Gå til innhold

Tinder ødelegger for kvinner og noen få menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er dumt at det er så mange useriøse og at man burde finne en annen arena om man ønsker noe seriøst. Jeg finner ikke andre arenaer der jeg møter nye mennesker.

Anonymkode: 7569e...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er dere som stempler Tinder som useriøst + knulleapp, som ødelegger for andre. Fordi dere skremmer de seriøse fra å prøve Tinder. Det er noen som er seriøse på Tinder, og vi vil gjerne ha enda flere av dem. Så ikke skrem seriøse folk vekk! Tinder burde fortsatt være for alle, så får folk der inne bare fortelle hva de er ute etter. Verre er det ikke.

Anonymkode: 845a9...aae

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er dumt at det er så mange useriøse og at man burde finne en annen arena om man ønsker noe seriøst. Jeg finner ikke andre arenaer der jeg møter nye mennesker.

Anonymkode: 7569e...897

Det var en tid før nettdating, tinder og all den "jobbsøkinga". Har du ikke arenaer å gå til så er du nok bare nødt til å utvide dine interesser fra "Se Paradise Hotel på TVen" til å inkludere noe mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tinder er kanskje useriøst for mange i utgangspunktet, men jeg vet om mange som har funnet kjæresten sin der. Det er litt hva enn gjør det til selv. 

Anonymkode: 53542...69c

Jeg er helt enig. Det blir hva man gjør det til selv. Jeg styrer bevisst unna de veldig kjekke guttene som jeg vet jeg ikke har sjans på uansett for det hadde bare endt i tårer. Jeg ser heller på hele inntrykket av mannen på bildet og hva han eventuelt skriver i teksten. Hvis han fremstår som en seriøs og rolig type så sveiper jeg høyre. Er han dritkjekk, masse festbilder og bilder av seg selv i bar overkropp så ryker han til venstre. Jeg sier ikke at dette er oppskriften på å finne den rette, men tror man må være veldig bevisst på hva man søker etter når man sveiper hit og dit. Jeg har vært på date med flere menn fra Tinder som har vært ute etter et seriøst forhold, jeg kjenner meg ikke igjen at det er en knulle-app. 

Anonymkode: 5af47...a51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trollkarlen skrev:

Det var en tid før nettdating, tinder og all den "jobbsøkinga". Har du ikke arenaer å gå til så er du nok bare nødt til å utvide dine interesser fra "Se Paradise Hotel på TVen" til å inkludere noe mer interessant.

Du trenger ikke være frekk. Ser ikke på Paradise Hotel.

Anonymkode: 7569e...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er dumt at det er så mange useriøse og at man burde finne en annen arena om man ønsker noe seriøst. Jeg finner ikke andre arenaer der jeg møter nye mennesker.

Anonymkode: 7569e...897

 

Ærlig talt.

Det er de som er der for å få "venner og kjærester" som er useriøse. Det er en app der du skal bedømme et menneske ut i fra utseende, enkelt og greit. Hvis du mener det er en meget godt premiss for å skape dype og meningsfylle relasjoner så er det jo du som er useriøst og grunn. Det er en sex-app, og de som mener de står på moralsk høygrunn bare fordi de er villige til å legge noe seriøst i det at de finner andre mennesker fysisk attraktive, så har de misforstått noe vesentlig.

Kanskje er det nettopp pga det dere ikke blir valgt også. 

 

Anonymkode: 14eb7...856

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Ærlig talt.

Det er de som er der for å få "venner og kjærester" som er useriøse. Det er en app der du skal bedømme et menneske ut i fra utseende, enkelt og greit. Hvis du mener det er en meget godt premiss for å skape dype og meningsfylle relasjoner så er det jo du som er useriøst og grunn. Det er en sex-app, og de som mener de står på moralsk høygrunn bare fordi de er villige til å legge noe seriøst i det at de finner andre mennesker fysisk attraktive, så har de misforstått noe vesentlig.

Kanskje er det nettopp pga det dere ikke blir valgt også. 

 

Anonymkode: 14eb7...856

Hva er forskjellen på Tinder og andre nettdatingssider som Sukker og Match? Tinder er jo bare en mer moderne arena å finne en kjæreste eller sexpartner på. Andelen av seriøse, useriøse og idioter finnes på de andre nettsidene også. Folk får jo kjæreste etter de har vært med noen hjem fra byn også selv om den store uskrevne regelen er at man blir aldri kjæreste etter en ONS eller hvis man har sex på første daten. Jeg gjentar fra min forrige kommentar: Tinder er hva du gjør det til. 

Anonymkode: 5af47...a51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på Tinder og andre nettdatingssider som Sukker og Match? Tinder er jo bare en mer moderne arena å finne en kjæreste eller sexpartner på. Andelen av seriøse, useriøse og idioter finnes på de andre nettsidene også. Folk får jo kjæreste etter de har vært med noen hjem fra byn også selv om den store uskrevne regelen er at man blir aldri kjæreste etter en ONS eller hvis man har sex på første daten. Jeg gjentar fra min forrige kommentar: Tinder er hva du gjør det til. 

Anonymkode: 5af47...a51

 

Forskjellen er at premisset for de andre arenaene er kommunikasjon, mens tinder er rent utseendefokus. Du velger høyre/venstre basert på bilde til noen der det er underforstått at dette går på fysisk attraksjon. Oppegående mennesker skiller på fysisk attraksjon å det å like noen, og vil derfor synes at tinder er en billig måte å bli kjent med noen for en seriøs relasjon. Ingenting galt i å være på tinder, men det er rimelig patetisk å være der fordi man leter etter den store kjærligheten. Blir som å søke på en jobb og så klage over at arbeidsgiver bare er ute etter karakterer og erfaring og ikke deg som menneske. Tinder er ikke hva du gjør det til. Det er en sex-app, slev om det også finnes en gruppe som tydelig misforstår hva appen er ment for.  Hvem vil ha en dame som leter etter kjærester på tinder liksom? 

Anonymkode: 14eb7...856

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Forskjellen er at premisset for de andre arenaene er kommunikasjon, mens tinder er rent utseendefokus. Du velger høyre/venstre basert på bilde til noen der det er underforstått at dette går på fysisk attraksjon. Oppegående mennesker skiller på fysisk attraksjon å det å like noen, og vil derfor synes at tinder er en billig måte å bli kjent med noen for en seriøs relasjon. Ingenting galt i å være på tinder, men det er rimelig patetisk å være der fordi man leter etter den store kjærligheten. Blir som å søke på en jobb og så klage over at arbeidsgiver bare er ute etter karakterer og erfaring og ikke deg som menneske. Tinder er ikke hva du gjør det til. Det er en sex-app, slev om det også finnes en gruppe som tydelig misforstår hva appen er ment for.  Hvem vil ha en dame som leter etter kjærester på tinder liksom? 

Anonymkode: 14eb7...856

Jeg bruker ikke tinder for å kun se på utseendet. Utseendet har så klart noe å si, men jeg liker jo oftere de som ser snille ut, fremfor åpenbart kjekke. Om han er kjekk og vi begynner å chatte og jeg finner ut at personligheten hans ikke er tiltrekkende, sutter jeg jo å snakke med han. Det er faktisk ikke alle som er så overfladiske og bare ser på bildene og forvente å få forhold ut av det. Jeg bruker slike apper som en arena for å møte folk, fordi jeg ikke har andre gode arenaer å møte menn på. Det er faktisk ikke alle som er så utadvente at de er med på masse greier og bare tørr å sjekke opp personer helt edru på dagtid (spesielt her i skandinavia der man ikke er så sosial med fremmede som i andre kulturer).

Anonymkode: 7569e...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke tinder for å kun se på utseendet. Utseendet har så klart noe å si, men jeg liker jo oftere de som ser snille ut, fremfor åpenbart kjekke.

 

Uansett preferanser har dette like mye med utseende å gjøre. Du er på en arena der bildene og utseende teller, enten du faller for adoniser eller ola dunk. Derfor er det useriøst og innbille seg at appen er noe annet enn en sexapp, og det er hvertfall useriøst å kalle de som bruker appen til det den er ment for som useriøse. Det er jo nettopp de som er seriøse. De som er der fr å møte noen på overfladiske premisser.

Anonymkode: 14eb7...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Uansett preferanser har dette like mye med utseende å gjøre. Du er på en arena der bildene og utseende teller, enten du faller for adoniser eller ola dunk. Derfor er det useriøst og innbille seg at appen er noe annet enn en sexapp, og det er hvertfall useriøst å kalle de som bruker appen til det den er ment for som useriøse. Det er jo nettopp de som er seriøse. De som er der fr å møte noen på overfladiske premisser.

