Gå til innhold

Brud vil jeg skal betale for kuvert fordi jeg ikke kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er fullstendig enig med resten av røkla her inne som er soleklare på at du IKKE skal betale!

Når det er sagt vil jeg stille spørsmålet om du uansett hadde tenkt å gi bryllupsgave? Dersom du har ansett bruden som nær venninne antar jeg at du har endret noe syn på henne etter dette...? Hva med å smilende akseptere at du betaler for din kuvert, gi henne kr. 500,- for så å droppe både bryllupsgave og vennskap i ettertid? Kunne jo eventuelt være en grei måte å gjøre det på, det også ;-)

Endret av Nemigirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De taper da ingen ting på om hun ikke kommer og spiser den maten?

De taper jo den forventede bidraget på 500,-:
Men sånne bryllup/folk vil ikke jeg ha noe med å gjøre.

Anonymkode: a0f03...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nemigirl skrev:

Er fullstendig enig med resten av røkla her inne som er soleklare på at du IKKE skal betale!

Når det er sagt vil jeg stille spørsmålet om du uansett hadde tenkt å gi bryllupsgave? Dersom du har ansett bruden som nær venninne antar jeg at du har endret noe syn på henne etter dette...? Hva med å smilende si akseptere at du betaler for din kuvert, gi henne kr. 500,- for så å droppe både bryllupsgave og vennskap i ettertid? Kunne jo eventuelt være en grei måte å gjøre det på, det også ;-)

Jeg er og enig selvsagt at hun ikke skulle forlange at du skulle betale når det var så god tid på forhånd at hun kan avbestille.

Men dette forslafet var jo godt. Tror jeg hadde gjort det, og så hadde jeg nok ikke villet ha mer med henne å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig skal du IKKE betale. Når du i tillegg gir beskjed god tid i forveien, skal ikke det være noe problem.

Anonymkode: fb48d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får garantert avbestilt, så disse pengene går nok til tap av gave.

Anonymkode: 303a1...253

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med resten om at du ikke skal betale! Her har du gitt beskjed i god tid før bryllupet. Dessuten er dette i utlandet, og jeg skulle tro brudeparet tok litt høyde for at folk må trekke seg grunnet økonomi/ikke fri fra jobb likevel o.l. Hvertfall hvis det er slik du må betale alt av reise og opphold selv. Det er tross alt litt forskjell på å dra i bryllup i samme by som man bor i versus i utlandet. I tillegg så gav du jo beskjed om at du måtte se an økonomien. Så lenge bruden ikke stilte spørsmålstegn ved dette og ikke ba om f.eks. en senere frist du måtte gi beskjed til, sa du måtte bestemme deg helt e.l. så er hun selv skyld i det. 500kr på din kuvert hadde de måtte brukt om du skulle kommet uansett. Så det skal jo være regnet med i budsjettet. Vil dessuten tro at restauranten/stedet bryllupet skal være ikke tar betalt for dem som trekker seg (så lenge folk trekker seg i god tid og ikke noen dager før). 

Anonymkode: 44896...724

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg bør vel nevne at jeg har hatt løpende kontakt med bruden og vi har snakket om bryllupet. Da har jeg hele tiden skytt inn i samtalen at økonomien ikke er helt på plass enda, men at jeg håper at det endrer seg. 

Jeg synes jo det er litt spesielt å måtte betale for noe man ikke skal spise. Og jeg tror det er vanlig å kunne avbestille noen uker før? Maten er jo ikke laget så lang tid i forveien...

Jeg har enda ikke svart henne, siden jeg fikk beskjed på melding. Så hva foreslår dere at jeg svarer?

 

Anonymkode: 78e8f...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg bør vel nevne at jeg har hatt løpende kontakt med bruden og vi har snakket om bryllupet. Da har jeg hele tiden skytt inn i samtalen at økonomien ikke er helt på plass enda, men at jeg håper at det endrer seg. 

Jeg synes jo det er litt spesielt å måtte betale for noe man ikke skal spise. Og jeg tror det er vanlig å kunne avbestille noen uker før? Maten er jo ikke laget så lang tid i forveien...

Jeg har enda ikke svart henne, siden jeg fikk beskjed på melding. Så hva foreslår dere at jeg svarer?

 

Anonymkode: 78e8f...1ee

Foreslår som sagt dette;

4 timer siden, Nemigirl skrev:

Er fullstendig enig med resten av røkla her inne som er soleklare på at du IKKE skal betale!

Når det er sagt vil jeg stille spørsmålet om du uansett hadde tenkt å gi bryllupsgave? Dersom du har ansett bruden som nær venninne antar jeg at du har endret noe syn på henne etter dette...? Hva med å smilende akseptere at du betaler for din kuvert, gi henne kr. 500,- for så å droppe både bryllupsgave og vennskap i ettertid? Kunne jo eventuelt være en grei måte å gjøre det på, det også ;-)

Hva enn du velger å gjøre ønsker jeg deg lykke til. Denne brura høres rett og slett ikke helt god ut i mine ører...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk som skal gifte seg blitt helg koko om dagen?   Hvem tror de at de er??    Prinsessen av York?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg bør vel nevne at jeg har hatt løpende kontakt med bruden og vi har snakket om bryllupet. Da har jeg hele tiden skytt inn i samtalen at økonomien ikke er helt på plass enda, men at jeg håper at det endrer seg. 

