Gå til innhold

Ulovlig å melde noen på luksusfellen?


Ullpledd

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en god venn som jeg har tenkt til å melde på luksusfellen. Jeg har funnet et søknadsskjema, men det ser ut til at man kun kan melde på seg selv? http://www.tv3.no/luksusfellen/soknadsskjema

Hvis jeg da utgir meg for å være han, ville jo dette ha vært ulovlig. Hvordan skal jeg da få til dette? Han trenger virkelig hjelp til å få ordnet opp i sin økonomiske situasjon.

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet ligger i at jeg har senere planer om å studere jus. Er derfor redd for at dette skal komme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ullpledd skrev:

Problemet ligger i at jeg har senere planer om å studere jus. Er derfor redd for at dette skal komme opp.

Hvordan skal det å få noen til å melde seg på luksusfellen ødelegge for dét? :ph34r:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullpledd skrev:

Problemet ligger i at jeg har senere planer om å studere jus. Er derfor redd for at dette skal komme opp.

Hvis du bruker fantasien din bittelittegrann, så kan du jo fylle ut skjema og så forklare med tekst at det gjelder en venn.....Jeeez.

Løsningsorientering heter dette.

Anonymkode: 4caa8...cbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må melde seg på selv. Punktum. Finale. 

- og jeg håper du forstår hvorfor man kun kan melde seg på seg selv og ingen andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig dårlig gjort. Det er jo ikke vanlig å ville legge ut om sine økonomiske problemer for hele norge...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med personen og fortelle han at du tror det ville være lurt for han å melde seg på? Da må du jo også forklare han hvorfor du mener det ville vært fornuftig. 

Det er vanskelig å gjøre noe med slike problemer om man selv ikke ønsker. De vil sikkert også unngå at folk som ikke vil på TV føler seg presset til å komme på tv, fordi noen venner meldte de på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts!

jeg har vurdert å melde på en bekjent selv fordi jeg håper og tror det vil bli hans eneste mulighet til å komme seg ut av gjeldshelvete. Han har brukt alle inkassobrevene til å fyre opp med. Jeg vet at har fått betalingsanmerkninger men har likevel klart å få kredittlån. Ikke skjønner jeg hvordan det er mulig. Det siste kredittlånet ble brukt til gamblertur til las vegas. 

En vakker dag vil han innse problemet, men da er jeg redd for at det er for sent. 

Anonymkode: ecca1...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ullpledd skrev:

Problemet ligger i at jeg har senere planer om å studere jus. Er derfor redd for at dette skal komme opp.

Da finner du ikke på noen ulovligheter. Og det er ulovlig, dokumentfalsk, faktisk, å utgi seg for å være noen andre. Du må innhente amtykke og få fullmakt til å melde kompisen din på.

Anonymkode: 178bd...2f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg søknadsskjemaet (evt ferdig utfylt og med vedlagt adressert konvolutt med frimerke) i postkassen til vedkommende. Skriv en anonym lapp og si at det er til vedkommende sitt beste. Eller finn på noe annet lurt! :)
Spørs helt på situasjonen og relasjonen. Kan du alliere deg med noen andre for å legge litt press på? 

Men er det virkelig ulovlig? Hvilken lov kommer det inn under anyways?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ullpledd skrev:

Hei! Jeg har en god venn som jeg har tenkt til å melde på luksusfellen. Jeg har funnet et søknadsskjema, men det ser ut til at man kun kan melde på seg selv? http://www.tv3.no/luksusfellen/soknadsskjema

Hvis jeg da utgir meg for å være han, ville jo dette ha vært ulovlig. Hvordan skal jeg da få til dette? Han trenger virkelig hjelp til å få ordnet opp i sin økonomiske situasjon.

Setter pris på svar! :)

Er det ikke bedre at du hjelper ham til å ta kontakt med Gjeldsrådgivning i kommunen? I stedet for å la ham drite seg ut foran hundretusener av mennesker? 

Anonymkode: 81cfd...237

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ullpledd skrev:

Hei! Jeg har en god venn som jeg har tenkt til å melde på luksusfellen. Jeg har funnet et søknadsskjema, men det ser ut til at man kun kan melde på seg selv? http://www.tv3.no/luksusfellen/soknadsskjema

Hvis jeg da utgir meg for å være han, ville jo dette ha vært ulovlig. Hvordan skal jeg da få til dette? Han trenger virkelig hjelp til å få ordnet opp i sin økonomiske situasjon.

Setter pris på svar! :)

Det er og forfalske dokument og er straffbart bare så du er klar over det.

Anonymkode: 648a3...a95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prate med han det gjelder? Du kan jo heller foreslå at han bør melde seg på.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å utgi seg for å være noen andre i slike saker er ikke særlig lurt eller langtenkt av deg. Før personen i tilfelle kom på TV, må han gå gjennom en lang prosess med kontraktskrivning etc..er ikke slik at luksusfellen bare banker på døra til de som har meldt seg på og så er det i gang. Det eneste du oppnår på dette viset er jo å sjokkere personen hvis luksusfellen tar kontakt, og i neste omgang kan han anmelde at noen har forsøkt å misbruke hans identitet. 

Hvis du er en så god venn så kan du heller snakke med vedkommende og tilby deg å hjelpe med å sette opp budsjett, eller forhandle med kreditorer, som vennen din kan gi deg fullmakt til å gjøre. 

Anonymkode: 44a39...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjay skrev:

Legg søknadsskjemaet (evt ferdig utfylt og med vedlagt adressert konvolutt med frimerke) i postkassen til vedkommende. Skriv en anonym lapp og si at det er til vedkommende sitt beste. Eller finn på noe annet lurt! :)
Spørs helt på situasjonen og relasjonen. Kan du alliere deg med noen andre for å legge litt press på? 

Men er det virkelig ulovlig? Hvilken lov kommer det inn under anyways?

Hadde jeg fått noe sånt anonymt i postkassen hadde jeg klikka. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, takk skrev:

Hadde jeg fått noe sånt anonymt i postkassen hadde jeg klikka. 

Ikke hvis du hadde selvinnsikt ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjay skrev:

Legg søknadsskjemaet (evt ferdig utfylt og med vedlagt adressert konvolutt med frimerke) i postkassen til vedkommende. Skriv en anonym lapp og si at det er til vedkommende sitt beste. Eller finn på noe annet lurt! :)
Spørs helt på situasjonen og relasjonen. Kan du alliere deg med noen andre for å legge litt press på? 

Men er det virkelig ulovlig? Hvilken lov kommer det inn under anyways?

Kan bare sendes inn elektronisk. Og de skal ha masse økonomiske opplysninger om søker. 

Anonymkode: 178bd...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...