Gå til innhold

Hvor mye max betaler du for å dra i utenlandsbryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i bryllup i utlandet til høsten. Det er i Europa. Plassen ligger ikke særlig sentralt, så det er ofte dyrere å fly dertil siden man ikke har tilgang på de største flyplassene (som ofte er billigst å fly til). Skal bo der to netter. Slik det ser ut nå kommer pris for meg, 1 person, å bli 5000kr. Jeg er student. Ville du brukt så mye? Hva ville du brukt maks? 

Anonymkode: 03985...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri! Jeg hadde ikke dratt hvis det hadde kostet meg mer enn bryllup i Norge.

Anonymkode: 32926...777

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000-1500 dersom det er venner, 4-5000 om det er familie. 

Anonymkode: 22fe6...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer an på om dette er istedenfor gave, det burde det jo absolutt det burde være når det er så dyrt, og hvor nær personen er er selvsagt en stor faktor og, venner kan absolutt være mye mer nære enn fjerne slektninger.

Anonymkode: 15f5f...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på. Er det en plass jeg har lyst til å dra og som jeg kanskje kan kombinere med en ukes ferie? Er det gode venner/familie? Har jeg økonomien? I ditt tilfelle hadde jeg neppe dratt TS. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvem sitt bryllup, og hvor. Hadde lett betalt hva enn det hadde kostet om det hadde vært nærmeste familie eller svært gode venner. Fjernere enn det, så tror jeg at jeg ville satt grensen til 2000-3000, med mindre stedet i seg selv hadde vært veldig interessant og jeg kunne blitt der litt lenger. 

Anonymkode: 98a29...c0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvem som gifter seg, hvor det er etc. Skal i bryllup i København, og kombinerer med ferie i forkant. 

Anonymkode: 015de...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 kr for å få lov til å være med på en fest. Nei, aldri i verden!

Anonymkode: f3873...1ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kostet på meg en så dyr tur bare for ett bryllup. Jeg synes egentlig det er litt ego å legge bryllup til utlandet hvis begge er fra Norge. De kan vel heller reise dit på bryllupsreise hvis de har så lyst til å se det stedet.

Jeg skjønner at dagen er ett minne for livet og at alt skal være fint, men ett sted går jo grensen.

Bryllup koster jo snart like mye som en middels ny bil og det er helt vilt 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg hadde ikke kostet på meg en så dyr tur bare for ett bryllup. Jeg synes egentlig det er litt ego å legge bryllup til utlandet hvis begge er fra Norge. De kan vel heller reise dit på bryllupsreise hvis de har så lyst til å se det stedet.

Jeg skjønner at dagen er ett minne for livet og at alt skal være fint, men ett sted går jo grensen.

Bryllup koster jo snart like mye som en middels ny bil og det er helt vilt 😳

Nja ego syntes jeg ikke det er dersom det er et slikt bryllup brudeparet ønsker. Men da får de også respektere at de fleste gjestene melder avbud pga økonomi. Det dummeste jeg vet om er brudepar som blir fornermet og sure fordi gjestene ikke ønsker å bruke 5000-10000kr på deres bryllup.......... Jeg kunne godt tenkt meg å giftet meg i utlandet, men da hadde jeg også respektert at de fleste gjestene ikke dukket opp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Ingenting. De av mine venner og familie som har giftet seg i utlandet har gjort dette alene og gjort det fordi de ønsket å ha et bryllup i det stille. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svoger og svigerinne skal gifte seg utlandet, for vår familie kommer reise og opphold på ca. 20.000,-. 10.000,- kr. av dette er ferie som vi selv legger til i etterkant. Da har jeg ennå ikke regnet med leiebil, antrekk, gave og andre ting som måtte komme i tillegg. Regner med at bryllupet i seg selv, uten ekstra ferie, vil koste oss en 15-16.000 kr. Mye penger, men vi har ikke så mye valg når det er så nær familie, 

Anonymkode: f1586...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svoger og svigerinne skal gifte seg utlandet, for vår familie kommer reise og opphold på ca. 20.000,-. 10.000,- kr. av dette er ferie som vi selv legger til i etterkant. Da har jeg ennå ikke regnet med leiebil, antrekk, gave og andre ting som måtte komme i tillegg. Regner med at bryllupet i seg selv, uten ekstra ferie, vil koste oss en 15-16.000 kr. Mye penger, men vi har ikke så mye valg når det er så nær familie, 

Anonymkode: f1586...7fd

Klart dere har ett valg. Skjønner at dere vil feire så nære slektninger, men de måtte virkelig forstått hvis dere måtte melde avbud også. Smart å legge ferien deres dit samtidig da 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror folk som skal gifte seg i utlandet at alle driter penger?

