Gå til innhold

Ingen seriøse blader for damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå for Elle kritikk pga dårlig reiserepotasje, der C P reiste til Venezia, frontet med en diger LV bag- turen var visst sponset av LV

er jo ingen seriøse dameblader igjen, noen som kan anbefale noe annet?

Anonymkode: 24818...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i "seriøs"? Blader som omhandler mote og skjønnhet er som regel sterkt sponset - bladet i seg selv er jo bare et PR- og reklameverktøy for merker.

Anonymkode: 6b89c...eb5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Jeg har sluttet å kjøpe ukeblader på fast basis, men innimellom så kjøper jeg og da blir det enten Shape Up eller danske Alt for damerne. Sistnevnte har utrolig mange gode oppskrifter og masse bra lesestoff for og om kvinner: http://www.alt.dk/

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste seriøse blader er fagblader som er både for kvinner og menn. Elle, Henne og div er magasiner en kjøper for å se nye moter, sminke, fine bilder, reise, kanskje litt interiør og en og annen litt matnyttig reportasje. om lag halvparten av disse bladene er reklame og det må det nesten være for at de i det hele tatt skal kunne dekke lønn og utgifter i forbindelse med den egenproduserte delen.

Jeg kjøper bare slike blader når jeg trenger litt inspirerende fjas for å oppdatere meg på motebildet og skjønnhetsprodukter.  Har innsett for lenge siden at jeg aldri kommer til å finne ett blad som dekker mine interesseområder, så derfor varierer jeg mellom hageblader,interiørblader, familien og lignende for håndarbeid,, glossy magasiner som det du nevner, ett og annet matblad, illustrert vitenskap og tegnaserier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Dameblader er jo meget seriøse læringskanaler for oss kvinner. Litt rolleblanding må vi godta fra noen som lærer oss å ... ja, altså ... som lærer oss alt ifra hva som rører seg på catwalken, hva som blir moten fremover, og ... som gir oss innsyn i ... altså ... nei, nå må du gi deg, jeg skjønner ikke hva du mener engang!

Dette gidder jeg ikke!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg kjøper bare slike blader når jeg trenger litt inspirerende fjas for å oppdatere meg på motebildet og skjønnhetsprodukter.  Har innsett for lenge siden at jeg aldri kommer til å finne ett blad som dekker mine interesseområder

Ut over sminke og sånn, hva har damer for interesseområder? Vask og rengjøring?

Anonymkode: d24a5...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Perelandra skrev:

Alle vet jo at kvinner bare er interessert i sminke, klær og interiør!

:ironi:

Eeeh...matlaging og rengjøring???

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Maximillian Cohen skrev:

Eeeh...matlaging og rengjøring!

Selvsagt, hvordan kunne jeg glemme det! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ut over sminke og sånn, hva har damer for interesseområder? Vask og rengjøring?

Anonymkode: d24a5...06b

Kjenner du ingen damer du da stakkars? har du noensinne sett et blad som spesialiserer seg på rengjøring?

Dersom vi gjør som deg og generaliserer, så kan jeg generalisere og si at alle damer er som meg: - de interesserer de seg for mat, land og hagebruk, musikk, barn og oppvekst, innblikk i folks liv i andre miljøer og andre steder på kloden, litteratur, interiør, "gjør det selv" enten det er om bygging, bil eller håndarbeid, vitenskap, helse, - sånn er alle damer og det er rat at vi ikke har fått et eget magasin med bare dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut over sminke og sånn, hva har damer for interesseområder? Vask og rengjøring?

Anonymkode: d24a5...06b

Kjøkkenredskaper?

Siste nytt innen lenker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dameblader er fordummende. De underbygger myten om at kvinner ikke er interessert i annet enn klær sminke og sladder. De lærer unge jenter at de ikke er fullverdige kvinner hvis de er opptatt av noe annet, og signalet er at hvis du ikke har disse temaene som dominerende områder i livet ditt, så er du ikke en ordentlig kvinne. Det finnes bare én måte å være kvinne på!

 

Slik sett er disse bladene en reell trussel mot likestillingen. Kvinner har i dag like rettigheter som menn, og sel vom det gjenstår utfordringer, finnes ikke noen systematisk diskriminering. Den skjulte diskrimineringen er derimot fortsatt et enormt problem, og så lenge kvinner ikke tas på alvor - gjennom f. eks. det søppelet disse bladene forer dem med fra ung alder - så vil ikke dette endre seg.

Det største problemet for likestilling i dag er at det media forer kvinner spesifikt med presser dem inn i en stereotyp rolle der de uuttalt blir stemplet som mislykkede kvinner hvis de ikke passer inn i malen.

Dette gjør meg sint!

 

Med hilsen fra en mann (som med adresse til sure bitre menn her inne ikke er hverken feminist eller sv-velger, og heller ikke har behov for å smiske meg i trusa på noen, siden jeg er i et stabilt forhold, så spar dere for det sedvanlige oppgulpet).

Anonymkode: 3c9e9...0bd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lady Mondegreen skrev:

Dameblader er jo meget seriøse læringskanaler for oss kvinner. Litt rolleblanding må vi godta fra noen som lærer oss å ... ja, altså ... som lærer oss alt ifra hva som rører seg på catwalken, hva som blir moten fremover, og ... som gir oss innsyn i ... altså ... nei, nå må du gi deg, jeg skjønner ikke hva du mener engang!

Dette gidder jeg ikke!!!

