Gå til innhold

Ingen oppmerksomhet på Valentinsdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Valentinsdagen er jo bare en tulledag handelsstanden har funnet opp på lik linje med morsdag og farsdag.

Vi har aldri feiret noe av det!

Dersom man blir sår på denne dagen så er det noe man velger selv.... Det er ikke som en bursdag eller annen merkedag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er dagen da alle menn er nervøse og redde for å ikke gi "nok" gaver til kjæresten. Vi forteller hverandre hver eneste dag at vi elsker hverandre og har absolutt ikke behov for en påtvunget dag for å gjøre dette.

Siden vi har vært sammen i 10 år og gift i snart 4 av dem, har vi valgt å bruke denne dagen på å lære oss å krangle. Det har vi ikke fått til iløpet av disse 10 årene

Anonymkode: 5d4b6...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MapleSirup skrev:

Valentinsdagen er jo bare en tulledag handelsstanden har funnet opp på lik linje med morsdag og farsdag.

Vi har aldri feiret noe av det!

Dersom man blir sår på denne dagen så er det noe man velger selv.... Det er ikke som en bursdag eller annen merkedag.

Ikke vi heller. Nesten komisk å lee at flere blir skuffet over manglende oppmerksomhet. Hvis jeg var opptatt av det, ville jeg fokusert på å selv gi noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frida skrev:

Vi spiste lang frokost med levende lys og kakao, men det gjør vi nesten hver eneste søndag. 

Levende kakao????

Anonymkode: 5d4b6...0ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Berit skrev:

Ikke vi heller. Nesten komisk å lee at flere blir skuffet over manglende oppmerksomhet. Hvis jeg var opptatt av det, ville jeg fokusert på å selv gi noe.

Nettopp.

Å skape falske forhåpninger hos en selv er jo bare ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann
4 minutter siden, Berit skrev:

Ikke vi heller. Nesten komisk å lee at flere blir skuffet over manglende oppmerksomhet. Hvis jeg var opptatt av det, ville jeg fokusert på å selv gi noe.

Dette er en del av grunnen til at "kvinner og barn" ofte nevnes i samme setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Salka skrev:

Hva er så big deal med valentine egentlig? Det er jo bare noe handelstanden har funnet ut at må feires i Norge også for å tjene mest mulig penger. Valentine har aldri vært tradisjon her i Norge. Og herregud, det er 364 andre dager (365 i år pga skuddår) i året man kan gi hverandre ekstra oppmerksomhet! Vi gidder ikke å følge saueflokken og feire valentine bare fordi handelsstanden mener at vi skal. Vi går heller ut og spiser neste helg, mye koseligere enn å sitte som sild i tønne idag siden "alle andre" er ute og spiser idag. Og det er mye koseligere å overraske hverandre med gave på en helt vilkårlig dag enn akkurat idag. Jeg er muligens fryktelig uromantisk, men jeg ser ikke vitsen med valentine. Handelsstanden derimot gnir seg i henda. 

* Skuddåret har 366 dager :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight
54 minutter siden, Anoia skrev:

Da regner jeg med at stemmeretten og ønsket om en utdannelse ikke er så viktig for deg ;)

Hver tid har sine fordeler og ulemper. ;) Jeg er da kjempeglad i historie og synes det virket veldig fint ut i løpet av den tiden på mange måter. Er da også glad i flest historiske tider generelt. Sjølv om alt var ikke like perfekt før så betyr det ikke at en ikke kan like hvordan det var i gamle dager. Men du kan greit synes det var en fæl tid hvis du synes det, du kan ha din egen mening som alle oss andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chibi skrev:

* Skuddåret har 366 dager :)


 

Ja, men hvis du leser innlegget er det 365 andre dager (minus 14.02)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Chibi skrev:

* Skuddåret har 366 dager :)


 

Ja var jo det jeg skrev. :) 365 ANDRE dager enn akkurat idag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunflower-Delight skrev:

Jeg skulle ha likt å ha funnet veien til 1800 tallet sjølv. Sjarmerendes tidsepoke, og naturen var sikkert mye finere og renere enn det vi har i dag.

Sikkert fint hvis man hadde mye penger, men det å jobbe i skitne fabrikklokaler langs Akerselva for luselønn før man ble tvunget ut i prostitusjon, er ikke noe å trakte etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Hver tid har sine fordeler og ulemper. ;) Jeg er da kjempeglad i historie og synes det virket veldig fint ut i løpet av den tiden på mange måter. Er da også glad i flest historiske tider generelt. Sjølv om alt var ikke like perfekt før så betyr det ikke at en ikke kan like hvordan det var i gamle dager. Men du kan greit synes det var en fæl tid hvis du synes det, du kan ha din egen mening som alle oss andre. :)

Når det er sagt så er jeg ganske svak for 1800-tallet jeg også :)

Klesstilen var fantastisk, og mange ting var nok mye enklere da (mye urørt natur, tidsklemma var et ukjent begrep, osv osv). For ikke å snakke om at gode manerer var en selvfølge.

Men jeg er glad jeg lever i en tid (og på et sted) da kvinner stort sett har samme muligheter som menn til å gjøre hva de vil med livene sine, graviditet og fødsel utgjør som regel ikke en risiko, og du er ikke nødvendigvis dødsdømt om du får en farlig sykdom.

Ønsker meg i grunnen en kombinasjon av alle disse tingene, selv om det nok er totalt urealistisk :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Salka skrev:

Ja var jo det jeg skrev. :) 365 ANDRE dager enn akkurat idag. :) 

 

22 minutter siden, Tvist skrev:

Ja, men hvis du leser innlegget er det 365 andre dager (minus 14.02)

Åååhh :fnise: 
Snakk om å lese ting altfor fort igjen ._.
Unnskyld ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chibi skrev:

 

Åååhh :fnise: 
Snakk om å lese ting altfor fort igjen ._.
Unnskyld ^^

Hehe, skjønte det. Går så bra så. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reklamen vil ha deg til å tro at kjærlighet er røde roser, middag på restaurant, en eksotisk tur eller en glitrende ring. Men det er det jo ikke.

Kjærlighet er å gå ut med søpla, stå opp om natta med sjuke unger, sette vinterdekk på bilen og lage middag av det som finnes i skapet. 
Kjærlighet er noe man bør vise hver dag hele året, det er ikke noe man krampaktig gjør den 14. februar fordi "alle andre" gjør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
2 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Finnes det en bedre gave, uansett dag, enn det varme lyset i et par øyne? Og et par armer som åpner seg mens en dyp, varm stemme sier  "God morgen, vennen min". 

Det du beskriver er ubetalelig. Rørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.s her burde du jo gitt noe/planlagt noe selv også! I alle seriøse forhold jeg har vært i har det gått begge veier på valentines, nå har de jeg har vært sammen med vært ganske romantiske av seg da, men det har vært en selfølge at jeg har gitt noe også, et koslig kort, massage, varmt bad+champagne o.l eller en annen liten ting. Syns denne dagen er til for at begge skal gi noe til hverandre jeg! Klart der hvor jeg kun har vært på "datern" har jo jeg fått blomster/dikt/ o,l fra mannen og ikke gitt noe selv. Men da har det vært fordi jeg har tenkt at vi ikke var "der" enda men det har mannen tenkt. I et seriøst forhold skal begge gjøre noe romantisk syns jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du er en typisk feminist med andre ord, full av selvmotsigelser og en standard mye vil ha mer holdning.

Anonymkode: 2a86f...7c2

Du virker ikke særlig oppegående. Å definere feminister ut ifra ekstremistene vitner ikke akkurat om høy intelligens. 

Anonymkode: aaf33...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...