Gå til innhold

FlyBabe prøver


FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 timer siden, FlyBabe skrev:

Da er jeg endelig ruger! Dette blir spennende og litt skummelt... :)

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Det gikk dessverre ikke veien denne gangen. Jeg testa meg onsdag morgen, og den var negativ. Jeg klarte å holde ut en stund på jobb, og så dro jeg hjem tidlig og jobba hjemmefra i stedet. Det er litt greiere å grine hjemme, og ikke på kontoret. Jeg testa igjen testdag, i dag, og den var fortsatt like hvit. 

Den følelsen jeg kjenner mest på, er sinne. Jeg er sint på meg selv fordi jeg tillot meg å være positiv,og hadde stort håp. Det ble også medisinproblemer denne gangen. En misforståelse gjorde at jeg var uten Progynova noen dager, og etterpå var jeg uten Cyglogest en kveld. Jeg vet ikke hvor mye dette har å si for forsøket. Medisinen har nok spilt meg noen puss, siden jeg ikke har fått mensen og jeg har hatt smerter i magen som kunne ligne på festesmerter. Håpet var nok stort på grunn av det.

Nå må jeg i alle fall vente på TR. Har slutta på medisinen, og så skal jeg ringe til sykehuset når den kommer. Jeg får håpe jeg slipper å vente så lenge før vi tar neste forsøk.

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var trist å lese. Jeg sender deg varme tanker, og ikke vær for streng med deg selv. Det er helt naturlig å få forhåpninger - og det å være positiv skal man ikke gremmes over i ettertid, selv om man nok blir fortvila over at man tillot seg å ha litt trua. Jeg håper som deg at dere slipper å vente lenge før neste runde! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23.9.2016 at 13.27, Snotra skrev:

Huff, dette var trist å lese. Jeg sender deg varme tanker, og ikke vær for streng med deg selv. Det er helt naturlig å få forhåpninger - og det å være positiv skal man ikke gremmes over i ettertid, selv om man nok blir fortvila over at man tillot seg å ha litt trua. Jeg håper som deg at dere slipper å vente lenge før neste runde! :klem:

Tusen takk =) Det er så mange følelser og tanker man går igjennom i en slik prosess, det er mer slitsomt enn jeg trodde på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist, ja :klem: Jeg er enig med Snotra, det er veldig naturlig å få forhåpninger. Det er godt å ha håp og, men det blir selvsagt ekstra tungt når det ikke går. Jeg har hatt forhåpninger hver eneste måned. Og selv de gangene jeg vet at vi traff dårlig på EL, ble jeg skuffa og lei meg da mensen kom. Jeg kan tenke meg at den skuffelsen blir en god del større ved IVF. Da har man i tillegg "gått igjennom" så mye for å få den positive testen. Jeg har to bekjente som har vært igjennom IVF,  og begge sier at hele greia var en stor påkjennig, men at det desidert verste for dem var negativ test og mislykka forsøk. Av de to, har hun ene fått barn og hun andre er gravid og har passert uke 12 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Illy skrev:

Det var trist, ja :klem: Jeg er enig med Snotra, det er veldig naturlig å få forhåpninger. Det er godt å ha håp og, men det blir selvsagt ekstra tungt når det ikke går. Jeg har hatt forhåpninger hver eneste måned. Og selv de gangene jeg vet at vi traff dårlig på EL, ble jeg skuffa og lei meg da mensen kom. Jeg kan tenke meg at den skuffelsen blir en god del større ved IVF. Da har man i tillegg "gått igjennom" så mye for å få den positive testen. Jeg har to bekjente som har vært igjennom IVF,  og begge sier at hele greia var en stor påkjennig, men at det desidert verste for dem var negativ test og mislykka forsøk. Av de to, har hun ene fått barn og hun andre er gravid og har passert uke 12 nå :)

