Gå til innhold

Ingen oppmerksomhet på Valentinsdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sto opp i dag, alt var som vanlig, ingen frokost på senga, gaver eller noe annet. Ikke et ord om dagen. Sto opp, gikk på badet og ordnet meg og ut i stua. Han sitter bare og ser på TV og later som ingenting. Så spurte han om vi skulle gå en tur ut. Tenkte at han kanskje hadde en overraskelse på lur, men det hadde han ikke. Bare en vanlig søndagstur liksom. Er det vanlig at menn utsetter overraskelsene til kvelden og later som ingenting frem til det? 

Anonymkode: 6c05e...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle gidder å bry seg om denne kommersielle dagen. Hver dag er en  mulighet til å vise hverandre oppmerksomhet og kjærlighet. 

Anonymkode: 71118...3c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, icom skrev:

så du har ingen overraskelse til han...? 

 

 

Herregud, ja den bare måtte jo komme... I feministenes tidsalder så er det ingen gentlemenn igjen. 

Anonymkode: 6c05e...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Arktis skrev:

Er det ikke en dag for begge? 

Det er en dag hvor man er ekstra romantiske, men (kall meg gjerne gammeldags) mannen er fortsatt mannen og det er han som skal ta initiativet. 

Anonymkode: 6c05e...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gjort det tydelig for han at du skal ha en overaskelse? 

Anonymkode: 88b86...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

har du gjort det tydelig for han at du skal ha en overaskelse? 

Anonymkode: 88b86...8f5

Da er det jo ingen overraskelse lenger, men en bestilling. 

Anonymkode: 6c05e...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dag hvor man er ekstra romantiske, men (kall meg gjerne gammeldags) mannen er fortsatt mannen og det er han som skal ta initiativet. 

Anonymkode: 6c05e...54b

greit nok... men kanskje han syntes du ikke fortjener det, for å sette det litt på spissen.  Løper rett hit til KG som om dette er en slags krise. 

Er valentine så viktig for deg får du si slikt til mannen at du hadde satt pris på en litt spesiell dag.

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært strålende fornøyd med den søndagsturen du fikk!  

Anonymkode: 6ae4f...508

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dag hvor man er ekstra romantiske, men (kall meg gjerne gammeldags) mannen er fortsatt mannen og det er han som skal ta initiativet. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Så du er en typisk feminist med andre ord, full av selvmotsigelser og en standard mye vil ha mer holdning.

Anonymkode: 2a86f...7c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ingen overraskelse lenger, men en bestilling. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Nettopp - og det er jo det TS gjør. Hun blir sur for at hun ikke får noe han ikke vet at hun vil ha. Da må hun jo gjøre det tydelig da. Ellers kan hun ikke bli sur. Han er jo ingen tankeleser. 

Anonymkode: 88b86...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært strålende fornøyd med den søndagsturen du fikk!  

Anonymkode: 6ae4f...508

Det var jo ikke en gave akkurat, da. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så er det mange som ikke får noen "oppmerksomhet" på Valentines dagen. Jeg, for eksempel. Jeg forventer dog ingen oppmerksomhet fra noen, fordi mannen jeg ba om skilsmisse fra og er separert fra nå, er selvsagt ikke interessert i å gi meg noe :fnise:

Valentines dagen er egentlig en oppkonstruert kjøpefest, skapt av handelsstanden for å øke omsetningen en ellers vanlig og kjedelig februardag. Ikke ta det så tungt om du ikke får noe den dagen. Det viktigste er at mannen har valgt DEG å være i et forhold med og at han elsker deg. Hva betyr vel en sjokoladeeske eller en blomsterkvast fra Statoil?

PS! Nei, jeg er ikke spesielt romantisk...

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo ikke en gave akkurat, da. 

Anonymkode: 6c05e...54b

Så det må være kjøpt og pakket inn? For meg er hverdagsmagien viktigere enn noe som kan bli kjøpt for penger. De små opplevelsene teller mer for meg. 

Anonymkode: 6ae4f...508

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Han går tur med deg og du ser han foran deg. Det er dine gaver!

Min kjære bor 5 timer fra meg og det å være i samme rom med han ville vært vidunderlig. Har lært å sette pris på det som mange tar for gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deres første 14. februar sammen?  Hvis du er vant til mye romantisk oppvartning fra ham på Valentines hadde jeg tatt ingen oppmerksomhet som et faresignal.

Hvis det er første 14.februar dere er sammen stiller ting seg litt annerledes.

Hvor gamle er dere?  Selv er jeg godt voksen, og mener bestemt å huske at i mine første forhold hadde ikke denne feiringen kommet til Norge ennå.  Kanskje han aldri har innarbeidet det som en "vane"? 

Jeg er singel nå, men med ny kjæreste har jeg prøvd å avklare hvilke forventninger han har til markering av blant annet Valentines ganske tidlig.  (I tillegg til Halloween, bursdager og høytider.)

Uansett, jeg skjønner det godt hvis du er skuffet.  Det er umulig å glemme det er Valentines pga all reklame etc.  Men det betyr ikke at han ikke bryr seg om deg hvis han ikke har planlagt noe.  For det er vel det du er redd for, at han ikke bryr seg?

Hva om du svelger skuffelsen og foreslår at dere gjør noe hyggelig i kveld?  Lager ekstra god mat med romantisk stemning, går ut og spiser (men sikkert ganske fullt over alt i dag), kanskje handler inn blomster.  Gjør et poeng av at du foreslår det fordi det er Valentines (på en ikke bebreidende måte, helst ;) )  Benytt anledningen til å si at det er viktig for deg å markere denne dagen.  Spør ham om hva den betyr for ham.  Hvis han er kjempenegativ er det dumt.  Hvis han til nå "bare" har vært likegyldig er det bra, da kan dere etablere en tradisjon. 

Hvis han mener dagen ikke skal markeres fordi den ikke betyr noe for ham, selvom du har forklart at den er viktig for deg, er det et lite rødt flagg.

Selv mener jeg at det er en dag til å markere omsorg og kjærlighet for hverandre ,ikke bare fra mann til dame. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...