Gå til innhold

Desperat. Hodebunnsproblemer!


leetha

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd fungoral sjampo fra apoteket?  Alle mine hodebunnsproblemer forsvant etter jeg testet den

Anonymkode: d893c...106

Ved et enkelt søk på google finner man frem til pakningsvedlegget på felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/ir/medisin/pasienter/pil-fungoral-mcneil-559457
Der kan man lese at bivirkningene ved bruk av fungoral sjampo fra apoteket kan være nettopp det ts er plaget av:
Rødhet, irritasjon, kløe eller lokal reaksjon på påføringsstedet, betente hårsekker, økt tåreflod, håravfall, tørr hud, endret hårtekstur (fett, tørt eller sprøtt hår), utslett og brennende følelse i huden.

+ at legen har jo sagt at hun ikke har hudforandringer som seboreisk eksem/dermatitt som fungoral sjampo blir brukt mot.

Anonymkode: 56d12...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, MinnisMus skrev:

Den er kanskje litt sterk, men det vil ikke gi mer hårtap. Snarere tvert i mot så er det flere studier som viser at Ketokonazol (som er virkestoffet i fungoral) hindrer hårtap og faktisk fører til økt hårvekst da den tar tak i det underliggende problemet i hodebunnen og også binder seg til androgene reseptorer i hodebunnen som gjør at androgene hormoner som DHT ikke kan bygge seg opp i hårsekkene i like stor grad. Viktig at du følger anvisningene og lar den virke i 5 minutter før de skyller den ut vel og merke.

Synes det er veldig merkelig at du ikke har blitt anbefalt bruk av soppdrepende sjampo når du har vært hos både fastlege og hudlege når man vet at sopp er den underliggende årsaken til flass.

Jeg har slitt med flass og kløe, og hudlegen har sagt at det ikke er tegn til sopp.

Anonymkode: 56d12...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse erfaringer her og det er litt godt å vite at man ikke er helt alene om dette selv om vil unna alle det perfekte hår og hodebunn. 

Jeg prøver å vaske håret hver 3 dag og gjøre minst mulig med det og røre det minst mulig. Baderommet er fylt til randen med diverse hårprodukter. Får jo angst for å miste mer hår også pluss at det ikke skal bli bedre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei,

det jeg bruker er vivese senso duo. Det er en olje som masseres inni hodebunnen. Det er nkså greit nåe man ser på andre midler,  som kompliserte masker eller kosttilskudd som funkgerer på en million andre ting enn hår. Og i tillegg kommer det sjampo fra samme serie som kan brukes hver dag. Dn fjerner ikke all naturlig olje man har på hodet allerede. Sammen fungerer de flott på hår hos en ung mor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Den 13.2.2016 at 18.16, mångata skrev:

Hvis man ikke bruker shampo, hva vasker dere håret med da? :huh:

Jeg bruker Vivese Senso duo. Hørte også at man gjerne kan bruke en sjampo med koffein. Da motvirker det hårtap også. Men min vivese klarer det ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Mannen min hadde flass så jeg kjøpte Davines natural tech purifying shampoo (er for tørr og fett hodebunn som har flass.) og davines natural tech purifying gel (som er en flasskur for hodebunnen). Den var helt sykt bra, etter EN bruk ble han flassfri. Helt utrolig, denne shampooen blir anbefalt på sykehus til personer med flass,eksem eller psoriasis i hodebunnen. Mannen min har hatt flass (type virkelig tykt lag i hodebunnen) i ALLE de år jeg har kjent han men nå er han helt flassfri, det er helt utrolig. Jeg har prøvd alt mulig på han og hadde nesten gitt opp før frisøren tipset meg om den. Jeg kjøpte den men tenkte jo at det helt sikkert ikke kom til å fungere men det gjorde virkelig det. Kuren brukes før håret vaskes, den skal virke i hodebunnen i rundt 10 minutter før du skal vaske hårer med shampoo. Anbefaler å kombinere disse to, for effekten var så god at han ble god etter å ha brukt denne kombinasjonen kun en gang. Så denne kan jeg virkelig anbefale!

Her har du linker:

https://www.blivakker.no/product/3024572/davines-natural-tech-purifying-shampoo-250ml

https://www.blivakker.no/product/3024574/davines-natural-tech-purifying-gel-150ml

Anonymkode: 9bdd7...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråstarter her

Ingen endring her. Mister mye hår og hodebunnen fortsatt tørr, sår, stram og vond

Prøvd mye forskjellig, til og med tatt biopsi av hodebunn. Ikke fått svar enda...

Bruker john master organics akkurat nå. Og jojoba olje natten før hårvask. Jeg har knusktørr hodebunn. Ikke fet. 

Blir sprø

Redd for å bli helt skallet...

Vurderer Yasmin p piller, som kan hjelpe på hårtap

Samtidig er det hodebunn som er problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EmmaDe skrev:

Jeg bruker Vivese Senso duo. Hørte også at man gjerne kan bruke en sjampo med koffein. Da motvirker det hårtap også. Men min vivese klarer det ganske bra.

Er dette en olje? Hvordan merket du at den virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, leetha skrev:

Tråstarter her

Ingen endring her. Mister mye hår og hodebunnen fortsatt tørr, sår, stram og vond

Prøvd mye forskjellig, til og med tatt biopsi av hodebunn. Ikke fått svar enda...

Bruker john master organics akkurat nå. Og jojoba olje natten før hårvask. Jeg har knusktørr hodebunn. Ikke fet. 

Blir sprø

Redd for å bli helt skallet...

Vurderer Yasmin p piller, som kan hjelpe på hårtap

Samtidig er det hodebunn som er problemet

Om du har flass shampoo så kan du kanskje kun prøve hårkuren jeg skrev om :  https://www.blivakker.no/product/3024574/davines-natural-tech-purifying-gel-150ml

Den kan virke på hodebunnen før du vasker håret, den lindrer veldig bra og den løser opp flassen. Hodebunnen blir helt ren  og uten flass. Har aldri sett en slik effekt på noe hårpleieprodukt før iallefall. Og som jeg sa det er denne de anbefaler på sykehuset til pasienter med slike problemer. Det er andre ting du også man gjøre mot hårtap sånn som red ligth theraphy og den kinesiske urten urten he shu woo. Men det kan jo være at dette har en forklaring.

Jeg føler virkelig med deg. Kan det være en allergi?

Les her: http://www.everydayhealth.com/skin-and-beauty/dry-scalp-and-dandruff-causes.aspx

her http://thescienceofeating.com/2015/08/18/causes-of-dandruff-simple-home-remedies/

og her http://bodyecology.com/articles/truth-dandruff.php

Håper du finner en løsning på dette nå. Hva sier legene? Noe nytt, har de noen teorier iallefall?

Anonymkode: 9bdd7...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.04.2016 at 21.25, AnonymBruker skrev:

Om du har flass shampoo så kan du kanskje kun prøve hårkuren jeg skrev om :  https://www.blivakker.no/product/3024574/davines-natural-tech-purifying-gel-150ml

Den kan virke på hodebunnen før du vasker håret, den lindrer veldig bra og den løser opp flassen. Hodebunnen blir helt ren  og uten flass. Har aldri sett en slik effekt på noe hårpleieprodukt før iallefall. Og som jeg sa det er denne de anbefaler på sykehuset til pasienter med slike problemer. Det er andre ting du også man gjøre mot hårtap sånn som red ligth theraphy og den kinesiske urten urten he shu woo. Men det kan jo være at dette har en forklaring.

Jeg føler virkelig med deg. Kan det være en allergi?

Les her: http://www.everydayhealth.com/skin-and-beauty/dry-scalp-and-dandruff-causes.aspx

her http://thescienceofeating.com/2015/08/18/causes-of-dandruff-simple-home-remedies/

og her http://bodyecology.com/articles/truth-dandruff.php

Håper du finner en løsning på dette nå. Hva sier legene? Noe nytt, har de noen teorier iallefall?

