Gå til innhold

Nei dere kan ikke vite at Gud finnes\ikke finnes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare ateister vil reagere på det jeg skrev her.

Anonymkode: ce423...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nei, man kan ikke vite helt sikkert, akkurat som at religøst ikke kan vite helt sikkert at Gud finnes. 

Jeg, personlig, tenker ikke over det. Jeg lever livet mitt, jeg tilber ingenting, og jeg forventer ikke at en mann som bor på en sky skal redde millioner av uskyldige små barn som sulter og blir misbrukt hver dag. Verden er en ond plass og bare mennesker kan gjøre noe med det. 

Ikke si at det er djevelens verk, fordi hvis Gud er allmektig kan han gjøre alt. Det er det allmektig betyr. 

Anonymkode: 779eb...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange nesten helt like halvdyslektiske, innholdsløse oneliner-tulletråder skal egentlig denne brukeren få lage?

Anonymkode: c95f4...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare ateister vil reagere på det jeg skrev her.

Anonymkode: ce423...145

....og du kan ikke vite at han fins! :)

Gud er nå så, men jeg tror at Jesus har levd i en eller annen variant. Tror også at han kanskje var litt oppskrytt. Og jomfrufødsel....vel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kan vite. Hvorvidt noen har sett Gud vet jeg ikke, men det finnes dem som har sett Jesus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

ALIENS!

Anonymkode: d884f...b29

Aliens er jo MYE mer sannsynlig enn gud. Rent statistisk så bør det jo finnes millioner av planeter med intelligent liv der ute. At aliens noen gang har besøkt jorden er derimot ganske usannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.2.2016 at 22.31, Aye skrev:

Hvis han finnes. Hvorfor lar han så mange uskyldige barn og voksne lide i verden da? 

Fordi han er en drittsekk.

For å svare på påstanden i hovedinnlegget: Nei, det er ikke mulig å bevise en negativ påstand, altså at noe ikke fins, eventuelt ikke er tilfelle. Det kan forklares på følgende måte:

Person 1: - Reinsdyr kan fly.

Person 2 tror ikke på dette, og tar med seg tolv reinsdyr opp i Eifeltårnet og sender dem ut. Ingen av dem viser tegn til å kunne fly, og samtlige styrter i bakken.

Person 2: Nå har jeg vist at reinsdyr ikke kan fly.

Person 1: Nei, de kan fly, men de valgte å ikke gjøre det i ditt forsøk.

En gud er det motsatte av vitenskap. Det fins ingen sett med kriterier som skal observeres for å påvise gud. Det nærmeste man kommer er at man via encefallogram har sett at det skjer noe spesielt i hjernen til folk som har en intens religiøs opplevelse. Det er ikke noe bevis for at det fins noen gud, det er bare et bevis for at det skjer noe i hjernen deres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, chisandra skrev:

....og du kan ikke vite at han fins! :)

Gud er nå så, men jeg tror at Jesus har levd i en eller annen variant. Tror også at han kanskje var litt oppskrytt. Og jomfrufødsel....vel. ;)

Jesus var han som ble født i stallen ved siden av profeten Brian. Han sto noen hakk bortafor Brian på torget og messet om sine religiøs erkjennelser. Jesus fikk langt flere tilhengere enn Brian, faktisk så mange at det ble en ny verdensreligion. Brian var glemt i nesten to tusen år, inntil en gjeng britiske komikere lagde en film om ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.2.2016 at 22.29, vikingmelk skrev:

EINSTEIN trodde på et "intelligent univers": Just sayin.

Nope. Han trodde IKKE på en personlig gud. Han gjorde det VELDIG klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 16.2.2016 at 22.31, Aye skrev:

Hvis han finnes. Hvorfor lar han så mange uskyldige barn og voksne lide i verden da? 

Hva gjør du for å hjelpe barn som lider ?

 

Den 18.2.2016 at 14.14, marleen skrev:

Det som gjør meg skeptisk er at han stod opp i fra døden? 

Jesus er ikke Gud.

 

Den 16.2.2016 at 0.39, chisandra skrev:

....og du kan ikke vite at han fins! :)

Gud er nå så, men jeg tror at Jesus har levd i en eller annen variant. Tror også at han kanskje var litt oppskrytt. Og jomfrufødsel....vel. ;)

les tittelen på tråden en gang til 

Nei dere kan ikke vite om Gud finnes\IKKE FINNES

Anonymkode: ce423...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for å hjelpe barn som lider ?

Anonymkode: ce423...145

Gir penger men kommer det fram til de barna som virkelig trenger det? Tvilsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aye skrev:

Gir penger men kommer det fram til de barna som virkelig trenger det? Tvilsomt. 

 

Blir det samme som å trykke "like" på facebook. 

 

Anonymkode: ce423...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Blir det samme som å trykke "like" på facebook. 

 

Anonymkode: ce423...145

Det er tross alt denne Gud som må redde barna og la de få ha det godt uten lidelse og uten å bli pint til døde. Hvorfor lar han dette skje? Et vanlig menneske kan ikke redde alle barna som lider, men det kan den allmektige Gud. Så hvorfor gjør han ikke noe hvis han finnes? Noe som er tvilsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...