Gå til innhold

Ingen oppmerksomhet på Valentinsdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er så big deal med valentine egentlig? Det er jo bare noe handelstanden har funnet ut at må feires i Norge også for å tjene mest mulig penger. Valentine har aldri vært tradisjon her i Norge. Og herregud, det er 364 andre dager (365 i år pga skuddår) i året man kan gi hverandre ekstra oppmerksomhet! Vi gidder ikke å følge saueflokken og feire valentine bare fordi handelsstanden mener at vi skal. Vi går heller ut og spiser neste helg, mye koseligere enn å sitte som sild i tønne idag siden "alle andre" er ute og spiser idag. Og det er mye koseligere å overraske hverandre med gave på en helt vilkårlig dag enn akkurat idag. Jeg er muligens fryktelig uromantisk, men jeg ser ikke vitsen med valentine. Handelsstanden derimot gnir seg i henda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dag hvor man er ekstra romantiske, men (kall meg gjerne gammeldags) mannen er fortsatt mannen og det er han som skal ta initiativet. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Siden du ber om det, Ja, du er gameldags.

Håper du finner veien fra 1800 tallet fort :)

Anonymkode: a12e8...ee7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det må være kjøpt og pakket inn? For meg er hverdagsmagien viktigere enn noe som kan bli kjøpt for penger. De små opplevelsene teller mer for meg. 

Anonymkode: 6ae4f...508

Enig her.Jeg bakte en rosa valentinskake til kjæresten i går, men hadde hadde bursdag igår, så det var vel heller derfor han fikk kake. Har vært blakk siden jul så han fikk ingen ordentlig gave heller, men det visste han at han ikke kom til å få, og han fikk veldig fin julegave, og krever ikke ting som koster penger helsigvis, og ei gjør jeg det tilbake. 

Idag fikk jeg ikke blomster, eller gaver men han hadde abkt hjemmelaget brød og kok meg egg. Fikk det ikke servert på sengen, men er glad uansett for dagen i dag og igår. Vi koser oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi sto opp i dag, alt var som vanlig, ingen frokost på senga, gaver eller noe annet. Ikke et ord om dagen. Sto opp, gikk på badet og ordnet meg og ut i stua. Han sitter bare og ser på TV og later som ingenting. Så spurte han om vi skulle gå en tur ut. Tenkte at han kanskje hadde en overraskelse på lur, men det hadde han ikke. Bare en vanlig søndagstur liksom. Er det vanlig at menn utsetter overraskelsene til kvelden og later som ingenting frem til det? 

Anonymkode: 6c05e...54b

Du høres ung og nokså kravstor ut. Når du blir litt eldre, så vil du lære deg å sette pris på oppmerksomheten i hverdagen. Det er nemlig den som teller i det lange løp. 

Får håpe du slipper å furte deg gjennom hele dagen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en bedre gave, uansett dag, enn det varme lyset i et par øyne? Og et par armer som åpner seg mens en dyp, varm stemme sier  "God morgen, vennen min". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ikke noe spesielt, og synes det er en tåpelig dag som handelsstanden utnytter. Kan hende kjæresten din også tenker det. Har du vært tydelig på at du forventer noe? Og du bør faktisk også ha noe til ham...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke forventet noe.. Vi har vært sammen i 5 år. Fikk likevel et sjokoladehjerte 😊 koselig. Men hadde ikke tatt det så tungt om jeg ikke fikk noe eller. Ikke ta det så tungt..

værre om du ikke fikk noe til bursdag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hvis du ønsker å få feiret og hatt det ekstra romantiskt med din kjære i løpet av St. Valentines, så er det beste med dette å si i fra til han om at du ville ha likt dette. Gjerne også si i fra at du er glad i overraskelser. Da er det lettere for han å tenke mer over alt dette og muligens planlegge en fin overraskelse for deg.

Vi har hatt kun en helt vanlig og avslappet dag så langt, men vi skal bake brownies litt seinere. Noe jeg gleder meg masse til. Så vil vi se på film. Men det blir ikke akkurat mye feiring på oss, og dette er noe vi kan gjøre flere ganger sjølv om det ikke er en spesiell feiringsdag av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dag hvor man er ekstra romantiske, men (kall meg gjerne gammeldags) mannen er fortsatt mannen og det er han som skal ta initiativet. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Be ham med ut å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ga meg klar beskjed om allerede før vi ble sammen at han syntes valentine er noe skikkelig tull og at jeg ikke skulle forvente å få noe denne dagen. Denne "tradisjonen" har han tviholdt på i alle år og han minner meg på det ca en uke før hver valentine 😂 Jeg har aldri fått noe av han og kommer heller aldri til å gjøre det. Helt greit for meg, jeg viste hva jeg gikk til og strengt tatt syntes jeg at dagen er ganske teit selv. Med andre ord: Du er ikke alene TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden du ber om det, Ja, du er gameldags.

Håper du finner veien fra 1800 tallet fort :)

Anonymkode: a12e8...ee7

Jeg skulle ha likt å ha funnet veien til 1800 tallet sjølv. Sjarmerendes tidsepoke, og naturen var sikkert mye finere og renere enn det vi har i dag.

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Jeg skulle ha likt å funnet veien til 1800 tallet sjølv. Sjarmerendes tidsepoke, og naturen var sikkert mye finere og renere enn det vi har i dag.

Da regner jeg med at stemmeretten og ønsket om en utdannelse ikke er så viktig for deg ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette stresset med valentine? Og damer? Jeg er dame. Jeg driter i det. Trenger ikke blomster eller gaver bare fordi denne dagen er blitt en "hype".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, ja den bare måtte jo komme... I feministenes tidsalder så er det ingen gentlemenn igjen. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Selvfølgelig måtte den komme! Valentinsdag er en dag der BEGGE gir hverandre oppmerksomhet. Å bare forvente å få uten å gi er temmelig trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske gentlemannen er borte, og det kan vi takke oss selv for.

Når vi finner det undertrykkende å få åpnet døra for oss, eller tatt ut stolen på restaurant, så kan vi ikke etterpå klage over at han ikke gir oss oppmerksomhet på valentinsdagen.

Anonymkode: 8f304...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrie_

Kanskje han syntes Valentines er noe tull? Selv liker jeg Valdntines godt og har alltid feiret det når jeg har hatt kjæreste, men har ikke forventet noen gave osv. Pleier å lage en romantisk middag denne dagen når jeg har kjæreste og syntes det er veldig stas, da har man det hyggelig sammen og kjæresten syntes det er hyggelig selv om han syntes selve Valentines er noe tull. En god middag slår jo aldri feil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Castielz

Wtf?
Hva skjer med at alle disse idiotiske Amerikanske tradisjonene dukker opp her til lands?
Dette er tradisjoner som er designet for å få dumme mennesker til å bruke penger, er det så vanskelig å forstå?

SMH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du ha sagt det på forhånd da, i tillegg til å ordne noe til han. Selv pleier jeg å gi et kort (lager det selv, så kjøper det ikke) til kjæresten hvert år, fordi jeg synes det er hyggelig. Forventer ingenting tilbake. På han initiativ skal vi derimot ut å spise i dag :)

Endret av Jolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...