Gå til innhold

Brud vil jeg skal betale for kuvert fordi jeg ikke kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i et bryllup om tre måneder. Bryllupet er i utlandet. Jeg takket ja til invitasjonen, men påpekte samtidig at jeg måtte se an økonomi. Jeg har prøvd å spare, men siden jeg er student så har det ikke vært så lett. Og nå har jeg funnet ut at det blir for dyrt. Jeg kan ikke ta med råd til det, da jeg har mange andre utgifter jeg må ta meg av først. Jeg fortalte dette til bruden, og håpte hun forstod dette. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale prisen for min kuvert! Det koster vel rundt 500kr? 

Hva synes dere? Skal jeg betale eller ikke? Det er tre måneder til så det er vel mulig for brudeparet og avbestille en kuvert? I tillegg er det vel vanlig å regne med at noen må trekke seg?

Anonymkode: 78e8f...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryllupet er så langt frem i tid, så det er plenty av tid for bruden til å avbestille en kuvert. 

Selvfølgelig skal du ikke betale. 

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakk om bridezilla! Selvsagt skal du ikke betale. Og du, kutt ut denne dama. Hun virker ikke vel bevart. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ikke betale. Du har sagt fra tre måneder før bryllupet, som er i god tid, og brudeparet kan ta dette videre med der de skal spise. Man legger aldri sånne kostnader på gjestene uansett om det er bryllup, bursdag, konfirmasjon eller andre store begivenheter. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke du skal betale for. Du har sagt i fra i god nok tid, og man kan ærlig talt ikke forvente noe mer når man har utenlandsbryllup.

Anonymkode: acd2b...d9a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse