Gå til innhold

(For)svake tester? Rfsu.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig bekymret. Jeg er ca 5+5 på vei, og tok en rfsu test på morgenurin. Teststreken ble da alt for svak!

Ventet til max avlesningstid (30 min ), men den ble aldri sterkere :(

Jeg har sendt mail til legen min om å time til å ta hcg-stigning. Redd at jeg er i ferd med å miste, da jeg har spottet også.

Både rødbrunt, mørkt blod ( <-- for fire dager siden. Litt i do, så stoppet det ) og veldig lys brunt ( <--de siste dagene, ser det når jeg tørker meg). Har fått mer graviditetssymptomer på de siste to dagene (ømme pupper, murringer, svimmel, småuggen), så håpte på at det var en "vanlig" svangerskapsblødning/ hormonell blødning. For jeg hadde aldri vondt når det blødde/spottet. Og som sagt mørkt blod var for fire dager siden, og testene steg etter det.

Men, denne testen tok litt motet fra meg. Noen med erfaring med disse testene? Er så svak teststrek etter dårlig tegn? Kontrollstreken er jo nesten trippelt så sterk som teststreken... ( Bt og cb har vært sterkere....)

 

Rfsu..jpg

Anonymkode: 51c96...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke stolt på bare den testen, for alle tester er forskjellige! Så dra til legen og ta HCG prøver, om du har flere tester hjemme så kan du jo prøve en av de. Har du tatt en sånn test før? Altså samme merke og kan sammenligne ? 

Anonymkode: e9f72...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Nei, jeg har ikke tatt den testen før ( mens jeg har testet positivt), så jeg har egentlig ikke noe sammenligningsgrunnlag. Annet enn de positive testene jeg googler opp, som får min test til å fremstå veldig svak og stusselig ;)

Kanskje jeg må prøve å ha is i magen, og vente til jeg får ta hcg-prøver hos legen. Ikke så lett, men sikkert lurt. Blir tussete av det her.

Anonymkode: 51c96...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden fortsetter du å teste ETTER positiv test og verifisert graviditet?? Det er utelukkende en kilde til bekymring og angst - det ser du jo selv. Har aldri før vært borti at man fortsetter å teste etter positiv test før jeg forvillet meg inn her - er det virkelig vanlig?

Anonymkode: 80140...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tok vel en test fordi hun bekymret seg pga spotting?!

jeg ville ringt legen mandag å bedt om en hcg test da, og en om noen dager igjen.

jeg spottet såvidt brun i ca fem dager før en SA. Skjer det neste gang så skal jeg rett til legen. Nå prøvde jeg bare å fortelle meg selv at det er normalt å spotte. Er ikke sunt for psykedelisk å bekymre seg heller..,,

krysser fingrene for deg, kjenner følelsen av å bekymre seg! 

Anonymkode: dd05c...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi

Hvis du er bekymret pga spotting er det sikkert greit å få bekreftelse på at alt er på stell. Men dersom det hadde vært min graviditetstest, hadde jeg bare tenkt hurra, jeg er gravid. Strek er strek liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :) Jeg er  nok ganske bekymret på grunn av spotting også, ja. Jeg synes den begynner å gi seg nå da. Er det sånn at etter spotting ved SA, så vil det følge en tydelig blødning? Eller? Jeg tenker sånn at jeg vet hva som skjer. Eller kan jeg faktisk ha hatt en SA allerede, i form av den spottinga jeg har erfart? ( Noe som høres litt rart ut siden testene ble sterkere etter dagen hvor det var mest spotting og blod...men det stiger kanskje en stund etter?)

Anonymkode: 51c96...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) Jeg er  nok ganske bekymret på grunn av spotting også, ja. Jeg synes den begynner å gi seg nå da. Er det sånn at etter spotting ved SA, så vil det følge en tydelig blødning? Eller? Jeg tenker sånn at jeg vet hva som skjer. Eller kan jeg faktisk ha hatt en SA allerede, i form av den spottinga jeg har erfart? ( Noe som høres litt rart ut siden testene ble sterkere etter dagen hvor det var mest spotting og blod...men det stiger kanskje en stund etter?)

Anonymkode: 51c96...540

Når jeg hadde sa for noen år siden begynte det med spotting i noen dager, for så å ta seg opp med blødning og smerter. Testene kan fortsette å være positive inntil 4-6(?) uker etter sa, så at de er positive har ikke alltid noe å si sånn sett(antagelig ikke så lenge hos deg, hvis du ikke har så langt på vei uansett).  Du får ta hcg hos legen :) 

Anonymkode: 84449...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med RFSU er at den gir svakere streker enn andre tester. Jeg testet med en RFSU og en ClearBlue på samme urin, og det var stor forskjell på styrken i testene, CB var mye sterkere. Se forskjeller i styrken på testene under, samme urin. RFSU er knapt synlig, mens CB-en er helt grei. Dette er testen min 13-14 DPO.

 

bilde.thumb.JPG.86201b00a46175f87ce195fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden fortsetter du å teste ETTER positiv test og verifisert graviditet?? Det er utelukkende en kilde til bekymring og angst - det ser du jo selv. Har aldri før vært borti at man fortsetter å teste etter positiv test før jeg forvillet meg inn her - er det virkelig vanlig?

Anonymkode: 80140...1d7

For min del klarte jeg ikke tro på at jeg var gravid, så jeg brukte opp hele lageret jeg hadde av billigtester (kanskje femten stykker ... :fnise: ) og testet som en gal den neste uken. 

Anonymkode: 1747a...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...