Anonymkode: 9bdd7...925

Ifølge legen har jeg ikke flass men tørr hodebunn. Er visst forskjell på det. Den tørre hodebunnen gjør at det klør, er stram etc. Ser jo ut som flassflak men er flass av tørr hodebunn. Har ikke fått svar på prøvene enda:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, leetha skrev:

Ifølge legen har jeg ikke flass men tørr hodebunn. Er visst forskjell på det. Den tørre hodebunnen gjør at det klør, er stram etc. Ser jo ut som flassflak men er flass av tørr hodebunn. Har ikke fått svar på prøvene enda:/ 

De produktene jeg sendte link til er ikke rene flass produkter men produkter som lindrer flere tilfeller av hodebunnsproblemer. Mannen klødde også mye i hodebunnen, men etter han startet på disse produktene så er han seriøst helt fint og klør ikke. Disse problemene har han slitt med i over 10 år, og jeg har prøvd så mye for at det skulle bli bedre. Hadde ingen tro før jeg prøvde det. Den masken/kuren feks løsnet opp all den tørre/flasshuden i hodebunnen med en gang. Han har kun brukt kuren en eller to ganger, hodebunnen holder seg nå helt fin ved å kun bruke shampooen. Men tror den kuren var utslagsgivende til at alt løsnet opp. Når jeg så i mannen sin hodebunn før så så jeg bare et tykt lag med hvitt glass, nå ser jeg en frisk og fin hodebunn. 

Anonymkode: 9bdd7...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De produktene jeg sendte link til er ikke rene flass produkter men produkter som lindrer flere tilfeller av hodebunnsproblemer. Mannen klødde også mye i hodebunnen, men etter han startet på disse produktene så er han seriøst helt fint og klør ikke. Disse problemene har han slitt med i over 10 år, og jeg har prøvd så mye for at det skulle bli bedre. Hadde ingen tro før jeg prøvde det. Den masken/kuren feks løsnet opp all den tørre/flasshuden i hodebunnen med en gang. Han har kun brukt kuren en eller to ganger, hodebunnen holder seg nå helt fin ved å kun bruke shampooen. Men tror den kuren var utslagsgivende til at alt løsnet opp. Når jeg så i mannen sin hodebunn før så så jeg bare et tykt lag med hvitt glass, nå ser jeg en frisk og fin hodebunn. 

Anonymkode: 9bdd7...925

Ok. Bruker man den i tørt hår før dusj eller i dusjen. Eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, leetha skrev:

Ok. Bruker man den i tørt hår før dusj eller i dusjen. Eller begge deler?

Den kuren bruker man i tørt hår. Man tar den i hodebunnen (den kommer med en spiss tipp for lett fordeling) og så lar man den virke i 10-15 minutter før man går i dusjen å vasker den ut med shampoo. Den er veldig lindrende, har prøvd den selv (har ikke flass men litt ømfintlig hodebunn noen ganger).  

Anonymkode: 9bdd7...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, EmmaDe skrev:

Dette er olje pluss en shampoo. Sammen går det veldig fint. Håret ble tjukkere og kan gres lettere. Enklere å lage en frisyre og sånt. Jeg køpte de her: http://worldglobalnews.com/47/artikler/senso-duo/?aid=80242

Så litt muffens ut den siden:/

Vil ikke bruke enda mer penger på humbug som ikke virker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge slitt med akkurat det samme som deg. Det eneste jeg har prøvd som har funket er kortison fra legen, men det har liksom kommet tilbake veldig fort etter at jeg sluttet å bruke det, og man kan jo ikke smøre på kortison i all evighet heller (pluss at det er superstress å skulle gnikke det inn i hodebunn morgen og kveld og håret ser skittent ut). Har dessverre ingen løsning til deg, for meg varierer det liksom fra ille til veldig ille... så tips for å unngå at det blir veldig ille i alle fall: ikke bruk tørrsjampo og saltvannspray, det tørker ut hodebunnen fullstendig (og jeg mistenker det er grunnen til at problemene mine startet, overdrevet bruk av tørrsjampo..). Ikke bruk produkter med mye parfyme nært hodebunnen. Når du bruker balsam (helst en mild og parfymefri), masser den også inn i hodebunnen, ikke bare inn i håret. Drikk masse vann og få i deg en del sunt fett. Dropp megavarmt vann i dusjen, dropp hårføner. (jeg vet, alle disse tipsene er litt motsatt av "fint hår"-tips, men det hjelper litt i alle fall.

