Gå til innhold

Klem av terapeuten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt å få klemmer av terapeuten sin? 

Behandleren min klemmer meg etter hver behandling, hans initiativ. Jeg har ikke gått til en før, så lurer på om dette er vanlig i terapi? Det er jo hyggelig, selv om det føles litt rart.. Han gir og en del komplimenter. 

Normalt? Han er mann, jeg dame.

Anonymkode: fda0f...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 2Bhonest

Kommer jo helt an på hvilken terapeut det er...

Er det en i hokus pokus bransjen, så gjør de gjerne det...

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Kommer jo helt an på hvilken terapeut det er...

Er det en i hokus pokus bransjen, så gjør de gjerne det...

Psykolog.

Anonymkode: fda0f...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt i mitt hode. En psykolog skal gi trygge rammer og aldri sette pasienten i en sånn situasjon at han/hun lurer på intensjoner.

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, blomstre skrev:

Ikke normalt i mitt hode. En psykolog skal gi trygge rammer og aldri sette pasienten i en sånn situasjon at han/hun lurer på intensjoner.

 

 

 

Synes og det er litt rart, er nå blitt lange klemmer der han stryker meg på ryggen. Men han prøver vel bare trøste i en kjip tid. 

Anonymkode: fda0f...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Genevieve

Nei det har jeg aldri opplevd. Høres en smule uprofesjonelt ut i mine ører. Men det kan hende det er en grunn for det. Jeg ville spurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det normalt, for andre ikke. Får være grenser for mistenksomhet, da...

Anonymkode: c0e0f...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver vel bare å fremstå som hjertelig og varm, da, og trøste deg. Ikke sikkert han har noen skumle intensjoner med klemmingen sin.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Jeg synes ikke det er en vanlig ting å gjøre. Normalt? Jeg vet ikke. Jeg ville ha spurt ham om det. Jeg hadde forstått det om det var aller siste timen, men selv da er det normalt å spørre om det er ok av ham å gjøre det. Kunne du tenke deg å ta det opp med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig og ikke noe man som behandler skal gjøre. 

Jeg behandler pasienter daglig, og jeg er klar på at dersom det skal klemmes er det pasienten selv som skal ta initiativet. Jeg gir kun et håndtrykk. Noen pasienter er reserverte, mens andre vil vise sin takknemlighet til behandler, spesielt etter avsluttet behandling ved å gi en klem. I slike situasjoner er det ok. 

Anonymkode: cbb4b...d4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt i samme situasjon som deg, TS. Kan jeg spørre deg hvilke komplimenter han gir deg? 

Anonymkode: 96c40...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar:) Ser det er litt ulikt hva dere tenker, selv om overvekt på at det ikke er helt vanlig.

Han gir komplimenter som, "du har et så mykt og nydelig hår", "så fin du er i dag". 

Tror jo egentlig ikke han har baktanker, men stusser litt... Så ville bare høre om slikt er normalt i en behandligssituasjon. 

Ts:)

Anonymkode: fda0f...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klemte og klemmer 3 av 4 terapeuter. Til og med fysioterapeuten. Nåværende psykolog klemmer jeg ikke men klemte forrige, det ble sånn naturlig fordi jeg så terapeuten oftere enn andre mennesker og ble glad i han som støttet meg så mye. Han vet også at jeg har tilknytningsproblemer siden jeg aldri fikk en klem i oppveksten så på en måte kan man se det som en del av behandlingen 

Anonymkode: 12ec5...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gått til noen psykologer, og samtlige har jeg fått en god klem av den siste timen. Er ingen jeg har klemt utenom det, fordi det ikke er naturlig for meg. Men det finnes tydeligvis de som ser på dette som naturlig, og da er det jo greit :) 

Jeg stusser mer på at han gir deg komplimenter om utseendet ditt. Det synes jeg er uprofesjonelt, men kan være en god grunn til det. Jeg synes du skal spørre han om det, siden du lurer :) 

Hvis du synes det er ubehagelig må du også huske at du har rett på å bytte terapeut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å få klemmer av terapeuten sin? 

Behandleren min klemmer meg etter hver behandling, hans initiativ. Jeg har ikke gått til en før, så lurer på om dette er vanlig i terapi? Det er jo hyggelig, selv om det føles litt rart.. Han gir og en del komplimenter. 

Normalt? Han er mann, jeg dame.

Anonymkode: fda0f...1f8

Det er mange som gir klem, og mange som ikke gjør det. Det er ikke veldig uvanlig, jeg har fått mange klemmer av min. 

Trenger du bekreftelse? Det kan være at han  bekrefter deg som en del av terapien når han gir deg komplimenter.

 

Anonymkode: 28345...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å få klemmer av terapeuten sin? 

Behandleren min klemmer meg etter hver behandling, hans initiativ. Jeg har ikke gått til en før, så lurer på om dette er vanlig i terapi? Det er jo hyggelig, selv om det føles litt rart.. Han gir og en del komplimenter. 

Normalt? Han er mann, jeg dame.

Anonymkode: fda0f...1f8

Lurer litt på hvorfor du la dette inn på dette forumet.

Jeg fornemmer at du ønsker å få bekreftet at det ikke er vanlig og at du er spesiell for psykologen din. Er du forelsket i ham?

Anonymkode: 28345...a73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hadde rygget brått unna om jeg gikk til terapeut og han ville klemme meg.

Han går over intimgrensene her både fysisk og med komplimenter. Mykt hår? Nei,dette er ikke mye riktig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...