 

 

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, absinthia skrev:

Kjenner du ingen damer du da stakkars? har du noensinne sett et blad som spesialiserer seg på rengjøring?

Dersom vi gjør som deg og generaliserer, så kan jeg generalisere og si at alle damer er som meg: - de interesserer de seg for mat, land og hagebruk, musikk, barn og oppvekst, innblikk i folks liv i andre miljøer og andre steder på kloden, litteratur, interiør, "gjør det selv" enten det er om bygging, bil eller håndarbeid, vitenskap, helse, - sånn er alle damer og det er rat at vi ikke har fått et eget magasin med bare dette.

Du glemte karriere.

Anonymkode: ff3cb...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dameblader er fordummende. De underbygger myten om at kvinner ikke er interessert i annet enn klær sminke og sladder. De lærer unge jenter at de ikke er fullverdige kvinner hvis de er opptatt av noe annet, og signalet er at hvis du ikke har disse temaene som dominerende områder i livet ditt, så er du ikke en ordentlig kvinne. Det finnes bare én måte å være kvinne på!

 

Slik sett er disse bladene en reell trussel mot likestillingen. Kvinner har i dag like rettigheter som menn, og sel vom det gjenstår utfordringer, finnes ikke noen systematisk diskriminering. Den skjulte diskrimineringen er derimot fortsatt et enormt problem, og så lenge kvinner ikke tas på alvor - gjennom f. eks. det søppelet disse bladene forer dem med fra ung alder - så vil ikke dette endre seg.

Det største problemet for likestilling i dag er at det media forer kvinner spesifikt med presser dem inn i en stereotyp rolle der de uuttalt blir stemplet som mislykkede kvinner hvis de ikke passer inn i malen.

Dette gjør meg sint!

 

Med hilsen fra en mann (som med adresse til sure bitre menn her inne ikke er hverken feminist eller sv-velger, og heller ikke har behov for å smiske meg i trusa på noen, siden jeg er i et stabilt forhold, så spar dere for det sedvanlige oppgulpet).

Anonymkode: 3c9e9...0bd

Er det vanskelig å respektere damer som sluker disse magasinene?

Anonymkode: 40d68...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte karriere.

Anonymkode: ff3cb...f3d

Jepp, glemte at alle damer interesserer seg for pedagogisk forskning og forskning i naturfag og friluftsliv - glemte også friluftsliv generelt.  (Som sagt, jeg generaliserte over meg selv, siden vi damer er en ensartet masse) Ser forresten at det uansett lå ting som er relatert til min karriere i forrige innlegg.

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dameblader er fordummende. De underbygger myten om at kvinner ikke er interessert i annet enn klær sminke og sladder. De lærer unge jenter at de ikke er fullverdige kvinner hvis de er opptatt av noe annet, og signalet er at hvis du ikke har disse temaene som dominerende områder i livet ditt, så er du ikke en ordentlig kvinne. Det finnes bare én måte å være kvinne på!

 

Slik sett er disse bladene en reell trussel mot likestillingen. Kvinner har i dag like rettigheter som menn, og sel vom det gjenstår utfordringer, finnes ikke noen systematisk diskriminering. Den skjulte diskrimineringen er derimot fortsatt et enormt problem, og så lenge kvinner ikke tas på alvor - gjennom f. eks. det søppelet disse bladene forer dem med fra ung alder - så vil ikke dette endre seg.

Det største problemet for likestilling i dag er at det media forer kvinner spesifikt med presser dem inn i en stereotyp rolle der de uuttalt blir stemplet som mislykkede kvinner hvis de ikke passer inn i malen.

Dette gjør meg sint!

 

Med hilsen fra en mann (som med adresse til sure bitre menn her inne ikke er hverken feminist eller sv-velger, og heller ikke har behov for å smiske meg i trusa på noen, siden jeg er i et stabilt forhold, så spar dere for det sedvanlige oppgulpet).

Anonymkode: 3c9e9...0bd

Vel, "trøsten" her er at alle disse bladene går veldig dårlig.

Og det er heller ikke så rart. Ikke bare er de ensporede og kjedelige, de er elendig skrevet og består i hovedsak av reklame. I den grad man vil ha inspirasjon eller lese noe lett fordøyelig, tar man heller til internett. Så den dårlige nyheten er vel at fordummende blogger har tatt over for fordummende blader.

Det er lenge siden jeg har kjøpt noen magasiner overhodet, men gjør jeg det er det som regel når jeg flyr. Da kjøper jeg Intelligent Life (bilag til The Economist) og/eller Vanity Fair.

Som resultat av det dårlige markedet er også de fleste blader overpriset, og skal man betale noe vil jeg at det går rett sted. Det finnes et knippe blader som ikke har informasjon som er lett tilgjengelig gratis på nett, men de er få.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, absinthia skrev:

Kjenner du ingen damer du da stakkars? har du noensinne sett et blad som spesialiserer seg på rengjøring?

Nei, det var derfor jeg tenkte det måtte være det du tenkte på når du skrev:

37 minutter siden, absinthia skrev:

Har innsett for lenge siden at jeg aldri kommer til å finne ett blad som dekker mine interesseområder

;)

Anonymkode: d24a5...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marie90 skrev:

Det er lenge siden jeg har kjøpt noen magasiner overhodet, men gjør jeg det er det som regel når jeg flyr. Da kjøper jeg Intelligent Life (bilag til The Economist) og/eller Vanity Fair.

Stemmer i Intelligent Life, The Economist og Vanity Fair. Og Pondus.

Anonymkode: 42eda...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...