Akkurat nå holder jeg på å teste en olje fra Kiehls (magic elixir) som skal smøres inn i hodebunnen en stund før man dusjer. Etter en gangs bruk har jeg merket at jeg har klødd mindre i alle fall, men det må vel gjøres en del ganger før man vet om det funker. Har prøvd mange typer "vanlig" olje før, men jeg har følt at de nærmest bare har gjort hodebunnen tørrere, pluss at det er megakliss og vanskelig å vaske ut - oljen fra Kiehls var lett å vaske ut, og jeg følte faktisk at hodebunnen ble "nourished" av den, så jeg har utrolig nok(!) forhåpninger for at den kan hjelpe meg. Men jeg kan evt. oppdatere her senere om den hjelper sånn på ordentlig, eller ikke :-) Føler veldig med deg, denne dritten her er så utrolig stress! 

Anonymkode: 1043a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lenge slitt med akkurat det samme som deg. Det eneste jeg har prøvd som har funket er kortison fra legen, men det har liksom kommet tilbake veldig fort etter at jeg sluttet å bruke det, og man kan jo ikke smøre på kortison i all evighet heller (pluss at det er superstress å skulle gnikke det inn i hodebunn morgen og kveld og håret ser skittent ut). Har dessverre ingen løsning til deg, for meg varierer det liksom fra ille til veldig ille... så tips for å unngå at det blir veldig ille i alle fall: ikke bruk tørrsjampo og saltvannspray, det tørker ut hodebunnen fullstendig (og jeg mistenker det er grunnen til at problemene mine startet, overdrevet bruk av tørrsjampo..). Ikke bruk produkter med mye parfyme nært hodebunnen. Når du bruker balsam (helst en mild og parfymefri), masser den også inn i hodebunnen, ikke bare inn i håret. Drikk masse vann og få i deg en del sunt fett. Dropp megavarmt vann i dusjen, dropp hårføner. (jeg vet, alle disse tipsene er litt motsatt av "fint hår"-tips, men det hjelper litt i alle fall.

Akkurat nå holder jeg på å teste en olje fra Kiehls (magic elixir) som skal smøres inn i hodebunnen en stund før man dusjer. Etter en gangs bruk har jeg merket at jeg har klødd mindre i alle fall, men det må vel gjøres en del ganger før man vet om det funker. Har prøvd mange typer "vanlig" olje før, men jeg har følt at de nærmest bare har gjort hodebunnen tørrere, pluss at det er megakliss og vanskelig å vaske ut - oljen fra Kiehls var lett å vaske ut, og jeg følte faktisk at hodebunnen ble "nourished" av den, så jeg har utrolig nok(!) forhåpninger for at den kan hjelpe meg. Men jeg kan evt. oppdatere her senere om den hjelper sånn på ordentlig, eller ikke :-) Føler veldig med deg, denne dritten her er så utrolig stress! 

Anonymkode: 1043a...342

Oppdater gjerne nærmere ja.

Jeg bruker kun john masters organics akkurat nå. Er ikke verre iverfall. Og før dusj har jeg jojoba olje i hodebunnen. Den er lett å vaske ut. 

Kuttet tørrsjampo helt. Faktisk da det begynte her og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.05.2016 at 16.30, leetha skrev:

Så litt muffens ut den siden:/

Vil ikke bruke enda mer penger på humbug som ikke virker..

 

Ok... kan du si litt mer om den? Nei jeg bare gikk inn, tenkte det gjennom og bestemte meg å prøve den. Hvis de uansett gir garanti på resultater (eller pengene tilbalke), så var jeg rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...