Gå til innhold

Australia, dere som har peiling på priser


lille_fiol

Anbefalte innlegg

Hei!

Planlegger å reise til Australia forhåpentligvis i november om jeg klarer å spare nok penger.

Skal være der i 6 uker tilsammen. 2 av ukene skal jeg være med kjæresten min og forhåpentligvis oppleve Melbourne, og andre attraksjoner som vi skal på (han har bodd der før), så vi skal besøke en del ting han har opplevd der, har blant annet snakket om Grampians nasjonal park. De 4 neste ukene skal jeg reise fra Melbourne til Cairns hvor jeg skal jobbe som frivillig i 4 uker. Programmet som jeg skal være frivillig i koster 14 000,- i tillegg til mat og snacks som jeg har regnet vil bli ca.12 000 (vi får ikke middager kun frokost og lunsj under oppholdet.) Er det en ca riktig sum penger? Spurte turveilederen og hun sa at jeg burde regne med ca.2500 pr uke, så jeg rundet opp til 3000.

Mitt spørsmål er til dere som har litt peiling på priser i Australia. Hvor mye vil en flybillett koste fra Norge til Australia tur/retur? (kan vi lande i Melbourne?) Og når jeg skal dra hjem til Norge igjen,vil det da kunne gå ann å ta fly til Norge fra Cairns?

Og hva er billigste og beste måte å komme meg fra Melbourne videre til Cairns på?

Skulle gjerne ha opplevd Sydney og, men det tror jeg ikke går med tanke på tid og penger.

Jeg tenker at jeg sikkert burde spare ihvertfall 60 000,- til denne turen. Hva tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale skyscanner.com, en sökemotor med mange ulike flyselskaper (også Norwegian, SAS og "obskure" selskaper). Pris på flybillet avhenger jo bl a av antall mellomlandinger, hvor tidlig dere bestiller osv. Reisetiden kan variere veldig. Sökte på priser fra Gardermoen til Melbourne en måned frem i tid, billigste var 7587 kr pr pers en vei, med mellomlanding 1 t 25 min i Dubai (kan väre litt knapt med tid). Kan kanskje få bedre pris om du bestiller tidlig. Melbourne-Cairns direktefly 3 t 20 min, 1780 kr. Sökte også på Cairns-Oslo 18. mars (blir jo for tidlig for dere). Cairns-Oslo koster f eks 7244 kr med mellomlandinger i Sydney, Doha. Totalt ca 17000 i flybilletter pr pers.

 

Disponerer dere bolig i Melbourne? Hvis ikke må det regnes inn (hvertfall 10-15000 pr pers på OK hotell). Pluss matutgifter (avhenger jo av hvor bra mat dere vil spise). Kan f eks budsjettere med 5000 i uka om dere ikke er kresne. Pluss övrige transportutgifter.F

 

lybilletter 17000, prog som frivillig 14000, mat 12000+(5000*2)=22000, evnt hotell i Melb 2 uker kr 15000. Totalt 53000/68000 kr med/uten hotell. Vil anbefale å ha minst10000 kr i bakhånd i tillegg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 024b6...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme person som over. Tror du kan föle deg ökonomisk utrygg med kun 10000 i bakhånd siden reisen er på 6 uker. Hvor mye ekstra man trenger for å föle seg trygg på reisen avhenger nok veldig fra person til person.

Anonymkode: 024b6...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :D Kjempe snilt at dere gadd å undersøke for meg! Men ca. 60 000 som jeg tenkte da, så er det jo bedre med for mye enn for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spør, ville dere ha bestilt via skyscanner og f.eks hotell på hotels.com. Eller ville dere valg fly+hotell pakke hos f.eks expedia?? Vet ikke hva som lønner seg, ser ut som det er pakker som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...