg innså at jeg måtte ha kanyle og kontrastvæske intravenøst, til den var ferdig satt. Så jeg satt altså i to timer og grudde meg, samtidig som jeg drakk kontrastvæske "for harde livet". Det var ikke noe behagelig. Det er selvsagt ikke noe jeg kan gjøre noe med, jeg besvimer selv om jeg er rolig og tenker det skal gå bra. Det er sykt irriterende og jeg blir ofte sint på meg selv fordi jeg ikke kan kontrollere det med å forberede meg mentalt. I tillegg må jeg jo si det til de som skal behandle meg, og jeg føler jeg lager en stor sak av ingenting. Det er like pinlig når det går bra, som når jeg faktisk besvimer. I tillegg babler jeg i vei, for å unngå å tenke på hva de driver med. Denne gangen ringte de til en anestesisykepleier som skulle sette kanylen, men en av de to radiografene greide det rett før hun kom. Så den stakkars sykepleieren kom helt forgjeves. Snakk om å lage styr! Skikkelig pinlig, med andre ord. Denne gangen gikk det altså BRA. Heldigvis. Flau som bare det etterpå, men jeg får bare tenke at de forhåpentligvis er vant til litt av hvert. Resultatene kommer vel om en ukes tid. Jeg kjenner jeg er LITT redd for at de skal finne noe annet, mer alvorlig, som er galt med meg, men jeg satser på det bare er gallestein, og at jeg får operere SNART!

I tillegg var det jo det med vekta. Jeg kjenner motivasjonen er long gone, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal finne den igjen. Tror ikke den har GPS, dessverre. Jeg har i alle fall gått noen turer, og stort sett spist sunt, men det er en del igjen før jeg kan ta et nytt forsøk. Vi holder på med en del andre "prosjekt", noe som gjør at jeg ikke kommer til å ta et nytt forsøk før om en stund uansett, og da har jeg mer tid til å finne motivasjonen også.

Det er deilig å ikke gå på hormoner i alle fall. Det er lettere å glede seg over andres graviditeter, og det er ikke så ille å se babyer. Ei venninne har fortalt at hun er gravid, og selv om jeg blir litt trist, så greier jeg å glede meg veldig på hennes vegne. Tankene i hodet mitt var "Så koselig! Snart er det min tur også!" Så jeg får håpe jeg får rett. Vi SKAL få det til.

Vi har også snakket litt om å kanskje sette inn to egg neste gang. Jeg tror vi skal takle tvillinger greit, og da er vi "ferdige" med det. Vi får se hva vi bestemmer oss for når dagen er der.

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok akkurat som du sier, at dette har de som jobber på sykehus opplevd før :) Jeg kjenner flere som besvimer av sprøyter, og flere som har klaustrofobi og veldig problemer med ct-undersøkelser av den grunn. Det er jo ikke noe man kan noe for.

Godt å høre at hormonpausen gjør godt, sånn at du kan lade opp til nytt forsøk og til ni månder med ekstra hormoner etterpå :) Ha ei fin helg du også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Illy skrev:

Det er nok akkurat som du sier, at dette har de som jobber på sykehus opplevd før :) Jeg kjenner flere som besvimer av sprøyter, og flere som har klaustrofobi og veldig problemer med ct-undersøkelser av den grunn. Det er jo ikke noe man kan noe for.

Godt å høre at hormonpausen gjør godt, sånn at du kan lade opp til nytt forsøk og til ni månder med ekstra hormoner etterpå :) Ha ei fin helg du også! 

Ja, jeg trøster meg med det, men det er flaut likevel. Er jo tross alt voksen, og må av og til ha med meg mamma. :sur: Hehe..