Jeg synes jo det er litt spesielt å måtte betale for noe man ikke skal spise. Og jeg tror det er vanlig å kunne avbestille noen uker før? Maten er jo ikke laget så lang tid i forveien...

Jeg har enda ikke svart henne, siden jeg fikk beskjed på melding. Så hva foreslår dere at jeg svarer?

 

Anonymkode: 78e8f...1ee

Hei. Siden jeg regner med at antall kuverter for bryllupet kan forandres med god margin innenfor 3 måneder regner jeg med at det går fint at jeg ikke betaler for min kuvert.

Mvh ........

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg bør vel nevne at jeg har hatt løpende kontakt med bruden og vi har snakket om bryllupet. Da har jeg hele tiden skytt inn i samtalen at økonomien ikke er helt på plass enda, men at jeg håper at det endrer seg. 

Jeg synes jo det er litt spesielt å måtte betale for noe man ikke skal spise. Og jeg tror det er vanlig å kunne avbestille noen uker før? Maten er jo ikke laget så lang tid i forveien...

Jeg har enda ikke svart henne, siden jeg fikk beskjed på melding. Så hva foreslår dere at jeg svarer?

 

Anonymkode: 78e8f...1ee

Jeg tenker fremdeles, som jeg skrev i mitt første innlegg, at jeg hadde betalt kun for å vise henne fingern, men at jeg hadde hatt problemer med å være venninne med henne i ettertid. Så det kommer jo an på hvordan du ønsker at dette skal bli videre. Jeg personlig hadde enten ikke svart, men overført pengene og så gitt faen i hele kjerringa. Eventuelt hadde jeg svart "ok" og så overført pengene og gitt faen i henne. Hadde jeg ikke hatt kontonummer, så hadde jeg bare svart "kontonummer?" og så gjort det samme som jeg har skrevet.

Anonymkode: 39d6c...258

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg bør vel nevne at jeg har hatt løpende kontakt med bruden og vi har snakket om bryllupet. Da har jeg hele tiden skytt inn i samtalen at økonomien ikke er helt på plass enda, men at jeg håper at det endrer seg. 

Jeg synes jo det er litt spesielt å måtte betale for noe man ikke skal spise. Og jeg tror det er vanlig å kunne avbestille noen uker før? Maten er jo ikke laget så lang tid i forveien...

Jeg har enda ikke svart henne, siden jeg fikk beskjed på melding. Så hva foreslår dere at jeg svarer?

 

Anonymkode: 78e8f...1ee

Jeg hadde pakket en 500 lapp i en konvolutt med ett kort passende for bryllupsgave. Inni kortet hadde jeg skrive følgende: gratulerer så masse med bryllupsdagen deres den (dato). Dette er min gave til dere. Om dere enda insisterer på at jeg skal betale for kuverten min siden jeg ikke kan komme, kan dere se på dette som både betaling og gave 🙈 

Makan til frekt. Hadde vært like frekk tilbake 😂😂

Anonymkode: 2e396...41c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke svart på den meldingen du fikk. Bare ignorert den. Nå har du sagt at du ikke kan komme, ferdig med det.

Anonymkode: a817a...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dropp denne venninna. Fæl kjerring as. Jeg synes heller ikke du skal betale. Maten er jo ikke lagd enda. Hvis du gir henne 500kr, vil de pengene gå rett i lomma hennes. Dvs være med å betale for maten til de andre gjestene. Og det er uhørt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre måneder er god nok varsel. Hun er nok bare irritert.

Utover dette - en bryllupsinvitasjon sier man nei eller ja til. Ikke med forbehold, kanskje, eller må se det an. Det er en grunn til at det sendes ut konkrete invitasjoner med en frist, og det er et brudeparet ikke skal måtte forholde seg til en rekke kanskje-gjester som kan sjekke ut når som helst. Hvordan man ordner det for seg selv ift. økonomi, planlegging, reise osv. er ikke noe man involverer verten i. 

Anonymkode: 6d2da...885

Jeg syns at når det er et utenlandsbryllup som koster en del å delta i, og paret vet at den inviterte er en student med trang økonomi, da må faktisk verten bare forvente at et konkret svar så tidlig er umulig å si. Kanskje kan man spare opp, kanskje ikke. Da kan man jo også bli enige om en tid der det skal være avgjort, som 3 mnd på forhånd som TS gjorde, det syns jeg er en rimelig tid. 

Anonymkode: feb74...c54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djizess! 3 mnd til bryllupet, rekker å avbestille en kuvert innen det vel?! 
Bruden høres jo helt skrudd ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...