Anonymkode: f3873...1ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem det er, hvordan min økonomi er, og om det er et sted jeg gjerne kunne tenke meg å se, og kunne ta ut noen feriedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ingen rolle om det er i utlandet eller Norge, koster som regel ca. det samme å fly til Tromsø som Italia. Om det er et sted jeg har lyst til å reise så kan jeg betale like mye som jeg ellers ville gjort for langhelg 2-3500 for fly+hotell. Om det var et sted jeg ikke var så gira på hadde jeg nok ikke betalt mer enn 1500 kr for fly+hotell, som hadde betydd at jeg ikke kom fordi det er jo ganske lite penger. Hadde nok også kjøpt en billig gave om jeg måtte betale mye for reise og overnatting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer helt annen på hvem det er. Jeg betalte ett sted mellom nok noe over 6000 for å reise i søsteren min sitt, men det er jo veldig tett familie. Jeg ville gjort det samme for de aller nærmeste, men jeg har ikke råd til å betale mer enn rundt den summen, og ikke mer enn ett i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :) Kan legge til at brudeparet oppgav ca pris de pleier å bruke på fly når de drar dit. Og de sa at vi sikkert får en lik pris. Så jeg kommenterte noe slikt som "ja da får jeg regne med det ikke kommer over xxxx for fly". Selvfølgelig det kan jo bli billigere nærmere avreise. Men på dem virket det som at det alltid var billige billetter og at dette ikke kom til å bli dyrt. Men så er det jo ikke akkurat så billig nå. Dessverre er dato for bryllupet en typisk dato når folk har ferie og reiser. Så kanskje de har pleid å reise utenom slike datoer og av den grunn fått billig fly. Men er jo enda en stund til høsten, så må jo bare følge med :) Men jeg kommer nok ikke til å dra om det kommer til å koste 5000kr. Er heller ikke et sted jeg kunne funnet på å lagt ferien min til heller. Og som nevnt er det ikke i nærheten av en storby, så kan se langt etter bryllup kombinert med storbyferie. Økonomien tillater nok ikke begge deler uansett da :P 

Anonymkode: 03985...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! :) Kan legge til at brudeparet oppgav ca pris de pleier å bruke på fly når de drar dit. Og de sa at vi sikkert får en lik pris. Så jeg kommenterte noe slikt som "ja da får jeg regne med det ikke kommer over xxxx for fly". Selvfølgelig det kan jo bli billigere nærmere avreise. Men på dem virket det som at det alltid var billige billetter og at dette ikke kom til å bli dyrt. Men så er det jo ikke akkurat så billig nå. Dessverre er dato for bryllupet en typisk dato når folk har ferie og reiser. Så kanskje de har pleid å reise utenom slike datoer og av den grunn fått billig fly. Men er jo enda en stund til høsten, så må jo bare følge med :) Men jeg kommer nok ikke til å dra om det kommer til å koste 5000kr. Er heller ikke et sted jeg kunne funnet på å lagt ferien min til heller. Og som nevnt er det ikke i nærheten av en storby, så kan se langt etter bryllup kombinert med storbyferie. Økonomien tillater nok ikke begge deler uansett da :P 

Anonymkode: 03985...fe2

Hva med å se om det finnes charterturer dit med fly+hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ElizabethTaylor skrev:

Hva med å se om det finnes charterturer dit med fly+hotell?

Det kan jeg sjekke ut ja! :) Men tror ikke det er noe typisk chartersted :P Men man vet jo aldri. 

Anonymkode: 03985...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...