Det er greit å ha en pause, men jeg kjenner jeg begynner å bli utåmodig med å komme i gang igjen. Fikk vite at ei god venninne er gravid, så da kommer tankene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en liten hilsen. Det var hyggelig å lese oppdateringen din. Jeg er enig med Illy, de som jobber på sykehus har god erfaring med alle slags typer pasienter, og tror nok dette føles kun ille for deg. Ikke noe å være flau over ihvertfall, selv om det er lettere sagt enn gjort. :klem: Også håper jeg ventetida på resultatet går fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LillyBe skrev:

En liten hilsen fra meg også :) Håper du har det fint?! Ønsker deg ei god helg <3

Takk for at du titter innom :) Jeg har det helt greit :) God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

God helg :)

Følger med her så fint med oppdateringen :)

Så hyggelig :) håper det er bra med deg :) god helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er dessverre ikke noe nytt enda. Vi har holdt på med andre krevende "prosjekt", og dette har derfor ligget litt på is. Jeg kjenner at motivasjonen for å gå ned i vekt er vanskelig å hente frem igjen, selv om det SÅ er verdt det.  Drømmen er å ha råd til PT, men det andre prosjektet koster mye, så jeg får se om jeg har råd senere. Jeg satser på å komme i gang med trening og fjellturer skikkelig nå når det blir vår, og lettere vær. Jeg har startet litt selvsagt, men det er tungt. Det verste er vel kanskje å ha et sunt kosthold hele tiden, og jeg vet jeg må gjøre en skikkelig innsats her også.

Jeg er omringet at damer som er gravide, og særlig på jobb. Ei av venninnene mine er også gravid. Det er tungt og vanskelig å sitte å høre på all babysnakket og gravidpratet, og å holde maska og late som om alt er ok. Jeg droppa å være sammen med gjengen i dag pga. dette. Venninna mi må jo få snakke om dette så mye hun vil, og jeg vil ikke legge en demper på det, samtidig klarer jeg ikke høre på det mer akkurat nå. Jeg gråt lenge i går...

Det ser ut som det kan bli operasjon i løpet av mai, og selv om det jobbmessig er en dårlig måned, så kommer jeg til å ta operasjonen så fort jeg får time. Da kan jeg fokusere 100% på vektnedgang og nytt innsett. Målet er vel at vi får et innsett til i løpet av høsten, og at vi da setter inn begge vi har på frys, om vi får lov av sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har vi hatt ei lang pause, og satser på å få prøve igjen i høst. Før det må jeg gå ned igjen i vekt, så nå er det bare å legge seg i hardtrening og passe på kostholdet. Motivasjonen er så som så, så jeg prøver å finne noe som kan hjelpe meg, som er mer synnlig eller "håndfast", på en måte.. tips mottas med takk!

Jeg har fått sommerfeire, så jeg satser på å trene styrketrening og gå på fjellet, og så ikke spise sukker, som første tiltak for å gå ned i vekt. Deretter blir det å innføre mye fisk, svin og kylling + grønnsaker selvsagt, og mindre pasta/ris/potet. Jeg merker at det er vanskelig å ikke spise godteri eller usunt i ferien, for man er som regel mer på farten, men jeg må bare prøve.

Det blir dessverre ikke ferie på oss i år, da vi har brukt alt for mye penger på andre (veldig viktige) ting, og satser på å spare nok til å pusse opp badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to som virkelig ble hekta på Fitbit hvis det er noe sånt du tenker på som håndfast :jepp:. Jeg ble halvveis inspirert og kjøpte Fitbit Flex. Anbefaler ikke den, ville mye heller kjøpt Charge :dry:. Men men :fnise:

Å legge om kostholdet er vanskelig synes jeg. Hvorfor må mat være så godt, liksom :raven:. Men jeg gikk faktisk ett år uten å spise godteri en gang. Bare for å se om jeg klarte det. Søtsuget var egentlig ikke så verst altså. Tror det er sannhet i det at du rett og slett blir avhengig. Så å kutte ut sukker er sikkert topp! :)

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg kjenner to som virkelig ble hekta på Fitbit hvis det er noe sånt du tenker på som håndfast :jepp:. Jeg ble halvveis inspirert og kjøpte Fitbit Flex. Anbefaler ikke den, ville mye heller kjøpt Charge :dry:. Men men :fnise:

Å legge om kostholdet er vanskelig synes jeg. Hvorfor må mat være så godt, liksom :raven:. Men jeg gikk faktisk ett år uten å spise godteri en gang. Bare for å se om jeg klarte det. Søtsuget var egentlig ikke så verst altså. Tror det er sannhet i det at du rett og slett blir avhengig. Så å kutte ut sukker er sikkert topp! :)

Hehe, jeg har fitbit, og det hjelper! :) Har veldig lyst på charge, men har bare flex atm. Tenker mer som at jeg har en slags belønning. Selvsagt er det en belønning i seg selv at jeg merker klær blir mindre og sånn, men det er så "fjernt" likevel.  Det er veldig vanskelig å legge om kostholdet, spesielt når man har andre enn seg selv å tenke på, men jeg har fått det til før, så jeg greier det vel nå. Jeg merka sist jeg slutta å spise godteri/sukker, at behovet forsvant. Tusen takk for svar og tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere antagelig er i gang igjen til høsten :) Håper sommeren blir en fin oppladning.

Kanskje du kan finne en belønning du gir deg selv når du har nådd et bestemt mål, f.eks. uten sukker i en uke eller måned, eller et vektmål? F.eks. et fint klesplagg. Eller å gå ut å spise på restaurant, med vin og dessert og alt en kveld. For noe tror jeg det er viktig å unne seg noe også. Og kanskje legge opp en belønningsplan? Etter ei uke får du noe, og etter en måned noe litt finere osv? Masse lykke til i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Illy skrev:

Så bra at dere antagelig er i gang igjen til høsten :) Håper sommeren blir en fin oppladning.

Kanskje du kan finne en belønning du gir deg selv når du har nådd et bestemt mål, f.eks. uten sukker i en uke eller måned, eller et vektmål? F.eks. et fint klesplagg. Eller å gå ut å spise på restaurant, med vin og dessert og alt en kveld. For noe tror jeg det er viktig å unne seg noe også. Og kanskje legge opp en belønningsplan? Etter ei uke får du noe, og etter en måned noe litt finere osv? Masse lykke til i hvert fall!

Ja, jeg tror jeg må ha noe sånt som nye treningsklær eller noe sånt, når jeg har gått ned så og så mange kg. Det var det jeg hadde sist. Denne gangen skal jeg være mer forberedt på at hormoner som herjer i kroppen gjør en sulten! ;) Tusen takk for lykkeønskninger og råd :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei. Nå har jeg lest gjennom hele dagblken din. :dagens-rose: Hvordan går det? Fikk dere satt inn to egg i høst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Hei. Nå har jeg lest gjennom hele dagblken din. :dagens-rose: Hvordan går det? Fikk dere satt inn to egg i høst? 

Hei! Så hyggelig at du gadd å lese =) Vi har ikke satt inn noe enda, nei. Jeg jobber fremdeles med å gå ned i vekt, og har kommet et stykke på vei, men har et stykke å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er vanskelig.. Vi går igjennom mye på hjemmebane for tiden, og slankeprosessen går treigt. Jeg har gått ned noen kg, men har stått på stedet hvil en stund nå. Jeg har alt for mange unnskyldninger, og jeg har ikke overskudd til noe særlig mer enn jobb og husarbeid. Så jeg går egentlig med kontant dårlig samvittighet fordi jeg ikke får trent og fordi jeg ikke spiser sunt nok. En veldig dårlig sirkel. Jeg har i alle fall kuttet ut sukker, men jeg greier ikke helt å kutte ut potetgull og litt usunn mat. Mengden blir heller ikke rett, særlig i helgene spiser jeg for mye. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til PT...

Å få barn er ganske fjernt for meg nå, og jeg greier ikke bruke det som motivasjon for trening og slanking.

I'm in a bad place atm.

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres veldig tungt og frustrerende ut. Håper det løsner for deg snart, den må virkelig ta på og jeg skjønner godt at motivasjonen kan være manglende. Masse lykke til uansett! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snotra skrev:

Huff, det høres veldig tungt og frustrerende ut. Håper det løsner for deg snart, den må virkelig ta på og jeg skjønner godt at motivasjonen kan være manglende. Masse lykke til uansett! :klem:

Takk! Det er ikke enkelt for tiden, nei. Jeg håper bare at jeg kommer over kneika snart =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...