Anonymkode: 14eb7...856

Beklager, men appen er nøyaktig det du gjør den til. Det er ikke noe man bare kan avskrive som en "sexapp"

Anonymkode: 5fad3...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Uansett preferanser har dette like mye med utseende å gjøre. Du er på en arena der bildene og utseende teller, enten du faller for adoniser eller ola dunk. Derfor er det useriøst og innbille seg at appen er noe annet enn en sexapp, og det er hvertfall useriøst å kalle de som bruker appen til det den er ment for som useriøse. Det er jo nettopp de som er seriøse. De som er der fr å møte noen på overfladiske premisser.

Anonymkode: 14eb7...856

Jeg synes faktisk synd på deg. De sier jo at man ser automatisk etter det eneste man tror finnes der ute. Hvis man er singel dame som tror at det er kun sirumpede, ekle og slibrige menn der ute så er det kun det man finner også. Du tror at det er kun folk som er ute etter sex ute på Tindermarkedet.... ja, da er det også det du finner. Kanskje du bør få mer tillit til at det faktisk finnes folk som vil ta deg seriøst der ute. Psykolog er et godt sted å begynne.

Anonymkode: 5af47...a51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Uansett preferanser har dette like mye med utseende å gjøre. Du er på en arena der bildene og utseende teller, enten du faller for adoniser eller ola dunk. Derfor er det useriøst og innbille seg at appen er noe annet enn en sexapp, og det er hvertfall useriøst å kalle de som bruker appen til det den er ment for som useriøse. Det er jo nettopp de som er seriøse. De som er der fr å møte noen på overfladiske premisser.

Anonymkode: 14eb7...856

Det er både seriøse og useriøse folk der, og man kan se hva slags type personlighet mange har utifra bildene. Jeg styrer bevisst unna de åpenbart useriøse med baris-bilder. Det er den letteste måten å komme i kontakt med andre single, om det hadde vært et bedre alternativ, hadde jeg jo så klart benyttet meg av det, men det finnes altså ikke. 

Anonymkode: 7569e...897

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Forskjellen er at premisset for de andre arenaene er kommunikasjon, mens tinder er rent utseendefokus. Du velger høyre/venstre basert på bilde til noen der det er underforstått at dette går på fysisk attraksjon. Oppegående mennesker skiller på fysisk attraksjon å det å like noen, og vil derfor synes at tinder er en billig måte å bli kjent med noen for en seriøs relasjon. Ingenting galt i å være på tinder, men det er rimelig patetisk å være der fordi man leter etter den store kjærligheten. Blir som å søke på en jobb og så klage over at arbeidsgiver bare er ute etter karakterer og erfaring og ikke deg som menneske. Tinder er ikke hva du gjør det til. Det er en sex-app, slev om det også finnes en gruppe som tydelig misforstår hva appen er ment for.  Hvem vil ha en dame som leter etter kjærester på tinder liksom? 

Anonymkode: 14eb7...856

Dette premisset har du fokusert selv. På absolutt alle arenaer, også i virkeligheten, er det utseendet man sorterer på først. Tinder er muligens mer ærlig på det, men prinsippet er det samme overalt, uansett. 

Jeg vil forøvrig gjerne ha en dame som leter etter kjæreste på Tinder. Det virker som det er en del av dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke hadde vært folk som leter etter forhold på tinder, så hadde det vel omtrent ikke hvert damer der inne. Tror mange damer prøver å sortere bort alle useriøse og finne dem som ser ut som de har noe felles med, så er ikke rart menn får få matcher.

Anonymkode: 3278b...e6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skrevet mye om Tinder, men den appen var helt krise for en småkåt dame som meg på vei inn i en mani!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvorfor velger du ikke de mindre pene mennene da? De har jo tross alt mindre muligheter for å dumpe deg for å gå videre til neste knull.

Anonymkode: 2e65b...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor velger du ikke de mindre pene mennene da? De har jo tross alt mindre muligheter for å dumpe deg for å gå videre til neste knull.

Anonymkode: 2e65b...11c

Hvorfor skal hun det? Er da mange mindre pene drittsekker og mange pene som ikke er det. En vil jo gjerne ha en man er tiltrukket av

Anonymkode: 3278b...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor velger du ikke de mindre pene mennene da? De har jo tross alt mindre muligheter for å dumpe deg for å gå videre til neste knull.

Anonymkode: 2e65b...11c

Tror ikke det er utseendet som avgjør om menn (kvinner) player deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hadde egentlig vært fint med noen få data man kan kunne krysset av på Tinder. Hvorvidt man ønsker forhold eller ikke, om man har barn fra før/ønsker barn, høyde, interesser.

Anonymkode: 845a9...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...