Takk for oppmuntring. :) Jeg prøver å se de positive tingene ved at det ikke gikk denne gangen, som at da kan jeg trene og gå på fjell igjen. Jeg turde ikke trene så veldig hardt etter innsett. Jeg tenker også at det er ting jeg skal gjøre annerledes neste gang. Håper vi får komme i gang igjen raskt! :) Vi har tross alt 3 + 2 x X forsøk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått mensen, og har snakka med St.Olavs om neste innsett. Får heldigvis gjøre det på neste syklus, så da blir det innsett i uke 46. Jeg skal som sagt gjøre en del ting annerledes neste gang, og jeg skal IKKE gå uten medisin. Vi får håpe at neste gang er gangen. :)

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, FlyBabe. 

Jeg skal i gang med IVF snart jeg også, gruer meg litt til påkjenningene: de hormonelle svingningene og evt negative resultatene. En skulle jo tro at en hadde vendt seg til negative tester nå, etter nesten to år som prøver. Men jeg føler det hjelper meg litt med de mentale forberedelsene å lese hvordan det er for andre. 

Takk for at du deler. Håper inderlig du får en positiv test snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg langt, langt nede. Har grått i en halvtime. I de siste dagene har flere rundt meg sagt at de er gravide. Jeg har bare lyst til å ligge i senga forever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Ta deg tid til å gråte og rase fra deg. Det trenger man i denne prosessen. Håper du snart føler deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke orka noe de siste dagene. Det hele er litt tragikomisk. Hun som skulle "erstatte" meg fordi jeg er "ustabil" i denne prøveperioden og de måtte ha en "vikar" for meg, sa at hun er gravid og forsvinner ut i svangerskapet FØR meg. Jeg føler meg degradert, mindreverdig OG SÅ kommer hun å sier hun er gravid. Akkurat nå kan ikke ting bli verre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Der syns jeg sjeben skulle sørget for at hun ventet noen måneder med den graviditeten. Jeg vet at det ikke hjelper å si at du er ikke mindreverdig, og det blir snart din tur i en sånn situasjon. Det er rett og slett bare kjipt. Skulle gjerne gitt deg halvparten av den sjokoladen jeg sitter og trøstespiser, sammen med en stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Illy skrev:

:klem: Der syns jeg sjeben skulle sørget for at hun ventet noen måneder med den graviditeten. Jeg vet at det ikke hjelper å si at du er ikke mindreverdig, og det blir snart din tur i en sånn situasjon. Det er rett og slett bare kjipt. Skulle gjerne gitt deg halvparten av den sjokoladen jeg sitter og trøstespiser, sammen med en stor klem.

Jeg tror nok min (vår) tur kommer, men det er skikkelig tøft for tiden.  Takk for klem (og sjokoladetanker) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er vi i gang igjen med Progynova. Jeg har time til UL 7. nov. Håper jeg responderer bedre på medisinen denne gangen, slik at jeg er klar med en gang. Sist måtte jeg trappe opp litt, men nå fikk jeg beskjed om å starte med det jeg starta med sist, altså 3 tabletter per dag.

Jeg kjenner at jeg er litt roligere denne gangen, siden jeg vet hvordan det skal foregå, men det er jo likevel mange tanker. Jeg håper inderlig at det går denne gangen. Jeg har som sagt tenkt å gjøre noen ting litt annerledes denne gangen, jeg tenker at det ikke kan skade å legge bedre til rette. Jeg skal gå mer turer, jeg skal ikke drikke kaffe eller te, og jeg skal ikke spise sukker. Så får vi bare krysse fingrene og håpe!

 

Wish us luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til!! Det kommer til å ordne seg til slutt, og du kommer ut av dette mye sterkere enn før du begynte. Veldig bra at du føler deg roligere denne gangen, det hjelper sikkert også på. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snotra skrev:

Masse lykke til!! Det kommer til å ordne seg til slutt, og du kommer ut av dette mye sterkere enn før du begynte. Veldig bra at du føler deg roligere denne gangen, det hjelper sikkert også på. :klem:

Tusen takk :) vi får satse på at det går denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...